Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen mies haluaa olla oman naisensa sankari

Vierailija
02.12.2025 |

Miten nainen voi tukea tätä? No esimerkiksi niin että antaa miehen avata sen oven, pyytää mieheltä neuvoja tai apua jossain asiassa tai antaa miehen opettaa itselleen jokin uusi taito. 

Mies saa kuulkaas tuollaisesta lähes supervoimat. 

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pyytänyt miestäni jo vuosia korjaamaan pari pikkuvikaa meidän huushollissa. Ei ole vielä tapahtunut. Seuraavaksi käännyn toisen miehen puoleen pyyntöineni.

Samalla voit kokeilla, josko se toinen mies olisi taitavampi muissakin asioissa.

Vierailija
62/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nainen haluaa olla miehelle rakas ja tärkeä. Mutta kun miehille kelpaa kuka vaan niin eipä siinä nainen tunne itseään Hänen Naiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena olen sitä mieltä, että nainenkin haluaa katsoa miestä ylöspäin. Mutta ei se onnistu, ellei nainen aidosti arvosta miestä. Eli jo puolison valinnassa pitää huomioida se, että nainen ottaa miehen, jonka älyä tai jotain muuta naisen arvostamaa ominaisuutta nainen oikeasti ihailee. 

Ja miehen on tärkeää ottaa tämä huomioon, eikä mies saa ottaa kotona avuttoman lapsen roolia. Jos mies esittää, ettei löydä omia tavaroitaan tai ei osaa tavallisia kotitöitä, se sammuttaa naisen rakkauden pikkuhiljaa. 

Miehen rakkaus taas sammuu jatkuvasta kritiikistä. Jos mies tekee jonkin kotityön oma-aloitteisesti ja naisen reaktio siihen on että väärin tehty, voit olla varma että mies ei tee sitä enää toista kertaa. Noissakin tilanteissa siis tärkeää

Miksi sinua pitäisi joka helvetin käänteessä olla kiittelemässä? Se että suoriudut jostain arkipäiväisestä askareesta ei ole mikään saavutus josta kiitoksia ansaitset.

Vierailija
64/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu teennäiseltä tuollainen jatkuva kiittely itsestään selvien asioiden hoidosta. Ihan kun ei olisi aikuisen ihmisen kanssa tekemisissä. Samasta syystä inhoan koiria. Ne on aina mielistelemässä ja kerjäämässä kiitosta.

Vierailija
65/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miestä pitäisi koko ajan olla kehumassa kuin pikkulasta konsanaan? Minä en rupea aikuista ukkoa mielistelemään.

Ei. Vaan kyse on arvostuksesta, ettekö te vajaaälyiset ymmärrä tätä. Ei ihme että olette katkeroituneita vanhojapiikoja

No arvostatko sinä sitä naista, vai onko tämä vain niin päin että naisen kuuluu ukkonsa edessä madella? Ja "vanhapiika" ei ole mikään loukkaus. Ei ole sikailevaa ukkoa riesana, mikäs sen parempaa?

Meidän suhteessa arvostus on molemman puolista ja se tulee vilpittömästi. Eihän vanhapiika voi tietää millaista on edes olla suhteessa kun ei ole koskaan sitä kokenut. Miksi kukaan nainen olisi suhteessa jos riesana oleva sikaileva ukko olisi ainut asia mitä suhteesta saa? Huomaa että sulla ei ole mitään kokemusta.

Vierailija
66/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pyytänyt miestäni jo vuosia korjaamaan pari pikkuvikaa meidän huushollissa. Ei ole vielä tapahtunut. Seuraavaksi käännyn toisen miehen puoleen pyyntöineni.

Mitkä ovat nämä pikkuviat? Luulis että osaat itsekin korjata jos pienistä vioista kyse. Ole nyt se vahva ja itsenäinen nainen

Olen eri, mutta pitääkö siltä mieheltä nyt pyytää apua vai ei? Ensin sanotaan että pitäisi, nyt pitäisi sitten ollakin vahva ja itsenäinen nainen. 

Luulis että pikkuhommat onnistuu keneltä vaan, ei ne muuten olis pikkuhommia. Vai mikä on naisten pikkuhomma? Rakenna terassi?

Mikä estää sinua tekemästä sitä pikkuhommaa? En minäkään pyydä puolisoani pesemään pyykkini koska se hoituu käden käänteessä itseltäkin. Mikäs palvelija se mies on?

Pointtini on silti sama. Meillä ainakin mies pyytää esim hakemaan lasin vettä vaikka voisi hakea itsekin. Minä pyydän joskus miestä käymään kaupassa töistä tullessaan, vaikka voisinhan käydä siellä itsekin. 

Vierailija
67/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun voisi kääntää kinastelusta siihen suuntaan, että me naiset kerrotaan, milloin olemme kokeneet, että mies on sankari. Aloitan:

Puoliso auttoi vanhaa ja sairasta äitiäni erittäin ystävällisesti ja monta kertaa.

Vierailija
68/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu teennäiseltä tuollainen jatkuva kiittely itsestään selvien asioiden hoidosta. Ihan kun ei olisi aikuisen ihmisen kanssa tekemisissä. Samasta syystä inhoan koiria. Ne on aina mielistelemässä ja kerjäämässä kiitosta.

Kuulostat todella hankalalta ihmiseltä. Ei se ole teennäistä jos se kiitos tulee vilpittömästi kun ei sitä kukaan vaadi. Sulle varmaan kaupassa käyntikin hankalaa kun myyjälle joutuu kiitoksen sanoa, saakeli aina kerjäämässä kiitosta

Vierailija
69/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies ei halua olla silmissäni mitään muuta kuin luuseri. Just äsken kertoi ettei osaa ja voi esimerkiksi kieltää koiranpentua syömästä kiviä ulkona. Ettei se vaan ole mitenkään mahdollista. Toisinsanoen yrittää, että otan kaiken vastuun ja vien itse koiran ulos 10 kertaa päivässä. Samanlaiset luuserit kertovat varmaan puolisolleen, ettei mitenkään ehdi valvomaan ettei taapero syö kiviä,  polta käsiä uunissa, hyppää parvekkeelta, työnnä mitään pistorasiaan jne.

Vierailija
70/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pointtini on silti sama. Meillä ainakin mies pyytää esim hakemaan lasin vettä vaikka voisi hakea itsekin. Minä pyydän joskus miestä käymään kaupassa töistä tullessaan, vaikka voisinhan käydä siellä itsekin. "

Vähän eri asia. Tämä kyseinen nainen sanoi että odotti puoli vuotta niin ei ihan mistään veden hausta ollut kyse

Vierailija
71/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat todella hankalalta ihmiseltä. Ei se ole teennäistä jos se kiitos tulee vilpittömästi kun ei sitä kukaan vaadi. Sulle varmaan kaupassa käyntikin hankalaa kun myyjälle joutuu kiitoksen sanoa, saakeli aina kerjäämässä kiitosta

Ja sinä varmasti muistat kiittää vaimoasi joka kerta kun hän tekee jonkun kotityön? Kiittäminen on hyvä tapa, se on totta. Mutta se ei ole sukupuolisidonnaista. Sekä miehiä että naisia pitää kiittää samoista asioista. 

Vierailija
72/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pointtini on silti sama. Meillä ainakin mies pyytää esim hakemaan lasin vettä vaikka voisi hakea itsekin. Minä pyydän joskus miestä käymään kaupassa töistä tullessaan, vaikka voisinhan käydä siellä itsekin. "

Vähän eri asia. Tämä kyseinen nainen sanoi että odotti puoli vuotta niin ei ihan mistään veden hausta ollut kyse

Eiköhän siinä viestissä tarkoitettu sitä, että miksi edes pyytää apua jos sitä ei saa? Viestissähän just sanottiin että sen puolen vuoden odottelun jälkeen pyytää sit apua joltain toiselta. Nyt sinun mielestäsi on vain tiettyjä asioita joiden kanssa sitä apua saa pyytää. 

Vierailija
73/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voisi pyytää miestä avaamaan purkkeja ja purnukoita ja kehua sitten kuinka mies on vahva 👍

Vierailija
74/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun voisi kääntää kinastelusta siihen suuntaan, että me naiset kerrotaan, milloin olemme kokeneet, että mies on sankari. Aloitan:

Puoliso auttoi vanhaa ja sairasta äitiäni erittäin ystävällisesti ja monta kertaa.

Totta. 

Omaa puolisoani ihailen, koska hän on älykäs ja monesta kiinnostunut mies. Lukee kirjoja, käy teatterissa, seuraa aikaansa. Ihailen hänessä myös sitä, että hän pyrkii hyvään. Hän vastustaa ràsismia ja epätasa-arvoa, ja antaa kuukausittain rahaa hyväntekeväisyyteen. Hän tekee työelämässä töitä parhaansa mukaan, ja se näkyy uralla etenemisenä. 

Arvostan miestäni kotona, koska hän haluaa viettää aikaa kanssani. Hänelle eläimet, lapset ja luonto ovat tärkeitä. Hän on opettanut lapsemme uimaan, ja hän on aina valmis sieniretkelle. Hän on aina osallistunut kotitöihin tasaveroisesti, eikä hän ole ikinä sanonut minulle mitään sovinistista eikä väheksyvää. Hän tekee niin perinteisiä miesten töinä pidettyjä juttuja kuin niitä naisten töinäkin pidettyjä. Ja kertoo rakastavansa, joka päivä. 

Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Minulla on hyvä mies. Kukaan ei ole täydellinen, tietenkään, mutta minä en vaihtaisi miestäni kehenkään toiseen. 

Vierailija
75/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voisi pyytää miestä avaamaan purkkeja ja purnukoita ja kehua sitten kuinka mies on vahva 👍

Tai sitten mies voisi tehdä oma-aloitteisesti koko ruuan, niin kiitos ja kehu olisi aitoa. 

Vierailija
76/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat nämä pikkuviat? Luulis että osaat itsekin korjata jos pienistä vioista kyse. Ole nyt se vahva ja itsenäinen nainen

Kopsasin aloituksesta tämän:

"pyytää mieheltä neuvoja tai apua jossain asiassa tai antaa miehen opettaa itselleen jokin uusi taito. Mies saa kuulkaas tuollaisesta lähes supervoimat."

Niin että kumpaa tässä pitää tehdä, hoitaa tuokin vai pyytää miestä hoitamaan? 

Kyse ei ole terassin rakentamisesta vaan parista pikkuhommasta, jotka hoituu nopsaan porakoneella.

Vierailija
77/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin tänään naisen imuriin pölypussin muttei tullut kiitosta! Jaksoin vielä toivoa, että pyöräyttäisi joulutorttuja kun eilen toi kaupasta torttutaikinaa ja hilloa. Tortut ja kahvi olisi tehnyt terää supersankarille 👍

Vierailija
78/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nainen haluaa olla miehelle rakas ja tärkeä. Mutta kun miehille kelpaa kuka vaan niin eipä siinä nainen tunne itseään Hänen Naiseksi.

Yhteisten kokemusten myötä kumppanista tulee tärkeä ja ainutlaatuinen. Eivätkö naiset tätäkään ymmärrä? 

Vierailija
79/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole mutkikkaampaa kuin pyytää miehen apua johonkin asiaan. Seuraavat säännöt pätevät:

- Älä pyydä apua pikkuasiaan jonka voisit tehdä itse

- Älä missään nimessä anna mitään palautetta miehelle (edes rakentavaa)

- Et saa ikinä asettaa aikarajaa sille kuinka nopeasti miehen pitäisi tehdä se pyydetty asia

- Muista aina kiittää miestä vuolaasti

Vierailija
80/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miestä pitäisi koko ajan olla kehumassa kuin pikkulasta konsanaan? Minä en rupea aikuista ukkoa mielistelemään.

Ei. Vaan kyse on arvostuksesta, ettekö te vajaaälyiset ymmärrä tätä. Ei ihme että olette katkeroituneita vanhojapiikoja

No arvostatko sinä sitä naista, vai onko tämä vain niin päin että naisen kuuluu ukkonsa edessä madella? Ja "vanhapiika" ei ole mikään loukkaus. Ei ole sikailevaa ukkoa riesana, mikäs sen parempaa?

Meidän suhteessa arvostus on molemman puolista ja se tulee vilpittömästi. Eihän vanhapiika voi tietää millaista on edes olla suhteessa kun ei ole koskaan sitä kokenut. Miksi kukaan nainen olisi suhteessa jos riesana oleva sikaileva ukko olisi ainut asia mitä suhteesta saa? Huomaa että sulla ei ole mit

Jankkaa vaikka maailman tappiin asti tuota vanhapiika mantraasi, en edelleenkään koe sitä loukkauksena. Ja minä olen naisen kanssa suhteessa, ollut jo 9 vuoden ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi