Jokainen mies haluaa olla oman naisensa sankari
Miten nainen voi tukea tätä? No esimerkiksi niin että antaa miehen avata sen oven, pyytää mieheltä neuvoja tai apua jossain asiassa tai antaa miehen opettaa itselleen jokin uusi taito.
Mies saa kuulkaas tuollaisesta lähes supervoimat.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen tietää, että tämä ei ole totta. Kuinkahan moni nainen on kysynyt miestä monta kertaa apua mieheltä, ja vastauksena tulee sohvalta istuvalta mieheltä jotain joojoo, ei nyt oo aikaa, katsotaan sit kohta. Puolen vuoden päästä nainen päättää tehdä asian itse tai pyytää jotain toista apuun.
Kyllä mies sen silloin tekee, kun nainen vie hänelle tiukan säilykepurkin avattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen sitä mieltä, että nainenkin haluaa katsoa miestä ylöspäin. Mutta ei se onnistu, ellei nainen aidosti arvosta miestä. Eli jo puolison valinnassa pitää huomioida se, että nainen ottaa miehen, jonka älyä tai jotain muuta naisen arvostamaa ominaisuutta nainen oikeasti ihailee.
Ja miehen on tärkeää ottaa tämä huomioon, eikä mies saa ottaa kotona avuttoman lapsen roolia. Jos mies esittää, ettei löydä omia tavaroitaan tai ei osaa tavallisia kotitöitä, se sammuttaa naisen rakkauden pikkuhiljaa.
Miehen rakkaus taas sammuu jatkuvasta kritiikistä. Jos mies tekee jonkin kotityön oma-aloitteisesti ja naisen reaktio siihen on että väärin tehty, voit olla varma että mies ei tee sitä enää toista kertaa. Noissakin tilanteissa siis tärkeää näyttää arvostusta. Toki myös miehen kuuluu arvostaa naisen tekemää työtä ja esim. kiittää. A
Jos mies käyttää vääränlaista puhdistusainetta, joka voi pilata pinnan, on ihan järkevää mainita se esim. että sillä vessanpesuaineella ei pestä keittiön marmoritasoja, koska se voi mennä pilalle. Hyvä itsetuntoinen mies pystyy ottamaan asiallista kritiikkiä vastaan ilman ongelmia. Ja jos naisella on vinkkejä, miten siivota nopeammin, paremmin tai helpommin, niin sehän on loppujen lopuksi molempien etu.
Vierailija kirjoitti:
No jos nainen todella rakastaa miestä, hän arvostaa jo hyvää yritystä. Miehet nyt eivät aina kiinnitä huomiota samoihin yksityiskohtiin kuin naiset. Joskus niille mytyssä oleville pyykeillekin voi vain nauraa.
Joo ei. Nainen ei rakasta ja ihaile vähä-älyistä hölmöä. Jokainen mokaa joskus, mutta sukupuolen taakse piiloutuva laiskuri ei herätä kunnioitusta. Naisilla ei ole mitään sisäsyntyistä parempaa kykyä kotitöihin kuin miehellä. Jos mies vaatii samanlaista kannustusta kuin pikkulapsi aikuisen roolin opetteluun, hän ei tule koskaan olemaan naiselle sankari.
Oma mieheni vastaa meillä virkapukujensa takia pyykkihuollosta. Varsin miehisestä ammatistaan huolimatta kykenee siihen täysin ilman minun naisena antamia ohjeita. Siksi meillä onkin pitkä avioliitto, missä edelleen arvostan ja ihailen miestäni.
Isäni opetteli äitini opastuksella käyttämään ompelukonetta, jotta sai ommeltua auton penkkien verhoiluja. Nyt vaihtaa vetoketjuja yms. pieniä korjauksia omiin vaatteisiinsa ihan itse. Tuo on mielestäni ihailtavaa oma-aloitteisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pyytänyt miestäni jo vuosia korjaamaan pari pikkuvikaa meidän huushollissa. Ei ole vielä tapahtunut. Seuraavaksi käännyn toisen miehen puoleen pyyntöineni.
Mitkä ovat nämä pikkuviat? Luulis että osaat itsekin korjata jos pienistä vioista kyse. Ole nyt se vahva ja itsenäinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pyytänyt miestäni jo vuosia korjaamaan pari pikkuvikaa meidän huushollissa. Ei ole vielä tapahtunut. Seuraavaksi käännyn toisen miehen puoleen pyyntöineni.
Mitkä ovat nämä pikkuviat? Luulis että osaat itsekin korjata jos pienistä vioista kyse. Ole nyt se vahva ja itsenäinen nainen
Niin, eihän miesreppanoilta saa mitään vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta pitääkö siltä mieheltä nyt pyytää apua vai ei? Ensin sanotaan että pitäisi, nyt pitäisi sitten ollakin vahva ja itsenäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Eli miestä pitäisi koko ajan olla kehumassa kuin pikkulasta konsanaan? Minä en rupea aikuista ukkoa mielistelemään.
Ei. Vaan kyse on arvostuksesta, ettekö te vajaaälyiset ymmärrä tätä. Ei ihme että olette katkeroituneita vanhojapiikoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen sitä mieltä, että nainenkin haluaa katsoa miestä ylöspäin. Mutta ei se onnistu, ellei nainen aidosti arvosta miestä. Eli jo puolison valinnassa pitää huomioida se, että nainen ottaa miehen, jonka älyä tai jotain muuta naisen arvostamaa ominaisuutta nainen oikeasti ihailee.
Ja miehen on tärkeää ottaa tämä huomioon, eikä mies saa ottaa kotona avuttoman lapsen roolia. Jos mies esittää, ettei löydä omia tavaroitaan tai ei osaa tavallisia kotitöitä, se sammuttaa naisen rakkauden pikkuhiljaa.
Miehen rakkaus taas sammuu jatkuvasta kritiikistä. Jos mies tekee jonkin kotityön oma-aloitteisesti ja naisen reaktio siihen on että väärin tehty, voit olla varma että mies ei tee sitä enää toista kertaa. Noissakin tilanteissa siis tärkeää näyttää arvostusta. Toki myös miehen kuuluu arvostaa naisen tekemää työtä ja esim. kiittää. A
Tämä pätee pieniin lapsiin ja koiriin, ei niinkään aikuisiin miehiin. Siitä että kehuu miehen tekemää astianpesukoneen tyhjennystä ylitsevuotavan makeasti ei seuraa mitään hyvää naiselle. Mies tottuu tuollaiseen lapsille ja kehitysvammaisille suunnattuun siloiteltuun sössötykseen ja suuttuu jos kaikkeen hänen tekemisiinsä ei reagoi noin.
Jos kokee oman vahvuutensa parisuhteessa olevan lähinnä purkkien avaus naiselle (ja suurien aplodien ja seksipalveluiden odottaminen tästä hyvästä) niin kannattaisiko lähteä kehittämään itseään muista suunnista sillä ajalla minkä käyttää netin doomscrollaukseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen tietää, että tämä ei ole totta. Kuinkahan moni nainen on kysynyt miestä monta kertaa apua mieheltä, ja vastauksena tulee sohvalta istuvalta mieheltä jotain joojoo, ei nyt oo aikaa, katsotaan sit kohta. Puolen vuoden päästä nainen päättää tehdä asian itse tai pyytää jotain toista apuun.
Kyllä mies sen silloin tekee, kun nainen vie hänelle tiukan säilykepurkin avattavaksi.
En ole kyllä ikinä tarvinnut miehen apua säilykepurkin avaamiseen. Osaako ne tehdä jotain oikeasti hyödyllistä?
Naiset ovat erilaisia. Useimmat naiset toivovat miehensä puolustavan itseään esim. lähentelytilanteessa ja tuntemattomiltakin miehiltä odotetaan asiaan puuttumista, mutta seurustelinpa taannoin toisenlaisen naisen kanssa. Häntä ei kuulemma tarvinnut puolustaa ja tein väärin kun puutuin lähentelyyn vieläpä täysin asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ettekö te vasta sanonut että ette tarvitse miestä mihinkään? Ja tuossa asenteessa on paljon parannettavaa, suosittelen kehittämään itseä niin ei tarvii heti pienestäkin kritiikistä hypätä puolustuskannalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen rakkaus taas sammuu jatkuvasta kritiikistä. Jos mies tekee jonkin kotityön oma-aloitteisesti ja naisen reaktio siihen on että väärin tehty, voit olla varma että mies ei tee sitä enää toista kertaa. Noissakin tilanteissa siis tärkeää näyttää arvostusta. Toki myös miehen kuuluu arv
Niin. Onhan se ihan saatanan vaikeaa ja raskasta sanoa kiitos, joutuuhan siinä äänihuulia käyttää. Käytetään se mieluummin huutamiseen ja nalkutukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta pitääkö siltä mieheltä nyt pyytää apua vai ei? Ensin sanotaan että pitäisi, nyt pitäisi sitten ollakin vahva ja itsenäinen nainen.
Luulis että pikkuhommat onnistuu keneltä vaan, ei ne muuten olis pikkuhommia. Vai mikä on naisten pikkuhomma? Rakenna terassi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta naisilla on pirullinen tapa piilottaa miehen tavarat "oikeisiin paikkoihin".
Ja kun kysyt missä on xx, niin vastaus on "Siinä kaapissa, missä xx säilytetään!".
Jepjep.
No meillä on ainakin ihan selkeä säilytyssysteemi, joka ollaan laadittu miehen kanssa yhdessä, moni näistä itsestäänselvyyksiä. Esim.
Sukat sukkalaatikossa, alkkarit alkkarilaatikossa. Likaiset pyykit pyykkikorissa lajiteltuina pesuohjeen mukaan.
Ruuvit ja naulat omissa pienissä purkeissaan, lajiteltuna koon mukaan.
Laturit ja johdot omassa laatikossaan, jotta ei tarvitse koskaan kaivaa piuhoja ympäri taloa.
Tärkeät paperit niille varatussa lokerikossa tai arkistokaapissa.
Passit ja arvoesineet turvalokerossa.
Kotiin liittyvät ohjekirjat ja käyttöoppaat omassa kansiossaan, järjestettynä laitekohtaisesti.
Paristot AAA ja AA omissa erillisissä rasioissaan, merkittynä kirjaimilla.
Jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis että pikkuhommat onnistuu keneltä vaan, ei ne muuten olis pikkuhommia. Vai mikä on naisten pikkuhomma? Rakenna terassi?
Eli ensin pitäisi tietää, että minkälaista apua mieheltä saa pyytää. Sitten se saattaa auttaa (tai ei). Joo, teen mielummin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ettekö te vasta sanonut että ette tarvitse miestä mihinkään? Ja tuossa asenteessa on paljon parannettavaa, suosittelen kehittämään itseä niin ei tarvii heti pienestäkin kritiikistä hypätä puolustuskannalle
Minä en henkilökohtaisesti tarvitsekaan miestä mihinkään. Useat heteronaiset kuitenkin jostain kumman syystä sellaisen taakakseen ottavat. Ja en minä lähde asennettani muuttamaan siksi että se palstaukkoa miellyttäisi. Tukehdu paskaasi ja niin edelleen. Siinä sulle asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat erilaisia. Useimmat naiset toivovat miehensä puolustavan itseään esim. lähentelytilanteessa ja tuntemattomiltakin miehiltä odotetaan asiaan puuttumista, mutta seurustelinpa taannoin toisenlaisen naisen kanssa. Häntä ei kuulemma tarvinnut puolustaa ja tein väärin kun puutuin lähentelyyn vieläpä täysin asiallisesti.
Tuollaiset naiset eivät ole ihan terveitä. Kiitä luojaasi, että pääsit hänestä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miestä pitäisi koko ajan olla kehumassa kuin pikkulasta konsanaan? Minä en rupea aikuista ukkoa mielistelemään.
Ei. Vaan kyse on arvostuksesta, ettekö te vajaaälyiset ymmärrä tätä. Ei ihme että olette katkeroituneita vanhojapiikoja
No arvostatko sinä sitä naista, vai onko tämä vain niin päin että naisen kuuluu ukkonsa edessä madella? Ja "vanhapiika" ei ole mikään loukkaus. Ei ole sikailevaa ukkoa riesana, mikäs sen parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ensin pitäisi tietää, että minkälaista apua mieheltä saa pyytää. Sitten se sa
Mikä estää sinua tekemästä sitä pikkuhommaa? En minäkään pyydä puolisoani pesemään pyykkini koska se hoituu käden käänteessä itseltäkin. Mikäs palvelija se mies on?
Lasten kanssa arvostetaan hyvää yritystä. He kun vasta opettelevat asioita. Se, ettei aikuinen ihminen osaa ripustaa pyykkejä kunnolla ei ole arvostettavaa. Tai no, mikäli hän pitää paitojensa silittämisestä, niin mikäs siinä.