Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: miehillä on naisia enemmän ystäviä

Vierailija
02.12.2025 |

Ei kai kukaan yllättynyt ole, sillä naiset katkaisevat pienestäkin kaikki ystävyys- ja sukulaisuussuhteetkn. 

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muijat huomanneet että sanontaa nainen on naiselle susi viljelee yleensä juuri miehet, ja sitten todellisuudessa suurimmalle osasta nainen on naiselle tuki. Oli kyseessä sitten oma äiti, sisko, ystävä tai vaikka vapaaehtoistyöntekijä - suurinosa meistä tukeutuu juuri naiseen vaikeimmalla hetkellämme, ei jaa ainoastaan elämän iloja ja kuulumisia.

Niin. Ainoastaan miehiltä olen kuullut näitä elähtäneitä stereotypioita siitä miten naiset on ihan hirveitä! Todellisuudessa minulla on useita naispuolisia ystäviä jotka ovat olleet tukena vaikeissakin elämän vaiheissa. Ihania ihmisiä.

Vierailija
122/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vain jos julistat että kaikki naiset ovat ihania ihmisiä saa kommentti tykkäyksiä. Yllättääkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vain jos julistat että kaikki naiset ovat ihania ihmisiä saa kommentti tykkäyksiä. Yllättääkö?

Menikö pikku-pertillä pikkarit solmuun? Vain mies voi olla noin lumihiutale.

Vierailija
124/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan olen huomannut että nainen on naiselle susi. Kaikilla ei ole äitiä, siskoa jne. johon turvaa. Sen sijaan naiset ovat pyrkineet kampittamaan mm työelämässä ja muissakin suhteissa. Täällä varmasti saa kuulla, että olen siihen itse syyllinen, samapa tuo. 

Syyllistyt huonoon luetun ymmärtämiseen. Ei se tarkoita että KAIKKI olisi hyväntahtoisia toisilleen, inhottavia ihmisiä löytyy kaikista sukupuolista jne.. Mutta se että juuri sinulla ei ole vaikka sitä hyvää suhdetta äitiisi, ei tarkoita etteikö muilla voisi olla, tai ettei sinulla voisi olla hyvää suhdetta johonkuhun toiseen naiseen. Totuus on että suurin osa naisista tukeutuu johonkuhun naiseen, oli samaa verta tai ns. valittu perhe. Jos ajattelet että kaikki naiset ovat pahoja koska esim. äitisi oli, silloin vika on kyllä sinussa. Sinä päätät olla muille se susi.

Vierailija
125/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin jos minulla sattuu olemaan hyvä aviomies tulen kertomaan, että kaikki aviomiehet ovat ihania, eikä poikkeamia sallita. Se on keskustelun taso. 

Vierailija
126/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tavannut yhtään pikkusieluista ja kateellista naista. Jokainen loukkaantuu joskus ja pitkässä ystävyyssuhteessa tulee väistämättä väärinkäsityksiä ja ratkottavia ristiriitoja. Itse olen todellakin toisinaan kateellinen eräälle hyvälle ystävälleni, mutta se on mun ongelma, ei hänen ja todellakin teen kaikkeni, ettei se vaikuta meidän ystävyyssuhteeseen. Kateus on ihan normaali tunne.

Ei tarvi vääntää itsestäänselvyyksistä rautalankaa, kaikissa suhteissa tulee.. jne. Ehkä sinulle ei olla kateellisia, johtuisiko siitä. Se, ettet ole tavannut kateellisia ei tarkoita ettei kukaan olisi tavannut. Kateellisuus ei ole tavoiteltava tunne, hyvät ystävät eivät ole kateellisia toisilleen.  

Kateus on edelleenkin ihan tavallinen ja normaali tunne. Se, että sulle on sattunut eteen ikäviä ihmisiä, ei tarkoita sitä, että kaikki ihmiset (naiset) on sellaisia. Suurin osa naisista osaa käsitellä ikäviä tunteita, kuten kateutta, ilman, että se vaikuttaa negatiivisesti läheisiin ihmissunteisiin.

Vierailija
127/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan olen huomannut että nainen on naiselle susi. Kaikilla ei ole äitiä, siskoa jne. johon turvaa. Sen sijaan naiset ovat pyrkineet kampittamaan mm työelämässä ja muissakin suhteissa. Täällä varmasti saa kuulla, että olen siihen itse syyllinen, samapa tuo. 

Syyllistyt huonoon luetun ymmärtämiseen. Ei se tarkoita että KAIKKI olisi hyväntahtoisia toisilleen, inhottavia ihmisiä löytyy kaikista sukupuolista jne.. Mutta se että juuri sinulla ei ole vaikka sitä hyvää suhdetta äitiisi, ei tarkoita etteikö muilla voisi olla, tai ettei sinulla voisi olla hyvää suhdetta johonkuhun toiseen naiseen. Totuus on että suurin osa naisista tukeutuu johonkuhun naiseen, oli samaa verta tai ns. valittu perhe. Jos ajattelet että kaikki naiset ovat pahoja koska esim. äitisi oli, silloin vika on kyllä sinussa. Sinä päätät olla muille se susi.

Minulla on oikeus kertoa oma kokemukseni, aivan kuin niillä joilla on toisenlaisia kokemuksia. Kyse on nimenomaan siitä, että vain joku saa kertoa oman kokemuksensa ja joku ei. Ei se, että sinulla on hyvä suhde äitiisi tarkoita että jollain ei voisi olla huono suhde hänestä itsestään riippumattomasta syystä. En ajattele että kaikki naiset ovat pahoja, meillä ei vain usein natsaa. Sellaiseenkin johtopäätökseen voi tulla pitkän elämän varrella. Kai minä nyt ymmärrän, että jollain on hyvä suhde äitiinsä, mitä ihmettä selität. 

Vierailija
128/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minun äiti on ihan paras, en silti oleta että kaikkien äidit on. Outoa että pitää kaikki naiset leimata vaan sen takia että itsellään on huonoja kokemuksia. Ja jos hän kuvittelee että miehiltä muka saisi parempaa kohtelua niin voi tyttö pieni miten naiivi olet.

Vierailija
129/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tavannut yhtään pikkusieluista ja kateellista naista. Jokainen loukkaantuu joskus ja pitkässä ystävyyssuhteessa tulee väistämättä väärinkäsityksiä ja ratkottavia ristiriitoja. Itse olen todellakin toisinaan kateellinen eräälle hyvälle ystävälleni, mutta se on mun ongelma, ei hänen ja todellakin teen kaikkeni, ettei se vaikuta meidän ystävyyssuhteeseen. Kateus on ihan normaali tunne.

Ei tarvi vääntää itsestäänselvyyksistä rautalankaa, kaikissa suhteissa tulee.. jne. Ehkä sinulle ei olla kateellisia, johtuisiko siitä. Se, ettet ole tavannut kateellisia ei tarkoita ettei kukaan olisi tavannut. Kateellisuus ei ole tavoiteltava tunne, hyvät ystävät eivät ole kateellisia toisilleen.  

Kateus on edelleenkin ihan tavallinen ja normaali tunne. Se, että sulle on sattunut eteen ikäviä ihmisiä, ei tarkoita sitä, että kaikki ihmiset

Ei ole kokemusta kaikista naisista, kuten ei sinullakaan. Taisit tuossa sanoa, ettet ole tavannut yhtään kateellista naista ja minä kerron että olen. Minulle kateus ei ole normaali tunne, kateudesta kannattaa pyrkiä eroon. 

Vierailija
130/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin te joilla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia leimaatte ne joilla ei niinkään ole ja yleistätte. Miten näette että vain toinen osapuoli yleistää kun kertoo näkemyksensä. Osaatteko katsoa peiliin. Jokainen kertoo oletettavasti vain omasta kokemuksestaa käsin, tuskin kukaan on tavannut kaikkia naisia. 

Vierailija
131/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla hyvin paljon miesvihaajia. 

Vierailija
132/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus on edelleenkin ihan tavallinen ja normaali tunne. Se, että sulle on sattunut eteen ikävi

Ei ole kokemusta kaikista naisista, kuten ei sinullakaan. Taisit tuossa sanoa, ettet ole tavannut yhtään kateellista naista ja minä kerron että olen. Minulle kateus ei ole normaali tunne, kateudesta kannattaa pyrkiä eroon. 

Mutta mä en vaitäkään kokemukseni perusteella, että kaikki naiset on hyviä ystäviä vain siksi, että mun kohdalle ei ole sattunut huonoja. Mä en tiedä olenko tavannut kateellisia naisia, mutta kukaan ei ainakaan ole antanut kateuden vaikuttaa meidän kanssakäymiseen. Mun oletus on, että olen törmännyt pääsasiassa fiksuihin ja emotionaalisesti riittävän älykkäisiin ihmisiin.

Kaikki tunteet on normaaleja. Ja samasta asiasta voi tuntea monenlaisia tunteita samanaikaisesti. Voi esimerkiksi olla yhtäaikaa iloinen ja kateellinen ystävän saavutuksesta.

Vierailija
133/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin te joilla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia leimaatte ne joilla ei niinkään ole ja yleistätte. Miten näette että vain toinen osapuoli yleistää kun kertoo näkemyksensä. Osaatteko katsoa peiliin. Jokainen kertoo oletettavasti vain omasta kokemuksestaa käsin, tuskin kukaan on tavannut kaikkia naisia. 

Huonoja kokemuksia omaavathan ne pääasiassa leimaa kaikki samanlaisiksi (osittain toki ymmärrettävää, itseäänhän siinä yrittää suojella vastaavanlaisilta kokemuksilta). 

Jos toteat, että haluat olla mieluummin ystävä miesten kanssa, kuin naisten, koska naiset on vaikeita, mitä muuta teet, kuin leimaat kaikki naiset vaikeiksi?

Vierailija
134/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viininjuonti, matkustelu ja selfhelp täyttää mun elämän, eikä mulle mitään jää. 

Live, love

Vierailija
135/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle miehet sitten avautuvat huolistaan, murheistaan, ajatuksistaan? Jos ei ole sitä vaimoa tai naisystävää. Miksette miehet kysele toisiltanne mitä kuuluu ja oikeasti ole kiinnostuneita ystävienne elämästä? Vai päihteetkö ovat sitten se tuki ja turva, kun elämä kolhii?

Äiti.

Paitsi jos vihaa äitiään.

Vierailija
136/136 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen jo siitäkin miten trigger happyjä naiset ovat blokkaa - napin kanssa.

Se että sinä lähettelet munakuvia naisille vastoin heidän tahtoaan ja he järjevästi blokkaa sinut, ei tarkoita että he olisivat menettäneet mahdollisuuden ystävyyteen tai edes menettäneet mitään hienoa.

Korjaus, jopa se, että ulkonäkö ei naista miellytä tai ettei suoraan lahjoita naiselle rahaa johtaa blokkaamiseen. Olen kymmeniä kertoja joutunut blokatuksi pelkästäään lähetettyäni naamakuvan naiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan