Ihastuminen/rakastuminen on niin helppoa, mutta vaatii sinnikkyyttä vaalia pitkää hyvää suhdetta
Nykyään näyttää siltä, että ihmiset ovat vain niin nopeiden ilojen perään, että eivät osaa keskittyä yhden suhteen hoitamiseen.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Miksi suhteen pitäisi kestää loppuelämän?
Miksi hyvää suhdetta pitäisi vaihtaa toiseen? Miksi hyvästä suhteesta pitäisi lähteä?
Jos suhde on ollut aluksi hyvä, miksi siitä on tullut niin huono, että pitäisi erota?
Miksi jäisin suhteeseen joka vaatisi myös minulta panostamista? Minä saa kuitenkin aina uuden suhteen nopeasti niin miksi panostaisin kun voin vaatia sitä panostamista pelkästään mieheltä. Naisen pitää vain saada olla panostamista mutta miehen pitää panostaa aina naisen kaiken aikaa
Eivät ihmiset osaa enää sitoutua. Aina haaveillaan jostain "paremmasta" ja alkaa kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäisin suhteeseen joka vaatisi myös minulta panostamista? Minä saa kuitenkin aina uuden suhteen nopeasti niin miksi panostaisin kun voin vaatia sitä panostamista pelkästään mieheltä. Naisen pitää vain saada olla panostamista mutta miehen pitää panostaa aina naisen kaiken aikaa
En ymmärrä tästä nyt yhtään mitään. Miksi suhteeseen ei pitäisi panostaa?
Mies haluaa panostaa minut yleensä ja aina.
Sinkkuäidit ovat vain hetken hupia
Niin, että miksi suhde usein kuolee 2-5 vuodessa? Kumppani on kuitenkin sama kuin alussa? Mitä hyötyä vaihtaa kumppania?
Muistetaan myös, että todella moni suhde ei ole vaalimisen ja säilyttämisen arvoinen.
On paljon suhteita joissa alku on mennyt hyvin mutta sitten homma on mennyt puihin. Puuttuu kunnioitus ja arvostus, eletään yhdessä lähinnä koska siihen on totuttu. Rakkaudesta ei tietoakaan, korkeintaan pelko yksinjäämisestä jos lähtee. Ei tällaisia suhteita kannata hampaat irvessä ylläpitää vain siksi, että voisi sanoa kuinka kärsittiin mieluummin ja saatiinpas aikaan pitkä suhde ja voidaan sanoa, että on ollut sellaista kidutusta että helpolla ei todellakaan ole päästy!
On viisautta nähdä, milloin yrittää kastella jo ajat sitten kuollutta kasvia. Sinnikkyys muuttuu tyhmyydeksi jossain kohtaa.
Juu näin on, sen oikean kanssa kaikki vaan on niin helppoa, on rakkautta, hellyyttä, seksiä, syvällisiä keskusteluja, samoja harrastuksia, huumorintaju ym ym. Tällaisessa suhteessa on ikäänkuin aina kotona ja se tuo suurta onnea sekä vakautta elämään, ja sitä haluaa pitää kuin kukkaa kämmenellä, jolloin niistä tulee usein loppuelämän suhteita. Ja miksipäs ei, kun kaksi toisilleen täydellisesti sopivaa on löytänyt toisensa💞
Moni ei ymmärrä ihastumisen ja rakastamisen eroa ollenkaan.
Rakkaus on aitoa välittämistä, uhrautumista, yhteen hiileen puhaltamista, yhteisiä unelmia, säännöllistä seksiä (parisuhteessa) ja toisen arvostamista hyvinä ja huonoina aikoina.
Monet lähtevät kun tulee joku huono vaihe. Eivät pysty selvittämään asioita yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mies tai nainen, niin tuohan ei toimi: jos joutuu jatkuvasti etsimään uuden suhteen, ei edellinen kumppani ole kohdellut niin, että suhde olisi jatkanut. Eli ei kumpikaan kohtele kumppania niin, että suhde jatkuisi. Kuulostaa typerältä.
En tajua, mitä tässä puhutaan sinnikkyydestä..?
Minun unelmaelämäni on asua yhdessä kumppanini kanssa ja jakaa arkea. En perusta elämääni sellaisen ihmisen kanssa, jota en voi sietää ja, jonka kanssa kaikki aina tuntuu niin monimutkaiselta.
Pitääkö rakkauden ja parisuhteen olla niin vaikeita?
Vierailija kirjoitti:
Jos suhteessa on lapsia, niin kyllä vanhempi on velvollinen yrittämään parhaansa, että lapsilla säilyy ydinperhe. Tilastollisesti eroperheen lapsille tulee enemmän ongelmia.
Olen itse eronnut 20-vuotisesta suhteesta ja nyt toista kertaa naimisissa. Toivon, että tämä kestää lopun elämän. Näin vanhempieni tukevan toisiaan loppuun asti, ja se oli kaunista. Se sanaton ymmärrys, mitä toinen tarvitsee ja tämän mahdollistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö rakkauden ja parisuhteen olla niin vaikeita?
Ei rakkaus ole vaikeaa. Kontrollointi ja vaatimukset tekee parisuhteen vaikeaksi.
Juuri ihanaa olla oman rakkaan kanssa, sitä parempi mitä pidempään <3 Ei tunnu kyllä yhtään hampaat irvessä olemiselta, päinvastoin.