Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnantajan pitäisi valita joku ikäloppu 50-vuotias

Vierailija
02.12.2025 |

Kun tarjolla on paljon nuoria joilla on paremmat tietotekniset valmiudet ja usein myös parempi kielitaito kuin boomereilla. Myös kunto on parempi

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska 5kymppisellä on työvuosia n 20. Ei jää äitiyslomalle eikä useinkaan sairauslomille. Ei vaihda mielellään työpaikkaa ja muutenkin on työmoraaliltaan parempi kuin alle 3kymppinen.

Vierailija
82/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla 30 vuotta, viimeisin työsopimus tehty 58-vuotiaana. Töitä tehty ilman taukoja koko aika, ilman potkuja monissa muutosenuvotteluissa. Kannattaa pyrkiä samaan jos taidot pitävät yhtä puheiden kanssa. Alalle rekrytään nytkin koko ajan, vaikka onkin huonompi suhdanne menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa nivelrikot vaivaamaan kun 60 lähestyy, olis iso riski ottaa sellainen töihin.

Alkaa mielenterveysongelmat vaivaamaan kun 18 lähestyy. Olisi iso riski ottaa sellainen puolisoksi, oho eikun töihin.

Vierailija
84/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tiedä mutta olen 54-vuotiaana paremmassa kunnossa ainakin voiman suhteen kuin moni 20-30 -vuotias tai itsekään tuossa iässä. Silloin tosin lenkkelin ja olin varmaan nopeampi ja penkistä mnostin varmaan max 80 kg. Nyt käyn kerran viikossa salilla ja uimassa ja vinopenkki on 105 kg. 

eli moni nuori nulikka ei jaksaisi nostella tavaroita kuten minä

Andy the Moses

Jotenkin liikkistä kun nää vanhat papat kuvittelee oikeasti olevansa paremmassa iskussa kuin liki 30 vuotta nuoremmat, toki on varmaan paremmassa kunnossa kuin jotkut lihavat sohvaperunat, mutta urheilulliset nuoret miehet vie näitä 6-0.

Nää vanhat papat kävi vielä armeijankin mukisematta.  Nyt iso osa näistä niin "hyväkuntoisita ja urheilullisista" nuorista miehistä hakee vapautusta tai jättää armeijan kesken.  Kun ei huvita.

Kaput on kertoneet, että nykyään armeija ikäiset on huonokuntoisempia kuin yksikään ikäluokka aikaisemmin.  

Vierailija
85/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen it-alalla ja ensimmäinen esihenkilö ja yksikön päällikön pesti mulle tuli vasta 45-vuotiaana ja nyt olen 49v ja vaihdoin kesällä sujuvasti uusiin hommiin. Tässähän vasta työteliäimmät vuodet edessä kun lapsetkin alkaa olla isoja ja on kokemusta monenmoisesta roolista ja vastuusta

Vierailija
86/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin joku 50 vee, kun joku tatuoitu IG-beibi, joka ei muuta osaa kun persettään ja naamansa kuvata

Vierailija
87/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juttiin.Kaikki jo vanhat 50v eläkkeelle eduskunnasta.Eduskunnassa pitää olla nuoria ihmisiä.Pressankin pitäisi olla nuori.Korkeintaan kaksi kautta edustajilla ja pressalla yksi.Sitten lisää nuoria.Kauppakeskukset vois myös ohjeistaa yli 50v käyttämään palveluja silloin kun aktiiviväestö ei ole paikalla.Vanhoille omat kahvilat jossa horisevat päivät.Hidastavat liikennettä.Olisi hyvä että ihmiset eläisivät vain todella vanhoiksi eli kupsahtaisivat 65v.Näin yhteiskunta säästäisi.Ei ennenkään eletty 100v!

Vierailija
88/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii. Meidät viisikymppiset voisi laittaa eläkkeelle jo. Omat vanhemmat meni eläkkelle 55v.  Äitini oli 47v kun synnyin. Olen heidän ainoa lapsensa. Isä ei enää elä.

Ja meidät 6-kymppiset vois päästää jo eläkkeelle. 

Vierailija
89/89 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantajan kannattaa ottaa se nuori. Saa hirveät palautusrahat energiajuomatölkeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan