Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnantajan pitäisi valita joku ikäloppu 50-vuotias

Vierailija
02.12.2025 |

Kun tarjolla on paljon nuoria joilla on paremmat tietotekniset valmiudet ja usein myös parempi kielitaito kuin boomereilla. Myös kunto on parempi

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuorilla ole edes nykyään tietokonetta. Kielitaito on jotain hokematasoa eikä omilla jaloilla osata enää kävellä. Koko ajan tulee uutisia nuorten rapistuvasta kunnosta ja ylipainosta. 

Vierailija
42/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RIIDANKYLVÄJÄ EI KANNATA TARTTUA

Tämä on ns raivosyöttö, jossa odotetaan agressiivisia vastauksia. Niihin sitten vastataan itse provosoivasti, ja tarkoitus on levittää vihaamista.

EI ONNISTU, NÄÄ TORPATAAN HETI ALKUUNSA.

Näin näyttää olevan Kommettini oli täysin asiallinen mutta jokuhan alapeukutti senkin Ei siis näköjään kannata kommentoida tälle vajakkien paskapalstalle yhtään mitään Tästä lähtien alapekutan koko helvetin ketjun olkoon mikä vain ja kiskon chat gptllä älyttömiä vittuiluvastauksia sekä ilmiannan randomina aloituksia Olkaa hyvä ! Menenkin katsomaan miten Temutappelu edistyy 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääääääh... en jaksa tarttua tuollaiseen provoon. Mutta mieti nyt vaikka hetki sitä, että juuri boomerit suunnitteli, kehitti ja rakensi sen älylaitteen jota puristat hikisessä nyrkissäsi, ja sen internetin jossa elät. Mutta pian tämä tekninen infrastruktuuri on kokonaan teidän nuorten. Voitte tehdä sillä mitä haluatte.

Vierailija
44/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä nuoria on jostain tulossa, miksi eläkeikäni on 70?

Ja oon itse nuori, mutten ymmärrä, miksi pitää parjata toisia sukupolvia. Just sellaiset 40-50v ihmiset osaa sitä "tietotekniikkaa" ja helpompi heille on opettaa joku ohjelman käyttö kuin sellaiselle 20v ikäiselle, joka ei edes tiedä excelistä. 

Vierailija
45/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n aloitus kuulostaa kieltämättä tällaiselle IT-alalla työskentelevälle hassulta. "Tietotekniset" taidot, mitähän niillä tarkoitetaan. Meillä paras osaaminen ja kokemus on juurikin 50 vuotiailla. Nuorilla ja alalla aloittelevilla menee alkuun n. 5 vuotta, ennen kuin voi sanoa, että osaavat ja hallitsevat pienehkön ja rajatun siivun. Sitten menee vielä toiset 5 vuotta ennekuin he pystyvät esim. kehittämään erilaisia menetelmiä ja prosesseja. 

Muissa Pohjoismaissa IT-alalla ollaan töissä 70-vuotiaaksi asti, ja kuusikymppisiä rekrytoidaan jatkuvasti. Heillä on enitsen osaamista.

Vierailija
46/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietotekniset valmiudet 😆

Sama nauru. Some ei ole ykkösjuttu useammassakaan työssä. Moniko nuori tietää mikä on tietokanta, Excel, palvelin tms....

Vierailija
47/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa rekrytilanteessa on x määrä hakijoita, joista yritetään aina valita se paras / parhaat. 

Jokainen tilanne on ainutkertainen, eikä niitä voi verrata toisiinsa, koska lähes aina samasta työpaikasta kilpailee erilainen joukko ihmisiä. Joskus tietysti työnantajatkin kilpailevat osaajista, mutta se on paljon harvinaisempaa.

Jos tarjolla on vaikka 35-vuotias energinen osaaja, jolla on kokemusta jo 10+ vuoden ajalta, tai sitten selkeästi jo virkeimmän ikänsä ohittanut, kuuttakymppiä lähestyvä työntekijä, jolle pitäisi vielä maksaa mahdollisesti parempaa palkkaa ikälisien vuoksi, niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä, kumpaan valinta kohdistuu.

En minäkään masentunutta ja väsynyttä viisikymppistä ottaisi. En kyllä ottaisi ahdistunutta, väsynyttä ja masentunutta kolmikymppistäkään. Kummankin energiataso selviää haastattelusta, eikä iästä.

Vierailija
48/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiedä mutta olen 54-vuotiaana paremmassa kunnossa ainakin voiman suhteen kuin moni 20-30 -vuotias tai itsekään tuossa iässä. Silloin tosin lenkkelin ja olin varmaan nopeampi ja penkistä mnostin varmaan max 80 kg. Nyt käyn kerran viikossa salilla ja uimassa ja vinopenkki on 105 kg. 

eli moni nuori nulikka ei jaksaisi nostella tavaroita kuten minä

Andy the Moses

Et ole.

Sairaudet uhkaavat viisikymppistä. Ei jaksa kuten parikymppisenä.

Max kolmekymppinen mies parasta työvoimaa. 

Vierailija
49/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi v i t u s s a  eläkkeelle pääsee vasta 65v

Tämä! Olen 58 ja ollut ihan valmis eläkkeelle jo ainakin viimeiset 5 vuotta. Kuntoni puolesta 10. Mutta ei. Töitä pitää vain hakea ja jos nyt ei ihan naurun hörähdyksiä kuule niin tirskuntaa kumminkin töitä hakiessaan... Mitään järkeä tämmöisessä. Kukaan oikeasti ole edes meinannut palkata vuosiin. Ei, vaikka mummosta tukia olisi luvassa. Saisi yksityiselle 70% tuet ja muille "eivtuottaville yhteisöille" 100% tuen mutta täällä vai vauvaan kirjoittelen. Edes ilmainen vanhus ei kelpaa! Siis, miksi meitä ei päästetä 58v eläkkeellä ,  kun jokainen tietää ettei tuon ikäistä mihinkään enää palkata. Ei edes ilmaiseksi! Voisi kulutuskin kääntyä nousuun suomessa, kun saisimme 600e sijasta muutaman satunnaisen lisää ja tietäisimme, et tulevaisuus on nyt turvattu hautaan asti. Uskaltaisi muutakin ostaa, kuin leipää ja perunaa.

Vierailija
50/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tiedä mutta olen 54-vuotiaana paremmassa kunnossa ainakin voiman suhteen kuin moni 20-30 -vuotias tai itsekään tuossa iässä. Silloin tosin lenkkelin ja olin varmaan nopeampi ja penkistä mnostin varmaan max 80 kg. Nyt käyn kerran viikossa salilla ja uimassa ja vinopenkki on 105 kg. 

Andy the Moses

Et ole.

Meillä parikymppiset miehet ovat aivan tavattoman veteliä. Tulvat myöhässä, räpläävät puhelinta, kävelevät hitaasti, eivät edes seiso suorassa. Ja narisevat kun soppareita ei jatketa.

Vierailija
51/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andy the Moses

Et ole.

Nykyaikana harvemmin tarvitaan lapiomiehiä.

Vierailija
52/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietotekniset valmiudet 😆

Kunto vielä päälle 🤣. Ruutuajasta saa tietoteknistä taitoa ja kuntokin kohenee kohisten.  🤣

"Nuorten heikko kunto on havaittu todellinen ongelma, jota selittävät vähäinen liikunta ja runsas ruutuaika, erityisesti korona-ajan jälkeen. Heikko fyysinen kunto heikentää jaksamista ja voi lisätä terveysriskejä. Tilanteen parantamiseksi tarvitaan yhteisiä toimia, kuten liikkumisen lisäämistä arjessa, koululiikunnan tukemista sekä perheiden ja kuntien roolia. 

Vierailija
53/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi v i t u s s a  eläkkeelle pääsee vasta 65v

Pääsiskin jo silloin, joku 67 oli tavoiteltava eläkeikä. Olen syntynyt 1970-luvulla.

Vierailija
54/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiasko ikäloppu? Mikäs pikkunappula tänne mielipiteitään ja näkemyksiää kirjoittelee. Tähän kohtaan iso röhönauru perään!

Täällä yksi tänä vuonna 50 täyttänyt ja olen parhaimmillani ja täysin voimissani, erittäin terävässä kunnossa. Ja minusta on toki tullut hieman itsevarma ja ärsyttäväkin enkä tanssi enää ihan jokaisen pillin mukaan mitä muut toivovat.

Vierailija
55/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vielä 64-vuotiaana paljon tehokkaampi ja parempikuntoinen työntekijä kuin joku kolmekymppinen. 50-vuotias on kaukana ikälopusta!

Vierailija
56/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andy the Moses

Mene sitten töihin pappa.

en mä jaksa kun en keksi tarpeeksi mielenkiintoista duunia. minulla on 2 akateemista koulutusta mutten mä jaksa teologina papiksi kun naispapit ovat hu o r an n ee t kirkon sateenkaarijoogapaskaksi. mieluummin tekisin puutöitä, niitäkin oon tehnyt tai ajaisin pakettiautoa! amen

Eli makailet kotona ja pidät ikuisen opiskelun oikeutta itsestään selvänä. Onneksi hallitus suitsii tuota laiskottelua.

Vierailija
57/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, sinua ei taaskaan valittu, ap!

Vierailija
58/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 v enkä kyllä millään tapaa koe itseäni ikälopuksi. Sillä, jos joku maksimaalinen suorituskyky urheilussa onkin laskenut, ei ole istumatöissä mitään merkitystä. Työkseni kehitän tietojärjestelmiä, joten eiköhän ne tietotekniset valmiudet ole ihan hyvät. Kasarilta asti koodannut, siitä asti kun sain ekan Sinclair Z81-tietokoneen. Demoskenessä ysärillä, nähnyt internetin ja tekoälyn kehityksen alusta asti. Joo ei ole meidän sukupolvi se, joka arastelee käyttää tietokoneohjelmia.

Vierailija
59/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andy the Moses

Et ole.

Meillä parikymppiset miehet ovat aivan tavattoman veteliä. Tulvat myöhässä, räpläävät puhelinta, kävelevät hitaasti, eivät edes seiso suorassa. Ja narisevat kun soppareita ei jatketa.

Tuollaisia ne parikymppiset ovat olleet ihan aina. Keskenkasvuisia kloppeja. Osa voi olla ahkeria, mutta sitten hajoaa kaikki vehkeet ja työn jälki on sutta ja sekundaa. Vasta kun saavat lapsia, alkaa hahmottua kokonaisuudet.

Vierailija
60/70 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51 v enkä kyllä millään tapaa koe itseäni ikälopuksi. Sillä, jos joku maksimaalinen suorituskyky urheilussa onkin laskenut, ei ole istumatöissä mitään merkitystä. Työkseni kehitän tietojärjestelmiä, joten eiköhän ne tietotekniset valmiudet ole ihan hyvät. Kasarilta asti koodannut, siitä asti kun sain ekan Sinclair Z81-tietokoneen. Demoskenessä ysärillä, nähnyt internetin ja tekoälyn kehityksen alusta asti. Joo ei ole meidän sukupolvi se, joka arastelee käyttää tietokoneohjelmia.

Trump, Kekkonen, Stalin... Kaikki ovat mielestään parhaimmillaan kuolemansa hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi