Etkö todellakaan usko Raamattuun? Mitä mieltä tästä - vain pieni osa laajasta ohjelmasarjasta.
Etkö todellakaan usko Raamattuun? Mitä mieltä tästä - vain pieni osa laajasta ohjelmasarjasta.
https://www.tv7.fi/arkki/raamattu-on-ihmeellinen/raamatun-yksittaiset-k…
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo video on aikamoista diipadaapaa. lLen juuri kirjaa Jumalan synty, jossa suomalaiset historioitsijat kertovat Lähi-idän uskontojen ja jumalien kehityksestä viimeisten vuosituhansien aikana tieteellisen tutkimuksen perusteella. Se avaa silmiä ja on hyvin vaikea ajatella Raamattua muuna kuin koosteena erilaisista, aikoinaan valituista vanhoista kirjoituksista.
Minäkin olen ollut sellaisessa tilanteessa, että olen ajatellut uskovaisten olevan joko hyvin yksinkertaisia tai aivopestyjä. Sen jälkeen olen kokenut paljon. Minua hieman huvittaa se, että ne järjettömiltä vaikuttavat uskovaiset ovatkin oikeassa monessa asiassa. Heillä on kuitenkin haasteena se, että he ovat oikeassa joissain asioissa, mutta eivät kaikissa. Kukaan ihminen ei ole oikeassa kaikissa asioissa tai ymmärrä kaikkea oikein, jos hän ei ole pystynyt (Jumalan avulla) ylittämään ymmärrystään. Minä en ole menettänyt järkeäni, vaan olen ylittänyt sen. Saatan vaikuttaa ylimieliseltä, mutta se johtuu siitä, että minä ymmärrän, kuinka vähän ihminen tietää ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaan tahdon käsite on ihan pöljä. Jos kaikki ihmiset on jo syntyessään syntisiä, niin eiväthän he ole sitä itse valinneet, eli ei heillä ole vapaa tahto.
Ei se ole pöljä, se on totta. Valitsemme vapaasti hyvin paljon asioita. Nykyisin maailma on hyvin vapaa ihmisille.
Ihminen ei ole syntyessään syntinen. Ihmisen (lajina) luontoon kuuluu syntisyys, se kuuluu elämämme luontoon. Voimme vapaasti valita että haluamme elää mahdollisimman synnitöntä elämää. Emme ole tietenkään itse voineet valita sitä että synnymme ihmiseksi tänne.
Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, tahtomme ovat väkisinkin sen kaikkivaltiaan tietoisesti meihin laittamia. Ei sellaista kuin "vapaa tahto" voi olla kaikkivaltiaan kaikkitietävän rakentamalla olennolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaan tahdon käsite on ihan pöljä. Jos kaikki ihmiset on jo syntyessään syntisiä, niin eiväthän he ole sitä itse valinneet, eli ei heillä ole vapaa tahto.
Ei se ole pöljä, se on totta. Valitsemme vapaasti hyvin paljon asioita. Nykyisin maailma on hyvin vapaa ihmisille.
Ihminen ei ole syntyessään syntinen. Ihmisen (lajina) luontoon kuuluu syntisyys, se kuuluu elämämme luontoon. Voimme vapaasti valita että haluamme elää mahdollisimman synnitöntä elämää. Emme ole tietenkään itse voineet valita sitä että synnymme ihmiseksi tänne.
Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, tahtomme ovat väkisinkin sen kaikkivaltiaan tietoisesti meihin laittamia. Ei sellaista kuin "vapaa tahto" voi olla kaikkivaltiaan kaikkitietävän rakentamalla olennolla.
Ei mitään logiikkaa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, todellakaan en usko.
Siihen sinulla on mahdollisuus. Sinua on kuitenkin varoitettu siitä, ettei se välttämättä ole viisas valinta.
Ei se ole valinta. Jos ei usko niin ei usko. Ei itseaan voi pakottaa uskomaan.
Haluatko uskoa? Jos haluat, niin voin auttaa. Se on helppoa. Voit lukea, mitä Jeesus opetti ja alkaa noudattaa opetuksia. Sitä ennen kannattaa kuitenkin aloittaa säännöllinen hengellinen harjoitus. Esimerkiksi jumalanpalvelukseen osallistuminen viikottain olisi hyvä alku. Sitten olisi hyvä tehdä jotain päivittäin. Suosittelen Isä Meidän -rukousta iltarukouksena.
Miksi joku haluaisi uskoa? Miksi joku haluaisi luopua järjestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Olennaista on, että meidän kokemuksemme on kuitenkin se, että voimme valita. Voit valita ensi sunnuntaina mennä jumalanpalvelukseen. Tai voit jäädä kotiin. Valintasi ensi sunnuntaina vaikuttaa siihen, mitä sinulle sen jälkeen tapahtuu.
"Kukaan ihminen ei ole oikeassa kaikissa asioissa tai ymmärrä kaikkea oikein, jos hän ei ole pystynyt (Jumalan avulla) ylittämään ymmärrystään."
Ei omaa ymmärrystää voi ylittää. Sama kuin nostaisi itsensä hiuksista ilmaan.
Uskikset sais painua vidduun palstalta ja tuo jeebustv pitäis lopettaa. Laittakaa vaikka Hustler-tv sen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen sinulla on mahdollisuus. Sinua on kuitenkin varoitettu siitä, ettei se välttämättä ole viisas valinta.
Haluatko uskoa? Jos haluat, niin voin auttaa. Se on helppoa. Voit lukea, mitä Jeesus opetti ja alkaa noudattaa opetuksia. Sitä ennen kannattaa kuitenkin aloittaa säännöllinen hengellinen harjoitus. Esimerkiksi jumalanpalvelukseen osallistuminen viikottain olisi hyvä alku. Sitten olisi hyvä tehdä jotain päivittäin. Suosittelen Isä Meidän -rukousta iltarukouksena.
Miksi joku haluaisi uskoa? Miksi joku haluaisi luopua järjestään?
En suosittele ketään luopumaan järjestään, vaan käyttämään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi uskoa? Miksi jok
Ei uskiksilla ole mitä käyttää, jos olis niin eivät olis uskiksia.
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan ihminen ei ole oikeassa kaikissa asioissa tai ymmärrä kaikkea oikein, jos hän ei ole pystynyt (Jumalan avulla) ylittämään ymmärrystään."
Ei omaa ymmärrystää voi ylittää. Sama kuin nostaisi itsensä hiuksista ilmaan.
Ihminen ei voi.
Ei uskiksilla ole mitä käyttää, jos olis niin eivät olis uskiksia.
Jokaisen täytyy pelata niillä korteilla, jotka on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi uskoa? Miksi jokMiksi joku haluaisi luopua järjestään?
Uskolla ja järjellä harvemmin on tekemistä keskenään.
Jos väität noin, niin et ole tainnut paneutua kumpaankaan.
Minä uskon Jumalaan. Hän on täydellinen rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, tahtomme ovat väkisinkin sen kaikkivaltiaan tietoisesti meihin laittamia. Ei sellaista kuin "vapaa tahto" voi olla kaikkivaltiaan kaikkitietävän rakentamalla olen
Hyvä kommentti muuten.
Elämme valintoja tehden ja Jumala voi puuttua niihin jos parhaaksi katsoo.
Tämähän voi säästää meidät esimerkiksi tapaturmalta jos sellaisen mahdollisuus olisi valintamme vuoksi eikä meitä ole valittu mukaan sellaiseen tapaturmaan. Jumala tietää kaikki asiat.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon Jumalaan. Hän on täydellinen rakkaus.
Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä. Mutta sen lisäksi, että hän on rakastava, hän on myös totinen.
Vierailija kirjoitti:
Järjellä käsitellään faktoja, ei uskomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjellä käsitellään faktoja, ei uskomuksia.
Ja jos uskomus on järkevä, siitä tulee fakta ja se lakkaa olemasta uskomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, tahtomme ovat väkisinkin sen kaikkivaltiaan tietoisesti meihin laittamia. Ei sellaista kuin "vapaa tahto" voi ol
Sinä ymmärsit minut väärin. Kommentoin lisäksi juuri aiheeseen siitä kuinka Jumala saattaa vaikuttaa valintoihimme.
Kyllä tuo video on aikamoista diipadaapaa. lLen juuri kirjaa Jumalan synty, jossa suomalaiset historioitsijat kertovat Lähi-idän uskontojen ja jumalien kehityksestä viimeisten vuosituhansien aikana tieteellisen tutkimuksen perusteella. Se avaa silmiä ja on hyvin vaikea ajatella Raamattua muuna kuin koosteena erilaisista, aikoinaan valituista vanhoista kirjoituksista.