Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etkö todellakaan usko Raamattuun? Mitä mieltä tästä - vain pieni osa laajasta ohjelmasarjasta.

Vierailija
01.12.2025 |

Etkö todellakaan usko Raamattuun? Mitä mieltä tästä - vain pieni osa laajasta ohjelmasarjasta.

https://www.tv7.fi/arkki/raamattu-on-ihmeellinen/raamatun-yksittaiset-k…

Kommentit (789)

Vierailija
681/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo video on aikamoista diipadaapaa. lLen juuri kirjaa Jumalan synty, jossa suomalaiset historioitsijat kertovat Lähi-idän uskontojen ja jumalien kehityksestä viimeisten vuosituhansien aikana tieteellisen tutkimuksen perusteella. Se avaa silmiä ja on hyvin vaikea ajatella Raamattua muuna kuin koosteena erilaisista, aikoinaan valituista vanhoista kirjoituksista.

Vierailija
682/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo video on aikamoista diipadaapaa. lLen juuri kirjaa Jumalan synty, jossa suomalaiset historioitsijat kertovat Lähi-idän uskontojen ja jumalien kehityksestä viimeisten vuosituhansien aikana tieteellisen tutkimuksen perusteella. Se avaa silmiä ja on hyvin vaikea ajatella Raamattua muuna kuin koosteena erilaisista, aikoinaan valituista vanhoista kirjoituksista.

Minäkin olen ollut sellaisessa tilanteessa, että olen ajatellut uskovaisten olevan joko hyvin yksinkertaisia tai aivopestyjä. Sen jälkeen olen kokenut paljon. Minua hieman huvittaa se, että ne järjettömiltä vaikuttavat uskovaiset ovatkin oikeassa monessa asiassa. Heillä on kuitenkin haasteena se, että he ovat oikeassa joissain asioissa, mutta eivät kaikissa. Kukaan ihminen ei ole oikeassa kaikissa asioissa tai ymmärrä kaikkea oikein, jos hän ei ole pystynyt (Jumalan avulla) ylittämään ymmärrystään. Minä en ole menettänyt järkeäni, vaan olen ylittänyt sen. Saatan vaikuttaa ylimieliseltä, mutta se johtuu siitä, että minä ymmärrän, kuinka vähän ihminen tietää ja ymmärtää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaan tahdon käsite on ihan pöljä. Jos kaikki ihmiset on jo syntyessään syntisiä, niin eiväthän he ole sitä itse valinneet, eli ei heillä ole vapaa tahto. 

Ei se ole pöljä, se on totta. Valitsemme vapaasti hyvin paljon asioita. Nykyisin maailma on hyvin vapaa ihmisille.

Ihminen ei ole syntyessään syntinen. Ihmisen (lajina) luontoon kuuluu syntisyys, se kuuluu elämämme luontoon. Voimme vapaasti valita että haluamme elää mahdollisimman synnitöntä elämää. Emme ole tietenkään itse voineet valita sitä että synnymme ihmiseksi tänne.

Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, tahtomme ovat väkisinkin sen kaikkivaltiaan tietoisesti meihin laittamia. Ei sellaista kuin "vapaa tahto" voi olla kaikkivaltiaan kaikkitietävän rakentamalla olennolla.

Vierailija
684/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaan tahdon käsite on ihan pöljä. Jos kaikki ihmiset on jo syntyessään syntisiä, niin eiväthän he ole sitä itse valinneet, eli ei heillä ole vapaa tahto. 

Ei se ole pöljä, se on totta. Valitsemme vapaasti hyvin paljon asioita. Nykyisin maailma on hyvin vapaa ihmisille.

Ihminen ei ole syntyessään syntinen. Ihmisen (lajina) luontoon kuuluu syntisyys, se kuuluu elämämme luontoon. Voimme vapaasti valita että haluamme elää mahdollisimman synnitöntä elämää. Emme ole tietenkään itse voineet valita sitä että synnymme ihmiseksi tänne.

Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, tahtomme ovat väkisinkin sen kaikkivaltiaan tietoisesti meihin laittamia. Ei sellaista kuin "vapaa tahto" voi olla kaikkivaltiaan kaikkitietävän rakentamalla olennolla.

Ei mitään logiikkaa tässä. 

Vierailija
685/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, todellakaan en usko.

Siihen sinulla on mahdollisuus. Sinua on kuitenkin varoitettu siitä, ettei se välttämättä ole viisas valinta.

Ei se ole valinta. Jos ei usko niin ei usko. Ei itseaan voi pakottaa uskomaan.

Haluatko uskoa? Jos haluat, niin voin auttaa. Se on helppoa. Voit lukea, mitä Jeesus opetti ja alkaa noudattaa opetuksia. Sitä ennen kannattaa kuitenkin aloittaa säännöllinen hengellinen harjoitus. Esimerkiksi jumalanpalvelukseen osallistuminen viikottain olisi hyvä alku. Sitten olisi hyvä tehdä jotain päivittäin. Suosittelen Isä Meidän -rukousta iltarukouksena.

Miksi joku haluaisi uskoa? Miksi joku haluaisi luopua järjestään? 

Vierailija
686/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Olennaista on, että meidän kokemuksemme on kuitenkin se, että voimme valita. Voit valita ensi sunnuntaina mennä jumalanpalvelukseen. Tai voit jäädä kotiin. Valintasi ensi sunnuntaina vaikuttaa siihen, mitä sinulle sen jälkeen tapahtuu. 

Vierailija
687/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ihminen ei ole oikeassa kaikissa asioissa tai ymmärrä kaikkea oikein, jos hän ei ole pystynyt (Jumalan avulla) ylittämään ymmärrystään."

Ei omaa ymmärrystää voi ylittää. Sama kuin nostaisi itsensä hiuksista ilmaan.

Vierailija
688/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskikset sais painua vidduun palstalta ja tuo jeebustv pitäis lopettaa. Laittakaa vaikka Hustler-tv sen tilalle.

Vierailija
689/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen sinulla on mahdollisuus. Sinua on kuitenkin varoitettu siitä, ettei se välttämättä ole viisas valinta.

Haluatko uskoa? Jos haluat, niin voin auttaa. Se on helppoa. Voit lukea, mitä Jeesus opetti ja alkaa noudattaa opetuksia. Sitä ennen kannattaa kuitenkin aloittaa säännöllinen hengellinen harjoitus. Esimerkiksi jumalanpalvelukseen osallistuminen viikottain olisi hyvä alku. Sitten olisi hyvä tehdä jotain päivittäin. Suosittelen Isä Meidän -rukousta iltarukouksena.

Miksi joku haluaisi uskoa? Miksi joku haluaisi luopua järjestään? 

En suosittele ketään luopumaan järjestään, vaan käyttämään sitä. 

Vierailija
690/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaisi uskoa? Miksi jok

Ei uskiksilla ole mitä käyttää, jos olis niin eivät olis uskiksia.

Vierailija
691/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ihminen ei ole oikeassa kaikissa asioissa tai ymmärrä kaikkea oikein, jos hän ei ole pystynyt (Jumalan avulla) ylittämään ymmärrystään."

Ei omaa ymmärrystää voi ylittää. Sama kuin nostaisi itsensä hiuksista ilmaan.

Ihminen ei voi.

Vierailija
692/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskiksilla ole mitä käyttää, jos olis niin eivät olis uskiksia.

Jokaisen täytyy pelata niillä korteilla, jotka on saanut.

Vierailija
693/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaisi uskoa? Miksi jokMiksi joku haluaisi luopua järjestään? 

Uskolla ja järjellä harvemmin on tekemistä keskenään.

Vierailija
694/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väität noin, niin et ole tainnut paneutua kumpaankaan. 

Vierailija
695/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Jumalaan. Hän on täydellinen rakkaus.

Vierailija
696/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, tahtomme ovat väkisinkin sen kaikkivaltiaan tietoisesti meihin laittamia. Ei sellaista kuin "vapaa tahto" voi olla kaikkivaltiaan kaikkitietävän rakentamalla olen

Hyvä kommentti muuten.

Elämme valintoja tehden ja Jumala voi puuttua niihin jos parhaaksi katsoo.

Tämähän voi säästää meidät esimerkiksi tapaturmalta jos sellaisen mahdollisuus olisi valintamme vuoksi eikä meitä ole valittu mukaan sellaiseen tapaturmaan. Jumala tietää kaikki asiat.

Vierailija
697/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon Jumalaan. Hän on täydellinen rakkaus.

Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä. Mutta sen lisäksi, että hän on rakastava, hän on myös totinen. 

Vierailija
698/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjellä käsitellään faktoja, ei uskomuksia.

Vierailija
699/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjellä käsitellään faktoja, ei uskomuksia.

Ja jos uskomus on järkevä, siitä tulee fakta ja se lakkaa olemasta uskomus.

Vierailija
700/789 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, tahtomme ovat väkisinkin sen kaikkivaltiaan tietoisesti meihin laittamia. Ei sellaista kuin "vapaa tahto" voi ol

Sinä ymmärsit minut väärin. Kommentoin lisäksi juuri aiheeseen siitä kuinka Jumala saattaa vaikuttaa valintoihimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä