Sairaanhoitajan tatuoinnit?
Miten tuo Kehus on päässyt sh:ksi? Olen luullut, että näkyvät tatuoinnit estävät sen.
Onhan mies kaamean näköinen. No, se onkin Oulusta ja Oulussa, tämä selittänee ainakin osin asian.
En kyllä itse antaisi tuollaisen koskea minuun - jollen ole jo valmiiksi tajuton.
Kommentit (197)
Enemmän huolettas ylipainoiset hoitsut, ylipaino on todistetusti yhdistetty alemman sosiaaliluokan ongelmiin.(alempaan älykkyystasoon)
Vierailija kirjoitti:
WT myös lääkäreillä ja muilla akateemisilla. Tyhmillä. Tulkoon syöpää.
Anteeksi nyt vain, mutta et ole päästäsi terve, kun toivot toisille syöpää. Ei tarvitse tatuoinneista pitää, mutta sun kaltaisten kommentit on suoraan sanottuna sairaita.
Voin kuitenkin vaikka lyödä vetoa, että et sä mun pointtia tajua ja sä tai joku muu kaltaisesi tulee vain aukomaan päätänsä mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WT myös lääkäreillä ja muilla akateemisilla. Tyhmillä. Tulkoon syöpää.
Anteeksi nyt vain, mutta et ole päästäsi terve, kun toivot toisille syöpää. Ei tarvitse tatuoinneista pitää, mutta sun kaltaisten kommentit on suoraan sanottuna sairaita.
Voin kuitenkin vaikka lyödä vetoa, että et sä mun pointtia tajua ja sä tai joku muu kaltaisesi tulee vain aukomaan päätänsä mulle.
Jos saisivat ihosyövän ja tatuoitu iho pitäisi poistaa.
Parashan kyllä tuollaisille ihmisille olisi pahat kolmannen asteen palovammat. Olisi hyötyhaittasuhde kohdillaan
Olet todella sairas päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne tatuoinnit estäisivät työn laadukkaan suorittamisen, kerrotko meille?
Mene katsomaan vankilaan miten monella on tatskoja ja kysy sitten.
Iäkkäille ihmisille tatuoinnit tarkoittaa, että on joko merimies tai vanki. Jotain 65 ja sitä vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäille ihmisille tatuoinnit tarkoittaa, että on joko merimies tai vanki. Jotain 65 ja sitä vanhemmille.
Kehus kertoo HS:n jutussa näin:
"Kärkkäimmät kommentoijat ovat Kehuksen mukaan 5060-vuotiaita. Heitä vanhemmat, 90100-vuotiaat, ovat yleensä uteliaita tatuointien suhteen ja kehuvat niiden värejä.
He osaavat nähdä tatuoinneissa myös positiivisia asioita, vaikka eivät ehkä ymmärräkään, miksi ihmisillä niitä on, Kehus sanoo."
Olen opiskellut sh:ksi 1992-1995.
Silloin ei saanut olla näkyviä tatuointeja, lävistyksiä, muutenkuin korvissa ja pienet korut sallittiin korviin.
Ei pitkiä kynsiä tai kynsilakkaa.
Perustelut;
Hygieniasyyt mm. lävistykset ja pienet korvikset. Ulkoisen habituksen piti olla neutraali ja luotettavuutta sekä puhtautta "henkivä".
Pidän edelleen ihan relevantteina perusteina ja määräyksinä.
Muuten, mites lentoemot ja stuertit. En ole paljon eri lentoyhtiöitä käyttävänä nähnyt näkyviä tatskoja tai nenälävistyksiä tms.?? Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolla luo H A T E rystysissä?
Toisessa kädessä luki LOVE.
Ei minua haittaa toisten tatskat. Itse en ota niitä. En tunne yhtään vankilassa tatuoitua, mutta monta tatuoitua tunnen. Ei tarvitse mennä sairaalaan, jollei hoito kelpaa hoitajan ulkonäöstä riippumatta.
Kaikille meille pitäisi perustaa oman sairaala, joihin valittaisi vain meidän silmiämme miellyttävä henkilökunta. Hoitajat nuoria, vaaleita, kauniita. Lääkärit tummia, komeita keski-iän paikkeilla, ei liiannjori, ei liian vanha. Labraporukka suurten paksujen silmälasien läpi tihrustavia tutkijanörttejä. Sellaiset ovat luotettavia ja sellaiset meitä saisivat hoitaa, ei muut. (Vitsivitsi, jos joku otti tosissaan).
Kyyneltatuointi on mauton murhamiehelläkin.
Hoiturilla naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehus kertoo HS:n jutussa näin:
"Kärkkäimmät kommentoijat ovat Kehuksen mukaan 5060-vuotiaita. Heitä vanhemmat, 90100-vuotiaat, ovat yleensä uteliaita tatuointien suhteen ja kehuvat niiden värejä.
He osaavat nähdä tatuoinneissa myös positiivisia asioita, vaikka eivät ehkä ymmärräkään, miksi ihmisillä niitä on, Kehus sanoo."
Ahaa! Omassa lapsuudessa oli vallalla juuri tuollainen käsitys, että vain vankila- tai merimiehet tatuoi. Olen enemmän kuin 65, eikä minua haittaa, ihmettelen kylmä. Eli juuri kuten Kehus on sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne tatuoinnit estäisivät työn laadukkaan suorittamisen, kerrotko meille?
Mene katsomaan vankilaan miten monella on tatskoja ja kysy sitten.
Mä olen ikäihmisten hoivakodissa sairaanhoitajana ja harvoin vanhukset kiinnittää huomiota työntekijöiden tatuointeihin. Joku voi kysyä mitä tuossa lukee tai mitä kuva esittää. Ei tee kukaan mitään oletuksia ja ihan samalla tavalla asukkaat kohtelee tatuoituja ja tatuoimattomia hoitajia.
Olin kerran suuhygienistillä ja sillä oli koko käsivarsi tatuoituna eikä edes peitellyt sitä yhtään. Enpä ole mennyt toista kertaa samalle.
Vierailija kirjoitti:
Heräämössä kun heräilee ja avaa silmät niin Maorin näköinen tussinaama tuijottaa, siinä on slaagi lähellä !
Vitsailet mutta mä oon ollut sairaalassa Uudessa-Seelannissa ja mua hoiti siellä sekä tatuoitu maorilääkäri että tatuoitu maorihoitaja. Täysin vinksahtaneena pidettäisiin jos alkaisin siellä asiasta valittaa. Kuuluu niin olennaisesti kulttuuriin, ja siis sekä naisilla että miehillä. Kasvotatskat toki sielläkin harvinaisempia mutta niiden perusteella syrjintä on tietenkin siellä laitonta. Kai on Suomessakin?
Vierailija kirjoitti:
Kyyneltatuointi on mauton murhamiehelläkin.
Hoiturilla naurettava.
Hoitaja, sairaanhoitaja tai lähihoitaja. Ei mikään hoituri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräämössä kun heräilee ja avaa silmät niin Maorin näköinen tussinaama tuijottaa, siinä on slaagi lähellä !
Vitsailet mutta mä oon ollut sairaalassa Uudessa-Seelannissa ja mua hoiti siellä sekä tatuoitu maorilääkäri että tatuoitu maorihoitaja. Täysin vinksahtaneena pidettäisiin jos alkaisin siellä asiasta valittaa. Kuuluu niin olennaisesti kulttuuriin, ja siis sekä naisilla että miehillä. Kasvotatskat toki sielläkin harvinaisempia mutta niiden perusteella syrjintä on tietenkin siellä laitonta. Kai on Suomessakin?
Ihan vinksahtaneita tommoset tatuoidut majorit. Yrittivätkö parantaa millaisilla loitsuilla
Joo sairaanhoitajien taso on laskenut kaiken maailman AMK-liitteistä huolimatta vuosi vuodelta. No kun Milla-Riikkaa katsoo niin en ihmettele nykyhoitsujen habitusta tatskoineen.
Millainen mielenterveys diagnoosi sulla on? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen kun kaikkihan me tiedetään että henkisesti terve ja täysipäinen ihminen ei toivo ihmisille vakavaa ja usein kuolemaan johtavaa sairautta.