Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat huippuälykkäitä? Millaisia he ovat?

Vierailija
30.11.2025 |

Miten huippuälykäs erottuu massasta?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni älykkääksi, olen yksi maapallon älykkäin ihminen. 

Miten selitän älylykkyyteni?

Ensinnäkin genetiikka on rikas

Vierailija
2/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, ihan täysi mulkku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.

Vierailija
4/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on omahyväisiä ja nauttivat muiden ihmisten "kiusaamisesta" olemalla mielestään heitä näppärämpiä. Osa ihan tavallisia ja suuntaa sen älykkyyden elämässä työhön ja harrastuksiin, ei ihmissuhteisiin. 

Vierailija
5/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli jossain määrin aika älykäs. Mikä johti siihen, että hän ei uskonut mitään mitä minä sanoin,koska en ollut niin älykäs,niin enhän minä voi tietää. Tosin pahanlaatuinen narsismikin hänellä.

Vierailija
6/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärä virallisissa testeissä 123-125 mulla ja ei ole ystäviä. Olen "älykäs", mutta sosiaaliselta osiolta vajaa. En siis voi kysyä keneltäkään mielipidettä, millainen olen.

Vierailija
7/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset ymmärtävät että me olemme KAIKKI yksilöitä, ja älykkäät ihmiset tietävät että ihminen ei ole laumasielu

Terveisin rikas geneetikka

Vierailija
8/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta eräs tuttavani kehuu lapsenlapsiaan huippuälykkäiksi. Esim. kun yksi heistä selitti innoissaan kemian tunnin aiheita ja soitti kanteletta vapaa-ajalla, niin tämä oli huippuälykästä. Toisella hyvät sosiaaliset taidot niin on huippuälykäs. Minusta nämä on normaaleja hyviä ominaisuuksia eikä huippuälykkyyttä.

Vierailija
9/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaisia

Vierailija
10/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaisia

Toivottavasti kaikki olisi älykkäitä

Vierailija
11/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä max tuloksella 125 ja "huippuälykkääksi" nimitettynä sanon muuten sen, että sosiaalinen älykkyys on sitä alkuperäisintä ja parasta älykkyyttä. Ihminen ei olisi koskaan kehittynyt luolamiesajasta tälle tasolle, jos empatiakyky (osa sosiaalista älykkyyttä) ei olisi kehittynyt. Myöskin ne fyysisesti heikoimmat ja vanhuuden viisaat pääsivät loistamaan, joska HEISTÄ PIDETTIN HUOLTA. 

Vierailija
12/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen lapseni on huippuälykäs (psykologin testien mukaan). Lapsi ohjattin aikoinaan tutkimuksiin, kun intti aina opettajan kanssa ja tuntui olevan ihan eri maailmasta, kuin ikätoverit. Vapaa-ajalla pelasi shakkia, opiskeli kieliä ja luki politiikka- ja historiakirjallisuutta jo alakoulussa. Lisäksi oli kiinnostunut musiikista ja teki omia sävellyksiä. Opettajat suhtautuivat kuin pahimpaankin ongelmatapaukseen, mikä oli mielestäni surullista. Vaihdettiin koulua ja nyt lapsella menee jo oikein hyvin, on löytynyt ympäristö, joka tukee lahjakkuutta eikä koe sitä uhkana. 

Vierailija
13/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkälainen älykkyys. Yleensä nokkelat nopeasti asioita hoksaavat pidetään älykkäinä mutta sitten muunlaisia älykkyyksiä myös. matemaattinen, musikaalinen, avaruudellinen jne. Olen kyllä tavannut älykkäitä ihmisiä mutta emotionaalinen älykkyys on sitten heikko eli täysi kusipää jolla on tunne-elämän ongelmia. Tuollaiset ihmiset tosin loistavat corporaation maailmassa eli tietävät asioista ja osaavat vakuuttavasti sönköttää jargoniaa mutta muuten ihan kylmiä ja ajattelemaatomia. Näitä ihaillaan niin kovasti, Trump on yksi tuollainen mutta ei kuitenkaan älykäs, lörpöttelevä ja muiden päältä ajava. Työpaikallani on tuollainen mutta myös liikaa tietävä ja käyttää sitä aseeenaan. Ihan sairaassa maailmassa mekin elämme kun noita ihaillaan eikä tajuta mitä vahinkoa tekevät.

Vierailija
14/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin pari; lahjakkaita monella alueella, toinen intorvertimpi ja toinen ekstovertti. Jälkimmäinen mukava ja supliikki-ihminen, toinen pohdiskeleva ja analyyttinen. Molemmat aavistuksen moraalipuutteisia.

Vierailija
15/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sanoo täällä minä, minä, minä.. tuntee itsensä älykkääksi.

Vierailija
16/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaita, tehokkaita, osaavat tehdä synteesin asioista. 

Eivät toistele sloganeita kuten kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa.

Vierailija
17/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerra yhden, se rakensi vajassa avaruusraketin ja lähti sillä tutkimaan universumia.

Vierailija
18/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin esimerkiksi yhden opiskelijamiehen, jolla oli korkea äo. Oli matemaattisesti huippulahjakas. Sekosi 25-vuotiaana ja kuoli sittemmin huumeisiin. Tiedän yliopistopiireistä muitakin huippulahjakkaita. Osasta tullut tohtoreita ja proffia, osasta ei. Harvinaisen yleistä on ollut menestymättömyys työelämässä ja ongelmat ihmissuhteissa.

Vierailija
19/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex oli jossain määrin aika älykäs. Mikä johti siihen, että hän ei uskonut mitään mitä minä sanoin,koska en ollut niin älykäs,niin enhän minä voi tietää. Tosin pahanlaatuinen narsismikin hänellä.

Jos suomalaisilta naisilta kysytään, oliko ex narsisti, narsisteja olisi n. 3 kertaa enemmän kuin Suomen väkiluku. Kaikilla suomalaisilla naisillakaan ei tietenkään ole ruskeaa puolisoa, jos joku haluaa näsäviisastella. 

Vierailija
20/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harvinaisen yleistä on ollut menestymättömyys työelämässä ja ongelmat ihmissuhteissa."

Yleensä noista jälkimmäinen mainitsemasi johtaa ensimmäiseen. Kun ei ymmärrä sarkasmia, ei-tilannehuumoria ym. niin... Vaikea toimia normaali työympäristössä ihmisten kanssa, jotka ovat sosiaalisesti "normaaleja". Onneksi löysin polkuni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä