Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen purkaminen (vuokra) metelin takia

Vierailija
17.09.2023 |

Onko tämmöinen mahdollista? Kuinka se tapahtuu? Pitääkö olla monta ilmoitusta isännöitsijälle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muuttaa muualle, mutta tulee kuitenkin maksaa vuokraa sopimuksen ajan.

Vierailija
2/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit muuttaa muualle, mutta tulee kuitenkin maksaa vuokraa sopimuksen ajan.

Riippuu metelistä. Ja toisaalta ainahan voi esittää varatonta, jolloin ainakaan yksityinen vuokranantaja tuskin lähtee perimään osittain riidanalaisia vuokria oikeusteitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän voi purkaa milloin vain 1kk irtisanomisajalla. Eli nyt kun irtisanot niin ensi kuun maksat vielä.

Vierailija
4/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkaminen vai irtisanominen? Entä jos vain lopettaisit metelöinnin?

Vierailija
5/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melusta varmaan pitäisi olla jotakin näyttöä, ja taloyhtiön olisi hyvä olla yrittänyt tehdä asialle jotakin.

Vuokranantajana olisin itse erittäin kiinnostunut siitä, miten talossa josta osakkeen omistan, asiat hoidetaan (vai hoidetaanko).

Oletko ollut vuokranantajaan yhteydessä ollenkaan? Pelkkä "täällä on meteliä me lähetään menee" - ilmoitus ei riitä vielä sopimuksen purkamiseen.

Vierailija
6/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vuokranantajalle kirjallisesti, että irtisanot asunnon.

Vierailija
7/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän voi purkaa milloin vain 1kk irtisanomisajalla. Eli nyt kun irtisanot niin ensi kuun maksat vielä.

Ei voi purkaa, mutta voi irtisanoa.

Vierailija
8/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitan, että kun olen idari asukkaasta joka metelöi tehnyt monta ilmoitusta, niin millon hän saa häädön, ku hällä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Minä en tästä lähde Ap

Vierailija
9/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.

1. Irtisanominen

2. Purkaminen

3. Häätö

Ovat kolme ihan eri asiaa. Oletteko käyneet edes peruskoulua?

Vierailija
10/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei riitä että itse teet 100 häiriöilmoitusta isännöitsijälle, vaan muidenkin asukkaiden tulee näitä tehtä. Ps. lentokentän tai junaradan vieressä kuuluukin ääniä, ihan normaalistikin.

Vierailija
11/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi purkaa, mutta voi irtisanoa.

Joo, sori käytin vahingossa purkusanaa. Irtisanoa siis oli tarkoitus. Brain fart.

Vierailija
12/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitan, että kun olen idari asukkaasta joka metelöi tehnyt monta ilmoitusta, niin millon hän saa häädön, ku hällä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Minä en tästä lähde Ap

No hitto, olisit selittänyt aloituksessa jo paremmin.

Minä sain häädön asukkaalle kun valitin yöllisestä melusta. Mies hakkasi vaimoaan ja soitin poliisitkin paikalle.

Vierailija
13/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

1. Irtisanominen

2. Purkaminen

3. Häätö

No tässä tapauksessa, en tiedä mikä noista tulisi kyseeseen.

Koska asukkaalla on ollut määräaikaisen vuokrasopimuksen jatko vasta (jatkoivat sen valitettavasti toistaiseksi voimassa olevaksi) vaikka häiriö ilmoituksia on useita ja maksuhäiriö merkintöjä, itse sanonut että vuokran maksukin lykkää aina loppukuuhun.

Niin voiko tuon vasta tehdyn voimassa olevan sopimuksen PURKAA jos teemme vielä yhden häiriö ilmoituksen? Mitä järkee laittaa HÄÄTÖ tulille? Eiks jos on ollut liikun kaakun jatketaanko sopimusta, sen voi purkaa, kun asukas ei elä moitteettomasti? Vaikka ehtona sopimukselle oli, että ei meteliä???? Ap

Vierailija
14/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei vielä riitä, jos sinä tai yksi asukas valittaa häiriöstä, sitä ei välitetä edes vuokranantajan tai vuokralaisen tietoon, vaan tarvitaan vähintäin kolme eri huoneiston asukasta, jolloin siitä annetaan tieto häiriön tekijälle ja huoneiston omistajalle.

Ja ennen kuin voidaan vuokrasopimus purkaa metelin takia, tarvitaan vähintäin kolme kirjallista varoitusta.

Vierailija
15/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

1. Irtisanominen

2. Purkaminen

3. Häätö

No tässä tapauksessa, en tiedä mikä noista tulisi kyseeseen.

Koska asukkaalla on ollut määräaikaisen vuokrasopimuksen jatko vasta (jatkoivat sen valitettavasti toistaiseksi voimassa olevaksi) vaikka häiriö ilmoituksia on useita ja maksuhäiriö merkintöjä, itse sanonut että vuokran maksukin lykkää aina loppukuuhun.

Niin voiko tuon vasta tehdyn voimassa olevan sopimuksen PURKAA jos teemme vielä yhden häiriö ilmoituksen? Mitä järkee laittaa HÄÄTÖ tulille? Eiks jos on ollut liikun kaakun jatketaanko sopimusta, sen voi purkaa, kun asukas ei elä moitteettomasti? Vaikka ehtona sopimukselle oli, että ei meteliä???? Ap

Koska et ilmeisesti ole ko asunnon omistaja etkä isännöitsijä, asian hoitaminen ei kuulu millään lailla sinulle.

Omistaja voi irtisanoa sopimuksen jos siihen on laillinen oikeus. Jos ei ole, hän voi asianajajan avulla yrittää purkaa sopimuksen. Jos jompikumpi tehdään, eikä asukas silti suostu muuttamaan, pitää omistajan hakea oikeudelta häätöä. Millä ehdoilla jne nämä tapahtuvat, ei ole sun murhe.

Vierailija
16/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei vielä riitä, jos sinä tai yksi asukas valittaa häiriöstä, sitä ei välitetä edes vuokranantajan tai vuokralaisen tietoon, vaan tarvitaan vähintäin kolme eri huoneiston asukasta, jolloin siitä annetaan tieto häiriön tekijälle ja huoneiston omistajalle.

Ja ennen kuin voidaan vuokrasopimus purkaa metelin takia, tarvitaan vähintäin kolme kirjallista varoitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi