Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOJEN PERJANTAI***

20.04.2007 |

Pinon aika :-)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin taas neuvolassa. Kaikki ookoo, verenpainekaan ei sitten ole

pahasti nousussa vaikka pientä nousua on ollut havaittavissa, pissa

puhdas.

Paino -1000g/vko, turvotusta vähän (muttei ole lisääntynyt, ehkä jopa

hieman vähentynyt kun tuo paino on noin notkahtanut), RR 120/81, sf

35.5cm. Sydänäänet hyvät, liikkuu vielä kovasti, vaikka pää on nyt

kiinnittynyt, terkka ei enää saanut yhtään liikettä päähän.

Odotellessa, odotellessa. Vieläkin on matkarattaat+rattaat+kaukalo

putsaamatta, mutta ei sen nyt niin kiirus. Ajattelin, että ensi

viikolla aikaisintaan tarttisi vauvan tulla että saadaan isoimman veljen 4v

synttärit alta pois.

TUUTELIRUUlle vielä: hyvä, että otit kipulääkityksen jo etukäteen tapetille. Itselläni oli esikoisen sektion jälkeen kipupumppu yli vrk ja sain itse säädellä lääkitystä täysin, koska olin niin järjettömän kipeä (sain mm. enemmän lääkitystä kuin kertaakaan synnytyksen aikana-alatietä koitettiin reilu 21h ennen leikkauspäätöstä, ja tämä koko aika kivuliaat supistukset alle 2min välein). Epäilen itselläni olleen niin järkyttävät jälkisupistukset.

Hyvää viikonloppua, lisää vauva-uutisia jo odotellessa

tölökki 37+6

Vierailija
22/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan yöt katkonaisia itse kullakin! Mua ainakin väsyttää ihan jatkuvasti, johtuu varmaan siitä, että ei tule yhtään pitempää yhtenäistä unijaksoa, vaan heräilee millon mihinkin. Lisäksi meidän 1v 2kk tytsy on alkanut heräämään ja hihkumaan sängyssään puoli seittemän aikaan, eikä sitä sitten hiljennä enää mikään :-) Mies on hoitanut nämä aamutoimet, mutta kun hän yrittää viimeiseen asti saada tytteliä takaisin nukkumaan sen sijaan että nousisi itsekin suosiolla, niin siinä ei sitten nuku enää kukaan :-)

En muuten muista, milloin olisin viimeksi vaihtanut vaipan, mulla kun on kaikki nostelu kielletty etisen istukan takia, niin olen kyllä myös käyttänyt tuon option! Mies on kiltisti hoitanut tytön nostelut ja pukemiset. Tosin välillä tuntuu, että vaipanvaihtovälit on hieman pidemmät kun mulla, mutta eipä ainakaan ole tytöllä pylly mennyt punaiseksi, joten vissiin ihan riittävän tiheästi on vaipat vaihdettu.

Ja eka toukokuinen vauvakin on saatu kunnialla maailmaan, hienoa! Ja onnea koko perheelle!

Eilen olin " ilmasen viinan bileissä" l. yhden oululaisen tavaratalon kanta-asiakasillassa. Eipä tuolta kamalasti lähtenyt tavaraa matkaan, itselle kaulahuivi ja miehelle pusero. Lastenvaatteita siellä ei myydä. Ja tunnustan: join yhden lasin viiniä. Arvatkaapa sainko paheksuvia katseita mummoilta, kun hortoilin tungoksessa mahani ja viinilasin kanssa :-/

Tänne ei siis kuulu uutta, odotellaan uutisia uusista toukokuisista!

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Skyy2, 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli tuossa alkuviikosta taas neuvola käynti. Ihan rutiinit käytiin läpi. sf-mitta näkyy tasaantuneen, elinyt mennään keskikäyrän alapuolella. Tosin terkkari sanoi, että käyrän mukaan Nyytti olisi jo laskeutunut, mutta kuitenkin vielä liikkuu.

Painoa oli tullut 3vkon aikana 700g, eli ei pahasti. ja hyvä niin, koska ei tuo vaaka mitään kauniita lukemia näytä. Nyt ois sitten tullut +11kg.

äänet olivat edelleen hyvät ja tasaiset (150).

Virtsassa oli hiukan ollut proteiinia, mitään toimen piteitä ei nyt vielä tehdä. ens ti taas neuvola, proteiinit tsekataan samoin paine. vielä paineet ovat olleet iihan ok. esikoisen kanssa alapaineet olivat koholla tietämättäni.

Kävellessä tuntuu ihan hirveä paine alavatsassa, ja tänää ihan ku olisi ollut ihan pieni suppari...mut loppuii kyl myös lyhyeen. no jospa niitä suppareita alkais tulla useimmin, tai sitten ei. Esikoinen syntyi vko etuajassa, joten tämäkin vois ehkä tulla.

no ei täs täl kertaa enempää.

Rv 38 ja 4-v Joel

Vierailija
24/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on tapahtumaa tuolla " alakerran" suunnalla! Koko ajan jotain tuntemuksia; vihlontaa tai sitä sykkimistä, josta aiemmin kyselinkin tai sitten jotain puljausta, mikä tuntuu siltä kuin vauva koettaisi käsikopelolla tutkiskella, mitä reittiä tulisi ulos :)

Puudeliko valitteli KUUMUUTTA ÖISIN. Sama homma täällä. Muutenkin on tosi hankalaa löytää asentoa, jossa maha olisi mukavasti.

Kuten Almiskin, olen huomannut, että oikealla kyljellä nukkuminen on helpointa. Usein yöt menevätkin pääasiassa niin köllötellen ja peitto jalkojen välissä. Aamulla koko kylki ja käsivarsi ovat sitten ihan tunnottomiksi puutuneet.

SELÄLLÄÄN MAKUUSTA ja ISTUKAN SIJAINNISTA: Kyselin tuota selällään oloa tohtorilta joskus taannoin ja hän sanoi, että kyllä itselle tulee huono olo ennen kuin lapselle on mitään haittaa selällään köllimisestä. Mä en pysty olemaan selälläni juuri yhtään, jo muutamassa hetkessä tulee tosi tukala olo. Istukka on mulla edessä ja sen mahdollisista vaikutuksista en kyllä osaa sanoa mitään.

ALMIS voi huonosti, koetahan jaksella siellä!

OP oli käynyt käyrillä. Hyvä, että kaikki oli ok!

Hyvää oloa myös kaikille muille!

+Huomenna POKSuu uusi viikko käyntiin

+Kohta lähdetään häihin

+Hymyilyttää muuten vaan

Jansku 36+6

Vierailija
25/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikoksi laitoin, kun mieleen tuli tässä äheltäessä, tuo Viikatteen mainion biisin nimi. Muutenkin meillä on Viikate soinut, sopii tähän jatkuvaan alakuloon. Toivon että alakulo helpottaa tai sitten on varmaan synnytyksen jälkeinen masennus edessä!

" Ahtaita aikoja" elellään. Mikään asento ei ole oikein hyvä ja se SELÄLLÄÄN MAKAAMINEN on aivan mahdotonta. Henki loppuu! Niin että kun neuvolassa käskettiin maata jalat koholla niin sen toteutus ontuu kyllä pahasti!

Mieltä vetää matalaksi myös VERENSOKERIT. Tähän asti ne on hyvin kestäny ruokavaliolla (ja välillä siitäkin on voinu lipsua) mutta nyt ne on alkanu hiipiä ylös päin uhkaavasti. Mites muilla sokerihiirillä? Mietin et jos vauva ei laskeudu, sokerit alkaa nousta, takana yks sektio... Alkaa sovitulta sektiolta kuullostaa!

No nyt heräs tuo mukelo päiväunilta ja haluaa kirjottaa kanssa, joten laittakoon tää meijän 3 v 8 kk tyttö teille terveisiä. (Hän on muuten tänään taas näyttäny uhmaansa oikein kunnolla! Murrr....)Tässä terveisiä tulee, tulkitkaa miten haluatte :)

moona vghjkjkllllkjhjggvf bv

T: Moskuliini 34+4

Vierailija
26/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitten poika pakkautu juuri mummin ja vaarin kyytiin.. Mä siinä yritin sumppia saada, niin käänsi vaan päätä ja sano että mä lähen nyt mummilaan! =) Voi hitsi, on se niin reipas poika..

Ja minähän heti hyökkäsin tänne, kun ukkokaan ei ole vielä kotona.. =)

Tähtikaari: Limatulpasta kyselit.. Mulla edellisellä kerralla limatulpan irtoamisesta meni noin 14 h kun lapsi syntyi. Se tosiaan meni sitten kerralla, kunnon verinen klöntti tuli.

Laru: Onhan se sitteri varmaan ihana, onko siinä siis vihreetä? =) Mä nyt ilmeisesti saisin sellasen ihan tavallisen tummansinisen sitterin kaverilta. Mutta arvaas.. Kun meillehän veikattiin sitä tyttöä, niin nyt on tullu sellanen olo että en halua ainakaan mitään tummaa! Kun meillä on rattaat siniset (mulla on niin vahva olo pojasta, en oikeesti voi kuvitella tytöksi vieläkään), niin haluisin jotain sitten vähän tyttömäisempää.. =) Noista vaunuistakin ajattelin sillon että pitää sitten ostaa vaikka punasta vaunulelua JOS se tyttö on.. On sitä kyllä aika turhamainen joskus.. =)

Ida-Antonia: Meillä poika (2v 4kk) tulee aina mun viereen pötköttelee aamusin. Siinä se sit jotain höpöttelee hiljaa, tai laulaa.. Saattaa puolikin tuntia vaan makoilla... =) Se on kai niin tottunu siihen, että mä en saa itteeni heti pystyyn jos ei oo pakko. Mutta, miehen kans herää kyllä heti jotain touhuamaan, mies kun yleensä saman tien nouseeki ylös.. =)

Mirageko se oli vessassa käynyt kovasti..? No, mullahan oli ton esikoisen kans ihan maha sekas ku synnytys alko. Siis oksensin sekä ripuloin. Että mulla ainakin se liitty siis ihan selvästi siihen synnytykseen. Se kaikki loppu sit ku vauva oli maailmas.

Voi kun muakin jännittää teidän kaikkien puolesta.. Osalla on niin lähellä synnytys.. Ja muutama oli tainnut saada sektio ajankin..

Nyt pitää ihan plussat laittaa! =)

+ oma rauha =)

+ ei tarvi tehä yhtään mitään

+ suklaalevy vieressä

m

Vierailija
27/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käväsin tosiaan siellä käyrillä, kun liikkuvainen masu-asukki oli selvästi vähentänyt liikkeitään samoin liikkeet ovat olleet todella hiljaisia.

Eikös kamala mesominen alkanut melkein heti, kun synnärille päästiin...

Hyvä niin :)

Käyrä oli loistava, tarpeeksi vaihteluvuutta. Lääkäri ultrasi kendin seuratessa vieressä ja painoksi saivat 2,9 kiloa. Istukka ja napavirtaukset ok.

Lääkärillä oli kiire, mutta kysäsin kuitenkin, voisiko katsoa alakerran tilanteenkin? Noh, kysyi sopiko kandin tutkia, minäpä siihen että juu tutkikoon vaan. Samassa lekuri lähti meneen huoneesta ja jäin kandin kanssa kaksin ( en nyt ihan tuota odottanut )

Mukava ja hellävarainen oli, mutta hänen mukaansa paikat ovat kiinni ja kanavaa ainakin 3 cm jäljellä ;)

Jep, jep... Mullahan on ollut jo pari kolmeviikkoa paikat reilulle sormelle auki ja kanavaa 2-2,5 cm jäljellä ( kaksi eri lekuria ollut samaa mieltä )

Eli tuosta sisätutkimuksesta en siis tullut hullua hurskaammaksi... Ehkä tämä lapsi on päättänyt olla tulematta pihalle??

Almikselle voimia pahaan oloon!!

Muuta en nyt muistakaan, saatan palata vielä illalla turisemaan lisää. Katsotaan nyt kuinka saan siivouksen valmiiksi.

OP, Käpy 37+3 ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
28/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vähän lepäilemään tähän koneelle, ennen touhuamisen jatkamista. Mun äiti lähti just. Kun se ei päässyt pesemään ikkunoita, se imuroi koko kämpän. Mies on varmaan onnellinen, kun se homma on jäänyt sille tässä raskausaikana. Imurointihan on kaiken pahan alku ja juuri, tossa suppareiden estämisessä. Eli siis naisen logiikalla toisin päin, kaikki jotka haluaa niitä suppareita, niin imuri vaan käteen ;) Heh, heh.

Onnipapunen: Onko sulle aiemmat arviot tehty käsin vai ultralla. Koska käsin saatava mitta on lyhyempi, kuin ultralla kohdun sisäreunasta asti mitattu mitta. Mulla on alussa neuvolakorttiin merkitty kaksi eri mittaa, joilla eroa jopa 2cm eli käsin ja ultralla saatu. Nythän lääkärit ei mulla enää käsin mitään kokeilekaan. Ja sitten se sormelle auki, onko se ollut koko matkalta vai ulkosuulta. Joillainhan on koko raskauden (jos ei ensisynnyttäjä) kohdunkaulan ulkosuu sormelle auki. Eli silloin voisi olla vielä " paikat kiinni" , jos auennut vaan kaulan alapäästä eli ulkosuulta. Tällanen tuli vaan mieleen...

Tuuteliruu, tosi hyvä että olet saanut asioita selvitettyä sairaalassa. Mullakin kyllä ihan selvästi helpotti se sype-käynti. Just se auttaa, että nyt ne tietää siellä mitä olen miettinyt ja siellä koneella on ne toivomukset ja se erityisesti auttoi, että sai käydä sen edelliskerran läpi. Kuulemma kun soittaa ennen laitokselle lähtöä, niin kätilö ehtii lukemaan ne toivomukset läpi jo ennen saapumista osastolle. Siis kun mulla ne liitty siihen itse synnytykseen.

Miitu: Kyllä siinä on vihreetä ;) Et olisi ikinä arvannut. Jos haluat nähdä kuvan niin Googleen: Chicco Relax & Play Seventy. Värit on luonnossa vähän hillitymmät, kun ainakin meidän koneen näytöllä.

Laru

Vierailija
29/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos sympatiasta:)

Oksentelu ja ripuli siis käynnistivät aamun ja sitten alkoikin kunnon supistukset alaselästä päin aaltoillen. Kävelin pitkin kämppää välillä voihkien ja koira kulki perässä koittaen nuolla. Kellottelin niitä sitten siinä ja jossain vaiheessa väliä oli 6 min. No, ne loppu nyt ja jäljellä pieni jomotus.

Äiti tuli ja toi kauhean pussillisen herkkuja. Niillä oli ollut tarhassa myyjäiset ja lapset olivat kyselleet, että kui sä täti NOIN paljon ostat. Äiti oli selittänyt, että mun tytär on tollanen herkkusuu. Joo, ei tähän napaan nyt niin hirveesti tarttis enää noita herkkuja ahtaa:)

Janskulle hauskoja häitä!

Tosta viinilasin nostattamasta katsevyörystä..oltiin eilen siellä ravintolassa ja mä tilasin yhen alkoholittoman oluen, joka tuotiin ihan tavallisessa tuopissa. Kyllä sekin kirvoitti parit katseet.

Nakkikastike kutsuu..

Almis

Vierailija
30/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ilta oli ihan kamala. Olen ollut niin uupunut ja vatsa on alkanut tehdä olon tukalaksi. Itkeskelin sitä, jotta miten minä jaksan synnyttää tässä kunnossa ja entäpä kun vauvaa pitäisi vielä hoitaakin..ja minä en jaksa edes itseäni kantaa..valivalivalivali..

Tänään on sitten ollut eri meininki vihdoin. En muista milloin olisin ollut hyvällä päällä.

Sokeriuutisia..

No onhan ne aterian jälkeiset arvot taas koholla mutta hyvin maltillisesti nostan insuliinia. Välillä sitä hiilihydraattia vaan kertyy aterialle ja ei meinaa uskaltaa pistää samaan tahtiin..yleensä minulla on 40g tai 50g hiilihydraattia..sitten kun sitä on yli 70 g niin alkaa tuntumaan jotta tumppaanko koko kynän kerralla.

Lekurin kanssa eilen soitin ja hän oli kuitenkin ihan tyytyväinen tilanteeseen. Sanoi vielä, että sairaala jakso oli hyvä kun saatiin näitä arvoja ja insuliininmäärää paremmiksi. Eli en enää iske 28 yksikköä per ateria..vaan siinä 12-14 yksikköä.

Asennoista..

Minulle sanoi lääkäri ultrassa kun aloin asentautumaan makuulle jotta selällään olo ei tee vauvalle hyvää ?...en tosin kaivellut asiaa sen enempää,´minä en ainakaan pysty olemaan selälläni. Muutaman kerran olen kyllä herännyt selältäni..uskon siihen että oma oloni kyllä ilmoittaa jos ei passaa..masuasukilla taitaa alkaa olemaa aika ahdasta kun sekin kyllä kuittaa jos jokin painaa vatsaan.

Vasemmalla kyljellä on verenkierron ja elimien kannalta optimaalisin asento joten siksi varmaankin monen on sillä kyljellä helpoin olla.

Tähän asti vatsan kantaminen ei ole tuntunut missään mutta nyt ei kyllä sohvalla voi maata kuin huolellisen asettautumisen jälkeen. Yöuneni pelastin isolla tyynyllä pään alla. Nukun ylävartalo koholla..ja kierteellä..ja makoisasti..kuorsaten...

Mies sanoi tänään, että ei muista koska olisi nukkunut kunnolla kun kuulemma kuorsaan niin järjettömän kovaa..pitkään on pihdannut tuota tietoa. No olohuoneen sohva odottaa häntä...vauva parka..se varmaan luulee äitiään vaihdevikaiseksi kuorma-autoksi.

Itkeminen..no mä näin itkevän vauvan telkkarissa ja sehän riitti..joka kerta kun näytettiin itkevää vauvaa aloin parkumaan..mies sitten otti tilanteeseen osaa hekottamalla jotta lie kuiva kevät tulossa mulle mikäli reagoin samoin oman vauvan itkuun.

Turvotus .. nousi jalkoihin samaan aikaan kuin liikkuminen kävi hankalammaksi eli yhä ankkamaisemmaksi. Muualla ei ole niin paljon mutta ei noi mun jalat kovin tutulta näytä. Millä te saatte turvotusta laskemaan..kohta on oikeesti kengätön mamma.

Olis jo maanantai kun on se synnytystapa-arvio...tilasin pokkana tiistaille kampaajan..eli en usko että jään ihan silloin vielä sairaalaan.

34 viikolla vauva oli 2500g voitte uskoa, että mietityttää mitä kolmessa viikossa on tapahtunut..

Murmeli ja Hilikka-Liisa 36+2 älytöntä vai mitä.

Vierailija
31/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti olen käynyt kuulumisianne lueskelemassa mutta en ole ite saanut kirjoiteltua.

Toista lasta odottelemme, isosisko tasan 2v. Rv 36+6.

Aamulla luulin jo et nyt tuli lähtö kun supisteli melkee 1,5 tuntia noin 3min välein. En ihan tarkkaa jokaista kellottanu. Soitin miehen jo töistä ja ku oli matkalla kotii supparit loppu yhtä yllättäen ku alkoivatkin. Tässä raskaudessa ei ole mitää tällaista aikaisemmin ollut. Esikoinen käynnistettiin syntyi 42+2. Eilen lääkäri sanoi ettei ole vielä auki mutta pehmeenä ollut jo jostai rv 28 asti.

Olen kyllä tosi pettynyt. Hädissäni siinä kivuissa kesäsin loput kamppeet sairaalakassiin. Supparit oli aika pitkäkestoisia ja TOOOSI napakoita. en pystynyt liikkumaan yhtään enkä puhumaan. Puuskuttamiseksi meni ja sit ne loppu. Lueskelin et jollai muullaki oli samanlaisia ollut tänään..Onko mitää toivoa et alkais olee lähempänä vai onko tällaset reippaat supistelut normaaleja?

Limaa on irronnut viimeset kaks viikkoo mut ei veristä ollenkaa..

Kommentteja kaivataan vähän viisaammilta joiolle tää on jo tuttua hommaa..ite oli viimeks koko aja sairaalassa ja piuhoissa ku käynnistetii et tällasesta koti lähdöstä ei kokemuksia...

terkuin tii, sisko 2v ja 36+6 " pallomasu"

Vierailija
32/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hiljaisuus kotona kun mies ja piipero lähtivät ulos! Molemmat ovat kovia puhumaan ja mun tekis mieli vaan olla enimmäkseen hissuksiin. Meinasin lähtee kaupoille ettiin vauvalle niitä sukkia ja tumppuja, mutta enpä sitten jaksanutkaan. Alakertaa taas vihloo ja pistelee kun puistossa seisoskelin toista tuntia piiperon kiikuttajana. En edes päiväunia nukkunut vaikka piipero nukku, ei löydy hyvää asentoa. Selällään en voi olla siis ollenkaan. Neuvolassakin sydänäänet kuunneltiin kyljellään.

Tuntuu, että kolme viikkoa vois mennä pikana ja sitten synnytys! Tyttöhän syntyi rv 38, mutta lähtöä enteili jo pari viikkoa: limaa, supistuksia, hiljaisia liikepäiviä. Lähtösupparit kyllä sitten erottu tosissaan! Ja vatsa tyhjeni ihan totaalisesti ennen lähtöä. Miragekos oli ripuloinut? Kunhan vaan ei...

vaikka mulla suppareita toisille jaettavaksi niin silti tuntuu, että yli mennään ja reilusti. Ehkä alitajunnassa ne ennustukset molemmilta 5.6 ja poika. Onkohan noin?

Mietin meidän synnytyslistaa ja oisko järkee sellasessa, että pistetään otsikko vaikka TOUKOKUISTEN VAUVAT ja sitten jokainen synnyttänyt käy itse laittamassa ilmoituksen tyyliin: poika/tyttö,pv, koko, la. Ei tarttes varsinaista päivittäjää?? Mielipiteitä?

Huhuu kun joku tökkii alhaalla pitänee kävellä vähän..

Vierailija
33/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki mitat on saatu käsikopelolla, myös tuo kandin.

Mulle ei ole mainittu ollenkaan, onko kyse ulko vai sisäsuusta?? Neuvolakortissakin lukee vain reilulle sormelle auki, kanavaa jäljellä 2-2,25 cm.

Nyt asunnon siivousurakka saatu lattioiden pesua vaille valmiiksi, samoin vessa vielö kuuraamatta, jätän ne huomiselle. Eihän nuo käytävän matotkaan ole vielä kuivuneet...

Ihan ihme päivä ollut, energiaa riittänyt ja siivousintoakin :) 5 koneellista pyykkiäkin pyöritetty ( 3 käytävänmattoa, lakanat ja vaippakoneellinen ) vielä pitäisi yksi vaatekoneellinen pyöräyttää.

Meillä onkin tänään ukon kanssa kihlajaispäivä, tulee 4 vuotta täyteen :)

Pitäs varmaan hakea jotakin hyvää sen kunniaksi ja illalla pääseekin sitten saunomaan, ihanaa!

Pappa lähteekin tänään saunailtaan, joten toivotaan ettei lähtöä tänäyönä tule. Eipä tosin ole merkkiäkään suppareista vaikka imuroin ja järjestelin kuin hullu äskön.

Pölytkin pyyhin, yleensä olen niin laiska, että otan vain suuremmat...

Mirage mietti selällään oloa, mulla on istukka takaseinämässä ja kyllä alkoi eilen ahdistaan kun ultrasi niin kauan :( Kyllä minäkin herään yöllä, kun olen selälläni ja luultavasti tuo huono-olo mut herättääkin...

Ja siitä vaarallisuudesta, mulle on myös neuvolasta sanottu, että sitten kun itsestä ei tunnu enään hyvältä niin pitää vaihtaa asentoa. Napanuoran ryttyyntymisestä en osaa sanoa mitään..

Janskulle mukavia häitä!

Meillekin tuli kutsu kesäkuussa oleviin häihin, jos vauva syntyy laskettunaaikana on meillä reilun 1 kk:n ikäinen vauva sitten mukana kemuissa, mitäköhän siitäkin tulee???

Esikoisen osallistumisesta en vielä tiedä, saakohan sitä yhtään rentouduttua jos tuon Iivarin ottaa mukaan?

Emunainenkin oli hengissä, kiva kuulla :)

Nyt lopettelen tämän jaarittelun, oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!

Ja uusille tervetuloa toukojen joukkoon :)

OP, Käpy 37+3 ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
34/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kirjottelen. Luen myöhemmin teidän kirjotuksen. Sen verran huomasin, että keskustelu jatkuu viä istukan paikasta, selällä makaamisesta ja olosta. Mulla istukka takana/ylhäällä, mikä oikea termi? Mä voin yöllä herätä, että makaan selälläni ja tähän asti olen myös lukiessa pystynyt makaamaan. Nyt joskus pidemmän aikaa maatessa hengitys on vaikeampaa, mutta en sitä yöllä huomaa.

Oli tänään sairaalas ilmoittautuminen, jossa lähinnä vain omat tiedot otettiin ylös ja juteltiin kätilön ja lääkärin kans. Lääkäri laitto kaikki lapsesta otetut ultrat käyrälle ja epäili, että LA saattaa heittää viikolla myöhäsemmäksi. Ihan masensi, kun aattelin, että kohta voi alkaa laksemaan samaa viikkoa uudestaan. Tosin se vain sano, että ei sitä niin tarkkaan tiä, mutta jos menee yli niin ei normalin 10pvän jälkeen vielä aloiteta käynnistämään vaan voi mennä enemmän sitten yli. Minä siis nyt laitan kädet ristiin kyynärpäitä myöten, että tää kaveri tajuais itestään tulla ulos ja se vanha LA pitäs paikkansa. Ei jaksas enää yhtää tän mahan kans hillumista.

Käytiin kattoos kaveria ja sen vauvaa samalla. Vähän mä katoin, että millä se vauva on mahtunu siihen naiseen. Oli 4kg ja 53cm ja se äiti on pienikokonen niin näytti se lapsi siihen nähden suurelta.

Hyvät perjantain jatkot!

huuheli 35+6 (viikot nyt jatkuu saman, kun ei niitä virallisesti muutettu, kunhan varotettiin, et ne voi heittää)

Vierailija
35/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli pakko tulla purkamaan tuskiaan tänne, kun en kellekkään jaksa soittaa..

Ootin koko päivän kuin kuuta nousevaa, että mies tulee kotiin ja saa puhua edes jonkun kanssa..sitten tuli, ja samantien joku kaveri soitti sille että mennä pelaamaan pokeria..ei ees miettinyt vaan lupas tulla ehdottomasti.. sinne siis menee illalla..enhän mää tätä yhteistä perjantai-iltaa odottanutkaan en..aattelin että ois joku leffa katottu ja vaikka ruokaa haettu, mutta ei näköjään. Kun en siihen sanonu mitään, se tuhahti että ompas kiva tulla kotiin ja painui samantien päikkäreille..yritin mennä vielä viereen..ajattelin kainaloon pääsyä, mutta tuhahti vain että onko mulla joku hätä ja käänsi kylkeä..

Nyt raivostuttaa ihan kamalasti.

Itkin puolituntia ja nyt vain kattelen telkkaria ja oli pakko jollekin purkaa tämäkin tuska.. Eli iltakin menee yksin sohvalla maatessa kuten päivätkin..haluaisin niin jo ulos täältä talosta...

Huoh.. ripuli jatkuu edelleen..ei enää yhtä voimakkaasti kuin yöllä.. välillä supistaa kipeesti, mutta tosi harvakseltaan..

Alkoi ihan jännittää kun Onnipapunen kertoi oman synnytyksensä alkaneen niin.. toisaalta vauva saisi olla massussa vielä, ja ikävähän tätä pötsiä tulee...toisaalta taas olis mahtava tavata neiti jo ja kokea elämänsä ensimmäinen synnytys. Tosi ristiriitaiset tunteet ja ne vaihtelee tunnin välein...

Toi oli mun mielestä hyvä idea Onnipapuselta laittaa tuo lista!Siihenhän voi laittaa välillä linkkiä, mikäli tuumaa hukkua..

Kauniit ja rohkeat alkaa.. alan itkuisena ja vihaisena tuijottaa sitä!

Mirage 37

Vierailija
36/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kattoa kaunareita.. Bridgetin vauva syntyi keskosena eikä selvinnyt.. Muutenkin itku herkässä ja mieli maassa.. tätä nyt joutuu itkemään koko loppuillan..

Kuulostaa tyhmältä vollottaa tätä, mutta menipäs taas asiat tärkeysjärjestykseen.. Väliäkö yhdellä perjantai-illalla kun vauvalla on kaikki hyvin.

Ollaan likat onnellisia että ollaan selvitty tähän asti ja ollaan kaikki hyvillä viikoilla:) Saadaan olla kiitollisia!!!!

Vierailija
37/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo murmelin kirjotus sain minut räjähtämään nauruun :D! Vaihdevikainen kuorma-auto... :)! Noh, itsekin tunnustan aloittaneeni kauhean kuorsaamisen, joskus jopa yöllä herään siihen kun ihmettelen kuka helvata noin kovaa kuorsaa ja huomaan sitten itse tuottavani moisen metelin :)! Onhan se mieskin joskus maininnut kuorsaamisestani, mutta kuka sitä uskomaan..

Ihanaa, tänään käytiin hakemassa pinnasänky patjoineen!! Ja koska tälläkertaa (ihme kyllä) mieheni teki päätöksen mikä sänky ostetaan, niin antoi sitten minulle luvan valita ihan mitkä tahansa pinnasuojat ja pussilakana setin!! Mieshän ne sitten maksoi... Olisin kyllä varmasti käynyt itkemään ja parkumaan sielä kaupassa jos en olisi saanut sitä pinnasängyn suojaa minkä halusinkin, koska se pinnasänkykään ei ollut ihan se suosikkini kaupan vaihtoehdoista. Mutta onneksi saan nyt edes vähän " peitettyä" mielestäni einiinkaunista-pinnasänkyä näteillä pinnasuojilla ja pussilakanoilla :D! Kyllä sitä onkin tullut tarkaksi, haluaa vain kaikista parasta ja kaikista kauneinta lapselleen... :)!

Noh, nyt ei sitten puutu kuin amme + ammeen jalusta " isommista" hankinnoista. Tietenkin pitää vielä apteekissa käydä ym ym, mutta kaikki loput hankinnat saadaan ihan normaaleista kaupoista, eikä tarvitse enää rampata noissa lastentarvike liikkeissä.

Joku puhui sellaisesta inhottavasta nipistyksen tai vihlonnan tunteesta emättimen tai kohdunsuun luona...? Täällä kanssa tuntuu sellaista aina välillä, inhottavaa! Mistähän johtuu..??

Noista neuvolakäynneistä... Missähän ihmeen neuvolassa meikäläinen käy, kun edelleen aikoja noin 4 viikon välein!! No viimekerralla ei ollut edes oma terveydenhoitaja paikalla, mutta luulisi nyt jokaisen terveydenhoitajan tietävän että loppuraskaudessa sielä neuvolassa pitäisi käydä hieman useammin kuin 4 viikon välein.. Ensiviikon alussa on neuvola-aika ja katsotaan sitten miten antaa seuraavan ajan. 30 päivä on sitten kyllä synnytystapa-arvio, että vaikuttaakohan tuohon seuraavaan neuvola-aikaan.

Kuten jotkut on kirjoitelleet, niin myös minä olen aika herkkä muuttuneen kehoni kanssa. Tuntuu että sitä on suuri kuin laiva ja kömpelö kuin norsu. Jos jotain tippuu lattialle, niin sitä ei sieltä lattialta saa ylös omin voimin ilman kauheaa puuskutusta, ponnistelua ja kiroamista! Kerran siskon tytöt kiusasivat tahallaan minua, kun huomasivat että on hassun näköistä kun täti könyää tavaroita lattialta :D! Jonkin aikaa meni tajutessa että tytöt tiputtelevat tahallaan tavaroitani lattialle... Tyhmä täti :)!

Mutta eilen oli aivan ihanaa, kun mieheni kehui mahaani nätiksi ja sanoi että on ylpeä minusta, että olen saanut pidettyä itseni hyvässä kunnossa raskausaikanakin. Mulle tuli tosi hyvä mieli noista kehuista, vaikka tunnenkin itseni ihan tonnikeijuksi. Muutenkin on ihanaa, kun mieheni puhuu kaikesta mitä sitten tehdään kun vauva on syntynyt, kaikesta mitä haluaa opettaa vauvalle ym ym. Hymyssä suin ja kyyneleet silmissä kuuntelen aina niitä juttuja...

Noniin, ja nyt kun edes ajattelin, niin sai hormoonit hyrräämään ja nyt meikä vollottaa täälä.. :D! Ja nauraa... ja itkee... tiedätte varmaan...

Jospa sitä nyt rauhottais itseänsä ja menis tutkimaan löytyykö meiltä mitään herkkuja, ruoka kun ei maistu... Jo pelkkä ruoan ajatuskin kuvottaa! Saatikka se että joutuis syömään... yäk!

Mutta nyt, menen pyyhkimään silmäni ja toivotan teille oikein ihanaa viikonloppua! Voikaa kaikki mahdollisimman hyvin!

T: Mirmuska ja Vilperi 26+5

Vierailija
38/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on muutamia kertoja joutunut herättämään kun kuulemma kuorsaan niin kovaa! =)

Itsekkin välillä päiväunilla olen havahtunut siihen että kuuluu korinaa ja kas kumma kun se loppuu siihen kun herää!

Ja tämä on siis mullekkin ihan uutta, ikinä ennen en ole kuorsannut, ja toivonmukaan tämä loppuu vauvan syntymään!!!

Miragelle jaksamisia! Osaa ne miehet olla välillä ajattelemattomia!!

Larukos sen sitterin tilas saksasta.. Olen ihan kateellinen. Meillä kun on vaan sellainen tylsä tummansininen. Itsekkin tykkäisin jostain vaaleammasta, mutten tajunnut esikoista odottaessa että jostain voi tilatakkin. Ja noissa liikkeissä ne tuppaa kaikki olemaan noita tummansinisiä... Mikseiköhän muuten niissä ole enemmän värivaihtoehtoja kun vaunuissa löytyy niin paljon erilaista!

No turhaksi löpinäksi meni...

-Alpukka rv37+5

39/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin ihmettelemään teidän siivousintoja. Kuka ehtis meillekin? Ei siis mikään innosta, tänään varsinkaan. Vettä on satanut koko päivän ja esikko on varmaan tulossa kipeäksi, kun aamusta valitti mahaansa ja nyt nukkuu sohvalla. Talo on kuin pommin jäljiltä, mutta kun ei, niin ei...

Janskun kanssa meillä taitaa olla suunnistajat tulossa tai sitten kiireisiä vauveleita, kun käsin pitää jo reittiä varmistella. :) Mulla on kans samaa, kumman tuntuista kopelointia.

Ja vaatteet ei tunnu pysyvän päällä millään. Aivan pitää olla nostelemassa tai suoristamassa. Alkkarit varsinkin, mutta kun ei ilmankaan voi/osaa olla. Kotosalla pidän semmosta löysävyötäröistä hametta ja t-paitaa, joten ne on ok, mutta verkkarit putoaa ja nuo vietävän alkkarit aina rullaa alas. Pöh!

Mutta jos taas jatkais kutomista, haaveilen jo seuraavasta projektista.

Äippä 36+5

Vierailija
40/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs juttua riittä:D HYVÄ idea tuo TOUKOVAUVAT lista,saa jokainen ite lisätä itsensä ja vauvelinsa listaan;) oi voi ei malta odottaa että se lista olis jo täys meidän kaikkien osalta:D kärsimätön olo!!!!!

Ja pelko kaikesta.....TIIÄTTEKKÖ VIISAAMMAT ONKO ENÄÄN MITÄÄN HYÖTYÄ YRITTÄÄ OLLA SYÖMÄTTÄ MAKEAA/RASVASTA VAUVAN KOON TAKIA??Siis mietin tässä että jos nyt alottas mukamas jonkulaisen kevyemmän ruokavalion niin onkohan siitäkään enään mitään hyötyä?vai oonko jo mässännyt itselleni niin kauheat rasva ja sokerivarastot et vauva kyl ottaa kaiken irti!!Mua on nii alkanut taas pelottamaan tän vauvan koko....tää maha on niin ISO verrattuna pojan odotusaikaan ja ku sielä ultrassakin se koko sillon oli yläkäyrällä. hoh hoijaa kaikkea sitä kans aina miettii...välillä ei jaska ajatella ja ahmin ja syön vaan kaikkea!

MIITU toi jätski on törkeä keksintö!!Kiva kuulla että joku muukin on jäätelöahmatti:D varmaan maistuu kyllä monelle muullekkin;) mä oon tänään TAAS ahminut varmaan kohta litran jäätelöä...pikkasen pakettijätskiä ja 3ville vallatonta!Nyt sitte taas huono omatunto!!

On tää kauheeta!Mä voisin jättää melkein ruuan syömättä ja sen tilalle syödä vaan kaikkia herkkuja!!

ALMAEINOKOS se oli saanut äidiltä ison pussin herkkuja:P namnam!!!!

SELÄLLÄÄN NUKKUMISESTA ja ISTUKAN PAIKASTA;mulla istukka takana,mutta en voi selällään nukkua. en oo aikoihin voinut....tää maha painaa niin törkeesti et selkä on ihan kipeä ja tuntuu et henki loppuu! Tota mäkin oon miettinyt et olis hyvä pitää jalkoja koholla selin makuulla mut vähän vaikea toteuttaa ku ei pysty selällään olemaan.

No nyt tuo poika kuskailee pyyhettään pitkin lattioita...ukko meni jo eeltä saunaan joten kaippa meidän on lyllerrettävä perästä:)

MIITU ja oliko jonkun muunkin lapsi mennyt mummulaan?Joka tapauksessa RENTOUTTAVAA VAPAA-ILTAA kaikille joilla lapsi/lapset yökylään menossa....äh kateellinen minä;)

Kaikille mukavaa perjantai-iltaa....niin ja MIRAGELLE piti viel laittaa extra jaksuja ja koita pärjäillä vaikka mies tekikin tuon et lähtee kaverinsa kans!!Kirotut miehet välillä....hiiih :D

nyt saunaan.....MOIKS!!!

toymama jälleen