***TOUKOJEN PERJANTAI***
Kommentit (47)
Puudeli, täällä samoja oireita eli kuumuus joka yö.. Meilläkin poika nukkui meidän välissä yöllä joten en voinu avata ikkunaa. Meillä vielä sellaiset vanhat ikkunat eli ei oo tuuletusikkunaa erikseen joten pitää koko höskä avata jos haluu tuulettaa..
Miks kaikki muut saa hm:n paketin jo nyt, mulla ei vielä oo kuulunu.. Tilasin kans pojalle joskus pari-kolmeviikkoa sitten shortseja ja farkut muttei niistä oo kuulunu mitää. Muistelin että toimitusaika oli joko tän kuun tai ens kuun puolessa välissä.. On siellä kyllä ihania vaatteita, itsellekin teki mieli tilata mut ei kuitenkaan viittiny, sit ens kesäks vasta;)
Tuolla sataa joten perhekerho saa jäädä tältä päivältä menemättä, vaihtoehtona siis mennä joko pyörällä tai vaunukävely.. Ja matka ei oo mikään lyhyt. Täytyypi vaan alkaa siivoilee ja ajattelin raivata tota pojan vaatekaappia ja ottaa selvät talvivaatteet pois jo sieltä. Kyllähän ne lupas vielä viileetä ilmaa mutta en usko että montaa viikkoa enää.
Onnea möhömahalle sektioon!! Ja muille möhömahoille hyvää perjantaita:)
t:minnis80 rv 34+2
Menipä yö levottomasti. Olen herännyt varmaan 10 kertaa, tosin vessassa käynyt vaan kerran!!!
Jokohan me tänään kuultaisiin Sussusta jotain? Tai mitenkäs Martina?
Mirage kyseli eilen selällään makaamisesta. Mä ekaa odottaessa kysyin lääkäriltä ja se sanoi, että jos itselle ei tule huonoa oloa niin sitten se on ok! Joten mä olen kyllä selälläni pötkötellyt ja välillä nukunkin niin! Osaako joku nyt sanoa, onko se tosiaan ok jos itselle ei huonoa oloa tule?
Nimiä täälläkin on nyt pohdittu oikein urakalla. Ja edelleen ollaan siinä tilanteessa, että pienelle tytölle kyllä nimi keksitään mutta pojalle EI! Mikään nimi ei tunnu olevan tarpeeksi hyvä! =/
Mä laitin eilen lopullisesti sairaalakassin kuntoon. Siis niin pitkälle kun sen nyt valmiiksi voi laittaa. Ja lapun päälle missä lukee vielä kaikki mitkä täytyy viimehetkellä pakata. Osaa mieskin sitten ne laittaa jos itse ei jostain syystä pysty.
Ajatukset alkaa tosiaan olla jo ihan synnytyksessä. Tuntuu oudolta ajatella, että siihen voi vielä mennä 4 viikkoa, kun oikeesti olis jo ihan fiilis lähteä!
Välillä masentaa lukea teidän muiden synnytykseen viittaavista jutuista, kun itsellä ei tapahdu mitään! Ei limatulppaa, ei supistuksia...
Ja silti vaan toivoo, että jospa tänään jo saisi nyyttinsä! =)
Nyt vielä hetkeksi pötköttämään ennen kuin neiti herää..
-Alpukka rv37+5
Kylläpäs nyt meitä möhömahoja valvotetaan öisin:( liityn mäkin teihin huonosti nukkuviin tosin meillä ei tällä kertaa kuuma...oon laittanut patterit pois päältä ja melkein oli jo kylmä!GRR mikään ei oo hyvin ja nuo on vielä kaukolämpö patterit et luulis säätelevän lämpötilaa,mut ei... pitää ite laittaa joko täysille tai kokonaan pois päältä! heh ukko mulle aina valittaa ku mä oman mieleni mukaan säätelen pattereita...het jos mulla kuuma nii patterit kiinni;)
No joo mutta mä oon täälä alottanu aamusta pyykkivuoren tyhjentämisen! Poika heräs viime yönä vähän ennen 24 aikaa yskimään..menin kattomaan ja oli tullut pieni oksennus unirättiin,vaihdoin sen ja takas nukkumaan. no pian taas kauhea yskiminen ja huuto....mies meni sit pojan luo ja hetken kuuntelin ja ihmettelin et mitä ku vessaan menivät ja valot päälle laittoivat. menin kattoo nii pojan sänky aivan oksennuksessa:x YÖK!! siinä sit vaihtaa petivaatteet ja pojan yökkärit..onneks ukko pesi pojan,mulla meinas oksennus lentää jo petivaatteita vaihdellessa ja sänkyä putsatessa. illan puurot ja appelsiinin palaset siinä lilluivat. kyllä oli aamullakin nenässä pidättelemistä ku laitoin koneeseen!muutenki nuo hajut etoo niin vielä toi haju,hyi!!!!! No tulihan tuossa muutama tunti sitte nukuttua. kuudelta poika tuli meidän huoneeseen,mut nukahti vielä mun viereen pieneks hetkeks niin että itekkin otin pienet unet=)
Tympeä lumisade!!!Ärsyttävää tälläset ilmat.....välillä hellettä välillä pakkasta:( ei taas huvita yhtään mikään ku kattoo ulos! Eikä taida viittiä tuota poikaa ulos viedä ku tuo yskä nyt palas ja nenä vuotaa.
Jokohan tosiaan kohta tulee lisää vauvauutisia;) MÖHÖMAHA ainakin lähti vauvaa hakemaan tänään:) onnea kovasti vaikkei enään varmaan ehdi lukemaan!! HYVÄN OLON PERJANTAITA vaan kaikille isomasuisille:D nyt meen pojan kans leikkimään,vaikka yllättävän hyvin tällä kertaa leikkii YKSIN huoneessaan...:D
toymama 34+6
Onpas synkkääkin synkempi ilma täällä Treellä. Pakko kait se on kuitenkin noitten koirien kanssa lähteä tassuttelemaan ulos.:/
Mitämitä..Onnipapunen ootko sairaalassa kävässy eilen? Onko kaikki kunnossa ja mitenkäs vauva? Joko on kovasti tulossa ulkomaailmaan vai säikäytteleekö vaan?:)
Tamperetreffeistä. Kiitos tosiaan munkinpuolesta kaikille. Kivaa oli ja erinomaista ruokaa. Tää nyt tulee vähän myöhässä tää mun viesti kun kaikenlaista hommaa ollut tässä.:)
Tosiaan muistan kun alkuraskaudesta mietin, että pystyykö enään järkkää miehelle yllärisynttäreitä näillä viikoilla ja nyt oliskin bileitten aika.:) Leivoin eilen vielä mokkapaloja kunnolla pakkaseen ja sitten texaspullia.:) Lauantaina mies menee aamupäivällä pokeri iltaan kavereitten kanssa ja sillä aikaa kaverit valtaa kämpän ja laitetaan ruokaa ja koristellaan kämppä.:)
Täällä jäntskät paikat. Kiva ootella uutisia möhömahalta vauvanhakureissulta. Möhömahahan oli menossa hakeen vauvaa tänään..? muisti pätkii.
Mut nyt pitää noi koirat lenkittää, niin ehtii imuroimaan ja sitten uimaan.:) Illalla onkin sitten leffailta miehen ja kavereitten kanssa.:)
T: Daim ja pömppis rv 36+4
Onko kellään mitään havaintoa limatulpasta?
Mulla meni sisätutkimuksen jälkeen tiistaina ja sen jälkeen on tullut kaikkea enemmän ja vähemmän inhottavaa tuolta:(
Esikoisesta kun alkoi limatulppa irtoilla meni 11 päivää synnytykseen, mitens muilla?
Tähtikaari rv37+4
Vitsi kun sataa vettä. Mun äidin piti tulla meille tänään ikkunoita pesemään, mutta ei kannata, kun sataa ja kovaa tuultakin luvattu. Johan ne on sitten heti ihan samannäköset uudelleen, jos nyt pesee. Pyh!
Mutta eipäs nyt laiteta ihan valitukseksi, nimittäin... tsadaa, mulla ei närästänyt yhtään yöllä! Ihan mieletöntä. Enkä ottanut yhtään Rennietä. Kun monta yötä on mennyt ihan lörinäksi sen närästyksen takia. Olen normaalisti iltaisin juonut piimää, koska silloin närästyksen alkaessa se tuntui auttavan mahaoireisiin. Nyt jätin illalla piimän pois ja närästyskin oli pois. Että ehkä se piimä vaan pahensi happamuudellaan mun närästystä. Mutta kyllä oli yöllä outoa herätä vessaan, kun ei ruokatorvea kirvellyt :)
Toinen oikein kiva juttu on se sitterin saapuminen eilen. Vitsi se on ihana. Vähän jänskäsin, että miltä se väri näyttää luonnossa, mutta tosi hyvältä näyttää. Vähän vaaleampi kun koneen ruudulla. Ja tosi nopea toimitus: maanantaina tilasin Saksasta ja torstaina oli täällä.
Eilen olin Jumbossa ostoksilla ja löysin H&M:stä vauvalle pienen peiton. Kun olin ajatellut, että haluan vaunuihin sellasen puuvillasen kevyen viltin kesäksi. Ei tarvinnut itse alkaa vääntää, kun löytyikin ihan kiva valmiina. Siinäkin on yllätys, yllätys vihreetä (ja keltasta) ja kuvioina elefantteja. Ostin myös yhden bodyn ja anoppi osti vauvalle sukkia ja pari valitsemaani bodya. Esikoinenkin sai tuliaisia, kun löytyi Autot-kalsareita, uusi lippis ja Lordi-lompakko. Poitsu (kohta 5v.) meni lompakosta ihan sekasin. Kikatteli väsyneenä vaan kun toin sen hänelle. Oli niin otettu, kun siinä oli samanlainen ketju kun isin lompakossa. Oli siis sovittu, että hänelle ostetaan lompakko, kun on jo niin iso poika :)
Eilen aloin pikkuhiljaa järjestellä vessan kaappeihin tilaa vauvan vaipoille yms. ja hups siivosin kaikki vessan kaapit ja pesin ne. Vähän lähti taas vanhoja tuubeja ja purnukoita menemään. Mulla on tosiaan joku pesänrakennus vaihe menossa. Ja kovalla kädellä heitän kamaa menemään. Uffillekin on pari pussia jo odottelemassa, vaikka vasta yksi vaatekaappi on siivottu. Vielä ajattelin roskis kaapin pestä, ja yläkerran pari vaatekomeroa vielä siivoilla. Pitäs ommella se hoitoalusta, kun saan koneen tänään. Jne, jne. Koskaan ei ole ollut tällasta himoa siivoamiseen. Tai en mä kyllä mitään viikkosiivousta millään viittis tehdä.
Odottelen täällä myös malttamattomana jo synnyttäneiden kuulumisia...
Laru rv 34+2
Yöt voivat joskus tuntua aika pitkiltä, varsinkin kun ei nukuta. Heräsin tossa puol 3 jälkeen selässä luimiviin kipuihin, jotka sitten muuttuivat vannemaisiksi alavatsallekin. Sitten tulikin taas kiire pöntölle:( Kuuma kaurapussi ei auttanut, mutta liottuani kauan kuuman suihkun alla sain taas unen päästä kiinni. Ja pitikö tän aamunkin sitten alkaa taas oksentamalla?! Oikeesti ois hauskaa joskus, kun ei tarttis heti valittaa!
G. Istukka on mullakin edessä ja en pysty kauaa oleen selälläni, jotenkin henki salpaantuu ja alkaa ahdistaan. Välillä herään puoliks mahaltani, kun oon niin mahalla nukkuja. Ootteko huomanneet, että toinen kylki on parempi nukkua kuin toinen? Mulla nyt toi oikeella kyljellä nukkuminen parempaa.
Kaveri toi eilen ihania vauvanvaatteita lahjaksi ja kerrankin ei tullut sinistä! Ihania raitoja eri värein. Sen jälkeen kun ollaan kerrottu, että poikaa odotellaan, niin ollaan saatu aika sinivoittoista kamaa. En mä nyt välttämättä mitään pinkkipinkkiä pukiskaan, mutta esim. vihreitä on ihania sävyjä ja ruskeita ym.
Jaaha, sänky pitäis varmaankin pedata sun muuta. Äiti tulee meille tänään ja on viikonlopun yli. Se on kyl sellanen touhupesäke, ettei varmaan ihan tylsää viikonloppua tule. Ulkona on tosi harmaata, vesiräntä-hösseliä tippuu taivaalta.
Tsemppiä kaikille ja pikaista paranemista sairasteleville muksuille! Nostan teille hattua, kun jaksatte itsenne lisäksi huolehtia muistakin!
Viikonloppua odotellessa, AE 35+6 (huomenna paukkuu, jee; siitä +)
Almaeinolla ainakin oli eilen huono olo... Onko tarvinnu enää pönttöä halailla? Toivottavasti ei..
Laru: tuliko sitteri? Onko hieno? =)
Toymama: noi jäätelöt on mun ongelma.. Mä söisin vaikka kuinka paljon niitä.. Tässä on tullu melkee päivittäin ostettua.. =/ Se hyvä puoli tässä kylmässä ilmassa, että silloin ei tee mieli.. Niin ja meillä alkaa kuule kans laihis, kunhan tää vauva pukattu maailmaan. Tai siis imettäessä ei sinänsä voi tietty laihuttaa, mutta syömisen tarkkailu ja liikunta!
Mirage: tosi mukavaa, että koet keskustelujen auttavan!
OP: kiva kuulla että kaikki hyvin!
Alpukka viikkotoverini: ei täälläkään oo tietoa mistäss supistuksista tai muusta. Sitähän mäkin ajattelin että voishan tuo jo tulla, mutta jos menee yli niin vielä melkeen kuukausi tätä! Hullua!
Yöunet täällä oli kyllä yhtenäiset. Mutta kun se uni ei meinaa tulla. Aamulla mulla kyllä nukkutas (olen aina ollut aamu-uninen) niinpä huomenna aijon nukkua niin pitkään ku mahollista. Kun se mummi tulee siis poikaa tänään yökylään hakemaan..
Istukka on mulla myös etuseinämässä. Mä pystyn jonkin aikaa makoilemaan selällään kyllä. Luulisin kyllä sen niin olevan että oma kroppa ilmoittaa, millon pitää kääntyä. Jos se ois niin kamalan vaarallista niin eiköhän se olisi yleisesti tiedossa..
Nyt mulle tuli ajatuskatko.. Piti jotain muutakin kommentoida, mutta enpä muista mitä.. =/
Menenpä siis aamupalalle ja palaan myöhemmin jos tulee jotain mieleen.. =)
miitu rv37+5
Meillä sanonko mikä tää kone on.......netti ei oo toiminu moneen päivään ja en oo päässy linjoille ollenkaan ja oon ollu ihan raivona, taatana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pää on hajonnu ihan liian monta kertaa tän aikana!!!!!!! Nyt mun tarttee tehä syötävää, tuun myöhemmin ajan kanssa linjoille, mutta LUPAAN TULLA VIELÄ TÄNÄÄN, on mulla niin kauheet ikävät ja vierotusoireet ollu, pentele!!!!!!!
-Emunainen ja ludemus 35+6-
Mullakin istukka etuseinämässä. Hereillä ollessa tulee tosi nopeesti huono-olo, jos makoilen selälläni. Jo se, että on sohvalla takakenossa, voi aiheuttaa huonovointisuutta. Mutta silti herään yöllä selältäni ja aina tulee mieleen, että kauanhan tässä on maattu. Viimeksi neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä, niin mulla ehti jo tulla huono-olo siitä asennosta. Myös vauvelin sydänäänet alkoi pomppia oudosti. Siis ne kuulosti normaalilta, mutta kone antoi outoja lukemia väliin. Täti käski siirtymään kyljelleen ja sitten ne sydänäänet oli ihan normaalit. Kun siis sillä tädillä oli sillä kerralla sellanen laite, joka laski automaattisesti sen sykkeen. En tiedä johtuko se pomppiminen sitten siitä asennosta. Täti ite epäili sitä.
Miitu, kirjottelinkin jo siitä sitteristä. Kiva, että jotain kiinnostaa, kun tuntuu, että vouhkaan nyt ihan hulluna siitä :) Se on muuten niin pehmee, että voisin ottaa itelleni samanlaisen isompana. Meidän poitsukin ihaili sitä ja kertoli, että sitten se vauveli voi tällä tehdä niin ja näin. Poitsu puhuu aina vauvelista ja huhuilee masulle " Vauvelii" .
Tarhassakin kuulemma paljon puhuu vauvasta ja siitä, kuinka hän ei enää sitten tule tarhaan. Nyt ei enää haluaisi millään aamulla lähteä tarhaan, mutta ihan varmaan pojalle tulee tarhaa ikävä, kun on koko kesän täällä äitin kanssa kotona. Syksyksi hain hänelle kerhopaikka pariksi päiväksi viikossa, 3h/kerta.
Laru rv 34+2
Huonosti on täälläkin nukuttu, ne ihme kolotukset vaan jatkuu. Melkein illalla itkua tuhersin kun ei oo mitenkään päin hyvä, ilmassa jos vois nukkua niin hyvä.
Minä tilasin myös henkkamaukalta piiperolle vaatteita kun siellä on niitä Hello Kitty juttuja. Vauvalle tilasin sukat, mutta toimitus ois ollu eri aikaan ja ne nyt sitten jäi. Kiven alla näyttää olevan neutraalin väriset sukat ja en siis vieläkään niitä saanut. Toinen puuvillaiset tumput, ihan pulatavaraa. Itselle ostan uusia vaatteita vasta kun on hoikistunut, lisää motivaatiota.
Luin jostain, että hoikentavien alushousujen tai sukkahousujen pitäminen edistäisi vatsan hoikentumista. Ajattelin kokeilla heti kotiuduttua. Tämän etupalleron menettäminen varmaan tuntuu ja näkyy :)
Ilmasta viis kun pitää suunnitella piiperon kanssa ulos menoa vaikka motivaatiota saa taas huudella ääni käheenä.
Plussia aloin miettimään ja tuli mieleen kun sain eilen meilinä" Kiroileva siili" sarjakuvaa. Ihan yhtä ankeeta silläkin :D
Nyt pukemaan ja ulos värjöttelemään.
rv 35
Mulle ei enää mikään normiruoka maistu. Nytkin ois ollu valmista makaronilaatikkoa jääkaapissa, mutta päädyin ottamaan lakujäätelöä. Hmmm... Mitenhän jaksan sillä, kun kohta pitäis mennä yliopistolle ja istua seminaarissa 3 tuntia... Ei auta. Kun ei tee mieli ni ei. Lautaselle jäis tai tulis samaa reittiä ylös.
Vauva ollut nyt kaks päivää tosi hiljainen. Sitä ennen olikin jyskettä! Päivittäin vaihtelee olo siitä, kuinka kauan tätä vielä jaksais. Parempi kai olla pohtimatta ja ottaa päivän kerrallaan. Oikeesti mulla ois niin paljon tekemistä, että niitten puolesta ois sitä parempi mitä myöhemmin tulis... Muttamutta tämä mamma ei taitais kestää :/ ja malttamattomuuskin on kova!
LARU: Täällä kans pesänrakennusviettiä! Tämä vuodenaika vielä varmaan korostaa sitä! Mies meinaa olla ressissä mun tavaroitten poisheittämisen kans. (" Ei mun Tuulilaseja!!!" " Mutta nämähän on kolme vuotta vanhoja, luetko sää edes niitä enää?" " Ne saa nyt vielä olla siinä" ...) Kuin kissa pistoksissa odotan kameran laturin saamista, jotta saan Huuto.nettiin tavaraa myyntiin. Pelastusarmeijan kirppis on tuossa tien päässä, joten sinnekin kannan kassikaupalla tavaraa.
Mutta nyt vielä pariksi minuutiksi gradun kimppuun. Hitsit kun ei huvittais!
OM rv 35+2
Onnea Mammuliinille oikein kovasti rinssistä!!!! Ihana uutinen....onnen kyyneleitä täällä tihrustan. Nyt niitä toukovaaveja alkaa sit putkahtelemaan:)))
Oli liikuttavaa huomata, että minua oli jo kaivattukin. Minullakin oli teitä jo kamala ikävä ja teidän juttujanne.
Onnea synnyttämään menijöille!
Monella muullakin alkaa olla yöt katkonaisia, niin myös täällä. Lähinnä nuo supparit valvottaa, niitä kun tulee välillä ihan säännöllisesti....Eilen illalla meinattiin jo lähteä kohti synnäriä, mut sit taas supparit tasaantui. Kyllä sitä varpaisillaan saapi olla koko ajan, se on vaan yks hetki taas kun huomaa, et nyt mennään :))
Tsemppiä kaikille näille loppumetreille ja muistakaa, että vaikka ei ole oireen oiretta, niin se voipi alkaa ihan yks kaks vaan!!! (kokemusta on ;))
Nyt päivän askareisiin....
Lalla ja pallero rv 38+1
Pojat oli mukana ja aika oli myöhässä 45min. Yleensä reissu mennyt poikienkin kanssa hyvin, mutta nyt meni ihan mahdottomaksi. Onneksi ensi ke kun on seuraava käynti, pojat menevät kaverini luo hoitoon. Pissaongelmia on siis ollut ja ajattelin että nyt yritän pidätellä kunnolla, että saa hyvän näytteen, VIELÄ MITÄ, minä pöljä älysin vasta tarpeeni tehtyä pöntöllä että mitäs teinkään.. Eli just lähtiessä kävin :-/ Vien ma pissan viljelyyn tai päivystykseen viikonloppuna, jos en pärjää.
Tässäpä sitten saldoa neuvolasta.. Tuntuu että loppuaika vietetään taas osastolla, grr..
Viikot siis 38
painoa tullut +875/vko, viimeksi oli tullu +1260g (se pääsiäinen.. seli seli)
RR 127/94 eli seurailen kotona oireita ja mittailen omalla mittarilla paineita vähän väliä
SF-mitta 37 (pomppas yläkäyrältä sen yläpuolelle)
Sydänäänet vaihtelevat ja hyvät.
LARU: Meidänkin kohta 5v sai aika vasta isin vanhan lompakon ja voi että hän on ylpeä siitä :-)
MOSKULIINI??: Meillähän oli puhe siitä vauvan laskeutumisesta? Th ei osannu oikein muuta sanoa, kun että joillakin vauva vaan vasta laskeutuu synnytyksessä.. ei ilmeisesti ole kummempaa syytä välttämättä olemassa.
Semmosta.. Nyt syömään, nälkä kaikilla!
P + Toukka 38 ja isoveljet kohta 3v ja 5v
...eilisillalla siinä ennen teho-osastoa alkoi kohdunsuuta (???) vihloa aina säännöllisin väliajoin.. en tiedä mitä se sitten meinasi.. koska selkeästikään kipu ei ollut vatsalla, vaan jossakin emättimen ja kohdunsuun maastossa.. okei, no sitten kun olin menossa nukkumaan kahdentoista maissa niin alkoi kylkiluihin (???) sattua aaltomaisesti, ja siitä siirtyi ihan kylkiin ja alaselkään.. sellasin 5 min välein suunnilleen.. epäilen niitä suppareiksi kun olivat kipeitä ja selässä..siitä kyljestä en kyllä tiedä...vatsalla ei ole ollut kuin kivuttomia suppareita. No kuitenkin.. niistä johtui sitten se, että tuli niin kamala ripuli, ettei mitään määrää.. piti käydä yöllä neljästi ja kamalalla paineella (Tiedän, että kaikki haluaa kuulla lähemmin;) ) lopulta sain kivuilta unen neljän jälkeen...
Olin jostain lukenut, että elimistö jotenkin " puhdistaa" kroppaa joillakin naisilla ennen synnytystä ripulilla.. niin se oli siitä tyttökavereiden opas odottajalle -kirjasta:) Joka oli by the way loistava:D
Mutta nyt aamu on ollut taas ihan rauhallinen.. eli mitä lie olikaan, niin oli sitten siinä...
3xÄIPPÄ: Mulla on istukka takaseinässä, eikä tee yhtään heikkoa olla selällään.. se olisi oikein houkutteleva vaihtoehto tähän 24h kylkiasentoon.. kyllä mä välillä olenkin hetken, ja nytkin näpytän läppäriä puolimakuultaan kone reisien päällä..
Niin minäkin olin pohtinut niinkuin ALPUKKA että maata saa, mikäli ei pahaa oloa tule.. mutta tämä neuvonut kätilö oli kovin ehdoton ja sanoi, että sillä ei ole väliä miltä minusta tuntuu..lapsi ei vaan saa happea. en kyllä tiedä sitten, mutta olen ajatellut että parempi ottaa sitten varman päälle... välillä kun lipsuu ihan vahingossakin selälleen, mies tekee samantien sellaista pientä happea haukkovaa ääntä ihan tahallaan, jotta mulle varmasti tulee huono omatunto;)
Taas on puplilla hikka...aina ja kokoajan...
CHARME kyseli niistä myrkytysoireista..mullahan nousi ensin ne paineet ja valkuaista tuli pissaan...sitten vasta osastolla tuli pääkipua. Mikäli se sua vaivaa ja päätä särkee jatkuvasti, niin onhan se ihan mielenrauhan kannalta järkevää, että käskisit niiden ottaa ainakin se pissanäyte ja seurailisit sitä verenpainetta..
Mullakin oli yöllä kun taistelin suppareitten kanssa paineet taas 165/105 vaikka oon lääkitykselläkin..olin ajatellut soittavani osastolle, mikäli ne nousee yli 100, mutten nyt taida kuitenkaan... liikuin muutenkin paljon, ja oli kipuja... en vaan halua takaisin osastolle makaamaan!!!!!
ainakin PUUDELI ja moni muukin on kärvistellyt kuumuuden kanssa.. Mä en voisi kuvitellakkaan että pitäisin yöllä peittoa tms.. tämä hikoilu on ihan käsittämätöntä..varsinkin kämmenet ja jalkapohjat. Näin " aamulla" voin hetken pitää sukkia, mutta iltapäivällä ne on pakko ottaa pois, ja silti hikoaa jalat ihan kamalasti.. pidin yksi ilta pakkasesta otettua puolukkapussia jaloilla..se teki gutaa vaikkei hikoilua lopettanutkaan:)
Voi..möhömaha saa tänään nähdä vauvansa..on varmaan saanutkin jo:) ihanaa...
eipä tässä muuta..plussat voisi ottaa pitkästä aikaa..
+ koko 2 tuotantokausi täydellisiä naisia, jota oon säästänyt äippälomaa varten, odottaa levyllä, ja on niin pimeää kun ei arska paista, että sitä voi katsoa valkokankaalta.
+ paljon hyvää ruokaa jääkaapissa
+ pihalla sataa lunta/räntää, eikä tarvi mennä ulos koko päivänä
+ on perjantai ja saan pitää koko viikonlopun miehen kotona:)
+ kauhean sotkuinen koti...ja yritän kaikkeni olla välittämättä..onnistunkin vähän..en paljoa, mutta vähän:)
+ uusi viikko alkaa
Mirage 37 täynnä...jippii:)
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille.
Täällä jo monta päivää niin kamalaa jalkasärkyä ettei ole tosikaan. Ennen oli vain lähinnä öisin mutta nyt on tauotonta.
Harmittaa kun sattuu koko ajan niin sit kiukuttaa ja tulee silloin tällöin tiuskastua myös tuolle esikoiselle. Niin ja kyllä mieskin aina osansa on saanut kun oikein nyppii.
Aika väsynyt ollut tässä jo muutenkin tämän viikon ja jotain touhua olis vaan kuitenkin keksittävä tuon 4 vuotiaan kanssa ettei kuole tylsyyteen..lopetti hoidon maaliskuun vika päivä.
eipä tässä kait kummempia.
Höm 35 & 4 V
Heippa ja ihan ensteks IIISOOT ONNITTELUT Mammuliinille!!
Minulla oli sitten eilen se synnytystapa-arvio ja tuo otsikko pohjautuu täysin siihen...
Eli vauva arvioitiin n. 3 kiloiseksi ja siinä sitten kaksikin lääkäriä tutki, että mahtuuko lantiosta tulemaan. Olivat sitä mieltä, että helposti ja sitten alkoi ultraus. Kerroin, että vauva on perätilassa ja niinhän hän siellä oli. Lääkäri sanoi, että ois kyllä helposti käännettävissä, joten annoin luvan yrittää. Vakuutteli, koko ajan ettei väkisin yritetä jos näyttää ettei käänny. No ensin sain supistuksen estolääkettä, jonka jälkeen makuutettiin 30 minsaa pää hieman alaspäin ja sitten vaan hommiin. No niinhän siinä kävi, että vaikka oli kaksi läääkäriä tätä operaatiota tekemässä jouduttiin luovuttamaan, kun vauva ei poikkitilaa enempää kääntynyt. Sattui muuten suhteellisen kovasti vanhaan sektio arpeen kun painoivat ja liuttivat vauvan jalkoja ylöspäin...Istukkakin tuli jo vastaan joten päätettiin lopettaa. Sitten vielä menin tunniksi käyrälle jonka aikana kätilö tuli kysymään, että miltäs kuulostaisi vappu-vauva. APUA, ajattelin sehän on ihan kohta. Kyselin, että onko turvallista tehdä sektio kahta viikkoa ennen la:ta johon vastaus oli että kyllä ja niin meille sitten annettiin aika 30.4. jolloin vauva otetaan pois masusta...
Sitten pääsikin jo itkut. Olihan minulla viime sektiosta tosi karmeet kokemukset. Tosin lähtökohdat olivat hieman toiset ja hätä vauvan voinnista kova. Sain sitten selvitettyä vielä välini anestesialääkärin kanssa, joka edellisessä sektiossa tokaisi minulle kun kyselin vauvan vointia, että kyllä vauva ilmoittaa voinnistaan kunhan se saadaan ulos. Lääkäri oli pahoillaan tilanteesta ja pyyteli anteeksi ja käytiin sitten juurta jaksaen läpi koko synnytys/leikkaus. Kaiken kaikkiaan olin loppujen lopuksi helpottunut kaikesta.
Tuosta laskeutumisesta on ollut puhetta ja minulle pätevä lääkäri kertoi, että on tyypillistä varsinkin kun toista tai kolmatta tehdään, että vauva laskeutuu vasta kun alkaa jo syntyä. Onhan meilläkin vielä se mahdollisuus, että jos vauva kääntyy niin arvioidaan paino uudelleen ja mietitään mitä tehdään.
Olin tosi yllättynyt kuinka paljon sain itse ottaa kantaa miten edetään, eli sain päättää haluanko, että vauvaa yritetään kääntää, haluanko, että lantioni kuvataan ja esim. yrittää synnyttää perätilassa (no en ikinä) niin ja vielä se oli plussaa, että sain käytyä ton edellisen synnytyksen läpi. Lisäksi otin kovasti kantaa siihen, että en ymmärrä, miksi osastolle päästyä, täytyy kärvistellä karmeissa tuskissa ja lääkettä joutuu ruinuamaan, niin uskon, että nyt papereissani on merkki, että tälle täytyy antaa lääkettä. (Uhkasin nimittäin ottaa omat Buranat mukaan) ja sanoin, että en oo mikään lääkkeitten himokäyttäjä, mutta itse tiedän, että jos koskee niin koskee ja se kipu ei muulla lähde kuin lääkkeillä. Tämä lähinnä ekapäivänä leikkauksen jälkeen.
No tulipahan vuodatettua ehkä huomenna jo positiivisempi mieli niin ja onhan se positiivista, että vauvan syntymään on todennäköisesti aikaa vain vähän reilu viikko!!!!
Tuuteliruu 36+3
En ole kyllä ennen tuosta " selällään makuu-napanuora-jutusta" kuullut, vaikka vähän ammatin puolesta pitäis jotain tietääkin..Selällä makuu kyllä kiellettyä niiltä joilla huono olo tulee koska tällöin vauva painaa omia isoja suonia , veri ei pääse kiertämään ja siitä se huono olo johtuu. Tuosta napanuorajutusta en kyllä sano mitään kun en kyllä ole kuullutkaan, täytyypä kysellä viisaammilta ;) Mulla itellä myös istukka etuseinässä ja hyvin muuten pystyisin selällä makaamaan, mutta hemmetti kun selkä ei kestä enää selällä oloa, särky alkaa samantien...
Nyt päätin loppuodotuksen panostaa noihin meidän lapsukaisiin, niin väsynyt ja kiukkunut olen ite ollut. Ja liian vähän jaksanut niiden kanssa touhuta, nyt lopun ajan tsemppaan ja annan laatuaikaa (nyt molemmat unilla), vähän liian " huono äiti" fiilis ollu viime päivinä kun ei oo oikein jaksanu.
Yö oli täälläkin katkonainen, tällä kertaa lasten toimesta vaikka yleensä nukkuvat molemmat läpi yön heräämättä. Molemmat tuli pari krt sängystä yön aikana...ei muuta ku takas sänkyyn peittelemään. Meillä pojalla (alle 2v) on ihana tapa aamuisin. Kun se herää, se käy hakemassa kirjan kirjahyllystä ja kömpii sitä mun kainaloon lukemaan :) Viime yönä oli vaan mennyt sisäinen kello sekaisin ja poika tuli kolmen aikaan yöllä auto-kirjansa kanssa meidän sänkyyn....ja voitte arvata mikä huuto siitä tuli kun otin kirjan pois ja kannoin takas sänkyyn " että nyt on vielä yö, nyt pitää nukkua" huusi kuin hyeena jonkin aikaa, tapansa mukaan...en ymmärrä miten isosisko samassa huoneessa ei herännyt siihen...heräsi sitten puolen tunnin päästä vuorostaan äitiä juoksuttamaan ;)
Meidänkin piti mennä tänään kerhoon, mutta en jaksanut aamulla itteäni ehostella joten pihalle suunnattiin lumisateeseen...
äh, nyt tuolla heräillään. Palaamisiin :)
Ida-Antonia 37+3 kai
Uni ei tule, ei sitten millään. On niin kuumakin että läkähtyy. Ikkunaa ei voi panna auki, kun 5v nukkuu meidän sängyssä, en jaksa kantaa omaan ja mies on töissä niin ei voi antaa hommaa sille.. Närästikin, mutta rennie onneksi auttoi.
Istukan paikasta ja selällään nukkumisesta oli puhetta eilen. Mulla se on edessä ja mulla siis tulee nopeasti kans huono-olo, jos selälläni olen.
Tänään ois neuvola. Pitää poikien kanssa mennä, kun en saanut iltapäivä aikaa. " Kiva" kun tuntuu että alapäässä jyllää jokin tulehdus ja sitä pitäisi selitellä ja ottaakohan se terkkari testejäkin ja pojat mukana.. Nooh, jospa siellä olisi joku toinen th tai opiskelija hetken vapaana, jos testejä tarttee ottaa ettei poikien tartte vieressä kattoa..
Pitääpä perua tässä samalla kuukaudenkirja tuosta toisesta lasten kirjakerhosta. Aionkin sen lopettaa, kun ei ole oikein meidän makuun nuo kirjat, kuten toisessa kerhossa, johon kuulutaan on. Ja H&M paketti odottaa meilläkin postissa, jotku muutkin olivat tilanneet :-) Tänään haetaan neuvola reissulla, kun neuvola on siinä vieressä.
Mutta yritetäänpäs jatkaa kohta unia.. Öitä!
P + 38 (jippii!!) ja isoveljet kohta 3v ja 5v