***TOUKOJEN PERJANTAI***
Kommentit (47)
Heips piitkästä aikaa!
Kylläpä täällä on tekstiä joka päivä :) en kykene lukemaan kaikkea saati pitämään kaikkea päässä, sen verran väsy on, mutta jos heittäisin kuulumiset.
Äippäloma alkoi virallisesti 16.4., enkä yhtään ihmettele miksi. Olo on ihan kamala, ja kevään loppurutistukset pahasti kesken. Onneksi keskiviikkona päättyi yksi työteliäämpi kurssi. Kiesus... miten ihmeessä selviän tenttiin asti? Ensi pe olisi vielä ekskukin.. linkkarilla kohteesta toiseen klo 8-17 välisenä aikana... väsyttää, niin olen kateellinen teille lomalaisille ihan kympillä, vaikka varmaan tylsistyisin aika herkästi, kun ei pääse toteuttamaan vauvaostoksia tiukan budjetin takia...
Neuvolakuulumisia:
painoa +972 (siis ihan hirveetä, nyt yht. 13kg tullut)
turvotusta: no daa, joka ilta sukankuvat nilkois (se eksku pelottaa)
paineet: 114/72
hb: 114 -> ostin obsidania, jos väsy helppaisi
sf: 36 (kuvitelkaa 159cm, pitkä selkä ja lyhyehköt raajat, mihkä asentoon joudun taipumaan pyyhkiessä :DD)
tarjonta: rt, on muuten jo alhaalla
sykkeet: 140-150, kunnes kuunteli kai mielestään tarpeeksi touhutessaan omia sykkeitänsä ja aloitti menon, jolloin sykkeet kiihty hirmuisiksi
harjoittelija otti meidät vastaan ja ekan kerran isukkikin sai huomiota :) oltiin tosi hyvällä mielellä käynnin jälkeen!
Hei, näin eilen täällä Pohjois-Helsingissä västäräkin! :D Ja ihana sade lankesi eilen, samoin tänään, nenä on taas auennut vähän. Jotain hyötyä tänne muutosta oli, vaikka talvi oli aika ankea ilman kunnon lunta.
Oliko vihlomisista ollut puhetta? Kyselin, kun tuntuu vihlovan, kun pää osuu tuonne keskelle alas, ja arveli vauvelin tekevän itselleen jo tietä. Iik, kun nyt saisi edes keskittyä jakseluun eikä tarttis vielä pelätä ettei pääse tenttiin, kun ainoa uusintakin on päivää ennen l.a....
Onnea (joku m:llä alkava se oli) toukovauvasta :D ja jaksuja niille, joilla on kurjaa ja vaivoja. Ja istukka oikealla alhaalla ja edessä, kohtu (ja siis peppu ja jalat) pallean päällä, joten selällä ei edes puoli-istuvassa asennossa kykene olemaan, kun ahistaa jo.
Oltiin naikkarilla synnäriin tutustumassa ja kätilö oli mukavan huumorintajuinen. Aika pienet " salit" (nimim. telkkaris ne on isommat), mutta kuka siihen lopulta siinä tilanteessa mitään huomiota kiinnittää? pidin isien huoneesta :) totesinkin, että nyt ei haittaa, vaikka menis leijonien pelin päälle synnytys. Ma alkaakin 9.kk ja naikkarin perheosaston valmennus. Harjoittelija kehui osastoa ihanaksi. Muita sinne menossa?
sammakkoinen & sammakkomies rv 35+2
Hyvä ajatus se vauvapino, kunhan sitten jaksatte alkukuiset vielä meitä loppukuun mammojakin sieltä bongailla ;)
Mulla oli eilen järkyttävä jysäri päässä ja pelkäsin jo raskausmyrkytystä. Mutta aika selväks tuli että olen saanut flunssapöpön meidän pojalta. Eilinen meni muksujen kanssa Franklinia kattoessa ja tänään on pyörinyt muumit. Pikkulikka melkein kaks on ihan turhautunut kun äiti ja veli vaan makaa suu auki ameebana sohvalla ja onkin koittanut pitää itsensä kiireisenä. Meidän onneton 15 vuotias koira on helppo uhri heittää vaikka pomppupallolla (sekä tietty kuumeessa houriva velimies). Nuorempi koira ehti juosta karkuun monoa, mutta minä sain avarista naamaan kesken pikkukakkosen. Ja fairya oli myös ehtinyt keittiössä maistamaan. Minä olen pihalla sen naisellisen uhman edessä, kun veljensä ollut aina kuin enkeli.
Yö meni jotenkin, enimmäkseen ei mennyt. Poika sammui jo kuudelta sohvalle, josta raahasin sänkyyn. Heräsi sitten yöllä tuskanhiessä kun kuume alkoi vähän helpottaa. Mä luulin, että itsellä tulee vielä sairaalareissu kun selkä ja vatsa vihloi ja tuntui ettei kestosupistus lopu ikinä, mutta niinpä sitten jossain vaiheessa tuli kuitenkin nukahdettua ja aamulla herättyä kuin turpaan saaneena. Pää on räkää täynnä ja selkä tuntuu hakatulta. Kyllä on rankkaaaaaa että nyt tekin tiedätte sitten valivalivalivalivali.
+ mies haki kaupasta mehua, jugurttia ja jätskiä ennen iltavuoroon lähtemistä
+ ilma on niin kamala, että kyllä kelpaa sairastaa
+ minä oon tosi paksu ja kömpelö, mutta väkisinkin tulee laihduttua edes vähän ennen kesää
Charmekin kuorsaa 34+5
Mietityttää vaan, että pääseekö itsekin pian vauvapinoon...
Käytiin saunassa ja siellä alko kipeät supistelut ja jatkuneet nyt pari tuntia 6-10min välein. Vessassa oon rampannut, mutta lähinnä varmaan jännityksestä, että nytkö jo? Muita merkkejä ei ole. Pari panadoliakin otin eikä vielä hirveesti helpota.
Mitähän jos synnytys onkin käynnissä? Miten vauva pärjää?
Ja taas supistaa, pakko kävellä ja mennä kohta suihkuttelemaan. Jospa tää asettus.
rv 35
..nyt alkaa jänskättämään keijo.annikin puolesta!!!
Toivottavasti supparit hellittäneet tai muuten olo helpompi!!!
Sen verran viikkoja jo kasassa että älä murehdi vauvasta, varmasti pärjää hienosti vaikka syntyisikin! Ota rennosti (helpommin sanottu kuin tehty) ja soita synnärille, mikäli ei näytä asettuvan. Menkää vaikka näytille, niin ei tarvi siittä murehtia!!!
Eipä kai ne puhelimessa osaakkaan muuta sanoa, kuin että panadolia ja suihkua...
Pärjäile siellä ja tule viimestään aamulla kertomaan kuinka yö meni!!!
Tsemppistä :)
Mirage
...mies tuli lopulta äsken kotiin..ehdin jo hermostua siihen toisen kerran illalla kun ilmotti että menee yöhön asti.. nyt sai anteeksi kun tuli jo..huh..
Pikaisesti tulin vielä kurkkaamaan ilta kuulumiset ja nyt kyllä jänskättää keijo.annikin puolesta!!! Paljon voimia ja tsemppiä keijo.annikille jos se on nyt menoa... :)!
Nyt käy tämä tyttö nukkumaan... ja sitten heräillään taas koko yö, ihanaa :)! Kauniita ja kivuttomia unia kaikille <3!
T: Mirmuska ja Vilperi 26+5
kävi ukon rutjake kokoamaan tähän aikaan sitä tänään ostamaamme pinnasänkyä!! Ja pakkohan se munkin on nyt mennä sitä ihmettelemään, ei se varmaan yksinään pärjää :)!! Mitähän tästäkin yöstä tulee kun on sitten se pinnasänky koottuna, varmaan hiivin yölläkin sitä tuijottelemaan... =)!
Hiihoo, pinnasänky odottaa...
Hyvää yötä masukkaat rakkaat mammat <3!
Toymamalle vastaamaan: th sanoi, että loppuviikoilla vauva kerää enää painoaan, kun ei juuri muuten enää tarvitse kasvamiseen ja kehittymiseen, eli kevyemmällä linjalla vois vähän rajoittaa painon kasvua.
Mutta... Taas kauppaan ja pizzalle, NAM!!! :P
Äippä taas