Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, ettei ole miehelle vain joku, johon hän tyytyy vaan jonka hän haluaa oikeasti?

Vierailija
30.11.2025 |

Otsikossa kysymys. 

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on jo tyytyy? Jos miehet olisi yhtä nirsoja puolison valinnasta kuin naiset niin Suomessa ei olisi yhtään paria. 

Tyytyminen on hyväksikäyttöä. Jos otat jonkun, jota et oikeasti halua mutta tyydyt häneen paremman puutteessa, viet häneltäkin mahdollisuuden löytää hyvä, rakastava suhde. Hukkaat hänen aikaansa. Ja mitäs sitten kun tapaatkin sellaisen ihmisen jonka aidosti haluat? Heität roskiin sen puolison johon tyydyit ja vaihdat siihen joka oikeasti sytyttää? Se puoliso johon tyydyit, saattoi olla syvästi rakastunut sinuun ja särkeä sydämensä loppuiäkseen.

Ei sitä mihinkään vaihdeta koska usein se nainen johon tyydytään on se ainoa vaihtoehto.

Vierailija
62/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen näkemys että itsekunnioitus puuttuu jos joskus näkee ja peuhaa kivan kaverin kanssa 🤔.

Olen ja asun yksin ja nautin siitä jopa niin paljon että siksi tämä kevyt sillointällöin tapailu on ideaali tilanne itsellenikin.

Parisuhteen haluaminen ja siihen valmius itselläni joskus kaukana tulevaisuudessa. En siksi koe olevani millään tavalla asiassa sen huonompi/parempi kuin tämä toinen osapuolikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy pitää puolen vuoden seksitön koeaika miehelle. Siitä sen tietää.

Entä kun mies on se joka ei halua seksiä? Mulle eksä sanoi suoraan, että on mun kanssa koska on kivempi että on edes joku niin ei tarvitse yksin olla.

Vierailija
64/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kiinnostunut sinusta ja mitä teet. Puhuu perheelleensä sinusta. Haluaa kihloihin yms.

Vierailija
65/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on jo tyytyy? Jos miehet olisi yhtä nirsoja puolison valinnasta kuin naiset niin Suomessa ei olisi yhtään paria. 

On se paha. Kyllä pariutumisessa pitää olla huumaa. Sitten kun arki tulee vastaan, voi aina muistuttaa itseään siitä toisen ihanuudesta. Sen voi jopa kaivaa hänestä uudestaan esille.

Ja nyt ei puhuta parista lisäkilosta tai nenäkarvoista, ne ovat ihan epäolennaisia asioita, jos on oikeasti rakastunut.

Useimat miehet ymmärtää reliteetit koska miehillä yleisin vaihtoehto on ottaa vain joku nainen tai olla yksin.

No ihan sama se on meillä naisillakin. 

Vierailija
66/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino sitouttaa mies on se, että nainen on niin laadukas ettei mies löydä enää samanlaista naista eron tultua. Silloin mies sitoutuu ja tekee kaikkensa, jotta parisuhde kestäisi.

Niin eli tavallisella naisella ei ole mitään mahdollisuutta saada hyvä mies. Pitäisi olla joku julkkis, missi tai malli.

Vierailija
67/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun mies on se joka ei halua seksiä? Mulle eksä sanoi suoraan, että on mun kanssa koska on kivempi että on edes joku niin ei tarvitse yksin olla.

Mä olin vuosia miehen kanssa, johon en kokenut seksuaalista vetoa, koska se oli oikeasti parempaa elämää, kuin olla aina yksin.

Vierailija
68/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino sitouttaa mies on se, että nainen on niin laadukas ettei mies löydä enää samanlaista naista eron tultua. Silloin mies sitoutuu ja tekee kaikkensa, jotta parisuhde kestäisi.

Niin eli tavallisella naisella ei ole mitään mahdollisuutta saada hyvä mies. Pitäisi olla joku julkkis, missi tai malli.

Mun naispuolisilla kavereilla on kaikilla miehet, ja kyllä ne miehet on kaikki vähintään ok tasoa, osa jopa hyviä. 

Ja yksikään näistä naispuolisista kavereistani ei ole mikään missi. Muutama heistä on suht kaunis, ja heillä on juurikin ne hyvät miehet.

Vierailija
69/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt sentään. Kai tuo riippuu siitä, mitkä ovat "tavallisen naisen" ja "hyvän miehen" kriteerit. Jokaisella on omansa.

Vierailija
70/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sen jotenkin tietää. Katsokaa vaikka sitä ensitreffit alttarilla ohjelmaa. Kun se yks hieman lihavempi mies ei ollut kiinnostunut siitä naisesta, ei "jaksanut" tehdä mitään sen naisen kanssa. vaikka mies oiskin kotihiiri, niin kyllä se haluaa joskus tehdä asioita kumppaninsa kanssa. Eikä asenne ole sellainen "hälläväliä". mies haluaa pitää naisesta kiinni. Ei mikään parisuhde toimi, jos kumppani ei anna mnitään huomiota ja asenne on, että ei kiinnosta.

Vierailija
71/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ainut keino sitouttaa mies on se että mies rakastuu sinuun? Eikö tuo ole itsestään selvää? Rakastuneet sitoutuvat. Aika miesmäistä hämärtää asiaa käyttämällä sanoja kuten "laadukas". Laadukas tarkoittaa eri asioita eri ihmisille ja kun löydät sen joka on laatua sinulle, rakastut ja tiedät ettet ikinä enää löydä samanlaista kuin hän. 

Tyytyjä voi näytellä sitoutumista mutta lähtee heti kun rakastuu oikeasti.

Tämä. Ja tosiaan se mikä on yhdelle laatua, toiselle ei ole. Myös negatiiviset piirteet voi olla laatua, jos ne yhdistää näitä kahta. Esimerkiksi että kumpikin on kokematon, ujo, matalasti koulutettu, ehkä jokin sairaus yms. 

Teoriassa jokaiselle on joku vastinpari jossain, eri asia vaan että löytääkö he toisensa. Jos siinä menee tyytymään johonkin toiseen, ei ainakaan sitä itselle oikeaa löydä.

Vierailija
72/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin vuosia miehen kanssa, johon en kokenut seksuaalista vetoa, koska se oli oikeasti parempaa elämää, kuin olla aina yksin.

Minulla on kokemusta sekä rakkaudettomasta parisuhteesta, että yksin elämisestä. Voin sanoa että olen täsmälleen yhtä onneton molemmissa tilanteissa.

Yksin elävänä sinkkuna olen aivan hirvittävän yksinäinen (olen myös siis lapseton). Siinä rakkaudettomasa parisuhteessa koin kyllä vähemmän yksinäisyyttä, mutta siinä suhteessa tuli sitten muita negatiivisia tunteita kannettavaksi, joista en sinkkuna joudu samalla tavalla kärsimään. 

N45

Vierailija
73/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemusta sekä rakkaudettomasta parisuhteesta, että yksin elämisestä. Voin sanoa että olen täsmälleen yhtä onneton molemmissa tilanteissa.

Yksin elävänä sinkkuna olen aivan hirvittävän yksinäinen (olen myös siis lapseton). Siinä rakkaudettomasa parisuhteessa koin kyllä vähemmän yksinäisyyttä, mutta siinä suhteessa tuli sitten muita

Täysin sama kokemus. Sen takia välillä tekisi mieli mennä tinderiin ja ottaa vaan joku mies. Mutta kun olen sen tyytymis suhteen jo kokenut ja tiedän sen käyvän mielenterveyden päälle vielä enemmän kuin yksinäisyys. 

Kukaan mies ei minusta ole koskaan ollut  kiinnostunut. Haluaisin edes tietää mitä rakkaus on, ennen kuin kuolen. 

Mutta huonolta näyttää, ikää vaan tulee lisää ja yksinäisyys jatkuu.

Vierailija
74/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyytyminen on hyväksikäyttöä. Jos otat jonkun, jota et oikeasti halua mutta tyydyt häneen paremman puutteessa, viet häneltäkin mahdollisuuden löytää hyvä, rakastava suhde. Hukkaat hänen aikaansa. Ja mitäs sitten kun tapaatkin sellaisen ihmisen jonka aidosti haluat? Heität roskiin sen puolison johon tyydyit ja vaihdat siihen joka oikeasti sytyttää? Se puoliso johon tyydyit, saattoi olla syvästi rakastunut sinuun ja särkeä sydämensä loppuiäkseen.

Ei sitä mihinkään vaihdeta koska usein se nainen johon tyydytään on se ainoa vaihtoehto.

Eikö silti naisella olisi mielestäsi oikeus kokea aitoa rakkautta?

Toki jos olet kertonut naiselle että et rakasta häntä ja tyydyit koska hän oli ainoa vaihtoehto, ja hän hyväksyy sen ja kokee ehkä itse samoin, asia on täysin ok. Muussa tapauksessa se kuitenkin on hänen huijaamistaan ja vie häneltä mahdollisuuden rakkauteen, vain koska sinä et halua ottaa riskiä ettet löytäisi parempaakaan.

Vierailija
75/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ottaa itseään nuoremman miehen, on lähes varmaa, että mies on vain seksin perässä. Jos nainen ottaa itseään vanhemmanmiehen, niin silloin paljon suurempi mahdollisuus miehen olevan tosissaan.

Ei, vaan silloinkin miehelle on pointtina vain se, että nainen on nuorempi. Ei se naisen persoona kiinnosta yhtään sen enempää. Nimenomaan noita vanhempia miehiä ei kannata kenenkään ottaa. He saavat pakit lähes kaikilta nuoremmilta naisilta, joten he ovat ajautuneet tilanteeseen, jossa kuka tahansa nuorempi kelpaa. 

Miehen pitää saada itselleen tavallista parempi nainen, mihin mies on tottunut (nuori ja kaunis), jotta mies sitoutuu. Jos mies taas saisi helposti kymmeniä samantasoisia naisia, niin silloin mies ei sitoudu.

Ei ole totta. Eihän tämä ole totta edes sinun kohdallasi. Ottaisit onnellisena kenet tahansa naisen näköisen jos vaan saisit.

Vierailija
76/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin elävänä sinkkuna olen aivan hirvittävän yksinäinen (olen myös siis lapseton). Siinä rakkaudettomasa parisuhteessa koin kyllä vähemmän yksin

Täysin sama kokemus. Sen takia välillä tekisi mieli mennä tinderiin ja ottaa vaan joku mies. Mutta kun olen sen tyytymis suhteen jo kokenut ja tiedän sen käyvän mielenterveyden päälle vielä enemmän kuin yksinäisyys. 

Kukaan mies ei minusta ole koskaan ollut kiinnostunut. Haluaisin edes tietää mitä rakkaus on, ennen kuin kuolen. 

Mutta huonolta näyttää, ikää vaan tulee lisää ja yksinäisyys jatkuu.

Juu. Luen täältä usein kommentteja kuinka ihanaa on elää yksin ja että koskaan ei enää haluta uutta kumppania, ja ihmettelen vilpittömästi että miten ihmeessä tuollaiseen mielentilaan pääsee.

Olen itse ollut vuosia sinkkuna, ja tämä on aivan hirveää elämää: ei kosketusta, ei läheisyyttä, aavemaisen hiljainen koti, lomat yksin, matkat yksin jne jne. Pahimpina aikoina mietin että tyytyisin melkein keneen tahansa mieheen pakokeinona tästä nykytilasta.

En voi enää edes avata somea, koska ystävät ja tuttavat siellä postaavat kuvia perhejuhlistaan ja kumppaneistaan, yhteisistä hetkistään rakkaidensa kanssa. Nuo kuvat viiltävät vatsasta kuin veitsi. 

T. Sama jolle vastasit

Vierailija
77/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sitä tarkoita. On olemassa miehiä, joilla on vaikeuksia saada mitään naista. Sinä voit olla tällaiselle miehelle löytö, josta mies haluaa pitää kiinni.

Vierailija
78/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä.

Vierailija
79/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo  jolle vastasit ymmärrä, mitä rakkaus on. Hänestä on tyytymistä, jos on olemassa joku naistaan kauniimpi nainen jossain.

Vierailija
80/97 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne miehet sitten aina kokevat tyytyvänsä? Eli miksi miehillä on niin epärealistiset tai joustamattomat kriteerit naisille?

Jollain tasolla aina "tyydymme" parisuhteessa. Ei sellaista "laadukasta" prinssiä tai prinsessaa olekaan, joka ei koskaan pieraisisi tai tekisi yhtään virhettä.

Kypsä ihminen kykenee näkemään ihmisen ihmisenä, ja jopa rakastamaan näitä puolison kauneusvirheitä. Miksi monet miehet jäävät Mikkoina kivelle istumaan ja mussuttamaan jostain epäolennaisesta asiasta? Ja silti jatkavat suhteessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän