Mistä tietää, ettei ole miehelle vain joku, johon hän tyytyy vaan jonka hän haluaa oikeasti?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ottaa itseään nuoremman miehen, on lähes varmaa, että mies on vain seksin perässä. Jos nainen ottaa itseään vanhemmanmiehen, niin silloin paljon suurempi mahdollisuus miehen olevan tosissaan.
Ei, vaan silloinkin miehelle on pointtina vain se, että nainen on nuorempi. Ei se naisen persoona kiinnosta yhtään sen enempää. Nimenomaan noita vanhempia miehiä ei kannata kenenkään ottaa. He saavat pakit lähes kaikilta nuoremmilta naisilta, joten he ovat ajautuneet tilanteeseen, jossa kuka tahansa nuorempi kelpaa.
Eiköhän monet ihmiset päätä tyytyä siihen mitä on? Koska täydellistä kumppania ei ole eikä itsekään sellainen ole. Osa porukastahan etsii jatkuvasti parempaa ja suurempaa rakkautta ja huumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailun vuoksi Jos itselläni olsii koko ajan epävarmuus siitä, että olsiko naine minun kanssani tosissaan vai vain tyytynyt (tms) minuun, niin riippumatta siitä miten paljon hän sanoisi minua rakastavansa, niin luulisin suhteemme päättyvän aloitteestani, elleivät myös hänen tekonsa ja toimintansa kertoisi ja vahvistaisi hänen puheitaan.
Sinkkumies
Ymmärrän. Toisaalta epävarmuus tai varmuus ovat kuitenkin sinun omia asenteitasi, tai tapoja elää. Jotkut ovat lähtökohtaisesti epävarmoja ja epäileviä. Toiset ovat elämänasenteeltaan luottavia. Ihan riippumatta siitä, millainen se toinen on.
Hyviä huomiouta sinulla. Kiitos. - Juuri hiljattain eräs ikisinkku (siis hän ei ole eläessään ollut lyhyemmässkään parisuhteessa) ystäväni puuskahti, että jos joku häneen joskus häntä kohtaan ihastuisi ellei jopa vähän raksyusikin, niin hän pelkää, ettei osaisi ottaa sitä oikealla tavalla vastaan ja antaa samalla mitalla takaisin ja rikkosi ja särksi omalla epävarmuudellaan sen, etteivät he pääsisi koskaan etenemään olemaan missään sellaisessa josta ulkopuolisetkin saattaisivat sanoa, että he olisivat parisuhteessa. Itse hän on ihan ns. täyspäinen kaveri ei erityisen introvertti eikä eksovertti mutta, jostain hyvin epäonninen, mitä tulee (mahd.) kumppanin löytämiseen, vaan tuntuu aina päätyvän lopulta vain kaveriski tai jopa ystäväksi naiselle ja tai naisille .
Sinkkumies
Eikö tämän vastaus ole tullut jo surullisen selväksi tälläkin palstalla. Miehet ovat täysin avoimesti kertoneet että 99,9999 % miehistä tyytyy. Jos olet 18-22 vuotias missikandidaatti, mies voi haluta sinut, toki vain siksi aikaa kun olet tuon ikärajan sisällä. Sitten alkaa tyytyminen.
Itse olen muutamalla vuodella tuon ikärajan ylittänyt joten en edes ala suhteisiin miesten kanssa koska se olisi 100 % varmuudella tyytymistä miehen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ottaa itseään nuoremman miehen, on lähes varmaa, että mies on vain seksin perässä. Jos nainen ottaa itseään vanhemmanmiehen, niin silloin paljon suurempi mahdollisuus miehen olevan tosissaan.
Ei, vaan silloinkin miehelle on pointtina vain se, että nainen on nuorempi. Ei se naisen persoona kiinnosta yhtään sen enempää. Nimenomaan noita vanhempia miehiä ei kannata kenenkään ottaa. He saavat pakit lähes kaikilta nuoremmilta naisilta, joten he ovat ajautuneet tilanteeseen, jossa kuka tahansa nuorempi kelpaa.
Vanhempi mies yleensä ottaa nuoremman, koska luulee, että voi kokeneempana hallita naista. Hän ei ymmärrä, että nuori nainen ottaa vanhan miehen juuri samasta syystä, eli koska voi hallita vanhaa miestä. Ja mitä vanhemmaksi mies tulee, sitä enemmän nainen hallitsee.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka insinöörismies + suurikokoinen mamma-yhdistelmä on aika yleinen Oulussa, ja jokainen voi päätellä vastauksen kysymykseen itse.
HKI-BKK lennoilla paljon noita miehiä, ilman vaimojaan.
Hämmästyttävästi tunnistat vieraita ihmisiä sekä pariskuntana että myöhemmin yksinään lentoneessa. Miksi sinä olet siellä HKI-BKK lennoilla?
Kyllähän sen aistii, tuntee ja näkee.
Ja lopulta huomaa kuinka käyttäytyy, puhuu, miten paljon oikeasti panostaa käytännössä yhteiseen elämään, arvostaa itseään, kumppaniaan ja parisuhdetta, tekee työtä perheensä yhteisen elämän hyväksi. On sitoutunut siihen.
Viisas nainen kyllä tajuaa ja toisaalta tietää, että suhteessa on aina kaksi osapuolta.
Ei kai sitä koskaan voi ihan varmasti tietää, mutta sen mitä omista suhteistani oon oppinut niin nää tyytyjämiehet pelasi jotenkin varman päälle.
Tarkoitan, että eivät ottaneet mitään riskejä, vaan mun piti olla se joka ottaa riskit. Eikä tietenkään halunneet sitoutua esimerkiksi menemällä kihloihin, mutta kuitenkin olivat halukkaita asumaan luonani ilmaiseksi.
Eli kyllä miehen pitää panostaa suhteeseen, ei se riitä että mies vaan on olemassa ja saamapuolella kaikessa.
Nykyään olen paljon vaativampi, enkä enää huolisi ketään asuntooni, ei edes vaikka maksaisi mulle vuokraa. Että ensin kihloihin ja sitten aletaan katsella yhdessä uutta asuntoa. Silloin molemmat ottaa saman riskin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen aistii, tuntee ja näkee.
Ja lopulta huomaa kuinka käyttäytyy, puhuu, miten paljon oikeasti panostaa käytännössä yhteiseen elämään, arvostaa itseään, kumppaniaan ja parisuhdetta, tekee työtä perheensä yhteisen elämän hyväksi. On sitoutunut siihen.
Viisas nainen kyllä tajuaa ja toisaalta tietää, että suhteessa on aina kaksi osapuolta.
Erinomainen kommentti 👍
-ap
Sitoutumisesta, arvostuksesta, yhteisestä ajasta, huomaavaisuudesta.
Ei kukaan jaksa esittää noita vuosikausia. Jos parisuhteessa haalistut jonnekin takavasemmalle huonekaluksi tai talouskoneeksi silloin kumppani on vain tyytynyt seuraasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailun vuoksi Jos itselläni olsii koko ajan epävarmuus siitä, että olsiko naine minun kanssani tosissaan vai vain tyytynyt (tms) minuun, niin riippumatta siitä miten paljon hän sanoisi minua rakastavansa, niin luulisin suhteemme päättyvän aloitteestani, elleivät myös hänen tekonsa ja toimintansa kertoisi ja vahvistaisi hänen puheitaan.
Sinkkumies
Ymmärrän. Toisaalta epävarmuus tai varmuus ovat kuitenkin sinun omia asenteitasi, tai tapoja elää. Jotkut ovat lähtökohtaisesti epävarmoja ja epäileviä. Toiset ovat elämänasenteeltaan luottavia. Ihan riippumatta siitä, millainen se toinen on.
Hyviä huomiouta sinulla. Kiitos. - Juuri hiljattain eräs ikisinkku (siis hän ei ole eläessään ollut lyhyemmässkään parisuhteessa) ystäväni puuskahti, että jos joku häneen joskus häntä kohtaan ihastuisi ellei jopa vähän raksyusikin, niin hän pelkää, ettei osaisi ottaa sitä oikealla tavalla vastaan ja antaa samalla mitalla takaisin ja rikkosi ja särksi omalla epävarmuudellaan sen, etteivät he pääsisi koskaan etenemään olemaan missään sellaisessa josta ulkopuolisetkin saattaisivat sanoa, että he olisivat parisuhteessa. Itse hän on ihan ns. täyspäinen kaveri ei erityisen introvertti eikä eksovertti mutta, jostain hyvin epäonninen, mitä tulee (mahd.) kumppanin löytämiseen, vaan tuntuu aina päätyvän lopulta vain kaveriski tai jopa ystäväksi naiselle ja tai naisille .
Sinkkumies
Niin, näinkin voi käydä. Aika usein itse sabotoimme omat suhteemme.
Saanko kysyä miksi sinä olet sinkku ja miksi identifioidut niin vahvasti sinkkuuteen, että käytät sitä nimimerkkinä? Oletko aina ollut sinkku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää saada itselleen tavallista parempi nainen, mihin mies on tottunut (nuori ja kaunis), jotta mies sitoutuu. Jos mies taas saisi helposti kymmeniä samantasoisia naisia, niin silloin mies ei sitoudu.
Vierailija kirjoitti:
Jos nnainen ottaa uoremman miehen, voidaan ajatella, että hänkin on seksin perässä. Jos nainen ottaa vanhemman miehen, ajatellaan, että hän on rahan perässä.
Jos hän yrittää kihlata ja saada sinut naimisiin noin parin vuoden kuluttua suhteen alkamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet on vain seksin perässä. Lähinnä tässä yritetään selvittää minkälainen mies haluaa sen lisäksi muutakin.
Mun miehistä kaikkein sitoutunein oli itseäni selvästi nuorempi. Meillä meni ihan muista syistä poikki, mutta hän sentään edes yritti. Saattaa olla, että nuorempi ikäpolvi onkin näissä asioissa fiksumpia?
Keski-ikäiset miehet ovat vielä tätä "nainen antaa, mies saa" porukkaa, että naisen kuuluukin olla parisuhteessa onneton, kun se on naisen osa.
Siitä, että miehelle naisen hyvinvointi ja onnellisuus on vähintään yhtä tärkeää kuin miehen oma onnellisuus. Ja tämä näkyy miehen päivittäisessä toiminnassa eikä pelkissä puheissa. Tekoja, ei sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka insinöörismies + suurikokoinen mamma-yhdistelmä on aika yleinen Oulussa, ja jokainen voi päätellä vastauksen kysymykseen itse.
HKI-BKK lennoilla paljon noita miehiä, ilman vaimojaan.
Hämmästyttävästi tunnistat vieraita ihmisiä sekä pariskuntana että myöhemmin yksinään lentoneessa. Miksi sinä olet siellä HKI-BKK lennoilla?
Ehkä hän on siellä lennolla kokemusasinantuntijana?
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on jo tyytyy? Jos miehet olisi yhtä nirsoja puolison valinnasta kuin naiset niin Suomessa ei olisi yhtään paria.
On se paha. Kyllä pariutumisessa pitää olla huumaa. Sitten kun arki tulee vastaan, voi aina muistuttaa itseään siitä toisen ihanuudesta. Sen voi jopa kaivaa hänestä uudestaan esille.
Ja nyt ei puhuta parista lisäkilosta tai nenäkarvoista, ne ovat ihan epäolennaisia asioita, jos on oikeasti rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on jo tyytyy? Jos miehet olisi yhtä nirsoja puolison valinnasta kuin naiset niin Suomessa ei olisi yhtään paria.
On se paha. Kyllä pariutumisessa pitää olla huumaa. Sitten kun arki tulee vastaan, voi aina muistuttaa itseään siitä toisen ihanuudesta. Sen voi jopa kaivaa hänestä uudestaan esille.
Ja nyt ei puhuta parista lisäkilosta tai nenäkarvoista, ne ovat ihan epäolennaisia asioita, jos on oikeasti rakastunut.
Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa on tämä rauhallinen ja fiksu pariskunta (Mikko ja Iina?). Kyllä tekee pahaa kuulla, kun Mikko toistuvasti antaa ymmärtää, että Iina on hänen makuunsa liian tylsä ja tasainen. Että siinä suhteessa joutuu tyytymään.
Veikkaan, että tämäkään pari ei lopulta kestä. Tosin Mikkoa tuskin kukaan tuosta pois vamppaakaan, että sikäli voi kestää pitkäänkin.
Se on eri asia kuin tämän keskustelun aihe, eikä kerro mitään siitä oltiinko alunperin oikeasti kiinnostuneita ja ihastuneita.