Sähköauton plussat + ja minukset -
Kallis ostaa
Kallis käyttää
Kallis huoltaa
Kallis myydä
Kallis korjata
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihtyy kuin raketti ja halpa ajaa.
Huoltaminen sitten onkin todella kallista kuten oikeastaan kaikki muukin.
Huoltaminen on halvempaa kuin polttomoottorisessa autossa. Kaikissa ei edes ole määritelty huoltoväliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä se tykkään viher-vasemmisto ajamasta sähköautopakosta ja kotien pakkoremontista.
Se tekee meistä kaikista rikkaita, kuin teslakeisareita kaikki oomme.
Otamme hurjat velat ja jätämme ne maksamatta. Joka 10 vuosi pakkouusimme sähköautomme, hyvästi 30 vuotta halpaa diesel-autoilua!
Kiitos Marin, EU ja sosialidemokratia. Ja kiinan lobbarit tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän vähän riippuu autosta. Teslaa ei huoleta ollenkaan eli huoltokuluja ei ole. Sitä ainoastaan korjataan jos joku menee rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltaminen on halvempaa kuin polttomoottorisessa autossa. Kaikissa ei edes ole määritelty huoltoväliä
Sähköauton huoltaminen se kallista on. Lopettaa jopa koko auton siihen fataliin akkuremonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä sähköautoilija fanipoika. Ajanut miljoona km polttiksella. Seuraavan miljoonan ajan sähköllä. En edes harkitse paluuta polttomoottoriin.
Mä uskon että tuo ettei pidetä jotain ominaisuutta minään, johtuu vaan ja ainoastaan siitä ettei ole kokemusta. Sitten siltä pohjalta dissataan.
Kerroinkin jo aiemmin esimerkkejä, matala painopiste, sähköauton luistonesto, neliveto= kiihtyy kelissä kuin kelissä hyvin, ei vetele yhtään valleista. Äärimmäisen vakaa ajettava = kerro mulle kuka ei arvostaisi tätä?
Entäs 3€/100km= kuka ei arvostaisi?
Mites. Aina kesällä viileä/ talvella lämmin, ei skrapauksia? Kuka ei arvostaisi tätä?
Kotilataajalla. Aina tankki täynnä kun heräät. Tykkääkö joku oikeasti käydä tankkaamassa kesät talvet?
- halvat huollot= luulen että tämäkin ominaisuus on aika arvostettu?
- jatkuva tehokkain kierrosalue AINA käytössä. Ero on ihan valtava käytännöllisen tehon mittakaavassa. Joku 200hp Diesel vetää hyvin 2-3000 kierrosta. Ja on täysin kuollut jos ei olla tehoalueella. Sähköauto on aina tehoalueella. Tekee ajosta mukavaa ja helppoa
Kaikki nuo ominaisuudet tulevat vasta sen jälkeen kun auton range ja/tai latausnopeus on riittävä ja auton koko sopiva omaan käyttöön. Sähköautossa tuo toteutuu vasta tietyn hintapisteen jälkeen, polttiksilla käytännössä halvimmista lähtien.
Suomalaiset ajavat autoilla joiden keskihinta on alle kymppitonnin. Mainitsemasi asiat ovat varmasti ihan kivoja todella monen mielestä mutta eivät kaikkein olennaisimpia. Alle kymppitonnin hintaluokasta ei löydy sähköautoja joiden range tai latausnopeus vastaisi minkä tahansa polttiksen etenemiskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton huoltaminen se kallista on. Lopettaa jopa koko auton siihen fataliin akkuremonttiin.
Paaliin vaan ja seuraava. Rahaa on kuten norjalaisilla. Siellä jopa 5 vuotta vanhoja sähköautoja pistetään surutta paaliin kun akku oikuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Minä se tykkään viher-vasemmisto ajamasta sähköautopakosta ja kotien pakkoremontista.
Se tekee meistä kaikista rikkaita, kuin teslakeisareita kaikki oomme.
Faktat loppuivat niin siirrytään puhtaaseen höpinään.
Noh, ensi viikolla sitten uusi ketju taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ionig5 huoltoväli on 2vuotta tai 30tkm. Huolto maksaa 190€. Akustolla on takuu. Akustolle voi ostaa lisätakuun. Akustoja voidaan korjata jne.
Tervetuloa 2025 luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Hirveän usein se kritiikki tuntuu tulevan ihmisiltä joilla ei oikeasti ole mitään kokemusta sähköautoista.
Jos kritisoidaan sähköautoilua yleisellä tasolla, ei nähdäkseni ole mitään välttämätöntä tarvetta että kritisoijalla on omaa kokemusta sähköautolla ajamisesta.
Sama kuin väittäisit että yksityisautoilua ei saa kritisoida jos ei itse aja autolla.
Minä olen sitä mieltä että oikeastaan voisi laittaa kaikille yli 50-vuotiaille ajokortin haltijoille ajokortin jatkamisen ehdoksi pakollisen koeajan sähköautolla. Tämä siksi että nämä saisivat oikeasti kokea sen että kuinka mukavaa sähköautolla on ajaa verrattuna polttomoottoriin. Ymmärrän sen kyllä hyvin ettei tällaista lakia ole todennäköisesti tulossa mutta itsekin vastustin sähköautoa vain siihen asti kunnes p
Olen alle 50, meillä on sähköauto eikä sillä ajaminen ole mitenkään ihmeellistä. Paljon ihmeellisempää - eikä niin positiivisessa mielessä - on säätö latureilla ja range-mittarin kyttääminen etenkin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paaliin vaan ja seuraava. Rahaa on kuten norjalaisilla. Siellä jopa 5 vuotta vanhoja sähköautoja pistetään surutta paaliin kun akku oikuttelee.
Näin on. Turha teidän junttienn vastustaa viheää siirtymää!
Ilmastomuutos ja vihreä siirtymä pistää teidät polvilleen. Vastustajat laitetaan maksamaan. Se on Stanan polttisukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä sähköautoilija fanipoika. Ajanut miljoona km polttiksella. Seuraavan miljoonan ajan sähköllä. En edes harkitse paluuta polttomoottoriin.
Mä uskon että tuo ettei pidetä jotain ominaisuutta minään, johtuu vaan ja ainoastaan siitä ettei ole kokemusta. Sitten siltä pohjalta dissataan.
Kerroinkin jo aiemmin esimerkkejä, matala painopiste, sähköauton luistonesto, neliveto= kiihtyy kelissä kuin kelissä hyvin, ei vetele yhtään valleista. Äärimmäisen vakaa ajettava = kerro mulle kuka ei arvostaisi tätä?
Entäs 3€/100km= kuka ei arvostaisi?
Mites. Aina kesällä viileä/ talvella lämmin, ei skrapauksia? Kuka ei arvostaisi tätä?
Kotilataajalla. Aina tankki täynnä kun heräät. Tykkääkö joku oikeasti käydä tankkaamassa kesät talvet?
- halvat huollot= luulen että tämäkin ominaisuus on aika arvostettu?
- jatkuva tehokkai
Niinno mä ajan sen 40tkm vuoteen. 90% kotilatauksella.
Mulla oli ennen tätä ollut 2016 Diesel e Mese. Nelikko.
Pidän ionigista paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Hirveän usein se kritiikki tuntuu tulevan ihmisiltä joilla ei oikeasti ole mitään kokemusta sähköautoista.
Jos kritisoidaan sähköautoilua yleisellä tasolla, ei nähdäkseni ole mitään välttämätöntä tarvetta että kritisoijalla on omaa kokemusta sähköautolla ajamisesta.
Sama kuin väittäisit että yksityisautoilua ei saa kritisoida jos ei itse aja autolla.
Minä olen sitä mieltä että oikeastaan voisi laittaa kaikille yli 50-vuotiaille ajokortin haltijoille ajokortin jatkamisen ehdoksi pakollisen koeajan sähköautolla. Tämä siksi että nämä saisivat oikeasti kokea sen että kuinka mukavaa sähköautolla on ajaa verrattuna polttomoottoriin. Ymmärrän sen kyllä hyvin ettei tällaista lakia ole todennäköisesti tulossa mutta itse
Mikä sähköauto. Paljon tulee km vuodessa?
Halvemmaksi pitää ja huoltaa on tuo sähköauto tullut kuin 5-sarjan bemari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis tarinasi sähköauton omistuksesta oli puhdasta kuvitelmaa?
Tulipahan selväksi, sillä jos noiden kahden eroa et ymmärrä, niin ei kannattaisi hirveästi mielipiteitään esitellä.
Sama kuin eunukki arvioisi eri yhdyntäasentojen eroja.
Sulla on aivot jotenkin vikatilassa?
Kyllä, meillä on sähköauto, olen ajanut niillä monella, kaveripiirissä on niitä ja ei, en pidä sähköautoja mitenkään mullistavana ja olen sitä mieltä että moni sellainen joka ei ole niillä ajanut, kritisoi silti ihan oikeita asioita niissä. Kuten lataaminen, sääolosuhteiden vaikutus rangeen, kalliit sähkökomponenttien viat jotka voivat olla kalliita (sisäisiä latureita, sähkömoottoreita yms. hajonnut lähipiirissä), meillä on auto kerran jättänyt tielle sähkövian takia, kerran pihaan.
Ja jos edelleenkään ei tullut selväksi, niin ei tarvitse olla kokemusta sähköautolla ajamisesta nähdäkseen esim. mitä autot maksavat tai minkä hintaisia akkuremontit voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipahan selväksi, sillä jos noiden kahden eroa et ymmärrä, niin ei kannattaisi hirveästi mielipiteitään esitellä.
Kyllä, meillä on sähköauto, olen ajanut ni
Mikä sähköauto teillä on? Voitko vielä avata mikä sähkövika jättänyt tielle ja pihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, meillä on sähköauto, olen ajanut ni
Kalliit viat on kalliita ihan käyttövoimasta riippumatta
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei muuten kannata vastata muuta kuin Tesla LR. Muuten tulee valituksia ettei ole oikea sähköauto, on ostanut väärän sähköauton jne jne..
On kuulemma sähköautoja ja Sähköautoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei muuten kannata vastata muuta kuin Tesla LR. Muuten tulee valituksia ettei ole oikea sähköauto, on ostanut väärän sähköauton jne jne..
On kuulemma sähköautoja ja Sähköautoja...
Ei tule. Kysyjä ei ole Tesla mies.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sähköauto teillä on? Voitko vielä avata mikä sähkövika jättänyt tielle ja pihaan.
En. Ajattelin saada auton vielä joskus myydyksikin.
Jep. Hieno kirjoitus. Korkki kiinni ja saunaan.