Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköauton plussat + ja minukset -

Vierailija
29.11.2025 |

Kallis ostaa

Kallis käyttää

Kallis huoltaa

Kallis myydä

Kallis korjata

Kommentit (473)

Vierailija
41/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi oletat minun ilmeisesti yksin kirjoittaneen koko ketjun kriittiset kommentit. Väärin."

Hehheh. Ihan varmasti, joo.

Sun kaksoisveli joka kirjoittaa aivan samoilla lauserakenteilla?

Vierailija
42/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri. Hirveän usein se kritiikki tuntuu tulevan ihmisiltä joilla ei oikeasti ole mitään kokemusta sähköautoista. 

Tuntuu? Johtuu siitä että jostain syystä on liian paljon sähköautolija-fanipoikia jotka eivät voi uskoa että merkittävä osa autoilijoista ei yksinkertaisesti pidä sähköautojen edistyneitä ominaisuuksia minkään arvoisena vaan esim. tankkaamiseen verrattuna epätasalaatuinen lataustapahtuma on jo riittävä syy sille että sähköauto nähdään huonompana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton pitää uusia rengasarja lähes joka vuosi ..

Maksaa muuten hemmitisti 20 tuuman 235 leveät renkaat jotka sähköautossa..

1000 euroa  menee satsi

miksi pitäisi uusia?

Minä olen ajanut nyt 150 tkm sähköautollani ja yhä on molemmat talvi- ja kesätassut hyvällä pinnalla. Vielä ensi kesäkin menee samoilla kesärenkailla. 

Ei ne renkaat kulu yhtään sen kummemmin kuin polttiksissa kunhan ajaa fiksusti. Sitä lattaa ei tarvitse  painaa pohjaan asti vaikka voimia autossa olisikin. 

Just. Sellaista shittiä sitten tällä kertaa. Haluaisin todella nähdä mitä "hyvällä pinnalla" tarkoittaa noilla kilsoilla...

5 mm. 

Vierailija
44/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi oletat minun ilmeisesti yksin kirjoittaneen koko ketjun kriittiset kommentit. Väärin."

Voi olla. Se kuitenkin on varmaa ettet edes tiedä mitä lauserakenne tarkotitaa.

Vierailija
45/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan tiedä mitä se "tarkotitaa".

Vierailija
46/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Hirveän usein se kritiikki tuntuu tulevan ihmisiltä joilla ei oikeasti ole mitään kokemusta sähköautoista. 

Tuntuu? Johtuu siitä että jostain syystä on liian paljon sähköautolija-fanipoikia jotka eivät voi uskoa että merkittävä osa autoilijoista ei yksinkertaisesti pidä sähköautojen edistyneitä ominaisuuksia minkään arvoisena vaan esim. tankkaamiseen verrattuna epätasalaatuinen lataustapahtuma on jo riittävä syy sille että sähköauto nähdään huonompana.

Olenko mä sähköautoilija fanipoika. Ajanut miljoona km polttiksella. Seuraavan miljoonan ajan sähköllä. En edes harkitse paluuta polttomoottoriin.

Mä uskon että tuo ettei pidetä jotain ominaisuutta minään, johtuu vaan ja ainoastaan siitä ettei ole kokemusta. Sitten siltä pohjalta dissataan.

Kerroinkin jo aiemmin esimerkkejä, matala painopiste, sähköauton luistonesto, neliveto= kiihtyy kelissä kuin kelissä hyvin, ei vetele yhtään valleista. Äärimmäisen vakaa ajettava = kerro mulle kuka ei arvostaisi tätä?

Entäs 3€/100km= kuka ei arvostaisi?

Mites. Aina kesällä viileä/ talvella lämmin, ei skrapauksia? Kuka ei arvostaisi tätä?

Kotilataajalla. Aina tankki täynnä kun heräät.  Tykkääkö joku oikeasti käydä tankkaamassa kesät talvet?

- halvat huollot= luulen että tämäkin ominaisuus on aika arvostettu?

- jatkuva tehokkain kierrosalue AINA käytössä.  Ero on ihan valtava käytännöllisen tehon mittakaavassa. Joku 200hp Diesel vetää hyvin 2-3000 kierrosta. Ja on täysin kuollut jos ei olla tehoalueella. Sähköauto on aina tehoalueella. Tekee ajosta mukavaa ja helppoa

Vierailija
47/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kritisoidaan sähköautoilua yleisellä tasolla, ei nähdäkseni ole mitään välttämätöntä tarvetta että kritisoijalla on omaa kokemusta sähköautolla ajamisesta. 

Sama kuin väittäisit että yksityisautoilua ei saa kritisoida jos ei itse aja autolla.

Vierailija
48/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiihtyy kuin raketti ja halpa ajaa.

Hiljainen, voi kuunnella musiikkia rikkomatta korviaan.

Ei haise mennessään.

"Tyhjäkäynnillä" voi pitää ilmastointia tapissa täällä etelän auringossa, kuluu ehkä kilometrin edestä sähköä puolessa tunnissa...

Aivan ässät käyttöliittymät, joista voi säätää ja seurata ihan mitä vaan. Käytännössä tietokone pyörillä.

Eli Ipad jolla voi ajaa. Hyi helvetti.

Me enempi nörtit arvostamme sitä, että auto on online koko ajan, ja sen voi täysin säätää mieleisekseen.

Kaikille tuo toki ei maistu, mutta sitä varten on oletusasetukset.

Vierailija
49/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kritisoidaan sähköautoilua yleisellä tasolla, ei nähdäkseni ole mitään välttämätöntä tarvetta että kritisoijalla on omaa kokemusta sähköautolla ajamisesta. 

Sama kuin väittäisit että yksityisautoilua ei saa kritisoida jos ei itse aja autolla.

Kuka vaan saa kritisoida ja olla mitä mieltä tahansa. Mutta usein näissä tapauksissa se kritisointi ei perustu mihinkään olemassa olevaan faktaan.

Vierailija
50/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta osaat kuitenkin takertua epäolennaisuuksiin. Hienoa!

Vierailija
51/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä että oikeastaan voisi laittaa kaikille yli 50-vuotiaille ajokortin haltijoille ajokortin jatkamisen ehdoksi pakollisen koeajan sähköautolla. Tämä siksi että nämä saisivat oikeasti kokea sen että kuinka mukavaa sähköautolla on ajaa verrattuna polttomoottoriin. Ymmärrän sen kyllä hyvin ettei tällaista lakia ole todennäköisesti tulossa mutta itsekin vastustin sähköautoa vain siihen asti kunnes pääsin itse kokeilemaan.

Vierailija
52/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akun navat + ja-, kaikki muu skeidaa 

Vierailija
53/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hauskaa kun joku alkaa päteä eikä osaa itsekkään.

Vierailija
54/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis tarinasi sähköauton omistuksesta oli puhdasta kuvitelmaa?

Tulipahan selväksi, sillä jos noiden kahden eroa et ymmärrä, niin ei kannattaisi hirveästi mielipiteitään esitellä.

Sama kuin eunukki arvioisi eri yhdyntäasentojen eroja.

Vierailija
55/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se tykkään viher-vasemmisto ajamasta sähköautopakosta ja kotien pakkoremontista. 

Se tekee meistä kaikista rikkaita, kuin teslakeisareita kaikki oomme.

Vierailija
56/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä että oikeastaan voisi laittaa kaikille yli 50-vuotiaille ajokortin haltijoille ajokortin jatkamisen ehdoksi pakollisen koeajan sähköautolla. Tämä siksi että nämä saisivat oikeasti kokea sen että kuinka mukavaa sähköautolla on ajaa verrattuna polttomoottoriin. Ymmärrän sen kyllä hyvin ettei tällaista lakia ole todennäköisesti tulossa mutta itsekin vastustin sähköautoa vain siihen asti kunnes p

Jep. Mä ostin sähköauton. Mun 2 parasta kaveria aukoi päätään ja toisteli mulle Esson baari faktoja. Vajaan 6kk jälkeen molempia alkoi kiinnostaa, kun mun käyttö kokemukset olikin positiivisia. Nykyään molemmilla sähköauto alla.

Vierailija
57/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä se tykkään viher-vasemmisto ajamasta sähköautopakosta ja kotien pakkoremontista. 

Otamme hurjat velat ja jätämme ne maksamatta. Joka 10 vuosi pakkouusimme sähköautomme, hyvästi 30 vuotta halpaa diesel-autoilua!

Vierailija
58/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hauskaa kun joku alkaa päteä eikä osaa itsekkään.

Tuossa sanassa on vain yksi "k".  Joten en sinuna hirveästi elvistelisi kieliopillasi.

Vierailija
59/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otamme hurjat velat ja jätämme ne maksamatta. Joka 10 vuosi pakkouusimme sähköautomme, hyvästi 30 vuotta halpaa diesel-autoilua!

Olemme valmiinan ilmastojumalan ja vihreän korruptiosiirtymän alttarille. 

Vierailija
60/473 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiihtyy kuin raketti ja halpa ajaa.

Huoltaminen sitten onkin todella kallista kuten oikeastaan kaikki muukin.