Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköauton plussat + ja minukset -

Vierailija
29.11.2025 |

Kallis ostaa

Kallis käyttää

Kallis huoltaa

Kallis myydä

Kallis korjata

Kommentit (473)

Vierailija
441/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä, jos pikalaturin latauspistooli ei irtoa sähköautosta?

Bensiini- ja dieselautoja tankattaessa ei tarvitse pelätä, että pistooli lukittuisi pysyvästi kiinni autoon. Sähköautolla tämä on kuitenkin sangen tuttua.

Eipä tuo kovin yleinen ongelma ole. Olen foorumeilta lukenut parista tapauksesta. 

Mitä tehdä kun tankkaa polttomoottori autoon bensaa vaikka käyttövoima on Diesel tai toisinpäin? Tämäkin on aika yleinen ongelma.  Entäs kun huoltoaseman säiliössä onkin laadut väärin?

saat melkoiset korvaukset öljy-yhtiöltä tai uuden auton

Eipä muuten saa. Käypä googlaamassa. On ollut isoja juttuja Suomessakin.

Vierailija
442/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensiini- ja dieselautoja tankattaessa ei tarvitse pelätä, että pistooli lukittuisi pysyvästi kiinni autoon. Sähköautolla tämä on kuitenkin sangen tuttua.

Eipä tuo kovin yleinen ongelma ole. Olen foorumeilta lukenut parista tapauksesta. 

Mitä tehdä kun tankkaa polttomoottori autoon bensaa vaikka käyttövoima on Diesel tai toisinpäin? Tämäkin on aika yleinen ongelma.  Entäs kun huoltoaseman säiliössä onkin laadut väärin?

Suhteutettuna polttisten yleisyyteen nämä ovat itseasiassa todella harvinaisia tapauksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saat melkoiset korvaukset öljy-yhtiöltä tai uuden auton

Eipä muuten saa. Käypä googlaamassa. On ollut isoja juttuja Suomessakin.

mä saan

Vierailija
444/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa olet ajanut tuhat km putkeen. Eli Suomessa n 12h? Tuskin ikinä. Varsinkaan matkustajien kanssa. Kyllä siellä joku alkaa jaloittelutaukoa kerjäämään jo 300km kohdilla

Täähän ei ollut se pointti..

Niin se on joku harhainen pakkomielle että tietää voivansa ajaa 12h putkeen vaikka koskaan ikinä ei tätä tekisi.

Ei vaan se että ei tarvitse tuhanteen kilsaan ajatellakaan riittääkö range tai missä pysähtyy auton näkökulmasta. Kaikki stopit voi toteuttaa vain ja ainoastaan matkustajien ehdoila ihan riippumatta siitä onko taukopaikalla, kylässä, matkakohteessa jne jne laturia vai ei. Ja vaikka olisi laturi, ei tarvitse alkaa sitä haeskelemaan sieltä

Miksi? Nykyään vaaditaan kortti maksu. Kannattaa päivittää ne tiedot joskus.

Vierailija
445/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteutettuna polttisten yleisyyteen nämä ovat itseasiassa todella harvinaisia tapauksia. 

Toisaalta taas kun ABC tapahtui tämä moka siitä tankkasi melko pirun monta autoa.

PKO:n mukaan viime perjantain 16.6. kello 20.10 ja sunnuntain 18.6. kello 13.45 välisenä aikana 168 asiakasta tankkasi 98-oktaanista bensiiniä, jonka seassa oli pieni määrä dieseliä

Vierailija
446/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jätit kertomatta että tämä koskee vain uusia latauslaitteita?

Vierailija
447/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoasemalla pääsi vettä bensiinin sekaan, noin 40 autossa teknisiä ongelmia näin nesteellä. 

Vierailija
448/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika heikko itsetunto kun pitää jossain vauvalaudalla kertoa ventovieraille hinttivispilänsä ominaisuuksia

Vierailija
449/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska osaan vanhoista tullut kanssa maksupääte. Itse lataan harvoin muualla kuin kotona.

Vierailija
450/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta taas kun ABC tapahtui tämä moka siitä tankkasi melko pirun monta autoa.

PKO:n mukaan viime perjantain 16.6. kello 20.10 ja sunnuntain 18.6. kello 13.45 välisenä aikana 168 asiakasta tankkasi 98-oktaanista bensiiniä, jonka seassa oli pieni määrä dieseliä

Tämä pirun monta autoa on silti ihan hyttysen pieru kokonaisuuteen verrattuna, mitä nyt 2,5 miljoonaa polttista edelleen liikenteessä Suomessa.

Vierailija
451/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika heikko itsetunto kun pitää jossain vauvalaudalla kertoa ventovieraille hinttivispilänsä ominaisuuksia

No ei paljon paremmin mene sullakaan. Kateuspäissään valheiden jakoa vauvalaudalla.

Vierailija
452/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei paljon paremmin mene sullakaan. Kateuspäissään valheiden jakoa vauvalaudalla.

argumentit loppuu niin kateuskortti pöytään

Vierailija
453/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TM:n Volkswagen ID.4 jäi kiinni pikalaturiin, irrotukseen tarvittiin Mora-puukkoa Käyttötestiauton erikoinen spektaakkeli on herättänyt jatkokysymyksiä

Auto tarrasi kiinni pikalaturiin, ja sen irrottamiseksi tarvittiin perinteistä suomalaista Ruotsissa valmistettua puukkoa.

Itsellä ei polttomoottoriautoani tankatessa ole koskaan johto jäänyt autoon jumiin.

Vierailija
454/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita latausongelmia nyt ihan järjettömän paljon tankkaamiseen verrattuna jos vertaa autokantaa.

Vierailija
455/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska osaan vanhoista tullut kanssa maksupääte. Itse lataan harvoin muualla kuin kotona.

Mikä ei edelleenkään poista sitä tosiasiaa että lataamiseen tarvitaan pahimmillaan suunnistusta tagi- ja appiviidakossa.

Vierailija
456/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latausjohto taas jumissa, irti ei lähde vaikka kuinka renkuttaa ja tekee mitä tahansa. Punainen valo vaan vilkkuu. Liikenteeseen pitäisi päästä, mutta nyt sitten odotellaan liikkumisturvaa. Samoin myAudi ei toimi, eli lämmitystäkään ei saanut käynnistettyä eikä ajastettua. Että sellainen talviauto....

Sen verran harmittaa, että taidan tehdä lakimiehen neuvon mukaan ja pistän liikkumisturvan odotusajasta laskun Audille. Katsotaan miten siihen reagoivat.

Kuluttajasuojalain mukaan kuluttajalla on oikeus hinnanalennukseen jo yhden tuloksettoman korjausyrityksen jälkeen, pitänee tätäkin miettiä, kun ei ole tämä jumittaminen ekaa kertaa. Tiedän kyllä että AudiCenter tai maahantuoja ei tälle tyyppivialle oikein mitään voi, mutta joku korjaus tarvitaan ja pian. Tehdas ei taida pohjoimaista juuri välittää.

audi laatu =d

Vierailija
457/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajellut bensa- ja dieselautoilla 41 vuotta, enkä aio sähköön enää siirtyä.

Minulle perinteinen auto on sopiva ja pidän niistä, en silti syytä enkä hauku sähköautoilijoita, he ovat tyytyväisiä niihin.

Ihmetyttää huippunopeuden ja kiihtyvyyden korostaminen, niin polttis- kuin sähköautoilijoiden puolelta; 

autolla saa ajaa max.120 km/h ja kiihtyvyys on kovin epäolennainen asia auton ajamisessa.

Vierailija
458/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävi volvo biliassa huollossa, jonka yhteydessä vaihdettiin latauspistokkeen kansi ja tänään ei enää irtoa latauspiuha autosta. Ääni kyllä kuuluu sieltä normaalisti ovia avatessa, mutta pistoke vaan heiluu siinä liittimessään. Millähän h*lvetillä tämän nyt saa takas sinne bilialle ja onko tuon väkisin irroittamiseen jotain konstia? Toki vielä tökättynä tuohon kiinteään latauspisteeseen niin hinurikaan ei tule kysymykseen. Töihinkin pitäisi päästä aamusta.. Huoh..

Täytyy kyllä muutenkin ihmetellä tuota MERKKIHUOLLON toimintaa ku 4/10 kertaa huollon tai korjauksen jälkeen auto on pitänyt viedä sinne takaisin kun jotain tehty väärin.

Vierailija
459/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajellut bensa- ja dieselautoilla 41 vuotta, enkä aio sähköön enää siirtyä.

Minulle perinteinen auto on sopiva ja pidän niistä, en silti syytä enkä hauku sähköautoilijoita, he ovat tyytyväisiä niihin.

Ihmetyttää huippunopeuden ja kiihtyvyyden korostaminen, niin polttis- kuin sähköautoilijoiden puolelta; 

autolla saa ajaa max.120 km/h ja kiihtyvyys on kovin epäolennainen asia auton ajamisessa.

Ok boomer. Ja jälkikasvulle sitten elinkelvoton maapallo.

Luuletko että noita sähköauto ja muita fossiilivapaa ratkaisuja jotenkin huvikseen kehitellään? 

Vierailija
460/472 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer. Ja jälkikasvulle sitten elinkelvoton maapallo.

Luuletko että noita sähköauto ja muita fossiilivapaa ratkaisuja jotenkin huvikseen kehitellään? 

mites ne sun lomamatkat jumbo jetillä selfietä ottamaan 200000 litran tankki