Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sossun kotikäynnistä kieltäytyä? Haluavat "tarkastella lapsen elinympäristöä"...Suututtaa jo pelkkä idea

Vierailija
29.11.2025 |

Voiko tuollaisesta kieltäytyä?? Ihan ihme touhua että tunkevät kysymättä kotiin. En vielä vastannut mitään

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tee etätöitä vaan ovat siinä sosioekonomisesti huonommassa asemassa jossa tehdään lähitöitä. Joudun ottamaan aina palkattoman päivän töistä tällaisten juttujen takia. Kiva kun alleviivaat tätä paskuutta tällä viestilläsi, köyhyys aiheuttaa aina muutenkin ihan tarpeeksi hankaluuksia. Eikä tarvitse olla mitenkään erityisen köyhä vaan lähinnä huono-osainen verrattuna korkeakoulutettuun omakotitaloasujaan. Etkö sinä niin halua sanoa?

No mikä sinulle on elämässä tärkeää? Jos minun lapseni asioita käsiteltäisiin, olisin paikalla mihin vuorokauden aikaan tahansa. Mutta suinkaan kaikilla näin ei ole. Me sossut sitten yritämme sopia käyntejä kaikenlaisten kurssien jälkeen, ennen juoksulenkkejä tai muita harrastuksia, että ehtisimme niistä ihmisten lasten asioista puhua ja ja käydä läpi heidän vanhempiensa kanssa. Ja sitten meille tehdään vielä jatkuvia ohareita, ei vaan tulla paikalle tai tulla edes avaamaan sitä kotiovea, jos tapaaminen on sovittu kotiin. 

Vierailija
162/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ilmeisesti liian hyvin pestyt lattiat, kun toinen sossu valitti että eikö koira liukastu lattioille. En tiedä yrittikö vihjata sillä että miksei teillä ole mattoja joka huoneessa. Sen takia ei ole muualla kuin lasten huoneissa ja vessassa, kun olen olohuoneen ja eteisen mattoihin laittanut lähemmäs 1000e kun koira on pilannut ne. Minulla ei ole varaa törsätä mattoihin enempää. Lapset ei ole koskaan liukastuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla. 

Juuri niin. Ole samaa mieltä ja kysy neuvoja , jos haluat pitää lapsesi. 

Vierailija
164/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät tee etätöitä vaan ovat siinä sosioekonomisesti huonommassa asemassa jossa tehdään lähitöitä. Joudun ottamaan aina palkattoman päivän töistä tällaisten juttujen takia. Kiva kun alleviivaat tätä paskuutta tällä viestilläsi, köyhyys aiheuttaa aina muutenkin ihan tarpeeksi hankaluuksia. Eikä tarvitse olla mitenkään erityisen köyhä vaan lähinnä huono-osainen verrattuna korkeakoulutettuun omakotitaloasujaan. Etkö sinä niin halua sanoa?

No mikä sinulle on elämässä tärkeää? Jos minun lapseni asioita käsiteltäisiin, olisin paikalla mihin vuorokauden aikaan tahansa. Mutta suinkaan kaikilla näin ei ole. Me sossut sitten yritämme sopia käyntejä kaikenlaisten kurssien jälkeen, ennen juoksulenkkejä tai muita harrastuksia, että ehtisimme niistä ihmisten lasten asioista puhua ja ja käydä läpi heidän vanhempiensa kanssa. Ja sitten meille tehdään vielä jatkuvia ohareita, ei vaan tulla paikalle tai tulla edes

No minä kyllä olen aina ollut tulossa, en voi sille mitään että exää ei kiinnosta tavata teitä. Siksi roikun itsekin löysässä hirressä, vaikka olettekin sanoneet useaan otteeseen että minun tekemisissäni ei ole moitittavaa.

Vierailija
165/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä sinulle on elämässä tärkeää? Jos minun lapseni asioita käsiteltäisiin, olisin paikalla mihin vuorokauden aikaan tahansa. Mutta suinkaan kaikilla näin ei ole. Me sossut sitten yritämme sopia käyntejä kaikenlaisten kurssien jälkeen, ennen juoksulenkkejä tai muita harrastuksia, että ehtisimme niistä ihmisten lasten asioista puhua ja ja käydä läpi heidän vanhempiensa kanssa. Ja sitten meille tehdään vielä jatkuvia ohareita, ei vaan tulla paikalle tai tulla edes

Et tajua oikeasta kovasta elämästä ja oikeasta työelämästä mitään. Palkaton vapaapäivä matalapalkkatyössä tarkoittaa kurjempia oloja sille lapsellekin, niin iso lovi siitä tulee palkkapussiin. En harrastanut mitään lapseni ollessa pieni, touhusin vain lapsen kanssa. Mutta onneksi tykkäsin pulkkamäestä ja uintiretkistämme. Totaaliyyhoona en voinut edes lenkille lähteä yksin. Olet hyvin hyvin ilkeä ihminen. Karma saa sinutkin kiinni.

Vierailija
166/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla. 

Vaan kun sossut tuhlaavat aikaansa näihin turhiin tapauksiin, joku voi oikeasti menettää sen henkensä sillä 

Miten ilman arviointia voi tietää mikä tapaus turha? 

Vierailija
167/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ilmeisesti liian hyvin pestyt lattiat, kun toinen sossu valitti että eikö koira liukastu lattioille. En tiedä yrittikö vihjata sillä että miksei teillä ole mattoja joka huoneessa. Sen takia ei ole muualla kuin lasten huoneissa ja vessassa, kun olen olohuoneen ja eteisen mattoihin laittanut lähemmäs 1000e kun koira on pilannut ne. Minulla ei ole varaa törsätä mattoihin enempää. Lapset ei ole koskaan liukastuneet.

Voi luoja.

Vierailija
168/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla niin, että ovea ei ole pakko avata. ei edes poliisille, paitsi poliiisin tulon syy jos on terveyteen ja henkeen liittyvä tilanne tai rikoksen selvittäminen kyseessä.

Mutta luultavasti teet enemmän vain haittaa itsellesi, jos et sossun kanssa ole yhteistyökykyinen.'

Vierailija
169/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun sossut tuhlaavat aikaansa näihin turhiin tapauksiin, joku voi oikeasti menettää sen henkensä sillä 

Miten ilman arviointia voi tietää mikä tapaus turha? 

Fiksu ihminen osaa puolen tunnin haastattelulla selvittää, onko lasu turha eli aiheeton. Tyhmemmät tarvitsevat enemmän aikaa. Mieti nyt itsekin esim. Eerikan ranskalaista lääkäriä esittänyttä äitipuolta ja juoppoa isää. Olisin haastatellut eukon kouluranskallani, olisi jäänyt jo siitä kiinni. Mutta ei tainnut sossujen koulutus ja yleissivistys riittää?

Vierailija
170/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tajua oikeasta kovasta elämästä ja oikeasta työelämästä mitään. Palkaton vapaapäivä matalapalkkatyössä tarkoittaa kurjempia oloja sille lapsellekin, niin iso lovi siitä tulee palkkapussiin. En harrastanut mitään lapseni ollessa pieni, touhusin vain lapsen kanssa. Mutta onneksi tykkäsin pulkkamäestä ja uintiretkistämme. Totaaliyyhoona en voinut edes lenkille lähteä yksin. Olet hyvin hyvin ilkeä ihminen. Karma saa sinutkin kiinni.

Kyllä minä sen ymmärrän. Mutta en ymmärrä, että se raha menee edelle tilanteissa, jossa keskustellaan sinun lapsesi hengenvaraasta, päihdeongelmasta, tarpeesta ottaa huostaan, vaikeasta mielenterveysongelmasta. Jos kyse on jostain rutiininomaisesta neuvottelusta, niin kyllä sen saa sovittua. Olen joustanut ja tullut vaikka sinne kotiin virka-ajan ulkopuolella. Mutta isoista asioista puhutaan virka-aikaan ja meitä on yleensä useampi paikalla. 

Vierailija
171/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän pänni kun lapsen vauva-aikana jouduimme perhetyöjaksolle, koska synnytyssairaalassa eräs hoitaja näki itkuni ja veti siitä omia johtopäätöksiään. Lapsella oli elämänsä alussa lähes joka viikko sairaalassa tai lääkärissä käyntejä sekä pitempi sairaalajakso. Se oli ihan tarpeeksi raskasta se terveydenhuollon seuranta, mutta siihen kun lisäsi vielä perhetyön niin avot, oli oikein mahtavaa aikaa. 

Olen kyllä katkera. Ok, lapseni jäi henkiin, mutta syntyi hätäsektiolla joten normaali synnytys jäi kokematta, vauvavuosi oli noita "seurantoja" ja nyt kun kaikki on muuten ok niin lapsella on elinikäinen vamma jota on koko ajan säntillisesti hoidettava. 

Voit varmaan pienessä päässäsi tajuta, että on kuomittavaa...? Ai niin mutta teille se tarkoittaa mahdollisuutta kartoittaa jotain tuen tuontia kotiin. Eli jotain neuvontaa taas. Ei kiitos. Haluan voida käydä töissä niin normaalisti kuin mahdollista ilman teidän seurantojanne. 

Vierailija
172/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä et saa vierailusta eli kotikäynnistä  palkkaa kuten he."

Pahus. Tekisin sen siis silkasta HYVÄNTEKEVÄISYYDESTÄ ja HYVÄSTÄ SYDÄMESTÄNI.

Vierailija
173/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sen ymmärrän. Mutta en ymmärrä, että se raha menee edelle tilanteissa, jossa keskustellaan sinun lapsesi hengenvaraasta, päihdeongelmasta, tarpeesta ottaa huostaan, vaikeasta mielenterveysongelmasta. Jos kyse on jostain rutiininomaisesta neuvottelusta, niin kyllä sen saa sovittua. Olen joustanut ja tullut vaikka sinne kotiin virka-ajan ulkopuolella. Mutta isoista asioista puhutaan virka-aikaan ja meitä on yleensä useampi paikalla. 

Puhuin nyt aiheettomista lasuista, minkä varmasti hyvin älysit. Ja ette te tule virka-ajan ulkopuolella missään tapauksissa. Olen aikoinaan kysynyt. Älä viitsi valehdella täällä suurelle yleisölle.

Vierailija
174/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kirjaimellisesti myös nuuskivat, eli jos on vaikka kissa niin kannattaa ne vessat puhdistaa huolella etukäteen. 

;D

Vierailija
175/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa asui n.50 v. alkkismuija, jonka elämäntehtävä juomisen lisäksi oli tehtailla lasuja sekä muita valituksia naapureista mm. isännöitsijälle. Itsellään oli 6 lasta eri miehille, joista yksi oli kulmahouzu. 3/6 lapsesta käyttivät kamaa enemmän tai vähemmän, vanhin täysin rapa. 14 vuotias tyttö juoksenteli 3 aikoihin yöllä pitkin kyliä ja asemia juopottelemassa ja imemässä kannabizta, jota isoveljensä diilazi. Tämä kuzipää oli häätänyt useamman perheen ajan mittaan taloyhtiöstä valheillaan. No sitten alkoi veetuilemaan väärille henkilöille, ja ajoimme asian oikeuteen naapureiden kanssa ja tämä eukko häiriintyneen laumansa kanssa sai häädön. Vuokranantaja itse ajoi myös asiaa tiukasti ja halusi tämän henkilön pois taloyhtiöstä.

Vierailija
176/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sinulle on elämässä tärkeää? Jos minun lapseni asioita käsiteltäisiin, olisin paikalla mihin vuorokauden aikaan tahansa. Mutta suinkaan kaikilla näin ei ole. Me sossut sitten yritämme sopia käyntejä kaikenlaisten kurssien jälkeen, ennen juoksulenkkejä tai muita harrastuksia, että ehtisimme niistä ihmisten lasten asioista puhua ja ja käydä läpi heidän vanhempiensa kanssa. Ja sitten meille tehdään vielä jatk

Niin ja jouduin syyniin kun minulla on historiaa masennuksesta ja runsaasta alkoholinkäytöstä. Sillä ei ollut merkitystä, että nuo asiat tapahtuivat silloin kun en vielä ollut äiti. Nyt äitinä olen raitis enkä masentelekaan, teidän mielestänne jos joku juo sinkkuna ja lapsettomana se on riski sille että juo lasten edessä.

Mitä nyt silläkään ei olisi merkitystä jos olisin korkeakoulutettu omakotitaloasuja, koska sellaisen jopa kuuluu rentoutua iltaisin viinin parissa. Vai eivätkö lukemani dekkarit (ei-akateeminen voi harrastaa tällaista) pidäkään paikkansa? 

Vierailija
177/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin nyt aiheettomista lasuista, minkä varmasti hyvin älysit. Ja ette te tule virka-ajan ulkopuolella missään tapauksissa. Olen aikoinaan kysynyt. Älä viitsi valehdella täällä suurelle yleisölle.

Puhun lastensuojelun asiakkuudessa olevista. Palvelutarpeen arvion ei kuulukaan joustaa virka-ajasta. 

Vierailija
178/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu on hyv

Kuulin Karoliinan lähteneen. Millainen sää siellä on? Kuinka voitte?

Vierailija
179/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen mt-ongelmasta? Oletetusta vai diagnosoidusta? Saanko kysyä arvon luojasta seuraava?

Vierailija
180/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun lastensuojelun asiakkuudessa olevista. Palvelutarpeen arvion ei kuulukaan joustaa virka-ajasta. 

Nythän on kuitenkin hyvä kun lapsia ei enää juurikaan synny niin teidän työnnekin helpottuu. Lopulta jäätte tekin työttömiksi. Onhan rahaa säästössä ettet joudu sosioekonomisesti huonoon asemaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi