Voiko sossun kotikäynnistä kieltäytyä? Haluavat "tarkastella lapsen elinympäristöä"...Suututtaa jo pelkkä idea
Voiko tuollaisesta kieltäytyä?? Ihan ihme touhua että tunkevät kysymättä kotiin. En vielä vastannut mitään
Kommentit (218)
Jos joku oikein tarpeekseen saanut saisi parantumattoman aivosyövän, voisin arvata, mitä hän tekisi sossutantoille. Saisi ilmaisen sairaanhoidon ja lääkäritkin sen jälkeen.
Ilmankos nuo istuvat lukkojen takana. Mutta onneksi lähtevät niille kotikäynneille. Ja lähteehän ne töistä kotiinsakin.
Itse en kyllä tekisi mitään, sillä olen niin onnellisessa elämänvaiheessa vihdoin. Mutta ymmärtäisin, jos joku tekisi ja kääntäisin katseeni poispäin.
Tämä ei ole uhkaus eikä kehotus mihinkään. Kunhan testailen kohtauksia tulevaa romaaniani varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua oikeasta kovasta elämästä ja oikeasta työelämästä mitään. Palkaton vapaapäivä matalapalkkatyössä tarkoittaa kurjempia oloja sille lapsellekin, niin iso lovi siitä tulee palkkapussiin. En harrastanut mitään lapseni ollessa pieni, touhusin vain lapsen kanssa. Mutta onneksi tykkäsin pulkkamäestä ja uintiretkistämme. Totaaliyyhoona en voinut edes lenkille lähteä yksin. Olet hyvin hyvin ilkeä ihminen. Karma saa sinutkin kiinni.
Kyllä minä sen ymmärrän. Mutta en ymmärrä, että se raha menee edelle tilanteissa, jossa keskustellaan sinun lapsesi hengenvaraasta, päihdeongelmasta, tarpeesta ottaa huostaan, vaikeasta mielenterveysongelmasta. Jos kyse on jostain rutiininomaisesta neuvottelusta, niin kyllä sen saa sovittua. Olen joustanut ja tullut vaikka sinne kotiin virka-ajan ulkopuolella. Mutta isoista asioista puhutaan virka-aikaan ja meitä on yleensä useampi paikalla.&nb
Eivät tule missään nimessä virka-ajan jälkeen. Puolisolla oli työvuorot jopa 12 tuntisia, ja eivät voineet tädit joustaa koskaan vaan halusivat pitkittää asiaa niin kauan että puoliso nöyrtyi heille ja joutui neuvottelemaan itselleen palkattoman jotta pääsee jaarittelemaan virka-aikaan sossujen kanssa. Noh, tappiotahan siinä meille tuli, kun tällaisia tapaamisia vaativat useamman. Itse olin vauvan ja taaperon kanssa kotona, ja usein otin heidät yksin lasten kanssa kotiimme vastaan.
Joustaminen on täysin yksittäisen sosiaalityöntekijän päätöksestä kiinni. Ei kukaan halua joustaa, jos asiakas käyttäytyy inhottavasto sossua kohtaan. Mukavalle asiakkaalle voi joustoa löytyäkin. Lisäksi ilta-aikaan sosiaalitoimistossa ei ole vartija paikalla. Uhkaavaa asiakasta ei jää kukaan tapaamaan virka-ajan ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Joustaminen on täysin yksittäisen sosiaalityöntekijän päätöksestä kiinni. Ei kukaan halua joustaa, jos asiakas käyttäytyy inhottavasto sossua kohtaan. Mukavalle asiakkaalle voi joustoa löytyäkin. Lisäksi ilta-aikaan sosiaalitoimistossa ei ole vartija paikalla. Uhkaavaa asiakasta ei jää kukaan tapaamaan virka-ajan ulkopuolelle.
Okei, minä olen aina ollut joustava, kiva, heittänyt vitsiäkin sossujen kanssa. Olen 168cm pitkä ja painoin tuolloin 46kg. Ehkä sitten olin niin karmaiseva että eivät uskaltaneet virka-ajan ulkopuolella tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, minä olen aina ollut joustava, kiva, heittänyt vitsiäkin sossujen kanssa. Olen 168cm pitkä ja painoin tuolloin 46kg. Ehkä sitten olin niin karmaiseva että eivät uskaltaneet virka-ajan ulkopuolella tavata.
Tai sitten sun sossulla oli oma lapsi haettavana päiväkodista eikä voinut joustaa.
Nehän just on kysyneet sinulta, ääliö....
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurissa asui n.50 v. alkkismuija, jonka elämäntehtävä juomisen lisäksi oli tehtailla lasuja sekä muita valituksia naapureista mm. isännöitsijälle. Itsellään oli 6 lasta eri miehille, joista yksi oli kulmahouzu. 3/6 lapsesta käyttivät kamaa enemmän tai vähemmän, vanhin täysin rapa. 14 vuotias tyttö juoksenteli 3 aikoihin yöllä pitkin kyliä ja asemia juopottelemassa ja imemässä kannabizta, jota isoveljensä diilazi. Tämä kuzipää oli häätänyt useamman perheen ajan mittaan taloyhtiöstä valheillaan. No sitten alkoi veetuilemaan väärille henkilöille, ja ajoimme asian oikeuteen naapureiden kanssa ja tämä eukko häiriintyneen laumansa kanssa sai häädön. Vuokranantaja itse ajoi myös asiaa tiukasti ja halusi tämän henkilön pois taloyhtiöstä.
Tuttu juttu. Sossut teettää noilla romaneilla likaiset työt, esim. aiheettomat lasut, joista sossut saa helppoja töitä, ja yhteiskunta maksaa tietämättään romaneille palkan näistä palveluksista. Romaniperheet saavat tällaisestä palkaksi kunnalta jokaiselle 16-vuotiaalle lapselleen oman ilmaisen asunnon ja keskipalkkaa vastaavat tuet, romanivaatteet, sekä harkinnanvaraista tukea uusiin kodinkoneisiin, telkkareihin ym ym. Ikinä ei tarvi mennä työelämään edes kokeilemaan, ja opiskelunkin saa jättää kesken. Jaa mistäkö tiedän? Vähän yksinkertainen romanityttö tunnusti minulle, kun olin ystävällinen sille. Yhteistyökykyinen äitinsä kävi aina kuulemma vähän neuvottelemassa sossujen kanssa, kun tarvitsivat jotain. Tyttö hoki, kuinka kannattaa aina olla yhteistyökykyinen sossujen kanssa, siitä sai kuulemma louvvoo. Kenenkään perheenjäsenen avointa huumeongelmaa ei tutkittu, vaikka koko kylä tiesi. Ei edes pienten lasten äidin, joka oli usein ihan sooseissa kaupungilla lastensa kanssa, lapset leikki istuen jalkakäytävällä, kun äiti huojui vieressä silmät seisoen päässään. Alakouluikäinen poika sai rauhassa polttaa tupakkaa koulun pihallakin, muut koululaiset kertoivat. Perheen äiti kylläkin oli istunut vankilassa jostain rikoksistaan, ja myöhemmin hänen omat tyttärensä jatkoivat perinnettä, mitä ruotsinmatkoiltaan ehtivät. Perheen lapsukaiset saivat porttikiellon kunnan nuorisotiloihin hakattuaan muita lapsia siellä. Perhe taisi elättää yhden paikallisen asianajajankin.
Enkä ollut rasisti - ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla vartija, kun vain hyvää tekevät, rahaa jakavat ja muuta kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin nyt aiheettomista lasuista, minkä varmasti hyvin älysit. Ja ette te tule virka-ajan ulkopuolella missään tapauksissa. Olen aikoinaan kysynyt. Älä viitsi valehdella täällä suurelle yleisölle.
Puhun lastensuojelun asiakkuudessa olevista. Palvelutarpeen arvion ei kuulukaan joustaa virka-ajasta.
Nythän on kuitenkin hyvä kun lapsia ei enää juurikaan synny niin teidän työnnekin helpottuu. Lopulta jäätte tekin työttömiksi. Onhan rahaa säästössä ettet joudu sosioekonomisesti huonoon asemaan?
Tai joutuvat opiskelemaan arabiaa ja somaliaa asiakkaita varten...
Vierailija kirjoitti:
Puhuin nyt aiheettomista lasuista, minkä varmasti hyvin älysit. Ja ette te tule virka-ajan ulkopuolella missään tapauksissa. Olen aikoinaan kysynyt. Älä viitsi valehdella täällä suurelle yleisölle.
Puhun lastensuojelun asiakkuudessa olevista. Palvelutarpeen arvion ei kuulukaan joustaa virka-ajasta.
Voi olla lasun asiakas, vaikka olisi aiheeton lasu syynä. Asiakkuushan loppuu vasta, kun sossut suostuvat sen mutuilultaan lopettamaan eli kun eivät enää keksi mitään aiheetonta syytettävää. Tai kun asiakas tuo asianajajan mukanaan. Silloin voi loppua hyvinkin joutuisasti.
Ollaan vaan tyytyväisiä että yhteiskunta pitää huolta heikoimmista eli lapsista. On surullista miten monet vanhemmat on tänäänkin humalassa ja koti täynnä epämääräistä porukkaa. Lapsi pelkää yksin jossain pimeässä peiton alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava kommentti. Eihän uhkaavuus ole koosta kiinni. Vankiloissa on paljon kokoisiasi tappajia. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurissa asui n.50 v. alkkismuija, jonka elämäntehtävä juomisen lisäksi oli tehtailla lasuja sekä muita valituksia naapureista mm. isännöitsijälle. Itsellään oli 6 lasta eri miehille, joista yksi oli kulmahouzu. 3/6 lapsesta käyttivät kamaa enemmän tai vähemmän, vanhin täysin rapa. 14 vuotias tyttö juoksenteli 3 aikoihin yöllä pitkin kyliä ja asemia juopottelemassa ja imemässä kannabizta, jota isoveljensä diilazi. Tämä kuzipää oli häätänyt useamman perheen ajan mittaan taloyhtiöstä valheillaan. No sitten alkoi veetuilemaan väärille henkilöille, ja ajoimme asian oikeuteen naapureiden kanssa ja tämä eukko häiriintyneen laumansa kanssa sai häädön. Vuokranantaja itse ajoi myös asiaa tiukasti ja halusi tämän henkilön pois taloyhtiöstä.
Tuttu juttu. Sossut teettää noilla romaneilla likaiset työt, esim. aiheettomat lasut, joista sossut saa helppoja töit
Juhannuksena 16-vuotiaat tytöt joutuivat luovuttamaan kämppänsä perheen sukulaisille, kun nämä tulivat vierailemaan paikkakunnalle. Oikeasti sieltä tuli aikuisia romanimiehiä ryyppäämään ja panemaan isommat sisaret taas paksuiksi. Joka vuosi syntyi uusi vähä-älyinen vauva 9 kk:n päästä juhannuksesta, ja taas juhlittiin uusia tukia. Isät olivat kylläkin häipyneet kuvioista heti siittämisen jälkeen, ja perheen isä toimi lastenlastensa "isänä". Tähän lasun tädit ei nähneet mitään syytä puuttua. Paitsi tietenkin rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku oikein tarpeekseen saanut saisi parantumattoman aivosyövän, voisin arvata, mitä hän tekisi sossutantoille. Saisi ilmaisen sairaanhoidon ja lääkäritkin sen jälkeen.
Ilmankos nuo istuvat lukkojen takana. Mutta onneksi lähtevät niille kotikäynneille. Ja lähteehän ne töistä kotiinsakin.
Itse en kyllä tekisi mitään, sillä olen niin onnellisessa elämänvaiheessa vihdoin. Mutta ymmärtäisin, jos joku tekisi ja kääntäisin katseeni poispäin.
Tämä ei ole uhkaus eikä kehotus mihinkään. Kunhan testailen kohtauksia tulevaa romaaniani varten.
Minä olisin niiden pienten puolella. Kuka niitä puolustaa jos ei sossu. Hoida asiasi kuntoon ja sossut ei ole sinulle uhka.
Vierailija kirjoitti:
Joustaminen tapahtui ainoastaan sossun omien tupakkataukojen suhteen. Hermosauhut haistoi palaveriin myöhässä tulleesta sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla.
Rikollisen sossuloisen paskapuheet. Tapa itsesi.
Tein sinusta juuri rikosilmoituksen ja se lasu tulee perässä poliisilta. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sun sossulla oli oma lapsi haettavana päiväkodista eikä voinut joustaa.
Ehkä niin, sossu oli kyllä yli 60-vuotias niin en tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan vaan tyytyväisiä että yhteiskunta pitää huolta heikoimmista eli lapsista. On surullista miten monet vanhemmat on tänäänkin humalassa ja koti täynnä epämääräistä porukkaa. Lapsi pelkää yksin jossain pimeässä peiton alla.
Neuvolan pitäisi tehdä huume- ja alkotestit heti, kun on vähänkin epäilyjä. Ja lasu välittömästi.
Oletko ap siis romaani? Kaikkihan on hyvin jos tarkastukseen ei ole syytä.
Aina? Kävivät useinkin luonasi?