Toriin ei enää kannata laittaa mitään myyntiin
Kauppa on pysähtynyt ihan totaalisesti.. olen monen myyjän kanssa puhunut ja muutos mitä puolen vuoden aikana on järkyttävä.. Torista vaan ei osteta tai sitten on rahat loppu.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma huutonetissä jossa itse myyn. Tämä vuosi on ollut kaikkien aikojen huonoin.
Onko huutona niin kuin siellä kuuluu olla vai "osta heti". Kyllä itselläni on kaikki mennyt mitä ollut huutonetissä.
Mulla on kyllä nykyisin Osta heti, koska huutokauppojen seuraaminen ja uudelleenlistaus on niin hidasta ja vaikeaa. Ja jos ei ole kyseessä joku uniikki erikoisuus, niin ihmiset eivät jaksa odottaa kahta viikkoa huutokaupan loppumista. Tavara halutaan heti. Aikoinaan kun vaihdoin Osta heti-malliin, niin kaupankäynti kasvoi selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Postikulujen takia ostankin vain niiltä, joilla ToriDiili käytössä, halvempaa niin. Se lisäksi turvallisempi maksutapa, kuin maksaa vain suoraan sille tyypille ja odotella lähettääkö mitään.
Minä taas en myyjänä käytä toridiiliä, koska ostaja voi tavaran saatuaan reklamoida torille että sai paketissa tiiliskiven ja jättää maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen poika toivoi synttärilahjaksi yhtä lasisarjaa. Torissa 4 lasia 100 euroa. Myyjä oli kirjoittanut, että kaupassa hinta n.120-130 euroa.
Itse ostin uudet netistä ja maksoin postikuluineen 82 euroa sama setti.
Tässä on todellinen syy siihen miksi torikauppa on kuollut.
Ne ostajat jotka olivat niin typeriä että ostivat torista myyjän sanelemalla hinnalla tarkistamatta lainkaan uuden hintaa verkkokaupassa ovat ryzźineet muutkin raha-asiansa niin että päätyivät velkasaneeraukseen eivätkä kykene enää ostamaan mitään.
Ne jotka seuraavat tarjouksia ja tarkistavat aina ennen ostopäätöstä verkkokauppojen hintatason eivät ole enää pariin vuoteen ostaneet torista yhtään mitään.
Toriin pesiytyneet "myyjä sanelee aina hinnat ja tinkijät vidduun"-jobbsrit ovat hinnoitelleet romunsa täsmälleen kuvaamallasi tavalla.
Toki jos ostaa jotain sellaista jota saa vielä uutenakin. Itse etsin Torista lähinnä keräilytavaraa ja tuotteita joita ei vuosikausiin ole enää edes valmistettu. Toki vertailen hintoja jos on sama tuote useammalla myyjällä tarjolla mutta saatan myös maksaa haluamastani sen hiukan korkeamman hinnankin riippuen siitä millainen fiilis myynti-ilmoituksesta ja mahdollisesta kauppoja ennakoivasta yhteydenpidosta myyjän kanssa tulee.
En osta käytettyä mahdollisesti lutikkasohvaa. Niin paljon lukenut epämiellyttäviä kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hinta ja kysyntä kohtaa? Mitä itse myynyt niin parhaillaan menee samana päivänä kaupaksi. Toki on tuoteita joita harva käy edes ilmaiseksi hakemassa.
Lasten ok kunnossa olevat urheilukamppeet lähtevät samana päivänä, jos hinta on kohdillaan ja tuotteen sijainti helposti haettavassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Postimaksut on liian korkeat.
Kenelle on, kenelle ei. Minulle postimaksut tulevat käytännössä aina halvemmaksi kuin lähteä noutamaan tuotetta jostain ihan toiselta puolelta tai päästä Suomea. Lisäksi joutuisin uhraamaan noutoon yhden vapaapäivän, joita ei työlistassa nytkään ole yhtään liikaa.
Ennen meni keräilyatavarat . Design lasi ym melkein heti. Jos on vähänkään arvokkaampia yli 100 euron tuotteita niin ei ole kysyntää tai sitten joku tarjoa max puolet
Kyllä siellä kauppa käy kun hinnat ovat kohdallaan. Taitolaji tuo myyminen.
Siitä en tykkää, jos myyjän nimi on piilossa niin ei näe suoraan muita hänen myynnissä olevia tuotteita. Vai näkyykö ne jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Halvalla myyminen ei vaadi kummoisia taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ennen meni keräilyatavarat . Design lasi ym melkein heti. Jos on vähänkään arvokkaampia yli 100 euron tuotteita niin ei ole kysyntää tai sitten joku tarjoa max puolet
Katsos kun keräilytavarassa on sellainen ikävä ominaisuus että mistä tahansa maailmalla aikoinaan myynnissä olleesta tuotekategoriasta korkeintaan promillella on tänään oikeasti keräilyarvoa.
Sovjet Finland oli persaukista periferiaa silloin kuin noita tuotteita oli uutena myynnissä joten meillä ei koskaan edes myyty niitä kalleimpia malleja joita keräilijät maailmalla nykyään etsivät. Suomessa puhutaan promillen osista.
Tämä ei vain näy mitenkään Torin hintapyynnöissä kun myyjät luottavat siihen etteivät ostajatkaan tajua mistään mitään ja laittavat kaikkea yli 30v ikäistä keskinkertaista markettiroskaa myyntiin "vintagena" ja "keräilyharvinaisena" vaikka kyseessä on oikeasti autotallin nurkkaan hylättyä romua josta usein ei vaivauduta pyyhkimään edes pölyjä pois.
Ensimmäinen asia josta hyvätuloisetkin tinkivät on tällaisen heräteostoksena hankitun romun haaliminen omiin nurkkiin. Jäljellä ovat enää todelliset keräilijät ja nämä seuraavat ebayta ja muita kansainvälisiä kauppapaikkoja joissa oikea keräilytavara liikkuu. Ne eivät ota torissa keräilyharvinaisuudeksi hinnoiteltuja romuja riesakseen edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Postikulujen takia hinta nousee usein mielettömän kalliiksi ja ovellekaan en halua kaikenmaailman rahattomia ja kielitaidottomaksi heittäytyviä koijareita jotka ovat vaan tutkimassa uusia ryöstökohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvalla myyminen ei vaadi kummoisia taitoja.
Kyllä se vaatii kun myynnissä on pääosin puhdasta romua jonka hävittämisestä myyjä joutuu maksamaan, mahdollisesti huomattaviakin summia ellei satu itse omistamaan kuorma-autoa jolla vaikka vanhan sohvakaluston tai runkopatjat saa kärrättyä sorttiin.
0€ hintapyynnölläkin monissa torin tuotteissa on kymmenien eurojen ylihinta.
Vierailija kirjoitti:
Osaan kyllä verrata kirppis hintoja /käytetyn tavaran hintoja uusien tuotteiden hintoihin enkä ala maksamaan vanhasta uuden hintaa. Niinkuin muka arvonalenemaa ei olisi ollenkaan. Pitäkää kalliit tunkkinne, ostan uutena niin on takuukin 😂
Olen huomannut, että uusi, merkkilastenvaate jossa on vielä hintalappukin kiinni, ei mene edes -50% hintaan. Ei tule edes katseluja kuin muutama? Tai sitten tulee ovh160e vaatteesta 20e tarjouksia, jotka sivuutan. Vielä vuosi sitten olisi mennyt tunnissa ja monta sataa katselua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postikulujen takia hinta nousee usein mielettömän kalliiksi ja ovellekaan en halua kaikenmaailman rahattomia ja kielitaidottomaksi heittäytyviä koijareita jotka ovat vaan tutkimassa uusia ryöstökohteita.
Yksinkertaista matematiikkaa:
- myyjä ja ostaja ovat yksimielisiä siitä että tuotteen arvo on 20€
-pakkaus ja postitus maksaa 10€
Ostaja: hei, en minä maksa 30€ hintaa 20€ arvoisesta tuotteesta, maksan 20€ kun se on kädessäni.
Myyjä: en minä luovu 20€ arvoisesta tuotteesta kympillä. Kyllä minulle pitää jäädä 20€ käteen kun tuote on sinulla.
Mitään alle 50€ hintaista ei kannata myydä torissa ainakin jos arvostaa vähänkin yksityisyyttään. 10-20€ hintaista tavaraa tulee ovelle katsomaan sen näköistä sukankuluttajaa että ainakaan minä en näille osoitettani kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan kyllä verrata kirppis hintoja /käytetyn tavaran hintoja uusien tuotteiden hintoihin enkä ala maksamaan vanhasta uuden hintaa. Niinkuin muka arvonalenemaa ei olisi ollenkaan. Pitäkää kalliit tunkkinne, ostan uutena niin on takuukin 😂
Olen huomannut, että uusi, merkkilastenvaate jossa on vielä hintalappukin kiinni, ei mene edes -50% hintaan. Ei tule edes katseluja kuin muutama? Tai sitten tulee ovh160e vaatteesta 20e tarjouksia, jotka sivuutan. Vielä vuosi sitten olisi mennyt tunnissa ja monta sataa katselua.
Parhaillaan on menossa Black Friday ja olen saanut useammastakin käyttämästäni vaatekaupasta (Zalando, Boozt, Boozlet, Tradeinn jne) kantiksen tarjouskoodeja joilla saa vielä 10-25% lisäalennuksen valmiiksi jopa 70%-80% alennetuista tarjoushinnoista
Noiden valikoimat ovat niin kattavia että löydän aina täsmälleen oikean koon ja hyvin usein vielä täsmälleen haluamani värin useammastakin haluamastani tuottesta.
Tämä sinun 160€ ovh-hintainen vaatteesi maksaa luokkaa 40€ uutena ja täydellä ilmaisella palautusoikeudella vaikka saan valita juuri haluamani koon ja värin. Monessa paikassa kuljetuskin on ilmainen jo 59€ jälkeen tai luokkaa 6€.
En yhtään ihmettele ellei kukaan tarjoa sinulle yli 20€ siitä "160€ lastenvaatteesta" kun tuohon tulevat postikulut päälle eikä ilmaista palautusoikeutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaillaan on menossa Black Friday ja olen saanut useammastakin käyttämästäni vaatekaupasta (Zalando, Boozt, Boozlet, Tradeinn jne) kantiksen tarjouskoodeja joilla saa vielä 10-25% lisäalennuksen valmiiksi jopa 70%-80% alennetuista tarjoushinnoista
Noiden valikoimat ovat niin kattavia että lö
Ei minulla sitä nyt olekaan myynnissä, möin sen vintedissä pyytämääni hintaan. Tarkoitan että jos katseluja tulee torissa kahdessa viikossa 7, kun vuosi sitten niitä tuli tunnissa 200-400, niin kyllä syy on joku muu kuin se, että on Black fridayt ja muut alet menossa.
Ps. Tuota tuotetta ei saanut edes lisäsuperextra-alennuksista 40 eurolla.
Hyvä tavara menee aina kaupaksi hyvällä hinnalla.
Nyy esim. kultaharkko 1kg hintaan 25k, takuulla menee kaupaksi.
Se on sama antaa Ukraina helppiin, kun ei niillä rahaa saa. Vein sinne aivan käyttämättömän reppujakkaran ja lastasin sen täyteen villapuseroita ja hanskoja.