Toriin ei enää kannata laittaa mitään myyntiin
Kauppa on pysähtynyt ihan totaalisesti.. olen monen myyjän kanssa puhunut ja muutos mitä puolen vuoden aikana on järkyttävä.. Torista vaan ei osteta tai sitten on rahat loppu.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut ja myynyt jotain torissa. Myyn vain niin, että tavara noudetaan kotoa ja maksetaan käteisellä. Ostaessakin haen mieluummin, että näen tuotteen ja maksan käteisellä. Viimeksi ostin autoon lapsen turvaistuimen ja myin sohvapöydän. Mitään vaatteita en torissa myy, annan tutulle jolla on kirppispöytä. Saa myydä ja pitää rahat- Käytettyjä kenkiä en ikinä ostaisi.
Että on inhottavaa, kun jotkut eivät suostu postittamaan!!!!
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihmisillä liian kalliit hinnat. Ei käytetystä tuotteesta voi pyytää uuden hintaa. Kun olin nuori niin käytetyn vaatteen sai lähes aina alle 8 euroa. Nykyään joudut käytetystä vaatteesta maksamaan arviolta aina n. 30 euroa tai enemmän.
Niin no siis esim. 20 vuotta sitten kirpputoreja ei juuri käyttäneet kuin köyhät ja sinne varakkaammat antoi ilmaiseksi tavaraa, jonka takia hinnat olivat alhaisia. Silloinen 8 euroa on nykynen 12 euroa. Lisäksi veikkaan, että sinä et enää katsele aikuisena ihan samanlaatuisia vaatteita kuin 15-20 -vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen meni keräilyatavarat . Design lasi ym melkein heti. Jos on vähänkään arvokkaampia yli 100 euron tuotteita niin ei ole kysyntää tai sitten joku tarjoa max puolet
Katsos kun keräilytavarassa on sellainen ikävä ominaisuus että mistä tahansa maailmalla aikoinaan myynnissä olleesta tuotekategoriasta korkeintaan promillella on tänään oikeasti keräilyarvoa.
Sovjet Finland oli persaukista periferiaa silloin kuin noita tuotteita oli uutena myynnissä joten meillä ei koskaan edes myyty niitä kalleimpia malleja joita keräilijät maailmalla nykyään etsivät. Suomessa puhutaan promillen osista.
Tämä ei vain näy mitenkään Torin hintapyynnöissä kun myyjät luottavat siihen etteivät ostajatkaan tajua mistään mitään ja laittavat kaikkea yli 30v ikäistä keskinkertaista markettiroskaa myyntiin "vintagena" ja "keräilyharvinaisena" vaikka kyseessä on oi
Sulta on kai keräilyn pointti mennyt ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy on varmasti se, että torin haku on nykyään tosi omituinen, ei todellakaan anna kaikkia ilmoituksia siitä tuotteesta.
Voitko selittää tarkemmin mitä tarkoitat?
Minusta haku toimii nykyään paremmin, kun sitä voi rajata eri kriteereillä paljonkin. Esim. etsin mielelläni vaikka m-koon takkeja tietyltä merkiltä tietyssä värissä. Löytyy eikä tarvitse ensin selata kaikkea muuta turhaa paskaa, mikä ei kiinnosta.
Lukuisia esimerkkejä.
Olen etsinyt yhtä tiettyä kameran objektiivia sieltä ja sängynrunkoa.
Jos laitan hakuun esim sängynrunko ja mitat, se antaa x määrän tuloksia.
Sitten jos laitan hakuun pelkästään sänky, niin se antaa edellämainituilla mitoilla tuloksia, joita en saanut ensimmäisessa
Eikö tuo johdu enemmän ilmoitusten laatijoista kuin Torista. Moni ei ymmärrä nimetä ilmoitusta "oikein" ja kuvaustekstikin on mitä sattuu. Ei se Torin vika ole vaan myyjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut ja myynyt jotain torissa. Myyn vain niin, että tavara noudetaan kotoa ja maksetaan käteisellä. Ostaessakin haen mieluummin, että näen tuotteen ja maksan käteisellä. Viimeksi ostin autoon lapsen turvaistuimen ja myin sohvapöydän. Mitään vaatteita en torissa myy, annan tutulle jolla on kirppispöytä. Saa myydä ja pitää rahat- Käytettyjä kenkiä en ikinä ostaisi.
Myyn tavaroita hintaluokassa 1-5 euroa. En todellakaan ala postittamaan, ei riitä aika sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn tavaroita hintaluokassa 1-5 euroa. En todellakaan ala postittamaan, ei riitä aika sellaiseen.
Kuka myy tavaroita eurolla ja kahdella? 🤣🤣🤣 Nämä turhat ilmoitukset vievät valtavasti tilaa torissa. Ilmoituksen tekemiseen menee aikaa ja noudon sopimiseen ja siihen hölmöilyyn sulla on aikaa?
Tyyppi maksaa itselles 20 sentin tuntipalkka kun myy eurolla krääsää, mutta postittamiseen ei ole aikaa. 🤣🤣🤣
Katselin naisten vaatteita Torissa. Ne, jotka kiinnostivat olivat liian kalliita, 25-40 €. Talvikengät 40-80 €...?! Älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Katselin naisten vaatteita Torissa. Ne, jotka kiinnostivat olivat liian kalliita, 25-40 €. Talvikengät 40-80 €...?! Älytöntä.
Käytetyt kengät 40-80e???? Ööööh? Alennusmyynnistä saa kokonaan uudet jo melkein sillä rahalla ja ne ovat ehjät, puhtaat ja mukautuvat omaan jalkaan täydellisesti.
Käytetyille kengille, vaikka olisi vain muutamia kertoja pidetty, oikea hintalappu on 5-15e.
Facen paikkakuntakirppiksellä ei kelpaa enää edes ilmainen tavara. Jo on aikoihin eletty.
Tänään meidän talon jätehuoneeseen oli tuotu toimiva tv kaukosäätimineen. 🤷🏼
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi maksaa itselles 20 sentin tuntipalkka kun myy eurolla krääsää, mutta postittamiseen ei ole aikaa. 🤣🤣🤣
Mitä myy? Silläkin on merkitystä. Itse olen myynyt 2-10 euron hintaan maljakoita, astioita, koristeita, isoja kirjoja yms. Ei tulisi mieleenkään postittaa kun ovat särkyviä tuotteita. Onneksi löytyy niitä, jotka hakevat eikä hakujen sopiminen ole tuottanut vaikeuksia (iso kaupunki, hyvät kulkuyhteydet).
Palasin pitkästä aikaa toriin kesällä, ja kyllä kauppa on käynyt. Olen myynyt ja ostanut.
Ei todellakaan ole kyse pelkästään siitä, että kaikki olisivat yhtäkkiä ruvenneet ylihinnoittelemaan tavaransa. Minulla ei ole omaa lehmää ojassa, en myy Torissa, vaan olen itsekin ihmetellyt, miksi jopa hyvinä löytöinä pitämäni tavarat pyörivät siellä ikuisuuden.
En kuitenkaan itse osta hyviäkään löytöjä, jos en niitä aivan erityisesti tarvitse, kun rahat on vähissä. Kai se on sitten sama muilla ostajilla.
Ostajan näkökulmasta Tori on myös hiljentynyt niin paljon, että sitä tulee harvemmin katsottua. Ennen etsimiäni tuotteita tuli Toriin päivässä useampia. Nykyään on viikkotolkulla vain samat ilmoitukset tallentamissani hauissa.
Torin pointti oli alunperin se paikallinen kaupankäynti, ja postitus oli vapaaehtoista ekstraa. Se oli kuin nykypäivän vastine Keltaiselle Pörssille vai mitä niitä oli joskus vuonna keppi ja kivi. Siksi se toimi niin hyvin. Tuollaiselle palvelulle oli kysyntää.
Toridiilin myötä painopiste siirtyi tuotteiden postitukseen, ja tuollaiselle kaupalle on paljon muitakin - ja parempia - kilpailijoita. Toria ei enää tarvita.
Vierailija kirjoitti:
99.9 % jätettä
Kyllä. Lisäksi tuolta saa pahimmassa tapauksessa stalkkerin peräänsä. Vahva vältä koko paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mennyt mitä laittanut, eli riippuu tavarasta ja hinnasta
Riippuu ja roikkuu. Ennen meni kaikki mitä sinne laittoi. Nyt ei, vaikka pukkasi rahaakin vähän mukaan. On mulla edelleen tavaraa siellä myynnis. Samat. Olleet jo yli vuoden. Samanlaista tavaraa ovat kuin entisaikaan milloin meni hetikohta kaupan. Nyt ei. Eli varmasti on kauppa taantunut nollaan torissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas vain postitan. Miten jaksat noita olemattomia ohareita tekeviä ja tulemattomia ostajia tai ihan omaa aikaansa saapuvia, jopa kaatokännissä olevia ostajia? Minä en. Siksi postitus tai antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä en todellakaan lähde noutamaan sitä 1-5 euron tuotettasi jostain toiselta puolelta Suomea, vaikka se olisi minulle kuinka tarpeellinen ja sitä ei muualta löydy. Saat siis ihan vapaasti pitää tuotteesi jos sen postittaminen minun kustannuksellani ei sinulle käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen meni keräilyatavarat . Design lasi ym melkein heti. Jos on vähänkään arvokkaampia yli 100 euron tuotteita niin ei ole kysyntää tai sitten joku tarjoa max puolet
Katsos kun keräilytavarassa on sellainen ikävä ominaisuus että mistä tahansa maailmalla aikoinaan myynnissä olleesta tuotekategoriasta korkeintaan promillella on tänään oikeasti keräilyarvoa.
Sovjet Finland oli persaukista periferiaa silloin kuin noita tuotteita oli uutena myynnissä joten meillä ei koskaan edes myyty niitä kalleimpia malleja joita keräilijät maailmalla nykyään etsivät. Suomessa puhutaan promillen osista.
Tämä ei vain näy mitenkään Torin hintapyynnöissä kun myyjät luottavat siihen etteivät ostajatkaan tajua mistään mitään ja laittavat kaikkea yli 30v ikäistä keskinkertaista markettiroskaa myyntiin "vintagena" ja "keräilyharvinaisena" vaikka kyseessä on oi
Mulla keräilyssä ei ole kysymys sen arvosta, vaan siitä mielihyvästä kun saa taas yhden puuttuvan osan lisää kokoelmaan.
TÄMÄ!!!
Miksi kukaan ostaisi käytetyn, jos se hintaero uuteen on tyyliin 10-50e? Joskus alennuksesta voi löytää uuden halvemmalla kuin torista.
Osa torin tarjonnasta myös kuuluisi suoraan kaatopaikalle. esim kastuneet patjat joissa on homelaikkuja. Ei siitä tule käyttökelpoista enää vaan "laittamalla petarin päälle". On ihmiset hulluja.