Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toriin ei enää kannata laittaa mitään myyntiin

Vierailija
28.11.2025 |

Kauppa on pysähtynyt ihan totaalisesti..  olen monen myyjän kanssa puhunut ja muutos mitä puolen vuoden aikana on järkyttävä.. Torista vaan ei osteta tai sitten on rahat loppu.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä verrata kirppis hintoja /käytetyn tavaran hintoja uusien tuotteiden hintoihin enkä ala maksamaan vanhasta uuden hintaa. Niinkuin muka arvonalenemaa ei olisi ollenkaan. Pitäkää kalliit tunkkinne, ostan uutena niin on takuukin 😂

Olen huomannut, että uusi, merkkilastenvaate jossa on vielä hintalappukin kiinni, ei mene edes -50% hintaan. Ei tule edes katseluja kuin muutama? Tai sitten tulee ovh160e vaatteesta 20e tarjouksia, jotka sivuutan. Vielä vuosi sitten olisi mennyt tunnissa ja monta sataa katselua.

Monikaan ostaja ei välitä mistään ovh hinnasta, koska osaa etsiä kaupoistakin tarjouksia. Eli -50% ovh-hinnasta on vasta kaupan tarjoushinta. Käytetty saa maksaa korkeintaan siitä puolet, jos on hyväkuntoinen. Jos käytönjälkiä näkyy niin sitten hintataso saisi olla noin kymmenesosa ovh:sta.

Vierailija
62/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään hämmästellyt Torissa korkeita hintoja. Esimerkiksi useamman vuoden vanhaa, käytettyä mattoa myydään lähes uuden hinnalla. Esimerkiksi jos 160200cm matto on maksanut uutena 100e, niin käytettynä pyydetään vähintään 80e. 

Sama vaatteiden kohdalla. Halpoja perusvaatteita myydään yli 10e hintaan niin ihan turhaa kuvitella että menee kaupaksi.

Kaikki mitä olen itse myyntiin laittanut, on mennyt kyllä kaupaksi. Hyvät myyntikuvat, mitat ilmoitettuna ja kohdilleen asetettu hinta vaikuttavat huomattavasti siihen miten nopeasti saa tavarat myytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa myydään kaikenlaista roskaa. 

Vierailija
64/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee asuntokauppaan 

Vierailija
65/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta enää käytettyä, koska vähät rahat laittaa mieluummin uuteen silloin, kun jotain on pakko ostaa. En myöskään tykkää siitä, että Tori ja Huutonet on nykyään pelkkiä trokareiden temmellyskenttiä ja hinnat sitten sen mukaiset. Sama tilanne kivijalkakirppareillakin, siksi niilläkään ei viitsi enää käydä. 

Huonekalut, matot yms. ostan uutena silloin harvoin, kun on tarve, koska en todellakaan halua kotiini ties mitä ötököitä. Ja postitettavan tavaran olen aina ostanut mieluummin huuto.netistä, joka on molempien osapuolten kannalta kätevämpi ja turvallisempi alusta. 

Vierailija
66/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi torissa iso osa myyjistä ei halua käyttää toridiiliä?? Tosi monessa ilmoituksessa lukee suoraan, että "en tee kauppoja toridiilillä". 

Toridiili on sekä myyjän että varsinkin ostajan kannalta turvallisempi vaihtoehto, kuin että ostaja siirtää rahat suoraan myyjän tilille.

Vierailija
67/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi torissa iso osa myyjistä ei halua käyttää toridiiliä?? Tosi monessa ilmoituksessa lukee suoraan, että "en tee kauppoja toridiilillä". 

Toridiili on sekä myyjän että varsinkin ostajan kannalta turvallisempi vaihtoehto, kuin että ostaja siirtää rahat suoraan myyjän tilille.

Myyjälle epärehellinen ,ostajathan ovat suurimpia huijareita 

Vierailija
68/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun naarmuisia Iittalan ja Marimekon mukeja yritetään myydä kovaan hintaan. Kun muki on jo kulunut, ei siitä kukaan isoja summia maksa, jos ylipäänsä mitään. Myöskään ostaja ei välttämättä halua ostaa neljää samanlaista mukia. Myyjä, joka myi käyttämättömän Marimekon mukin kohtuullisella hinnalla, sai minun rahani. Myyjä, joka ylihinnoittelee ja/tai on joustamaton ostajan toivekappalemäärän suhteen, ei kauppoja tee. 

Vierailija
69/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postikulutkin niin järjettömän kalliit nykyään että ei kannata ostaa mitään kun kokonaishinta nousee niin korkeaksi.

Tämä on etenkin pienemmän/halvemman tavaran myynnissä todella suuri este. Just viime viikolla myin yhden cd:n ja ostaja alkoi valittamaan, miksi postikulut on isommat kuin tuotteen hinta. Ihan oli Postin hinnaston mukaiset. Eli myyjät joutuvat laskemaan hintojaan, mutta ostaja maksaa yhtä paljon kuin ennenkin ja Posti ottaa enemmän välistä.

Olen myynyt jo 20 vuotta kaikenlaista ja hinnat vaan laskevat... vaikka inflaatio on olut tosi kovaa.

Minä olen jo pitkään lisännyt postikulut tavaran hintaan ja myynyt "ilman postikuluja". Se tietysti karsii ostajia tosi halpojen tuotteiden kohdalla, mutteipä tarvitse vääntää postikuluista. 

Vierailija
70/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postimaksut on liian korkeat.

Tän takia en itse tilaa yleensä. Jos postit on enemmän kuin itse tuotteen hinta, tuntuu typerältä tilata,

Vierailija
71/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas yritin ostaa Torista liikunta välineen ja olisin maksanut mitä pyydettiin, mutta myyjä ei myynyt. Siihen päättyi minun Toriseikkailuni.

Vierailija
72/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä verrata kirppis hintoja /käytetyn tavaran hintoja uusien tuotteiden hintoihin enkä ala maksamaan vanhasta uuden hintaa. Niinkuin muka arvonalenemaa ei olisi ollenkaan. Pitäkää kalliit tunkkinne, ostan uutena niin on takuukin 😂

Olen huomannut, että uusi, merkkilastenvaate jossa on vielä hintalappukin kiinni, ei mene edes -50% hintaan. Ei tule edes katseluja kuin muutama? Tai sitten tulee ovh160e vaatteesta 20e tarjouksia, jotka sivuutan. Vielä vuosi sitten olisi mennyt tunnissa ja monta sataa katselua.

Parhaillaan on menossa Black Friday ja olen saanut useammastakin käyttämästäni vaatekaupasta (Zalando, Boozt, Boozlet, Tradeinn jne) kantiksen tarjouskoodeja joilla saa vielä 10-25% lisäalennuksen valmiiksi jopa 70%-80% alennetuista tarjoushinnoista

Ei minulla sitä nyt olekaan myynnissä, möin sen vintedissä pyytämääni hintaan. Tarkoitan että jos katseluja tulee torissa kahdessa viikossa 7, kun vuosi sitten niitä tuli tunnissa 200-400, niin kyllä syy on joku muu kuin se, että on Black fridayt ja muut alet menossa.

Ps. Tuota tuotetta ei saanut edes lisäsuperextra-alennuksista 40 eurolla.

Mä olen myös siirtynyt VIntediin. Parempi verrattuna Toriin ostajalle myös.

Vierailija
73/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjälle epärehellinen ,ostajathan ovat suurimpia huijareita 

Millä tavalla epärehellinen? Kysyn ihan tosissani.

Olen itse sekä myynyt että ostanut Toridiilillä ja pidän sitä erittäin kätevänä systeeminä.

Vierailija
74/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ihmisillä liian kalliit hinnat. Ei käytetystä tuotteesta voi pyytää uuden hintaa. Kun olin nuori niin käytetyn vaatteen sai lähes aina alle 8 euroa. Nykyään joudut käytetystä vaatteesta maksamaan arviolta aina n. 30 euroa tai enemmän.

Vierailija
75/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin myynyt lähes kaiken. Sen huomasin  ettei keittiötarvikkeet liiku vaikka olisi uusia ja merkkitavaraa. Kierrättänyt koko kodin kun vähennetty lähes kaikkea. Lisää tavaraa ei hankita. Mulla ollut merkkiä niin kaikki on mennyt tosi hyvin.

Vierailija
76/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään hämmästellyt Torissa korkeita hintoja. Esimerkiksi useamman vuoden vanhaa, käytettyä mattoa myydään lähes uuden hinnalla. Esimerkiksi jos 160200cm matto on maksanut uutena 100e, niin käytettynä pyydetään vähintään 80e. 

Sama vaatteiden kohdalla. Halpoja perusvaatteita myydään yli 10e hintaan niin ihan turhaa kuvitella että menee kaupaksi.

Kaikki mitä olen itse myyntiin laittanut, on mennyt kyllä kaupaksi. Hyvät myyntikuvat, mitat ilmoitettuna ja kohdilleen asetettu hinta vaikuttavat huomattavasti siihen miten nopeasti saa tavarat myytyä.

Eilen löysin itse torista varsinaisen röyhkeyden multihuipentuman.

Joku myy käytettyä Ikean sänkyä yli tuplasti sillä hinnalla kuin Ikeasta saa kokonaan uuden.

Vierailija
77/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on varmasti se, että torin haku on nykyään tosi omituinen, ei todellakaan anna kaikkia ilmoituksia siitä tuotteesta.

Vierailija
78/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on varmasti se, että torin haku on nykyään tosi omituinen, ei todellakaan anna kaikkia ilmoituksia siitä tuotteesta.

Voitko selittää tarkemmin mitä tarkoitat?

Minusta haku toimii nykyään paremmin, kun sitä voi rajata eri kriteereillä paljonkin. Esim. etsin mielelläni vaikka m-koon takkeja tietyltä merkiltä tietyssä värissä. Löytyy eikä tarvitse ensin selata kaikkea muuta turhaa paskaa, mikä ei kiinnosta.

Vierailija
79/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä en tykkää, jos myyjän nimi on piilossa niin ei näe suoraan muita hänen myynnissä olevia tuotteita. Vai näkyykö ne jotenkin? 

Tämä ei johdu myyjästä vaan torista. Tori piilottaa myyjän nimen ja muut myytävät tuotteet.

Vierailija
80/105 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää tarkemmin mitä tarkoitat?

Minusta haku toimii nykyään paremmin, kun sitä voi rajata eri kriteereillä paljonkin. Esim. etsin mielelläni vaikka m-koon takkeja tietyltä merkiltä tietyssä värissä. Löytyy eikä tarvitse ensin selata kaikkea muuta turhaa paskaa, mikä ei kiinnosta.

Lukuisia esimerkkejä. 

Olen etsinyt yhtä tiettyä kameran objektiivia sieltä ja sängynrunkoa.

Jos laitan hakuun esim sängynrunko ja mitat, se antaa x määrän tuloksia. 

Sitten jos laitan hakuun pelkästään sänky, niin se antaa edellämainituilla mitoilla tuloksia, joita en saanut ensimmäisessa haussa. 

Jos haen objektiivia vaikka 14-42mm, tai Olympus hakusanoilla se ei välttämättä anna kaikkia tuloksia, jotka on siellä myynnissä. 

Haulla ei välttämättä löydä kaikkea tarjontaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi