Monetko talvikengät sinulla on ja minkä tyyppisiä?
Minulla on vain pitkävartiset talvisaappaat hameiden kanssa käytettäväksi, nilkkurit ja yhdet korolliset "juhlanilkkurit" sekä nastakengät. Kaikki 5-13 vuotta vanhoja, mutta kestäneet hyvin, kun ovat nahkaa (paitsi nastakengät) ja huollettavissa.
Onko kellään kokemusta Skechersin talvikengistä? Näin niitä liikkeessä ja tuntuivat ihanan kevyiltä, mutta kiinnostaa kuinka liukkaat ne ovat ja kestävätkö Suomen talvea. Olsisivat mukavat äkkiä sujauttaa jalkaan vähän epämuodollisempien asujen kanssa ja kauppareissuilla yms
Kommentit (247)
3 x uggit, 3 x nilkkurit, 1 x biker bootsit ja 1 x maiharit eli yht 8 paria.
Eli teillä täti-ihmisillä on jonkilainen talvikenkäfetissi?
Vierailija kirjoitti:
Kuomat, Pomarin huopasaappaat, Pomarin kiiltonahkanilkurit ja mokkanilkkurit, Gudrun Sjödenin nauhallliset nappanilkkurit. Ostettu vuosia sitten, kaikki käytössä.
Kuomat ja Gudrun Sjöden 🤣👵🏻👵🏻👵🏻👵🏻👵🏻👵🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdet maiharityyppiset paljasjalkakengät arkikäyttöön - tuunasin ne talvikengiksi lämpöpohjallisilla.
Yhdet nilkkurityyppiset Pomarit - en kyllä tiedä, milloin näitä käytän.
Icebugit liukkaille - Ihan parhaat ja todella tarpeen, kun koiran kanssa on ulkoiltava kaikella kelillä ja talvet ovat Suomessa nykyään tällaisia, että lämpötila sahaa nollan molemmin puolin, välillä sataa vettä, sitten taas pakastaa eli liukasta on.
Pitäisi ostaa vielä Kuomat - Ovat kuulemma parhaat pakkaskelin kengät, kevyet ja hyvät kävellä, eivät ole liukkaat.
Kuomat kun ostat, niin huomioi, että pohja mureneen vuoden tai parin sisään.
Mun Kuomat on ostettu 90-luvulla ja ihan ehjät ovat.
Oletko 110-vuotias?
Pystyttekö kuvittelemaan millainen ihminen olen, kun minulla ei ole yhtään talvikenkää eikä saapasta?
Tässä nähdään nuorison ja mummojen ero. Nuoriso haluaa rahalla jotain kivaa ja erityistä. Mummot ostaa useamman parin Kuomia koska nIiN kUuLuU tEhDä🤣
Olin nuorena niin köyhä, ettei ollut kunnon kenkiä eikä talvivaatteita.
Kyllä sitä nyt nelikymppisenä on niin onnellinen ehjistä( säähän sopivista) kengistä ja lämpimistä talvivaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Talvikenkiä viisi paria , jokaiseen asukokonaisuuteen sopivat.
Pystyt loihtimaan vaatteistasi vain viisi kokonaisuutta? Se tarkoittaa että sinulla on kaksi paitaa, kaksi alaosaa ja yhdet sukat.
👕👖
👚👖
👕
👚
👚👖🧦
Minulla on kahdet maiharit, nastakengät, peruskuomat, juhlavammat mustat kiiltonahkanilkkurit, 1 nilkkurit pienellä korolla, 3 mustat matalat perusnilkkurit, 1 pomarin ruskeat perusnilkkurit (sikahyvät kävellä), olisko siinä ehkä kaikki. Osa on jo tosi vanhoja, mutta kun vain ovat olleet niin hyvät, niin edelleenkin käytän. Sitten on tullut vuosien varrella ostettua jotain kivannäköisiä, siksi kertynyt lisää.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena niin köyhä, ettei ollut kunnon kenkiä eikä talvivaatteita.
Kyllä sitä nyt nelikymppisenä on niin onnellinen ehjistä( säähän sopivista) kengistä ja lämpimistä talvivaatteista.
Semmoista se on vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisiin käyttötarpeisiin niitä on hankittu. Jotenkin outoa olisi, jos käyttää samoja kenkiä juhliin menossa, lumitöitä tehdessä, kauppakäynneillä, kävelylenkeillä jne.
Kolmet pitkävartiset mustat nahkasaappaat, joista yhdet ns paremmat. Goretex lenkkarit, goretex maastokengät, icebugit, neljät nilkkurit, pakkaskengät kaupunkiin, pakkaskengät inuuiikit lumelle, eli 12 kpl ns talvikenkiä.
Asun Espoossa, jossa on todella loskaista, liukasta, märkää mutta toisaalta myös lumista sydäntalvella. Helsingissä käyntejä, metsässä samoilua. Pakko olla kengät joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö kuvittelemaan millainen ihminen olen, kun minulla ei ole yhtään talvikenkää eikä saapasta?
Helposti, olet mies, aina tennarit tai vastaavat jalassa.
Pitopohjakengät, talvikengät ja nastakengät
Vierailija kirjoitti:
Pystyn,olet yksijalkainen.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeen mukaan kenkiä on,kaikki ei vaan kotoile.
Kahdet. Maiharit, jotka käy niin mekkojen kuin housujenkin kanssa sekä nastalenkkarit liukkaille lenkkikeleille.
Kolmet pitkävartiset ruskeat nahkasaappaat. Yhdet mustat ylipolvensaappaat. Yhdet Ten Pointsin ruskeat nauhalliset nilkkasaappaat. Yhdet mustat Vagabondin nauhalliset nilkkurit. Yhdet mustat Panama Jackit. Kaksissa viimeisissä oikea lampaankarvavuori, Ten Pointseissa villavuori. Lisäksi on vaelluskengät jotka käy talveenkin. Sitten vielä mustat Sievin nauhakengät villavuorilla.
Kolmet: yhdet Icebugit koiran lenkitystä varten, Riekerin kääntönastakengät muille reissuille, ja muistaakseni Haltin Goretex-kengät vetisille keleille.