Monetko talvikengät sinulla on ja minkä tyyppisiä?
Minulla on vain pitkävartiset talvisaappaat hameiden kanssa käytettäväksi, nilkkurit ja yhdet korolliset "juhlanilkkurit" sekä nastakengät. Kaikki 5-13 vuotta vanhoja, mutta kestäneet hyvin, kun ovat nahkaa (paitsi nastakengät) ja huollettavissa.
Onko kellään kokemusta Skechersin talvikengistä? Näin niitä liikkeessä ja tuntuivat ihanan kevyiltä, mutta kiinnostaa kuinka liukkaat ne ovat ja kestävätkö Suomen talvea. Olsisivat mukavat äkkiä sujauttaa jalkaan vähän epämuodollisempien asujen kanssa ja kauppareissuilla yms
Kommentit (247)
Sievin maiharit, villavuoriset pitkät mokkasaappaat, lämpövuorikengät joilla voi seistä hangessa tuntikausia, lehmännahkanilkkurit ja talvimaiharit turvakärjellä töitä varten. Lisäksi nastaremmejä, jotka sopivat näistä useimpiin.
Ainoa kokemukseni Skecherseistä on kahdesta parista kesäkenkiä, joiden pohjat ovat painuneet hyvin lyhyen käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet maiharityyppiset paljasjalkakengät arkikäyttöön - tuunasin ne talvikengiksi lämpöpohjallisilla.
Yhdet nilkkurityyppiset Pomarit - en kyllä tiedä, milloin näitä käytän.
Icebugit liukkaille - Ihan parhaat ja todella tarpeen, kun koiran kanssa on ulkoiltava kaikella kelillä ja talvet ovat Suomessa nykyään tällaisia, että lämpötila sahaa nollan molemmin puolin, välillä sataa vettä, sitten taas pakastaa eli liukasta on.
Pitäisi ostaa vielä Kuomat - Ovat kuulemma parhaat pakkaskelin kengät, kevyet ja hyvät kävellä, eivät ole liukkaat.
Kuomat kun ostat, niin huomioi, että pohja mureneen vuoden tai parin sisään.
Kahdet pomarin nilkkurit, jalaksen turvasaappaat, sievin puolivarsisaappaat ja kiinalaiset talviturvakengät.
Viidet kengät riittää, jos on enemmän niin kaikkia ei ehdi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Yhdet. Maiharit.
Kolmet maiharit, bootsit, pukutalvikengät ja kahdet "talvilenkkarit".
Ai kun mun käy kateeksi ihmisiä, jotka ylipäätään kykenevät hankkimaan useampia kenkiä! Koska mun koko on 35 myös talvikengissä, joudun tyytymään siihen yhteen pariin, joka jonkin kaupan nurkasta löytyy. Olisi kiva omistaa jotkut hyvännäköiset lenkkaritkin, mutta mulla on niitäkin vain yhdet. Ne Stokkan lastenosaston ainoat, joissa ei ollut muumeja tai tarrakiinnitystä. Eikä tilannetta helpota se, että olen jo eläkeikäinen mummeli.
Talvikenkiä viisi paria , jokaiseen asukokonaisuuteen sopivat.
Talvikenkiä, yhdetkin, omistavia ovat ökyrikkaita jollaiseen elintasoon ei meillä, köyhälistöllä, ei mahdollisuutta. Ruokakin on dyykattava.
Onneksi nykyinen rikkaita suosiva fasistihallitus ei, vielä, ole muuttanut kirjastoja liikelaitoksiksi ja meillä huonojalkineisillakin on pääsy näille tietokoneille.
nokian talvikumpparit ja metsästyskengät. paljasjalkatossuja käytän villasukkien kanssa.
Nopealla laskennalla sain 19 paria talvikenkiä, osa toki sellaisia, että menevät ylipäänsä tähän kylmään ja märkään vuodenaikaan. Ja jotain varmasti tuosta vielä unohtui. Mukaan on laskettu siis kaikki siistimmistä korollisista saappaista aina lämpövuorisiin kumisaappaisiin. Olen melko tarkka siitä, minkälaisia kenkiä pidän sekä millaiset kengät sopivat eri asujen, tilaisuuden ja sään kanssa, joten siksi en halua edes pärjätä vain muutamalla kenkäparilla. Suurin osa kengistäni on hankittu estetiikka ja tyyli edellä, mutta jos ihan vain tarvetta miettisi, niin kaipa sitä pärjäisi pakon edessä muutamalla parilla. Onneksi ei tarvitse.
Lisäksi laadun pitää olla kohdallaan, jotta kengät ovat huollettavissa ja kestävät monta vuotta. Suurin osa kengistäni taitaa olla lähemmäs 10 vuotta vanhoja, enkä ymmärrä, kun jotkut ostavat uudet joka toinen vuosi hajoamisen takia. Kenkien pitää olla sellaista laatua, että korjaukset on suutarin paikattavissa, jos isommin menevät rikki.
Minulla on 0 kpl talvikenkiä ja -saappaita sillä en ole vaappuen kulkeva mummo Inarista. Asun kaupungissa ja käytän tennareita ympäri vuoden. Jalat eivät palele tai kastu. Osaan olla astumatta umpihankeen. Ja vaikka asuisin, osaan kopistella nilkat puhtaiksi. Mutta olenkin mies enkä mummo.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään samalla monenko korkokengät teillä naisilla on? Veikkaan ettei yhtään 🤣
Yhdet korolliset saappaat, kahdet korolliset nilkkurit vaaleana ja mustana, viidet ns. peruskorkokengät eri värisenä ja mallisena sekä kahdet kiilakorolliset sandaalit kesään. Vielä haluaisin vaaleat tai ruskeat korolliset saappaat, mutta ei ole nyt omaa silmää miellyttäviä tullut vastaan vaikka BF-tarjouksistakin koitin etsiä. Ehkäpä Vintedistä löytyy. Minun työ- ja ystäväpiireissä on ihan tavallista käyttää korollisia kenkiä. Mutta kyllä me ihan lenkkareissakin liikutaan, silloin kun on tarve niille.
Kuomat, Pomarin huopasaappaat, Pomarin kiiltonahkanilkurit ja mokkanilkkurit, Gudrun Sjödenin nauhallliset nappanilkkurit. Ostettu vuosia sitten, kaikki käytössä.
Kolmet, mutta yhdet vain aktiivisesti käytössä. Arkijalkineet, kävelyyn sopivat pitopohjakengät. Sitten on kaksi paria alennusmyynneistä otettuja Pomareita... näitä hyvin harvoin on tullut käytettä. Rupesinkin nyt miettimään, että onkohan aika pilannut käyttämättömistä pohjat... Käy vielä samoin kuin yksien kesäsandaalien kanssa, jotka olivat olleet kaapissa muutamia vuosia ja sitten kun yritti niitä ottaa käyttöön, pohjat murentuivat palasiksi...
En käy juhlissa tai ravintoloissa, joten en tarvitse mitään fiinejä talvijalkineita.
Vierailija kirjoitti:
Merrelssin talvilenkkarit, ICE Bugin loskakengät kitkapohjalla, ICE Bugin nastakengät, Kuoma toppasaappaat, tolppakorolliset nauhalliset talvikengät ja korolliset kapeakärkiset nilkkurit. Joka lähtöön paitsi perus kumisaappaat puuttuu, on vain melko sileäpohjaiset lyhytvartiset puutarhasaappaat. Mutta loskareilla kyllä pärjään.
Pakko olla kengät joka säähän, koska mulla on koira.
En ole koskaan kuullutkaan mistään Merrelssin talvilenkkareista.
Minulle riittää kahdet hyvät talvikengät. Hyvät Kuomakengät. Toiset laadukkaat kivat nahkanilkkurit, matalakorkoiset. Olen yli 60 v nainen. Joskus on ollut useita, jäävät käyttämättä.
Useammat löytyy. Lenkkeilyyn ja ulkoiluun eri keleillä, töihin, kaupungille, eri pakkasiin jne.
Ei yksiäkään kun täällä etelässä ei ole talveakaan. Pikkukengillä mennään ne muutamat harvat pakkaspäivätkin.
Kahdet on. Martens-nilkkurit ja kuomat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdet maiharityyppiset paljasjalkakengät arkikäyttöön - tuunasin ne talvikengiksi lämpöpohjallisilla.
Yhdet nilkkurityyppiset Pomarit - en kyllä tiedä, milloin näitä käytän.
Icebugit liukkaille - Ihan parhaat ja todella tarpeen, kun koiran kanssa on ulkoiltava kaikella kelillä ja talvet ovat Suomessa nykyään tällaisia, että lämpötila sahaa nollan molemmin puolin, välillä sataa vettä, sitten taas pakastaa eli liukasta on.
Pitäisi ostaa vielä Kuomat - Ovat kuulemma parhaat pakkaskelin kengät, kevyet ja hyvät kävellä, eivät ole liukkaat.
Kuomat kun ostat, niin huomioi, että pohja mureneen vuoden tai parin sisään.
Mun Kuomat on ostettu 90-luvulla ja ihan ehjät ovat.
Katsos kun ihmisillä on elämässäään paljon erilaisia toimintoja, aktiviteetteja, tapahtumia ja tilanteita jotka vaativat omanlaisensa kengät. Minulla on kenkien säilyttämiseen kenkäkaapit eteisessä, kodinhoitohuoneessa ja varastossa. Hinnasta sinun on turha murehtia, ihan olen ostanut kenkäni itse tienaamillani rahoilla. Sanotaanhan sitä muutenkin että edes köyhänkään ei kannata ostaa halpaa ja niinhän se on että hyvät, laadukkaat kengät kestävät vuosikausia oikein hoidettuna ja säännöllisesti huollettuna.
- sivusta