Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monetko talvikengät sinulla on ja minkä tyyppisiä?

Vierailija
26.11.2025 |

Minulla on vain pitkävartiset talvisaappaat hameiden kanssa käytettäväksi, nilkkurit ja yhdet korolliset "juhlanilkkurit" sekä nastakengät.  Kaikki 5-13 vuotta vanhoja, mutta kestäneet hyvin, kun ovat nahkaa (paitsi nastakengät) ja huollettavissa.

Onko kellään kokemusta Skechersin talvikengistä? Näin niitä liikkeessä ja tuntuivat ihanan kevyiltä, mutta kiinnostaa kuinka liukkaat ne ovat ja kestävätkö Suomen talvea.  Olsisivat mukavat äkkiä sujauttaa jalkaan vähän epämuodollisempien asujen kanssa ja kauppareissuilla yms 

Kommentit (247)

Vierailija
181/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

180 vielä: eipäs ookaan noi yhdet Sievin vaan Pomarnin.

Vierailija
182/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt yksiäkään. Edelliset oli Kuoman nilkkurit, joista hajosi pohjat. Lisäksi, kun astuin niillä koiranpaskaan viime keväänä, heitin ne roskiin. Olin kahdessa vuodessa kävellyt niillä reilusti yli 3000 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu pääkaupunkiseudulla on keli todella vaihteleva marras-maaliskuu. Pakko olla vedenpitävää, pakkasenpitävää, liukkaudenpitävää, parempaa kaupunkiin ja töihin, rönttöisempää ja varrellista maastoon jne. Kun pitää huolta kengistään, ei tarvitse usein ostaa vaikka omistaa useat kengät. Ja vasta joulun jälkeen olen ostanut tai alesta.

Vierailija
184/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyttekö kuvittelemaan millainen ihminen olen, kun minulla ei ole yhtään talvikenkää eikä saapasta?

Oletko jalaton?

Vierailija
185/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu pääkaupunkiseudulla on keli todella vaihteleva marras-maaliskuu. Pakko olla vedenpitävää, pakkasenpitävää, liukkaudenpitävää, parempaa kaupunkiin ja töihin, rönttöisempää ja varrellista maastoon jne. Kun pitää huolta kengistään, ei tarvitse usein ostaa vaikka omistaa useat kengät. Ja vasta joulun jälkeen olen ostanut tai alesta.

Periaatteessa pk-seudulla riittää kahdet talvijalkineet. Toiset vedenpitävät ja toiset sitä varten jos sattuukin olemaan pari viikkoa kunnon pakkaset. Tosin moneen vuoteen ei ole ollut enää sellaista kunnon talvea. Ja niihin pariin sama kuin edellisessä kommentissa, pitää huolta niistä jalkineista. Ostaa mukavaa ja sopivan kokoista, ei mitään näytöskenkiä joilla ei talvella tee mitään.

Vierailija
186/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiharit ja huopakumisaappaat irrotettavilla vuorilla.

Vierailija
187/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaappaat ja vinkkelit.

Vierailija
188/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan. En vietä talvia Suomessa, mut en toisaalta omistanut nuorenakaan jolloin vielä usein talvisin Suomessa tallailin. Lapsena kai ollut viimeksi talvikengät, varmaan jotkut kuomat tai mihin niitä nyt yleensä puetaan. 

Vierailija
189/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 16 erilaiset:

- nastakengät uutena ostettu

- maiharit Varustelekasta, talvella käytän kun ei ole liukasta

- parit kumisaappaat

- parit pitkät saapikkaat (uutena ostettu)

- parit kirpparilta hankitut saapikkaat jotka siistejä, mutta ei voi käyttää superliukkaalla

- yhdet Armanin uudet saapikkaat, joista en tiedä käytänkö vai myynkö

- muutamia korkeakorkoisia kenkiä joita yritän myydä Vintedissä

- lumikengät, 30 asteen pakkaseen, nolon näköiset

- Luhdan kullanväriset lumikenkä tyyppiset jotka näyttää tennareilta, ei uskalla käyttää liukkaalla , -70 pros loopuunmyynnistä ostettu

- ruskeat saapikkaat jotka ei mene kiinni, ilmeisesti pohkeissa liian isot lihakset

- maiharit joissa älyttömän kapea varsi, ei mene jalkaan, kirpparilta 

Vierailija
190/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa pk-seudulla riittää kahdet talvijalkineet. Toiset vedenpitävät ja toiset sitä varten jos sattuukin olemaan pari viikkoa kunnon pakkaset. Tosin moneen vuoteen ei ole ollut enää sellaista kunnon talvea. Ja niihin pariin sama kuin edellisessä kommentissa, pitää huolta niistä jalkineista. Ostaa mukavaa ja sopivan kokoista, ei mitään näytöskenkiä joilla ei talvella tee mitään.

Mutta täällä on älyttömän liukasta. Ilman nastakenkiä olisin jo kuollut. 

Vierailija
191/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teillä on noin valtavasti kenkiä ? Minne ne mahtuu ja miten paljon ovat maķsaneetkaan ? Jos nyt yhtäkkiä kuolette esim liikenneonnettomuudessa, ei niille kenelläkään ole mitään käyttöä vaan hukkaan joutuvat ne ja niihin laittamanne rahat. Aivañ järjetöntä.  

Katsos kun ihmisillä on elämässäään paljon erilaisia toimintoja, aktiviteetteja, tapahtumia ja tilanteita jotka vaativat omanlaisensa kengät. Minulla on kenkien säilyttämiseen kenkäkaapit eteisessä, kodinhoitohuoneessa ja varastossa. Hinnasta sinun on turha murehtia, ihan olen ostanut kenkäni itse tienaamillani rahoilla. Sanotaanhan sitä muutenkin että edes köyhänkään ei kannata ostaa halpaa ja niinhän se on että hyvät, laadukkaat kengät kestävät vuosikausia oikein hoidettuna ja säännöllisesti huollettuna.

- sivusta

Niin mullakin. Lenkkareita on useita jo sen takia että jalat ei mene pilalle jos olenkin pitänyt väärä tyyppisiä kenkiä. Helsingissäkin on muuten hyviä kirppareita joista saa käyttämättömiä kenkiä. Jostain syystä kengät ei kuulemma mene kaupaksi kirpputorilla. Mä ostan talvellakin  kesäkengät jos hyvät saan. Ja vastaavasti kesällä talvikenkiä. 

Vierailija
192/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän kalliit pari vuotta vanhat kitka kengät, maiharit ja yhdet todella lämpimät nilkkurit 

Onko kitkakengät hyvät? Olen käyttänyt nastakenkiä kun pk-seudulla on älyttömän liukasta. Mutta nastakengät on rumat ja sisällä tosi liukkaat. 

Vierailija
193/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teillä on noin valtavasti kenkiä ? Minne ne mahtuu ja miten paljon ovat maķsaneetkaan ? Jos nyt yhtäkkiä kuolette esim liikenneonnettomuudessa, ei niille kenelläkään ole mitään käyttöä vaan hukkaan joutuvat ne ja niihin laittamanne rahat. Aivañ järjetöntä.  

Minulle terveet jalat ovat tärkeät. Jalkoja ei saa varaosina, siksi panostan niihin enkä esimerkiksi tekokynsiin. Työskentelen alalla jossa näen liikaa viallisia varpaita ja jalkoja, kun ei ole muka vara useampiin kenkiin. 

Jep. Ja jos kaatuu niin tuho voi olla tosi paha: hampaiden menetys, päävamma, lonkkamurtuma, tiedän myös henkilön jolta meni sisäelin. 

Vierailija
194/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidet. Kahdet ulkoiluun ja kolmet ihmisten ilmoille. Vettäpitävät vaelluskengät, toppasaappaat ja kolmet erilaiset nilkkurit (maiharit ja kahdet kevyemmät).

Vierailija
195/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 paria laskutavasta riippuen. Lenkkarit (pehmeä ja huokoinen pohja, uskomaton jääpito kesäkengiltä), kumisaappaat (villasukat väliin tarvittaessa), vaelluskengät (10-vuotiaat Salomonit) ja vuorelliset nahkaiset nilkkurit kitkapohjilla lähinnä juhlakengiksi. Millään noista ei palele. Sukupuoltani on varmaan tosi vaikea arvata.

Vierailija
196/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiharit, nastakengät ja korolliset nilkkurit, joita tosin käytän ehkä pari krt/talvi. Useimmiten jalassa on maiharit, ne varmaan pitääkin tämän talven jälkeen vaihtaa uusiin. 

Vierailija
197/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Parit korolliset nilkkurit, yhdet pitkävartiset saapikkaat piikkikorolla, UGG-tyyppiset lompsuttelukengät, Sketchersin pörrönilkkurit, Adidaksen talvilenkkarit kitkapohjilla ja vielä pitäisi ostaa nastakengät. 

Laskin just nolona, että mulla on seitsemät (!) tennarit/lenkkarit... Yksiä lukuunottamatta kaikki Sketchersejä. On pinkkiä, mustaa, valkoista, musta-kultaa jne. 

Vierailija
198/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri vietä talvia Suomessa, mutta on minulla yhdet Kuomat. Viime vuonna kävin joulun aikaan tapaamassa sukulaisia ja katsomassa lunta niin tuli ostettua.

Vierailija
199/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljät. Maiharit, pitkävartiset nahkasaappaat, nastakengät ja huopikkaat.

Vierailija
200/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merrelssin talvilenkkarit, ICE Bugin loskakengät kitkapohjalla, ICE Bugin nastakengät, Kuoma toppasaappaat, tolppakorolliset nauhalliset talvikengät ja korolliset kapeakärkiset nilkkurit. Joka lähtöön paitsi perus kumisaappaat puuttuu, on vain melko sileäpohjaiset lyhytvartiset puutarhasaappaat. Mutta loskareilla kyllä pärjään. 

Pakko olla kengät joka säähän, koska mulla on koira. 

Tee siitä koirastas talvirukkaset!

P, Linkola

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän