Monetko talvikengät sinulla on ja minkä tyyppisiä?
Minulla on vain pitkävartiset talvisaappaat hameiden kanssa käytettäväksi, nilkkurit ja yhdet korolliset "juhlanilkkurit" sekä nastakengät. Kaikki 5-13 vuotta vanhoja, mutta kestäneet hyvin, kun ovat nahkaa (paitsi nastakengät) ja huollettavissa.
Onko kellään kokemusta Skechersin talvikengistä? Näin niitä liikkeessä ja tuntuivat ihanan kevyiltä, mutta kiinnostaa kuinka liukkaat ne ovat ja kestävätkö Suomen talvea. Olsisivat mukavat äkkiä sujauttaa jalkaan vähän epämuodollisempien asujen kanssa ja kauppareissuilla yms
Kommentit (247)
Liian monet. Ainakin kolmet lämpimät Riekerin varsinilkkurit ja yhdet nätit, pitkävartiset, lämminvuoriset saappaat. Yksissä on ne käännettävät piikit. Sitten on yhdet korolliset nahkanilkkurit ja uusimpana hankintana ihanat Remonten kiiltonahkakengät blingbling nauhakoristeilla, niistä tykkään tosi paljon. Just vein kierrätykseen yhden parin, kun en ehdi pitämään kaikkia, ajattelin, että loppuelämäksi on kaapissa hyviä talvikenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä minä teen talvikengillä, kun ei ole ollut kunnon talvisäätä täällä lounaisessa Suomessa moneen vuoteen. Lenkkeilen paljon.
Jos et koskaan kulje luonnossa tai matkusta mihinkään pohjoisempaan, et luultavasti tarvitse. Asun pk-seudulla, mutta täällä on talvisin usein pakkasta, lunta / räntää ja jäätä. Minulla on kahdet talvinilkkurit ja vuorilliset kumisaappaat. Etsin vielä nastakenkiä (mistä saisi piikit helposti käännettyä pois).
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä minä teen talvikengillä, kun ei ole ollut kunnon talvisäätä täällä lounaisessa Suomessa moneen vuoteen. Lenkkeilen paljon.
Hyvä sinulle,itsellä palelee jalat jo plusasteissa ja tarvitsen käyttöön kunnon talvikengät. Asun Helsingissä ja meilläpäin on joka talvi viime vuosina lunta tullut.
Olen muka minimalisti... Mutta kahdet saappaat (korolliset ja ilman), kahdet siistit nilkkurit ja kahdet lämpimät nilkkurit. Lasketaanko vaelluskengät mihin? No ei sentään ollutkaan kovin paha!
Neljät: 90-luvulla ostetut nauhalliset Kuomat, 2003 ostetut Pommarfinit ja ikivanhat nahkaiset lapikkaat, icebugit.
Yhet käytössä, semmoset Sievin isolestiset klopottimet mihinkä mahtuu kunnon villasukka. Loput kaapissa, kun eivät sovi enää toiseen jalkaan. Korona aikana mun nilkka hajos ja meni pas2 (eikä oo parantunu), joten toinen jalka on nirso millanen kenkä siihe passaa. Nilkka on tuplakokoa verrattuna toiseen jalkaan.
- ruskeat, lämminvuoriset, nauhalliset goretex-nilkkurit
- mustat, korkeakorkoiset, lämminvuoriset, nauhalliset goretex-nilkkurit
- mustat vuorittomat maiharit
- beige-mustat, lämpimät, vedenpitävät Sorelit loskaan
- mustat ja beiget pitkät, vedenpitävät toppasaappaat pakkaseen
- vanhat Kuomat pulkkamäkeen
- mustat korkonilkkurit töihin
- beiget korkonilkkurit töihin keväämmällä
- mustat mokkanilkkurit juhlaan/hameen tai mekon kanssa
- Icebugit jäiseen keliin
- varrelliset vaelluskengät kävelyyn
Nastakengät (asutaan mäellä, ilman ei pärjäisi)
Goretex-mokkanilkkurit
Lampaankarvavuoriset nilkkurit
Nämä pääasiassa. Jos on lauhempaa, käytän matalia saappaita tai goretex-nahkanilkkureita. Omistan myös kiilakorkoisia talvikenkiä, mutta niitä ei pysty käyttämään täällä mäellä asuessa tai nilkat niksahtavat.
Vierailija kirjoitti:
Nuo icebugit kannattaa jokaisen ostaa! :)
Eivät valmista pieniä kokoja :(
Kevyet vaelluskengät hajosivat joten nyt on tilalla tavalliset kaupunkikäveltävät talvinilkkurit. Viime talvena ostin nastapohjakengät, mutta näillä vesikeleillä niille ei ole käyttöä. Mutta joka vuosi on ollut se jakso, jolloin ne ovat tarpeelliset.
Te, joilla on paljon kenkiä, niin miten saatte ne mahtumaan eteiseen?
Vai säilytättekö osan kellarissa?
Mitä jos taloudessa on neljä henkeä ja kaikilla on 20 kenkäparia kaikkiin vuodenaikoihin. Kenkäpareja on silloin 80!
Minulla on neljät, joista kolmet ovat käytössä. Riekerin mustat pitkävartiset jokasäänsaappaat, McKinleyn tummanharmaat maiharit ja 2moonsin mustat kiiltäväpintaiset jokasäännilkkurit. Niitä käytän kelin mukaan, nilkkurit ovat uusimmat, viime keväänä sesongin jälkeen ostetut. Kaikki matalakorkoisia, koska kävelen kengilläni, en poseeraa.
Ne, joita en käytä, ovat Janan mustat, hyvin matalavartiset nahkanilkkurit pienellä korolla, 20 vuotta vanhat, mutta kunnoltaan kuin uudet. Niillä ei ole täällä Turun seudulla juuri käyttöä. Täällä on useimmiten aivan liian märkää käyttää nahkasaappaita, ja silloin kun on lunta ja pakkasta, kaikki paikat ovat täynnä terävää sepeliä. Nilkkurien pohjat ovat aivan liian ohuet ja sepeli tuntuu kivuliaasti pohjan läpi, joten en ole tainnut niitä pitää näinä vuosina kuin ehkä kymmenen kertaa. En kuitenkaan raaski niistä luopua, kun ne ovat niin nätit...
Varrettomat Rieker pyhäkengät ja varrelliset Sievit arkeen ja huonoon keliin. Sitten vielä huopikkaat pakkaselle. Lämpösaappaat metsähommiin.
Varsinaisesti vain yhdet, nastakengät. Merrellit jos on lumetonta.
Palladiumin tennarit
Timberlandin "tennarit"
lyhytvartiset UGGit
Haltin nastakengät
Catmandoon lämpimät lyhytvartiset "talvilenkkarit"
Sorel Caribu
N. 4cm korolla olevat nilkkurit (käytän harvoin)
Nokia Hai -talvikumpparit
olikohan muita? Sit on yhdet nilkkurit (H&M), jotka menee lähinnä välikauteen, mutta voi käyttää myös talvella jos ei ole kamalan kylmä
Mulla on seitsemänkymmentä seitsemän seitsemässä värissä seitsemälle viikolle!
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on paljon kenkiä, niin miten saatte ne mahtumaan eteiseen?
Vai säilytättekö osan kellarissa?
Mitä jos taloudessa on neljä henkeä ja kaikilla on 20 kenkäparia kaikkiin vuodenaikoihin. Kenkäpareja on silloin 80!
Kenkäkaappi auttaa.
Eteinen täynnä. Tykkään shoppailla ilmeisesti. On nastakenkiä, nilkkureita ja yhdet saappaatkin.
Kuoman nauhakengät ja Kuoman toppasaappaat. Lisäksi icebugin nastakengät.
Kolmet. Perustalvikengät, nastakengät ja lämpösaappaat, jotka on nopea vetäistä jalkaan jos käy vaikka postin tai vie roskat.