Monetko talvikengät sinulla on ja minkä tyyppisiä?
Minulla on vain pitkävartiset talvisaappaat hameiden kanssa käytettäväksi, nilkkurit ja yhdet korolliset "juhlanilkkurit" sekä nastakengät. Kaikki 5-13 vuotta vanhoja, mutta kestäneet hyvin, kun ovat nahkaa (paitsi nastakengät) ja huollettavissa.
Onko kellään kokemusta Skechersin talvikengistä? Näin niitä liikkeessä ja tuntuivat ihanan kevyiltä, mutta kiinnostaa kuinka liukkaat ne ovat ja kestävätkö Suomen talvea. Olsisivat mukavat äkkiä sujauttaa jalkaan vähän epämuodollisempien asujen kanssa ja kauppareissuilla yms
Kommentit (247)
- nauhalliset nahkanilkkurit, ns. siistimpinä kenkinä
- goretex lenkkarit, lenkille ja kauppaan
- pakkaskelin pitkävartiset Sorelit. Jääneet vähemmälle käytölle.
Mitä ihmettä minä teen talvikengillä, kun ei ole ollut kunnon talvisäätä täällä lounaisessa Suomessa moneen vuoteen. Lenkkeilen paljon.
Yhdet maiharit, kolmet hieman sirommat. Kaikki mustia, myös ruskeat olisivat kivoja.
Heh, mulla vissiin ainakin 10 kenkäparia, jotka soveltuvat talvikäyttöön, siis ulkonakin. Toki näistä on osa mökkisaappaita; kevyet, helposti jalkaan sujautettavat lantsarit, vuoriliset pilkkisaappaat, Lidlin maiharit.
Sitten on ulkoilua/metsäsamoilua varten nilkkureita 3 paria: Yhdet kitkapohja-Merrellit, yhdet vesitiivistä rasvanahkaa, yhdet upouudet (alesta ostetut) Haltin drymaxit.
Lähinnä kaupunkikäyttöön on Musse & Cloud'in korkeat nahkamaiharit, Clarksin nupukkinilkkurit, Cittarin pehmeät DrMartens-kopiot, ikivanhat sirot nupukkinilkkurit, joissa vähän korkoa, söpöt siniset Ugg-kopiot, jotka ostin alesta alle kympillä - näiden pohja kova pakkasella eli riski mennä nurin, jos yhtään liukasta.
Kenkien ikähaitari on 1-20 vuotta.
Kahdet, yhdet talvilenkkarit, yhdet siistit nilkkurit.
Yhdet ainoat eli maiharit muita kenkiä ei talvella tarvita. Turha on joka paikkaa täyttää kymmenillä kengillä, joita käyttää ehkä kerran pari vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä teillä on noin valtavasti kenkiä ? Minne ne mahtuu ja miten paljon ovat maķsaneetkaan ? Jos nyt yhtäkkiä kuolette esim liikenneonnettomuudessa, ei niille kenelläkään ole mitään käyttöä vaan hukkaan joutuvat ne ja niihin laittamanne rahat. Aivañ järjetöntä.
Elämä on elämistä varten ja vaatehuoneet,vaatekaapit ja kenkäkaapit on keksitty. Töissä tehdään jotta on varaa elää oman näköistä elämää. Ei loskakelillä samoja kenkiä pidetä kuin pakkasella,sama pätee liukkaaseen keliin,teatterireissulle,toimistolle jne
Talvisaappaat pihahommiin, matalavartiset korottomat nilkkurit arkeen ja yhdet kusiluistimet (nilkkurit), jotka jääneet kaapin perälle liukkauden takia. Ja crocsit tietty postinhakua varten.
Juljus kirjoitti:
Yhdet. Maiharit.
Kahdet nastoilla ja kolmet ilman nastoja.
Miehenä selviän neljillä talvikengillä joissa kaikissa on ns. pitopohjat. "Kaupunkikengät", nastoittamattomat ja nastalliset talvilenkkarit ja nahkaiset talvisaappaat, jos haluan metsään mennä nyt lumikelien aikaan.
Jotain 3-4 erilaista. Halpoja ronttosia.
Mulla on Skechers Street talvinilkkurit. Hyvä pohja: pehmeää kumimaista matskua, joka ei kovetu pakkasessaa eli pitää hyvin. Iso koko (41) on vähän kohlo, mutta minkäs teet. Eli malli ei ole siro, mutta on edes kiva tekoturkissomistus varren suussa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä teillä on noin valtavasti kenkiä ? Minne ne mahtuu ja miten paljon ovat maķsaneetkaan ? Jos nyt yhtäkkiä kuolette esim liikenneonnettomuudessa, ei niille kenelläkään ole mitään käyttöä vaan hukkaan joutuvat ne ja niihin laittamanne rahat. Aivañ järjetöntä.
Minun kuolemani jälkeen tytär voi ottaa hyvät kengät, on sama koko, ja enemmän käytetyt, mutta ehjät voivat mennä kierrätykseen. Vein vähän aikaa sitten kahdet vaelluskengät Uffin laatikkoon, koska en enää vaella. Minulla on paljon kenkiä, joista muutamat ovat päivittäin käytössä ja jotkut vain harvoin. Eteisessäni on korkea kenkäteline ja matalampi tuulikaapissa, sinne ne mahtuvat. On ne jotakin maksaneet, koska ostan laadukkaita kenkiä, en halua pilata jalkojani joillain Temu-kengillä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet ainoat eli maiharit muita kenkiä ei talvella tarvita. Turha on joka paikkaa täyttää kymmenillä kengillä, joita käyttää ehkä kerran pari vuodessa.
Kyllä mulla on ollut käyttöä ihan kaikille kengilleni. Ja samat kengät käyvät vastakin vielä vuosia: kun saavat levätä välillä, niin kenkä kestää paljon pidempään hyvänä kuin sellainen, joka vedetään jalkaan joka päivä.
En käytä kenkiä. Porvariston merkki kengät
Skechersin talvikengät minulla on, ne ovat oikeata talvea varten, kun ovat mokkanahkaa. Eivät muuten ole liukkaat, kuten eivät valmistajan muutkaan kengät.
lisäksi kosteampia kelejä varten keinonahkaa olevat nilkkurit ja kolmansina nastakengät.
Kuomat,icebukit.talvikengät ja talvi juoksulenkkarit,nastalliset,saappaat.
Yhdet nilkkurit ja talvilenkkarit.Johtunee siitä että asun etelä-Suomessa,paikkakunnan mukaan repertuaaria pitää olla tarpeen mukaan.Ja pois heitetään vasta kun ne ovat käyttökelvottomat. ps minulla oli käytössä nahkasormikkaat 20v.