Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Napolilaistyylinen pizza on ylihypetettyä paskaa

Vierailija
26.11.2025 |

Olen käynyt Italiassa useita kertoja, kiertänyt maan pohjoisesta etelään ja syönyt kaiken tasoisissa pizzerioissa, pienistä ja tuntemattomista isoihin ja maineikkaisiin. Voin varmuudella sanoa että ns. aito italialainen pizza on mautonta pullaa. Suomalaisetkin ovat muka villiintyneet napolilaistyylisiin pizzoihin joissa on järjettömän isot reunat ja jotka otetaan uunista osin palaneina.

Kaikkia näitä pizzoja yhdistää yksi nimittäjä: ne ovat huonoja. 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen laadukas pizza on paras. Ohut rapea pohja, olemattomat reunat. Ei nuo napolilaiset oikein minunkaan juttu ole, eikä varsinkaan harvaranteiden suolarasvamätöt. 

Harvaranteiden pizzoissa suolaa on vähemmän kuin Italiassa. Suolahan sen pohjan maun niin hyväksi tekee. 

Vierailija
102/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pizza jos mikä onkin weeteeruokaa.

Suomessa kyllä, mutta Italiassa saa laadukasta ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset joista suuri osa ei suostu syömään kuin Oltermannia ja juomaan vaaleaa Juhla Mokkaa pitävät itseään kulinaristeina ja ruokakriitikoina😅

Vierailija
104/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin just äsken Pizza Backenin pakastepizzan joita on kehuttu Suomen parhaiksi. Tajuttoman sitkeä kiekko, jonka päällä todella omituisen makuista ja aivan liian makeaa tomaattikastiketta. Koko lätty tuoksuikin oudon makealle. 

Aivan järkyttävä pettymys. Ja kalliskin vielä. Ei jatkoon.

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
105/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän samaa mieltä. Kun menin ensimmäisen kerran Italiaan, odotin innolla tilaamaani pizzaa -mikä pettymys!  Mauton lätkä. Etenkin tuo mainittu napolilaistyyppinen pizza on suureksi osaksi taikinaa, en ymmärrä sen suosiota.  Muuten, jos haluaa syödä Italiassa hyvin, kala, vihannekset ja muut ruokatarvikkeet ovat tuoreita ja hyvin valmistettuja. Tavallinen pasta-ateriakin on siellä herkullinen.

Tavallinen pasta-ateria. Sehän on  - myös -  vehnäjauhoa.

sipulia, joko tomaatti- tai kermapohjalla ..

Pastassa ainoa hyvä on se kastike. Kyllä garbonaara on hyvää, kun on kunnolla kermaa, voita, pekonia ja juustoraastetta. Pastan voi korvata perunoilla. Paranee vaan.

Garbonaara varmaan tehdään noista aineksista, carbonarassa ei sen sijaan ole kermaa, voita eikä pekoniakaan vaan munia, parmesania ja pancettaa tai guancialea.

Vierailija
106/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan ap ei ole käynyt edes Tukholmassa.

Yli 50 maata tähän mennessä ja yli 10 vuotta Suomen ulkopuolella asumista. Mites sulla?

ap

Yli sadassa maassa tähän mennessä ja yli 20vuotta Suomen ulkopuolella asumista.

Mulla 150 maata ja 40 vuotta ulkomailla. 

Minulla 600 maata ja 160 vuotta ulkomailla asumista.

Minulla kaikki maat, viisi planeettaa ja kolme avaruusasemaa. Kirjoitan tätä Uranukselta.

Vierailija
107/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan ap ei ole käynyt edes Tukholmassa.

Yli 50 maata tähän mennessä ja yli 10 vuotta Suomen ulkopuolella asumista. Mites sulla?

ap

Yli sadassa maassa tähän mennessä ja yli 20vuotta Suomen ulkopuolella asumista.

Mulla 150 maata ja 40 vuotta ulkomailla. 

Minulla 600 maata ja 160 vuotta ulkomailla asumista.

Minulla kaikki maat, viisi planeettaa ja kolme avaruusasemaa. Kirjoitan tätä Uranukselta.

Se on hyvä että suosit ekologisesti lähi-matkailua. Itsellä käytynä 2000 eri galaksia ja miljoonia planeettoja.

Vierailija
108/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teille laitettaisiin jossain suomalaisessa paikassa eteen oikea napolilainen pizza, haukkuisitte sen pystyyn. Ja jos Italiassa tarjoiltaisiin teille suomalaistyylinen, ylistäisitte sitä koska se on Aitoia Italialaista Pizzaa.

Jos teille laitettaisiin jossain napolilaisessa paikassa eteen suomalainen pizza, haukkuisitte sen pystyyn. Ja jos Suomessa tarjoiltaisiin teille napolilainen pizza, ylistäisitte sitä koska se on "parempaa" suomalaista Pizzaa.

Suomalaisille pizzassa pitää olla paljon päällisiä. Napolilaisessa pizzassa ei juurikaan ole, olen ymmärtänyt.

Olet ymmärtänyt oikein.  Näkeehän sen jo ihmisistä että suomalaisissa pizzoissa on vähintään tuplasti kaloreita.

Vierailija
109/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän on ihan makuasioita. Mä tykkään napolilaisesta pizzasta samoin kuin roomalaistyylisestä litteästä pyöreästä pizzasta. En tykkää roomalaisesta levypizzasta, jossa paksumpi pohja. Jenkeissäkin on useita eri tyylisiä pizzoja. Sielläkin menee ohuet pohjat, mutta ei ne pannupizzat ja muut paksummat. Jenkeissä on myös ihan järkkyjä "lihapizzoja", joissa on kilo täytteitä. Harvaranteilla on minunkin mielestä liikaa juustoa tai jotain juuston kaltaista raastetta, joka tekee pizzan todella rasvaiseksi. Täytteet on myös huonolaatuisia esim. kinkku ja salami halvinta mitä tukusta löytyy.

Vierailija
110/110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisen roiskeläppiä ei voita mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän