Rahat todella tiukilla + laihduttaminen. Edullisia ruokia mutta ei ravintoköyhää höttöä. Ideoita?
Olen laihtunut kyllä jo +20 kg. Olen tehnyt sen syömällä puhdasta hyvää ruokaa, joka on kalliimpaa kuin perus makaronilaatikko enkä myöskään ole syönyt leipiä koska ei ole tarvinnut sen hyvä ravinnon rinnalle mitään ns ylimääräistä lisäksi.
Nyt tuli kuitenkin kuukausi johon sitten pamahtikin todella paljon menoja ja rahat on tiukilla, ihan muutamista kympistä puhun ja täytyy pärjätä reilun viikon.
Olen syönyt nyt kerran päivässä koska varaa ei yksinkertaisesti ole enempää. Onneksi kroppani kestää hyvin paastoamista kuitenkin. Olen nyt syönyt myös todella edullisesti. Eli ruisleipää, johon päälle kananmunaa. Sitten jauhelihakeittoa tai keittoja, raejuustoa. En muuta.
Mitään ranskalaisia ja sellaista en kyllä syö. Enkä tahdo liian höttöä esimerkiksi vehnää/pastaa. Tulee todella huono olo sellaisista.
Kommentit (98)
Ite oon kans tiukilla, joten suosin ruokia, joissa on mahdollisimman hyvä hintalaatu suhde. Pitkään elänyt nauta-viljapossujauhelihalla, porsaan etuselkää tai lapaa tarjouksesta, munista on ollut hyviä tarjouksia. Voita. Juureksia, sipulia ja kaalia. Pieniä määriä tarjousjuustoa. Jotain edullista hapanmaitotuotetta ja marjoja. Syön 2-3 kertaa päivässä. Parhaillaan poriseen crockpotissa uunilihan jämät herneiden ja sipulin kanssa hernesopaksi. Osa menee annoksina pakkaseen.
Joka aterialle raastat porkkanaa tai lanttua puolilautasellista. Edullista ja ravintorikasta.
Kanankoivet ovat halpoja. Jätä nahka syömättä. Uunissa rasva sulaa paistovuoan pohjalle. Riisi maksaa 85 senttiä kg.
Iltapalana kaurapuuroa Lidlin pakastemansikoilla. Maustamaton S-ryhmän litran tölkki Kotimaista maustamatonta jugurttia maksaa 1,35 euroa.
Nämä ovat omia ostoksiani, vaikka minulla ei ole rahapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Käy kalassa ja syö kalaa. Ei maksa muuta kuin kalastamisen ja perkaamisen vaivan.
Jos tuntee harrastajakalastajan saa esim. siikaa tähän aikaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Pakastevihanneksia ja kananmunia. Tomaattimurskaa ja papuja. Täysjyväkaurahiutaleita. Täysjyväpasta on hieman täysjyväriisiä edullisempaa. Puuroon voi laittaa lisäksi esim auringonkukan tai chiansiemeniä. Ne ei ole kalliimmasta päästä siemen & pähkinä -osastosta.
Tuoreet vihannekset tulee halvemmaksi, kuin pakastevihannekset. Niitä voi pilkkoa ja pakastaa itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Käy kalassa ja syö kalaa. Ei maksa muuta kuin kalastamisen ja perkaamisen vaivan.
Kalastamiseen tarvitaan välineet ja luvat. Ne maksaa. Ja matka kalastuspaikalle jos ei ole kävelyetäisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Syöt mitä "tavallisestikin", mutta 10% vähemmän. Ei ole laihduttamunen rakettitiedettä.
Tuossa menee mönkään jos saa liian vähän proteiinia tarpeeseensa nähden. Sitä pitäisi saada laihduttaessakin sen 1,2-1,5 grammaa/painokilo.
Vierailija kirjoitti:
Joka aterialle raastat porkkanaa tai lanttua puolilautasellista. Edullista ja ravintorikasta.
Kanankoivet ovat halpoja. Jätä nahka syömättä. Uunissa rasva sulaa paistovuoan pohjalle. Riisi maksaa 85 senttiä kg.
Iltapalana kaurapuuroa Lidlin pakastemansikoilla. Maustamaton S-ryhmän litran tölkki Kotimaista maustamatonta jugurttia maksaa 1,35 euroa.
Kehotat jättää syömättä nahkat ja rasvat, ne ravintopitoisimmat ja halvimmat osat, mitkä pitää kauan kylläisenä ja ruokamäärän vähäisenä. Voi yhden kerran.
Oiva hetki resetoida suoliston mikrobiomi. Linssi- tai hernekeitto, hapankaali ja pätkäpaasto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehotat jättää syömättä nahkat ja rasvat, ne ravintopitoisimmat ja halvimmat osat, mitkä pitää kauan kylläisenä ja ruokamäärän vähäisenä. Voi yhden kerran.
Laihduttaja on nyt kyseessä.
Soijarouhe, juurekset ja täysjyvä
Siirry kasvisruokaan, halpaa ja terveellistä ja ei lihota helposti.
Nopea kasvissosekeitto Pirkka kasvissuikaleista. Tilkka kermaa ja mausteet. Sittennpaahdat kikherneitä pannulla seuraksi.
Punakaalia oli myynnissä isossa säilyketölkissä tosi halvalla fiksuruoka-myyntisivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastamiseen tarvitaan välineet ja luvat. Ne maksaa. Ja matka kalastuspaikalle jos ei ole kävelyetäisyydellä.
Käy vähän lukemassa lupia netistä,niin huomaa ettei kaikkeen kalastukseen tarvii lupia ja onkia saa ostettua varmaan parilla eurolla. Huomasin et ahven käy pelkkään koukkuunkin kiinni, kesällä käytin paarmoja syötteinä. Kalaa tuli. Lapset pyydysti niitä paarmoja mulle ihan innoissaan. Ja vaikka ei kävellen pääsisi,on muitakin keinoja. Monella on vaikka bussin kk lippukin, on autoa ja on pyörää.
Vierailija kirjoitti:
Punakaalia oli myynnissä isossa säilyketölkissä tosi halvalla fiksuruoka-myyntisivuilla.
Nyt se olikin jo loppuunmyyty. Mut Espoon Lippulaivassa on myymälä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaja on nyt kyseessä.
Nimenomaan kun laihduttaa niin pitää syödä ravinteikasta ruokaa kohtuudella. Ei se onnistu, jos jättää parhaimmat ja ravintopitoisimmat osat syömättä.
No kasvisruokaa eli linssejä, papuja ja kikherneitä. Aasialaisesta kaupasta saa edullisesti isompia pusseja.
Vierailija kirjoitti:
No kasvisruokaa eli linssejä, papuja ja kikherneitä. Aasialaisesta kaupasta saa edullisesti isompia pusseja.
Samalla osta myös mausteita halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa riisiä 85 senttiä kilo? Ja mitä riisiä se on?
Tykkätkö maksasta?
Täyttävää ja ravintorikasta, suht kevyttäkin. Ei tietysti suositella paria kertaa enempää viikossa syötäväksi.