Ärsyttää kun ärsyynnyn lapsen jatkuvasta heilumisesta
Ärsyttää, kun huomaan ärsyyntyväni, varsinkin näin illalla väsyneenä, taaperon jatkuvasta heilumisesta. Se ei ikinä ole sekuntiakaan paikoillaan, vaan koko ajan menossa johonkin tai venkoilemassa muuten vaan. Itse olen aina ollut paljon rauhallisempaa ihmistyyppiä ja minua hermostuttaa tuollaisen jatkuvan hääräämisen katsominen. Sitten tulen pahalle tuulelle ja olen tiukempi kuin omasta mielestänikään pitäisi.
Kommentit (9)
Lapsi nukkuu, on nukkunut jo tunnin. Siksi mullakin on nyt aikaa olla tässä koneella!!!
ap
Oma taapero mennyt nukkumaan aina 20-21 välillä, mikä paska äiti mä taas olenkaan ollut.
Ap:lle, ymmärrän täysin! Meillä silleen, että minä olen hiljainen pohdiskelija ja taapero armoton kälkättäjä ja seurallinen kuin mikä :) Toisinaan ärsyttää, mutta kun en missään nimessä halua tuota ominaisuutta vaientaa lapsesta, niin pakko vaan yrittää mukana... :)
Minäkin haluaisin tukea lasta sellaisena kuin hän on: aktiivisena, sosiaalisena, iloisena touhuajana. Juuri siksi ärsyttääkin, että hermostun välillä lapsen tavasta olla, koska se on niin erilainen kuin omani.
ap
Minulla on kaksi viipottajaa, 6-v. ja 4-v. Molemmat ovat liikunnallisia, eloisia menijöitä. Vaikka ymmärrän, että on hieno asia että lapset ovat positiivisia, eloisia ja terveitä liikkujia, minuakin ärsyttää ja hermostun aivan liian usein heille.
Kaipaisin rauhaa, rauhallista olemista ja elämää - edes joskus! Mutta lapsukaiset ovat liikkeessä ja äänessä taukoamatta. Olen päivät töissä, mutta ärsyynnyn usein jo alle tunnissa siitä kun lapset on haettu hoidosta. Harmittaa.
Omani käy nukkumaan klo 20.30-21, kasvaako se nyt ihan kieroon?
Tyttöjemme kanssa menee aika mukavasti, mutta pojan kanssa palaa päreet liian usein. Tuntuu että elämä on yhtä häsläämistä. Joka paikka on sotkussa ja kaaoksessa. Hyviäkin hetkiä on paljon, mutta näitä huonoja voisi olla vähemmän.
Minäkin ärsyynnyn ja koen siitä syyllisyyttä. Haluaisin, että lapsi riehuu huoneessaa tai ulkona. Ja sitten tunnen syyllisyyttä..
Lapsi on siis autistinen, jos heiluu. Saattaahan se pidemmän päälle joskus ärsyttää.
Ai jaa, non niin, sähän et halua laittaa lasta sänkyyn, jos se vaikka ei haluaisi vielä?
Meillä oli tuollainen naapuri kun asuttiin lähiössä. lapsi nukahti 21-23 välillä olohuoneen kahvipöydän alle, josta kannettiin sänkyyn. Ei tarvinnut suututtaa lasta. Kätevää.