Mikä teitä ahdistaa joulussa eniten?
Kommentit (110)
Mä sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen taas joulun lapsi syntyy uudelleen...
Vierailija kirjoitti:
Mä sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen taas joulun lapsi syntyy uudelleen...
Jeesus lapsi
Kaikki kuolleet läheiset, joiden poissaolo jouluna tuntuu erityisen kipeältä.
Anteeksi, kaikella kunnioitukssella, mutta päässä pitää olla pahasti pipi jos ahdistuu joulusta. Se joulu on tasan niin vaikeaa kuin sen itselleen tahtoo tehdä.
Iloinen perhejuhla hyvänenaika
Vierailija kirjoitti:
Ajatuskin Vihreistä kuulista oksettaa ja vihloo hampaita!! Mutta koska joudun menemään vegaaniseen jouluun, ne ovat ainoa millä saa vatsan täyteen. Konvehtejakaan ei tietenkään ole.
Etkä voi viedä mukanasi itsellesi mieleistä syötävää, koska..?
Vierailija kirjoitti:
Kylmä,pimeä vuodenaika. Suomessa on myös tapana "hiljentyä" joulunviettoon,ei osata juhlistaa ja olla iloisia vaan vetäydytään omiin kopperoihin.
Tämä hiljentyminen just. Lisäksi se on myös ihan sama mikä juhla on, niin sosiaalinen media on täynnä kuvia hautakivistä.
Vierailija kirjoitti:
Hössötys. Ja se, että vanhemmat olettavat, että vietän joulun heidän kanssaan, koska olen lapseton sinkku. Mieluiten pysyisin kotona, joisin hyvää viiniä ja söisin sushia. Mutta kun olen yrittänyt, vanhemmat saa hepulin. Siis oikeasti ryntäävät paikalle, soittavat ovikelloa, onko kaikki hyvin me huolestuttiin?? Kyllä jouluna ei yksin saa olla. Laatikoita pitää syödä. Miksei sulla ole kinkkuakaan voi kulta..... 🤦🏻
😂 Ei saisi nauraa, mutta pystyn niin elävästi kuvittelemaan tuon tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, kaikella kunnioitukssella, mutta päässä pitää olla pahasti pipi jos ahdistuu joulusta. Se joulu on tasan niin vaikeaa kuin sen itselleen tahtoo tehdä.
Iloinen perhejuhla hyvänenaika
Joku voi ahdistua just tuosta, että oletetaan että tottahan toki joulu on iloinen perhejuhla. Jos ei ole sitä perhettä, tai siellä ei ole iloa. Jouluun kohdistuu todella paljon toiveita, odotuksia ja perinteitä eikä joulu ole aina ns omissa käsissä, joten se ei välttämättä ole just niin vaikeaa kuin itse tekee.
Eniten ahdistaa toiset ihmiset. Toiseksi rahanmeno. Kolmanneksi ne Jeesus-hommat ja tekopyhyys.
Joulu on ihanaa riippumatta siitä mitä joskus on tapahtunut