Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskituloisena ketuttaa, kun joudun maksamaan kaikesta niin paljon

Vierailija
20.05.2026 |

Välillä mietin, miksi rehkin töissä, kun pienituloisemmat saavat monissa asioissa helpotuksia/monet asiat ilmaiseksi. Esimerkkejä:

-Perheemme saa yhteiskunnalta tukena ainoastaan lapsilisän. Kaiken muun maksamme täysimääräisesti itse, jopa päiväkotimaksu menee paikkakunnallamme täysimääräisenä, vaikka olemme keskituloisia.

-Maksan veroja yli tonnin kuussa. Kun työura alkoi reilu vuosikymmen sitten, sain bruttona 2700 e ja nettona n. 2400 e. Nyt saan bruttona 3800 e ja käteen jää 2700 e. Kiltisti maksellaan asuntolainaa pk-seudulla ja eletään säästeliäästi.

-Teen vaativaa työtä, työskentelen myös iltoina ja viikonloppuina. Omat menot jää vähiin, kun työvuorot sanelevat paljon, eikä työvuorot ole tiedossa kovinkaan aikaisin.

-Kaikissa paikoissa maksamme maksut täysimääräisenä. Ei ole alennushintaisia lippuja tai muita vastaavia. z

-Vaikka maksan paljon veroja, en saa julkisesta terveydenhuollosta palveluja. Hammaslääkäri- ja gyneaikoja ei ole, on mentävä yksityiselle.

Välillä mietin, miksi keskiluokka ei nouse kapinaan. Maksamme ihan valtavasti veroja ja kaikenlaisia maksuja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat kuluu köyhien ja kroonisesti sairaiden ylläpitoon. Pitäisikö heidät jättää mielestäsi vähemmälle avulle?

Vierailija
2/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on helppo: ala pienituloiseksi, niin saat paljon ja kaikkea ilmaiseksi! Ai... ei vai? Miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaanko paikkoja? Itse vaihtaisin mielellään oman 590 kuukausikorvauksen 2700 nettopalkkaan.

Vierailija
4/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vika on mielestäsi köyhissä? Tästä huomaa taas, ettei keskiluokkaisuus tarkoita automaattisesti korkeaa älykkyyttä.

Vierailija
5/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun enemmän rahaa!!!!!!!!!

Terveisin, kaikki.

P.S. Myös Elon Musk, Mark Zuckerberg, Jeff Bezos

Vierailija
6/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän maksan 8500€ palkasta 3,5k veroja. Joka kuukausi. Olkaa hyvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän