Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ahdistaa joulussa eniten?

Vierailija
20.11.2025 |

Ja mitä olette tehneet asialle?

Kommentit (270)

Vierailija
261/270 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi intersektionaalien pitää kieltää muilta Joulu ja Jeesuslapsi? 

Kukaan ei ole kieltämässä sinulta yhtään mitään. Vietä joulusi sillä teemalla kuin parhaaksi näet, mutta anna sama vapaus muillekin.

Ei ole ollenkaan väärin muistuttaa teitä kristittyjä siitä, että teillä ei oikeasti ole juuri mitään omia juhlapäiviä, vaan olette varastaneet ne kaikki tuhoamiltanne muinaiskulttuureilta lätkäisemällä niiden vuodenkiertoon liittyvien juhlien päälle satukirjanne päähenkilön synnyin- ja kuolinpäivät ja muutaman sivuhenkilönkin synttärit. 

Vierailija
262/270 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista mikään, rakastan joulua! Aloitan tunnelmoinnin marraskuun alussa. Kynttilöitä, kukkia, jouluvaloja, lyhtyjä, pikkuhiljaa jouluisempia makuja. Ostamme muutaman harkitun, toivotun lahjan. Vietämme joulun vain oman perheen kanssa. Jokainen lapsi osallistuu ruokien laittoon, siivouksen hoitaa siivousfirma. Parin viikon rentouttava loma ulkoillen, kirjoja lukien, herkkuja syöden. Jospa vielä hiihto- ja laskettelukelit saisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/270 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onhan se alhaista esim postailla someen kuvia joulukuusenhausta, tunnelmallisia kuusikuvia ja iloisia tekstejä jos tietää että joku seuraajista on menettänyt läheisensä tai perheensä tsunamissa. Eipä noilla postauksilla kunnioiteta heidän surua. Mutta eihän tätä voi ymmärtää sellaiset jotka ei ole koskaan joutuneet kokemaan näin vaikeita asioita."

Olen pahoillani menetyksesi johdosta, mutta jotain suhteellisuudentajua nyt. Et voi oikeasti ajatella niin, että kukaan ei saisi julkisesti iloita joulusta, koska joku toinen on menettänyt läheisensä jouluna. Mieti nyt itsekin, miten typerä tuo kirjoituksesi on.

Joku on menettänyt jonkun rakkaansa vuoden jokaisena päivänä. Sinun periaatteellasi kaikkien pitäisi lakata jakamasta mitään iloisia aiheita someen kokonaan, koska juuri sinä päivänä jonkun seuraajan lapsi/vanhempi/sisarus/muu läheinen on voinut menehtyä. Laitanyt rakas ystävä sinne yläkertaan valot päälle ja siivoa se pe

Usko tai älä, mutta somessa on ihan oikeasti tuollaisia ihmisiä, joiden mielestä toisten onni ja juhlat tai hyvä elämä on joku loukkaus heitä kohtaan. Kommentit on sitten just tuollaisia, ihaillaan että ethän sä ole koskaan kokenut mitään oikeita vastoinkäymisiä, ja sitten tullaan kertomaan niitä omia kokemuksia. Korostuu yleensä varsinkin jouluisin ja äitienpäivänä sekä isänpäivänä.

Vierailija
264/270 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento Thaimaahan.

Vierailija
265/270 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onhan se alhaista esim postailla someen kuvia joulukuusenhausta, tunnelmallisia kuusikuvia ja iloisia tekstejä jos tietää että joku seuraajista on menettänyt läheisensä tai perheensä tsunamissa. Eipä noilla postauksilla kunnioiteta heidän surua. Mutta eihän tätä voi ymmärtää sellaiset jotka ei ole koskaan joutuneet kokemaan näin vaikeita asioita."

Olen pahoillani menetyksesi johdosta, mutta jotain suhteellisuudentajua nyt. Et voi oikeasti ajatella niin, että kukaan ei saisi julkisesti iloita joulusta, koska joku toinen on menettänyt läheisensä jouluna. Mieti nyt itsekin, miten typerä tuo kirjoituksesi on.

Joku on menettänyt jonkun rakkaansa vuoden jokaisena päivänä. Sinun periaatteellasi kaikkien pitäisi lakata jakamasta mitään iloisia aiheita someen kokonaan, koska juuri sinä päivänä jonkun seuraajan lapsi/vanhempi/sisarus/muu läheinen on voinut menehtyä. Laitanyt rakas ystä

Usko tai älä, mutta somessa on ihan oikeasti tuollaisia ihmisiä, joiden mielestä toisten onni ja juhlat tai hyvä elämä on joku loukkaus heitä kohtaan. Kommentit on sitten just tuollaisia, ihaillaan että ethän sä ole koskaan kokenut mitään oikeita vastoinkäymisiä, ja sitten tullaan kertomaan niitä omia kokemuksia. Korostuu yleensä varsinkin jouluisin ja äitienpäivänä sekä isänpäivänä.

Ikävää

Vierailija
266/270 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi sen sanoittaa Konsta Jylhän Joululaulu.

Vierailija
267/270 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli että miten järjestää joulu lapsille,

kun rahaa ei ole.

Vierailija
268/270 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaan äidin kärttyilykohtaukset kun hän väsyy. Sanoo välillä tosi ilkeästi ja sitten 5 min myöhemmin ihmettelee miksi minä en ole kovin iloisella juhlatuulella. Ja sitten toiset 5 min myöhemmin ei ole ihan varma kuka minä olen mutta otaksuu sentään että olen joku sukulainen kun kerran olen jouluna paikalla ja on iloisen kohtelias.

Isääni säälin enemmän kun hän joutuu sietämään sitä koko ajan.

Ja eipähän sille voi oikein muuta tehdä kuin yrittää olla piittaamatta sen sanomisista vaikka se välillä vaikeaa onkin.

Vierailija
269/270 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu on juhla, mitä vietetään perheen ja läheisten kanssa. Minulla ei ole ketään, kenen kanssa viettää joulua, ja silloin tunnen itseni erityisen yksinäiseksi. En myöskään raaski ostaa vai itseäni varten esim kuusta tai kinkkua.

Arviosta itseäsi ja jouluasi. Osta itsellesi kuusi ja kinkkua. 😃 Voihan sitä ostaa pikkuisen kuusen tai vain havuja. Ja pienen kinkkurullan tai vain kinkkusiivuja.

Kiitos kauniista sanoistasi :)

Vierailija
270/270 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista