Kuinka mahdollista on että Räsänen ei yksinkertaisesti ymmärrä Raamattua kovinkaan hyvin
Päivi Räsänen ei peräänny kirjoituksistaan: "Raamatun sana ei muutu"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-ei-peraanny-kirjoituk…
Kommentit (453)
Apostolien teot 4 : 12 . Teistä ei yksikään ole Jeesus . Joten kristittyjen vainot seis .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisten kuuluu saarnata lakia (että syntinen huomaa tilansa) ja evankeliumia, että ihminen saa uskoa syntinsä anteeksi
Laki oli Jeesukseen asti . Sitten tuli sovitus . Jos sä joskus pääset Jeesukseen asti . Kun sä käyt kristittyjen kimppuun käy muiden jotka ei tunne Jeesusta.
EriRaamatusta:
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin op
Tässä keskustelussa on kyllä sanottu useasti, että suurin osa laista poistui Jeesuksen myötä.
Apostolien teot uusi testamentti luku 4 kohta 12. On vain yksi tuomari ja yksi pelastaja . Te ette ole pelastajia vaan ajatte pois .
"Miten te sitten osaatte kyllä heti sanoa, että joku kohta on vain ohje, joka ei koske kristittyjä, kun joku mainitsee kohdan, minkä noudattaminen olisi teille itsellenne hankalaa, kuten uuden testamentin kohdat, jotka koskevat kristityille sallittuja hiusmalleja? "
On se kun lainaaminen ei onnistu, pitää kopsailla...
Siksi, koska luemme Raamattua ja käymme kirkossa, ja molemmista opimme, mikä on oleellista ja mikä ei. Ne VT kohdat mitkä Jeesus on vahvistanut UT koskee meitäkin.
Tässä keskustelussa on kyllä sanottu useasti, että suurin osa laista poistui Jeesuksen myötä.
He eivät tiedä, mistä puhuvat. Minä tiedän, mistä minä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisten kuuluu saarnata lakia (että syntinen huomaa tilansa) ja evankeliumia, että ihminen saa uskoa syntinsä anteeksi
Laki oli Jeesukseen asti . Sitten tuli sovitus . Jos sä joskus pääset Jeesukseen asti . Kun sä käyt kristittyjen kimppuun käy muiden jotka ei tunne Jeesusta.
EriRaamatusta:
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Ja vielä kun ymmärtäisit lukemasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriRaamatusta:
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisim
Otetaan toikin kohta oikein. Täytti kaiken lain ja profeiat täyttyi hänessä. Lunasti lupaukset . Tässä ollaan taas ennen ristiä kohdassa kun Jeesus tuli kiroukseksi vanhan liiton loppu . KRISTUS ON LAIN LOPPU PELASTUKSEKSI KAIKILLE JOTKA USKOO . KUN EI SULLA OLE USKOA ! NYT ON KYSYMYS USKOSTA PELASTAJAAN EIKÄ SULLA SITÄ OLE . ET EDELLEEN EROTA MILLOIN HÄN RISTILLÄ SANOI SE ON TEHTY . SE ON TEHTY .
Minä ymmärrän kyllä. Ymmärrätkö sinä?
Otetaan toikin kohta oikein. Täytti kaiken lain ja profeiat täyttyi hänessä. Lunasti lupaukset . Tässä ollaan taas ennen ristiä kohdassa kun Jeesus tuli kiroukseksi vanhan liiton loppu . KRISTUS ON LAIN LOPPU PELASTUKSEKSI KAIKILLE JOTKA USKOO . KUN EI SULLA OLE USKOA ! NYT ON KYSYMYS USKOSTA PELASTAJAAN EIKÄ SULLA SITÄ OLE . ET EDELLEEN EROTA MILLOIN HÄN RISTILLÄ SANOI SE ON TEHTY . SE ON TEHTY .
Aivan, Kristus on lain loppu niille, jotka uskovat. Uskominen tarkoittaa sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Toki. Tulee ymmärtää samaan tapaan kuin tämäkin.
"Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
Kirje Italiassa asuville ROOMALAISILLE luku 10 . Luepa muutaman kerran ja tee vaikka lomamatka Italiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten Paavali kieltää homot, aihe, josta Jeesus ei sanonut mitään.
Kumman puheita siis pitää noudattaa?
Jeesus oli omien sanojensakin mukaan tullut Israelin kadonneiden lampaiden tähden. Hän kiersi pääasiassa juutalaisten keskuudessa ja juutalaisille homosuhteet olivat kulttuurinen tabu. Vanha testamentti kielsi homosuhteet eikä niitä katsottu hyvällä, joten Jeesus ei juuri niihin törmännyt. Paavali taas oli pakanoiden apostoli, joka matkusteli ja saarnasi ei-juutalaisten keskuudessa. Näillä kansoilla homosuhteet olivat tavallisempia ja siksi Paavali opetti niistä ja kommentoi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
Hellarit käyttää näitä kohtia autojen varastamiseen ja rahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tietoinen siitä, että muut ihmiset arvioivat ymmärryksesi tasoa kommenttiesi sisällön perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten Paavali kieltää homot, aihe, josta Jeesus ei sanonut mitään.
Kumman puheita siis pitää noudattaa?
Jeesus oli omien sanojensakin mukaan tullut Israelin kadonneiden lampaiden tähden. Hän kiersi pääasiassa juutalaisten keskuudessa ja juutalaisille homosuhteet olivat kulttuurinen tabu. Vanha testamentti kielsi homosuhteet eikä niitä katsottu hyvällä, joten Jeesus ei juuri niihin törmännyt. Paavali taas oli pakanoiden apostoli, joka matkusteli ja saarnasi ei-juutalaisten keskuudessa. Näillä kansoilla homosuhteet olivat tavallisempia ja siksi Paavali opetti niistä ja kommentoi asiaa.
Eri
Olet kehittänyt mielenkiintoisen ajatusrakennelman perustellaksesi itsellesi tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tietoinen siitä, että muut ihmiset arvioivat ymmärryksesi tasoa kommenttiesi sisällön perusteella?
En. Käsittääkseni ihmiset arvioivat ymmärrykseni tasoa vain oman ymmärryksensä tasolla.
Kirjoittaja 408:
Kyllä, kaikki on valmista Jeesuksen sovitustyön kautta. Mutta edelleen on moraalilait, Mooseksen kymmenen käskyä, seksuaalisuusasiat voimassa.
Vai voiko ns kristitty elää aivan kuten lystää, mielestäsi? Edes murha ei ole väärin, eikä sitä tarvitse edes katua jos kymmenen käskyä ei päde enää. Ns kristitty saa myös mielin määrin harjoittaa seksiä miten vaan , kenen kanssa vaan?
Tahalliseja syntejä ei ole lupaa harjoittaa, Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi. Se olisi Jeesuksen sovitysveren päälle kävelemistä, halveksimista, väärinkäyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
"Miten te sitten osaatte kyllä heti sanoa, että joku kohta on vain ohje, joka ei koske kristittyjä, kun joku mainitsee kohdan, minkä noudattaminen olisi teille itsellenne hankalaa, kuten uuden testamentin kohdat, jotka koskevat kristityille sallittuja hiusmalleja? "
On se kun lainaaminen ei onnistu, pitää kopsailla...
Siksi, koska luemme Raamattua ja käymme kirkossa, ja molemmista opimme, mikä on oleellista ja mikä ei. Ne VT kohdat mitkä Jeesus on vahvistanut UT koskee meitäkin.
Pyhä Henki johdattelee uskovaa. Kirkossa ei enää juuri opeteta synnistä, ainakaan evl kirkossa. Luopiokirkko.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja 408:
Kyllä, kaikki on valmista Jeesuksen sovitustyön kautta. Mutta edelleen on moraalilait, Mooseksen kymmenen käskyä, seksuaalisuusasiat voimassa.
Vai voiko ns kristitty elää aivan kuten lystää, mielestäsi? Edes murha ei ole väärin, eikä sitä tarvitse edes katua jos kymmenen käskyä ei päde enää. Ns kristitty saa myös mielin määrin harjoittaa seksiä miten vaan , kenen kanssa vaan?
Tahalliseja syntejä ei ole lupaa harjoittaa, Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi. Se olisi Jeesuksen sovitysveren päälle kävelemistä, halveksimista, väärinkäyttämistä.
Eli raiskatun tyttären saa myydä raiskaajalle, hintakin oli muistaakseni määritelty.
Vielä, kun ymmärtäisitte, mitä Jeesus tarkoitti sillä "synnin tekemisellä".
Eri
Synti on sitä, mikä on Jumalan tahdon vastaista.