Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka mahdollista on että Räsänen ei yksinkertaisesti ymmärrä Raamattua kovinkaan hyvin

Vierailija
20.11.2025 |

Päivi Räsänen ei peräänny kirjoituksistaan: "Raamatun sana ei muutu"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-ei-peraanny-kirjoituk…

Kommentit (453)

Vierailija
381/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten kuuluu saarnata lakia (että syntinen huomaa tilansa) ja evankeliumia, että ihminen saa uskoa syntinsä anteeksi

Vierailija
382/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun voi ymmärtää kovin monella tavalla. Mitä tulee vaikkapa homouteen, niin joidenkin mukaan Raamattu määrittelee sen synniksi, kun taas toiset sanovat lukeneensa koko Raamatun läpi löytämättä sieltä yhtään sellaista kohtaa, jossa homous määriteltäisiin synniksi. Kun joku väittää Raamatun sanovan jotain mitä minä en Raamatussa ole sitä lukiessani nähnyt, en lähtisi väittämään ettei tämä toinen ymmärrä Raamattua. Ennemmin ajattelisin, että me tulkitsemme Raamattua eri tavalla.

Itse en halua nähdä Raamattua sellaisena kirjana, joka yrittää rajoittaa meidän elämäämme. En halua sen olevan tiukka lakikirja, jota pitäisi noudattaa pilkuntarkasti. Minua puhuttelee Uuden Testamentin kertomukset Jeesuksesta, joka vietti aikaa oman aikansa ns. syntisten kanssa joita fariseukset halveksuivat, ja moitti ainoastaan näitä uskonnollisia lakeja kirjaimellisesti noudattaneita fariseuksia h

Jeesus vietti aikaa syntisten kanssa, että nämä kääntyisivät pois synneistä. Hän ei viettänyt aikaa heidän kanssaan, näyttääkseen hyväksynnän synnin harjoittamiselle. Jeesus käski ihmisiä luopumaan synneistä, ja tekemään parannuksen.

Mitä Jeesus sanoikaan  esim. aviorikkojalle,: "mene äläkä syntiä enää tee" .

Jeesus puhui myös erittäin vakavasti, Hän ei ollut mikääm kaikkea sallivaa hippi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa sitten kun pääsette kohtaan kuoleman jälkeen . 

Vierailija
384/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä inttäjillä elävää seurakuntayhteyttä, jossa kristityt auttavat ja tukevat toisiaan, pesevät toistensa jalkoja? 

Se on elävän uskon tunnusmerkki.

Smaa mieltä, että Raamatun mukaan elävä usko ei ole mikään "erakkolaji", jossa pärjätään yksin omien ajatusten kanssa. Siinä on nimenomaan kyse yhteisöstä, ja nostaisin siitä kolme pointtia, jotka erottaa sen kuolleesta uskonnosta:

Ei yksin: Raamattuhan vertaa seurakuntaa ruumiiseen. Ei irtileikattu sormikaan pysy elossa yksinään. Samalla tavalla usko hiipuu ilman toisten uskovien yhteyttä (Hepr. 10:25). Tarvitaan se porukka, jossa pysyy "valveilla".

Toisten auttaminen: Se ei ole vain hengailua, vaan Raamatun käsky on kantaa toisten taakkoja (Gal. 6:2). Elävässä uskossa ei jätetä kaveria yksin murheiden tai kiusausten kanssa, vaan autetaan

Luettelit vain asioista, jotka muodostavat kuppikunnan tai kuppikuntia. Missä on paljon "lihaa", se alkaa pian pilaantua ja pian on korppikotkilla bileet pystyssä. Matt. 24:28

Vierailija
385/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun voi ymmärtää kovin monella tavalla. Mitä tulee vaikkapa homouteen, niin joidenkin mukaan Raamattu määrittelee sen synniksi, kun taas toiset sanovat lukeneensa koko Raamatun läpi löytämättä sieltä yhtään sellaista kohtaa, jossa homous määriteltäisiin synniksi. Kun joku väittää Raamatun sanovan jotain mitä minä en Raamatussa ole sitä lukiessani nähnyt, en lähtisi väittämään ettei tämä toinen ymmärrä Raamattua. Ennemmin ajattelisin, että me tulkitsemme Raamattua eri tavalla.

Itse en halua nähdä Raamattua sellaisena kirjana, joka yrittää rajoittaa meidän elämäämme. En halua sen olevan tiukka lakikirja, jota pitäisi noudattaa pilkuntarkasti. Minua puhuttelee Uuden Testamentin kertomukset Jeesuksesta, joka vietti aikaa oman aikansa ns. syntisten kanssa joita fariseukset halveksuivat, ja moitti ainoastaan näitä uskonnollisia

Sekin avionrikkoja juutamooses ja ennen ristiä. 

Vierailija
386/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten kuuluu saarnata lakia (että syntinen huomaa tilansa) ja evankeliumia, että ihminen saa uskoa syntinsä anteeksi

Laki oli Jeesukseen asti . Sitten tuli sovitus .   Jos sä joskus pääset Jeesukseen asti  .  Kun sä käyt kristittyjen kimppuun käy muiden jotka ei tunne Jeesusta. 

Vierailija
387/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: No näytähän Raamatusta kohta missä jumala toteaa että no nyt homous ei enää olekaan synti.

TÄMÄ. Raamatun siteeraaminen ei ole sentään vielä laitonta. Kuuluu sananvapauden piiriin vaikka siitä tuleekin paha mieli joillekin. 

Vierailija
388/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt o juhlinut joulua 2026 vuotta jo . Opeta niitä jotka ei ole. 

Vierailija
389/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin joululaulu . Sydämeeni joulun teen . 

Vierailija
390/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoin joululaulu. 

Vierailija
391/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki oli Jeesukseen asti . Sitten tuli sovitus .   Jos sä joskus pääset Jeesukseen asti  .  Kun sä käyt kristittyjen kimppuun käy muiden jotka ei tunne Jeesusta. 

Moraalilait, kymmenen käskyä, seksuuaalilait ovat voimassa kristityillekin!  Jeesus ei kumonnut lakia.

Juutalaisten seremonialait, esim ruoka ja kangassekoitteet, ympärileikkaus, ja paljon muuta, ei koske kristittyjä.Tällaiset ulkoiset, juutalsisille annetut lait ei tarvita enää Jeesuksen sovitustyön myötä!

Vierailija
392/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkoon joulu youtube

Vierailija
393/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moraalilait, kymmenen käskyä, seksuuaalilait ovat voimassa kristityillekin!  Jeesus ei kumonnut lakia.

Juutalaisten seremonialait, esim ruoka ja kangassekoitteet, ympärileikkaus, ja paljon muuta, ei koske kristittyjä.Tällaiset ulkoiset, juutalsisille annetut lait ei tarvita enää Jeesuksen sovitustyön myötä!

Sitten oli se totuus uudessa testamentissa . Että KAIKKI ovat syntiä tehneet.  KAIKKI TARKOITTAA KAIKKI.  

Vierailija
394/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua nähdä Raamattua sellaisena kirjana, joka yrittää rajoittaa meidän elämäämme. En halua sen olevan tiukka lakikirja, jota pitäisi noudattaa pilkuntarkasti. Minua puhuttelee Uuden Testamentin kertomukset Jeesuksesta, joka vietti aikaa oman aikansa ns. syntisten kanssa joita fariseukset halveksuivat, ja moitti ainoastaan näitä uskonnollisia

Jeesus vietti aikaa syntisten kanssa, että nämä kääntyisivät pois synneistä. Hän ei viettänyt aikaa heidän kanssaan, näyttääkseen hyväksynnän synnin harjoittamiselle. Jeesus käski ihmisiä luopumaan synneistä, ja tekemään parannuksen.

Mitä Jeesus sanoikaan  esim. aviorikkojalle,: "mene äläkä syntiä enää tee" .

Jeesus puhui myös erittäin vakavasti, Hän ei ollut mikääm kaikkea sallivaa hippi.

Vielä, kun ymmärtäisitte, mitä Jeesus tarkoitti sillä "synnin tekemisellä".

Vierailija
395/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua nähdä Raamattua sellaisena kirjana, joka yrittää rajoittaa meidän elämäämme. En halua sen olevan tiukka lakikirja, jota pitäisi noudattaa pilkuntarkasti. Minua puhuttelee Uuden Testamentin kertomukset Jeesuksesta, joka vietti aikaa oman aikansa ns. syntisten kanssa joita fariseukset halveksuivat, ja moitti ainoastaan näitä uskonnollisia lakeja kirjaimellisesti noudattaneita fariseuksia heidän kovasydämisyydestään. Tämä jos mikä ava

Väärinkäsitykset:

Raamattua voi tulkita eri tavoilla, mutta kaikki tavat eivät ole yhtä lähellä totuutta. Ei ole merkityksetöntä, miten Raamattua tulkitsee. Kuitenkin ihmisen olisi hyvä yrittää tulkita Raamattua itse ja hyväksyä se, että muutkin tulkitsevat Raamattua omilla tavoillaan. On hyvä, jos pystyy arvioimaan, mikä tulkinta perustuu kehittyneeseen ymmärrykseen, ja mikä vähemmän kehittyneeseen. 

Jumalalle ei ole merkitystä sillä, millaisena haluaisit nähdä Raamatun. Kannattaisi ennemmin yrittää ymmärtää, millainen Raamattu todella on. Kovasydämisyys ei tarkoita sitä, että noudattaa lakeja kirjaimellisesti, vaan sitä, ettei pysty antamaan anteeksi. 

Olet ymmärtänyt väärin sen, mikä elämässä on tärkeintä. Se ei ole se, että haluaisimme oikeasti toisille hyvää, vaan se, että teemme sen, mikä on oikein, vaikkemme haluaisikaan, siksi, koska se on oikein. Ja että yritämme selvittää, mikä on Jumalan tahto, jotta käsityksemme oikeasta olisi mahdollisimman kehittynyt.

Vierailija
396/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten oli se totuus uudessa testamentissa . Että KAIKKI ovat syntiä tehneet

Kaikki ovat syntisiä, kyllä. Koska ihmisen perusluonne on langennut, turmeltunut, täysin syntinen.Teemme syntiä jopa huomaamatta ja ajatustasolla. Teemme syntiä vaikka eläisimme mahdollisimman "hyvin", ja Jumalan tahdon mukaisesti. Nämä ihmisluonteeseen kuuluvat synnit Jeesus lunasti Golgatan ristillä. 

Mutta, huomaa ero: 

Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi elää synneissä, syntinen elämäntapa, tahalliset synnit, elää niin kun itse haluaa. Ihminen tulee elää niin kun Jumala on määrännyt, eikä Jeesus lunastanut tahallisia syntejä ristillä! 

Vierailija
397/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
398/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä joskus pääset Verkkokauppaan asti, niin osta toimiva näppäimistö. 

Vierailija
399/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa uskoa eikä tarvitse alkaa vinkumaan jos sekulaari yhteiskunta sanoo että olet väärässä. Parempi olisi jos hihhulit antaisivat muiden vaan olla ja pitää päänsä kiinni.

Jos sekulaarit haluavat, että uskovien päät pysyvät kiinni eivätkä ole mediassa puhumassa niin ehkä ei kannata heitä vetää oikeuteen ties minkä (osin keksittyjen) syiden varjolla

Vierailija
400/453 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Raamatusta:

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.