Mitä olisit tällaisessa tilanteessa tehnyt? Käytiin seurustelukumppanini kanssa sairaalassa katsomassa hänen mummoaan, on ollut osastolla
muutaman päivän. Kysyin mieheltä viedäänkö hänelle jotain ja mies oli sitä mieltä että ei. Jos käyn omia läheisiäni katsomassa, vien suklaata, lehden tms. Menimme huoneeseen ja jonkin ajan kuluttua mummo ojensi kympin seteliä että käykää kanttiinista ostamassa karkkia kaikille. Mummo istui sängyssä, minä vieressä ja mies kauimpana. Otin ojennetun setelin ja ojensin miestä päin, niin mies tempaisi kätensä mielenosoituksellisesti kauemmas ja jopa siirtyi kauemmas istumaan ja oli tosi jurottavan näköinen. Tilanne oli tosi hämmentävä, istuin siinä seteli kädessä ja mummon ilme oli, en osannut tulkita oliko se hämmentynyt vai ivallinen. Lähdin sitten kanttiiniin ja ostin karkit. Mummo oli karkeista iloinen ja mies jurotti koko loppuajan. Kun lähdimme kysyin tilanteesta. Ainoa mitä vastasi oli: No mieti nyt vähän. Koska en harrasta mitään arvausleikkejä ajattelin etten ala arvailemaan ja ettei tuollainen moukka ole minua varten. Mitä te olisitte tehneet varsinkin tuossa tilanteessa kun olin saanut setelin käteen ja tilanne muuttui noin oudoksi.
Kommentit (63)
Minä en pystyisi olenaan noin tyhmän hyypiön kanssa päivääkään. On varmaan muitakin tilanteita, joissa mies käyttäytyy moukkamisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun papan sokerit on jo tarpeeksi koholla etten sille mitään sokereita ostele vaikka kuinka pyytää.
Tässä ei puhuttu sinun papasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin ostanut jo ennen sairaalaan menoa jotakin, eli en olisi kehdannut mennä tyhjin käsin ja sen jälkeen vielä ottamaan sairaalassa olevan rahoja.
En olisi kysynyt mieheltä haetaanko jotain vaan, että käydään hakemassa jotain ennen kuin mennään.
Nykyään ollaan siirrytty siihen, ettei naisystävä/vaimo ole se, joka hoitaa miehen sukulaissuhteiden sujumisen ja opettaa käytöstapoja miehelleen, vaan aikuisen miehen tulisi kyetä näihin ihan itse.
Heh, niinhän sä luulet.#metatyöt#naisvalitus
Sukupuolittuneet kaavat ovat edelleen olemassa ja voivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin ostanut jo ennen sairaalaan menoa jotakin, eli en olisi kehdannut mennä tyhjin käsin ja sen jälkeen vielä ottamaan sairaalassa olevan rahoja.
En olisi kysynyt mieheltä haetaanko jotain vaan, että käydään hakemassa jotain ennen kuin mennään.
No eihän tämä seurustelukumppani tunne mummoa ja tiedä mistä hän tykkää tai voiko ylipäätään syödä makeaa. Miehen asia tuo olisi ollut, mutta mies on törppö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan siirrytty siihen, ettei naisystävä/vaimo ole se, joka hoitaa miehen sukulaissuhteiden sujumisen ja opettaa käytöstapoja miehelleen, vaan aikuisen miehen tulisi kyetä näihin ihan itse.
Heh, niinhän sä luulet.#metatyöt#naisvalitus
Väärin, kyllä se vaan on niin, että #miesylättyyerosta
Vierailija kirjoitti:
Mieshenkilön olisi pitänyt kursailla ja sanoa muorille, että ei nyt tuhlata sinun rahojasi, minä käyn kyllä ostamassa sulle mellit. Ja jos olisi omannut "boolssit", niin olisi sanonut lisäksi, että toi Pirkko-Villiina juuri karkinostoa ehdottikin, mutta mieshlöllä oli niin kova kiire päästä muorin luokse, että ei kuljettu kanttiinin kautta.
Tämä olisi ollut tyylikäs ja aikuismainen tapa hoitaa tilanne. Jos aapeen mies olisi tähän kyennyt, hänestä saattaisi olla pitkäaikaiseksi kumppaniksi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun papan sokerit on jo tarpeeksi koholla etten sille mitään sokereita ostele vaikka kuinka pyytää.
Really?! Yritin vinkata että aloittajalle huomioko aloittaja mummon terveydentilan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tämä seurustelukumppani tunne mummoa ja tiedä mistä hän tykkää tai voiko ylipäätään syödä makeaa. Miehen asia tuo olisi ollut, mutta mies on törppö.
käy-dään, ei olisin käy-nyt
Niin, kysyikö ap seteliä vastaanottaessa saako se mummo syödä makeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Really?! Yritin vinkata että aloittajalle huomioko aloittaja mummon terveydentilan?
Jos mummo pyytää hakemaan karkkia vierailleen, miksi hänen terveydentilansa olisi pitänyt huomioida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyi tai ei, olisi miehen mummonsa tuntien pitänyt hoitaa tilanne eikä alkaa mököttämään kuin pikkupoika. Ap ei ole ajatuksenlukija kuten ei kukaan muukaan. Jos ei olisi mummo sietänyt sokeria, olisi mies voinut sanoa että käynpä hakemassa sinulle kukkia, kirjan, lehden tms. Eli eiköhän mummo sokeria sietänyt eikä tuo sokerinsieto edes ole aloituksen tärkein kommentoinnin aihe vaan miehen moukka käytös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshenkilön olisi pitänyt kursailla ja sanoa muorille, että ei nyt tuhlata sinun rahojasi, minä käyn kyllä ostamassa sulle mellit. Ja jos olisi omannut "boolssit", niin olisi sanonut lisäksi, että toi Pirkko-Villiina juuri karkinostoa ehdottikin, mutta mieshlöllä oli niin kova kiire päästä muorin luokse, että ei kuljettu kanttiinin kautta.
Tämä olisi ollut tyylikäs ja aikuismainen tapa hoitaa tilanne. Jos aapeen mies olisi tähän kyennyt, hänestä saattaisi olla pitkäaikaiseksi kumppaniksi muutenkin.
Minusta kieroa. Jos mies olisi ollut reilu, hän olisi sanonut, että kielsin naisystävää tuomasta sinulle mitään, mutta jos haluat meidän ostavan sinulle karkkia, niin nyt menemme sitä hakemaan.
Liian imelää olisi väittää, ettei tuotu tuliaisia koska oli niin kiire tulla luoksesi. Sehän ei ollut totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sillä mummollakin on jonkinlainen itsemääräämisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kieroa. Jos mies olisi ollut reilu, hän olisi sanonut, että kielsin naisystävää tuomasta sinulle mitään, mutta jos haluat meidän ostavan sinulle karkkia, niin nyt menemme sitä hakemaan.
Liian imelää olisi väittää, ettei tuotu tuliaisia koska oli niin kiire tull
Niin, koska totuus olisi varmaan ollut ettei naisella ollut ylimääräistä rahaa ja mies itse on niin pihi ettei edes mummolleen suklaalevyä halua ostaa.
Miksiköhän huomaavaisuus tai käytöstavat puuttuvat useimmin suomalaisilta miehiltä, ei toki kaikilta, joten ei yleistetä. Naiset usein huolehtivat lahjoista ja viemisistä. ym.
Oma ex-mies sai minun sappeni kiehumaan, kun ei aikonut muistaa vanhaa äitiään mitenkään äitienpäivänä. Tunsin äidin, joten harmitti hänen puolestaan. Vihjasin että voisi edes soittaa, laittoi sitten tekstarin yhdeksältä illalla. Minua ei onnitellut edes pyöreinä synttäreinä. Muuten ihan hyvä ja kiva mies, mutta tuollaiset puuttuvat tavat olivat yksi syy eroon, ei toki ainoa.
Jotkut miehet on vaan tuollaisia.Toivottavasti mummo tervehtyy.
Mies toki oli moukka, mutta rehellisyyden nimissä mummokin todennäköisesti oletti, että sinä käyt ne hakemassa eikä mies.
Miehen kanssa asia pitää puhua auki. Kuka nyt jurottajan kanssa haluaa seurustella ?
Asian pointti lienee se, ettei ap:llä ja poikaystävällä ole minkäänlaista kommunikaatiota. Ja ilman sitä ei ole parisuhdetta.
Täytyykin taas muistuttaa kohta aikuisia omia poikia aina puhumaan avoimesti kumppanilleen.