Mitä olisit tällaisessa tilanteessa tehnyt? Käytiin seurustelukumppanini kanssa sairaalassa katsomassa hänen mummoaan, on ollut osastolla
muutaman päivän. Kysyin mieheltä viedäänkö hänelle jotain ja mies oli sitä mieltä että ei. Jos käyn omia läheisiäni katsomassa, vien suklaata, lehden tms. Menimme huoneeseen ja jonkin ajan kuluttua mummo ojensi kympin seteliä että käykää kanttiinista ostamassa karkkia kaikille. Mummo istui sängyssä, minä vieressä ja mies kauimpana. Otin ojennetun setelin ja ojensin miestä päin, niin mies tempaisi kätensä mielenosoituksellisesti kauemmas ja jopa siirtyi kauemmas istumaan ja oli tosi jurottavan näköinen. Tilanne oli tosi hämmentävä, istuin siinä seteli kädessä ja mummon ilme oli, en osannut tulkita oliko se hämmentynyt vai ivallinen. Lähdin sitten kanttiiniin ja ostin karkit. Mummo oli karkeista iloinen ja mies jurotti koko loppuajan. Kun lähdimme kysyin tilanteesta. Ainoa mitä vastasi oli: No mieti nyt vähän. Koska en harrasta mitään arvausleikkejä ajattelin etten ala arvailemaan ja ettei tuollainen moukka ole minua varten. Mitä te olisitte tehneet varsinkin tuossa tilanteessa kun olin saanut setelin käteen ja tilanne muuttui noin oudoksi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
mummon ilme oli, en osannut tulkita oliko se hämmentynyt vai ivallinen.
Mummo näki kumpi teistä on rahan perään.
Ei, vaan mummo oli girls girl ja näytti aloittajalle millainen törppö lapsenlapsensa on. Sillä oli kasvoillaan mummojen klassinen huomasitkos-ilme.
Olisin ostanut jo ennen sairaalaan menoa jotakin, eli en olisi kehdannut mennä tyhjin käsin ja sen jälkeen vielä ottamaan sairaalassa olevan rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi ottanut rahaa mummolta vaan olisin hakenut karkkia kanttiinista omalla rahalla. En yhtään ihmettele että mies suuttui, ottaa nyt rahaa vanhalta ihmiseltä.
Miksi minun olisi pitänyt ostaa omalla rahalla lähes vieraalle ihmiselle. Olen opiskelija ja mies sitävastoin hyväpalkkaisessa työssä. Vanhalta ihmiseltä? Olisiko sitten kaverilta tai äidiltään ollut parempi ottaa? Ja muutenkin mummo antaa kumppanilleni rahaa, ei hänelle ole tuottanut vaikeuksia ottaa rahaa vastaan aikaisemmin. Minusta olisi ollut törkeää sivuuttaa toisen pyyntö saada jotain kanttiinista.
Ei ole silti sinun asiasi ottaa rahaa vieraalta ihmiseltä jolle seurustelukumppanisi on sukua. Ehkäpä mies tiesi että mummolla on rahat vähissä. Eli tosiaankin mietipä vähän.
Olen eri, mutta eihän mies ole mikään mummon edunvalvoja. Jos mummo haluaa karkkia omilla rahoillaan, niin miehen on parasta totella.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ostanut jo ennen sairaalaan menoa jotakin, eli en olisi kehdannut mennä tyhjin käsin ja sen jälkeen vielä ottamaan sairaalassa olevan rahoja.
En olisi kysynyt mieheltä haetaanko jotain vaan, että käydään hakemassa jotain ennen kuin mennään.
En edes ymmärrä, mitä ap yrittää sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Veikkaisin kyllä että suurin osa miehistä ei käyttäytyisi noin, joten tässä ei ole mistään kollektiivisesta miesten käyttäytymismallista kyse. Sinä ehkä käyttäytyisit vastaavasti, taisi kalikka kalahtaa kun noin kirpaisi.
Tarina on täysin keksitty ja tarkoituksena on vain levittää miesvihaa.
Ap toimi oikein, ei tuossa ole mitään huomautettavaa. Seuraavaksi sitten on syytä miettiä, haluaako ap elää jatkossakin kiukuttelevan, puolimykän tollon kanssa, jollaiseksi mies osoittautui.
Mies varmaan ajatteli, että mummolta täytyy viedä vasu pois. Oli sokeeraantunut siitä, että sairaalle karuskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi kysynyt mieheltä haetaanko jotain vaan, että käydään hakemassa jotain ennen kuin mennään.
Nykyään ollaan siirrytty siihen, ettei naisystävä/vaimo ole se, joka hoitaa miehen sukulaissuhteiden sujumisen ja opettaa käytöstapoja miehelleen, vaan aikuisen miehen tulisi kyetä näihin ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä, mitä ap yrittää sanoa.
Arvaan ettet ymmärrä paljon muutakaan.
Ongelma tässä ei ole se, että tekikö ap väärin vai ei, vaan se, että mies on henkiseltä tasoltaan jossain hamsterin ja kissan välillä, jos ei pysty edes kertomaan, mikä kiukuttaa. Eroaisin, ei ole naisen tehtävä opettaa miehelle tunnetaitoja, jotka olisi pitänyt vanhempien opettaa välillä 0-18 ja sen jälkeen miehen olisi pitänyt opetella itse, jos ei opetettu.
Kiinnostaa mikähän tässä oikein oli taustalla? En keksi itse mitään syytä miehen käytökselle. Ap tule kertomaan jos selviää?
Mun papan sokerit on jo tarpeeksi koholla etten sille mitään sokereita ostele vaikka kuinka pyytää.
No mitä sä sitä seteliä sille äijälle oot tyrkyttämässä? En taas ymmärrä mikä ongelma tossa on? Ja jos kerta normaalisti ostat valmiiksi tulijaisiksi jotain niin olisit käyny ostamassa?? Ei varmaan lupaa tarvi kysellä
Vierailija kirjoitti:
Mun papan sokerit on jo tarpeeksi koholla etten sille mitään sokereita ostele vaikka kuinka pyytää.
Tämän takia mulla ei ole, eikä tule lapsia.
Kyllä sinä nyt ap näit millainen tämä mies on. Juokse.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä ei ole se, että tekikö ap väärin vai ei, vaan se, että mies on henkiseltä tasoltaan jossain hamsterin ja kissan välillä, jos ei pysty edes kertomaan, mikä kiukuttaa. Eroaisin, ei ole naisen tehtävä opettaa miehelle tunnetaitoja, jotka olisi pitänyt vanhempien opettaa välillä 0-18 ja sen jälkeen miehen olisi pitänyt opetella itse, jos ei opetettu.
Tämä. Tuollainen ap:n kuvailema mies on juuri niitä miehiä, kuten exänikin oli, joka suuttuu asiasta jota ei normaali ihminen edes huomaa ja kun kysyy mikä on, mies vastaa: Mieti sitä. Aikuinen ihminen ei osannut sanoittaa mitään tunteitaan, ainoastaan näyttää negatiivisia tunteita, positiivisia ei osannut edes näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan siirrytty siihen, ettei naisystävä/vaimo ole se, joka hoitaa miehen sukulaissuhteiden sujumisen ja opettaa käytöstapoja miehelleen, vaan aikuisen miehen tulisi kyetä näihin ihan itse.
Heh, niinhän sä luulet.#metatyöt#naisvalitus
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pelkkänä seurustelijana olisi toisen sukulaisen ojentamaan rahaan itse tarttunut. Olisin vain katsonut mieheen, että ottaako hän sen setelin.
Häh? Eihän hän ottanut sitä rahaa itselleen, vaan tehdäkseen vanhalle ihmiselle palveluksen.
X-kumppani siitä pian tuleekin.