Kuka vie meidän lintujen talipötkylät?
Jo toinen kerta tänä talvena kun lähes täysi pötkylä puusta viety. Tuokin oli kilon pötkylä. Kuka sen on vienyt? Naru vain jäljellä.
Kommentit (31)
Orava vie ainakin talipalloja, puree reiän muoviseen telineeseen ja ottaa sieltä talipallon.
Joku toinen eläin tai iso lintu. Näen mustarastaita koko ajan talipallojen kimpussa.Pienet kottaraiset eivät saa juuri muuta kuin murut jotka putoaa kun nuo isot syövät kaiken.
Naapuri. Paistaa talissa pottuja lounaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Joku toinen eläin tai iso lintu. Näen mustarastaita koko ajan talipallojen kimpussa.Pienet kottaraiset eivät saa juuri muuta kuin murut jotka putoaa kun nuo isot syövät kaiken.
Kottarainen ja mustarastas ovat samankokoisia.
Mustarastaat eivät kyllä jaksa kantaa talipalloja mihinkään, nokkivat toki niistä suupaloja niinkuin muutkin linnut.
vihaan näitä rottien ruokkioita ja käyn kerää ne pois jos nään jollai semmosii, kolkyt oon saanu tänä talvena poistettuu, ja palloi en viitti laskee.
Itse nähneenä omalta pihalta, niin orava ja varis, varmasti harakkakin onnistuu.
Mulla oli sellaisua 3 pallon pötkölöitä. Tiputtivat sen maahan ja repivät verkon auki ja varis kätki pallot maahan ja ilmeisesti kövi välillä syömässä.
Meillä vie kettu, vaikka miten yritän ripustaa sen. Kettu on ovela ja venyväinen.
Toinen on varis, iso ja vahva nokka.
Meillä myös varis koko ajan ollut viemässä pieniltä .
Mikä eläin vie sellaiset isot kävyt joihin on tungettu talia ja muuta ja narulla roikkuu puussa?
Näin jossain kuvan, jossa valkohäntäpeurat (?) kurkottivat lintulaudalle ja söivät sieltä. Miten korkealla pötkylät roikkuvat?
Orava?