Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa muuttaa Yhdysvaltoihin, minä en!

Vierailija
19.11.2025 |

Mieheni on alkanut puhumaan ja painostamaan minua muuttamaan hänen kanssaan Yhdysvaltoihin. Minä en halua.

Mies perustelee sillä että palkka on siellä isompi kun veroja ei mene niin paljoa ja että palkka riittäisi siellä paremmin, kun töitä voi tehdä niin paljon kuin haluaa. Hänen palkkansa on nyt noin 2000e/kk, Yhdysvalloissa saisi kuulemma 5000-6000e/kk, kun töitä voi tehdä aina halutessaan. Ei kuulemma tarvitse paljoa lepoa ja kotona ei viihdy. Ja mitään työtarjousta hän ei tosiaan ole sieltä saanut.

Minua ei kiinnosta Yhdysvallat ollenkaan, ei työskentely siellä eikä mikään muukaan, ja pidän myös vähän turvattomana ja kaukaisena paikkana. Olen myös opiskelija tällä hetkellä, en todellakaan halua jättää opiskelujani kesken, ja vaikka muuttaisimme opiskelujen jälkeen niin en silti halua. Mieheni sanoi että minun pitää kuunnella ja seurata häntä, koska olemme pariskunta. Mutta olen tyytyväinen suomeen, koko elämäni on täällä. Mieheni on ulkomaalainen (ei amerikasta päin), jos sillä on merkitystä.

Mitä ihmettä teen tai sanon hänelle, miten saan järkeä hänen päähän?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun keksii aloituksia, voisi panostaa edes hiukan uskottavuuteen. Ei USA:han noin vaan muuteta. Suomeen on todella helppo muuttaa verrattuna jenkkeihin. Jos joku lukee tätä ketjua tosissaan ja on nuori ja pian valmistuva, kannattaa ehdottomasti hakea muualta töitä. Voi seurata sitten kauempaa kuin Suomi uppoaa suohon.

Tämä on kyllä valitettavasti ihan oikea asia mihin kaipaan apua. En tiedä Yhdysvalloista ja näistä asioista juuri mitään, siksi kysyn täältä neuvoa.

Ap

Vierailija
62/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko sillä ja sulla kansalaisuutta tai viisumia tuonne? Jos ei, niin ei joku 2K/kk tienaava tule löytämään työnantajaa Amerikasta, joka hakee sille viisumin. Jos te luulette muuttavanne tuonne hakeeksenne töitä, niin vuokrat tuolla on kevyesti 2-3K/kk ja ylöspäin riippuen mihin menette.

Ei hänellä ole mitään kansalaisuutta eikä viisumia, ei ole koskaan edes käynyt Yhdysvalloissa, joten pidän outona että haluaa sinne niin kovasti. Kuinka paljon tienaisi Yhdysvalloissa yleensä jos suomessa tienaa 2000e/kk? Kuinka paljon noin suunnilleen jäisi pakollisien kulujen jälkeen?

Ap

Sehän riippuu ihan mitä työtä tekee.

Mieheni on kokki. Mikä on kokin palkka siellä yleensä? Onko tuo miehen sanoma 5000-6000e/kk realistinen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo trolli.

Kuka haluais Jenkkeihin tähän maailmanaikaan? Ei tajua miten paljon siellä kuolee joka päivä ampumisiinkin. Ja missä töissä ahkera ihminen tienais noin vähän? En keksi. Oma lapseni sai Mc Donaldsillakin reilusti enemmän, täysin ilman muuta koulutusta.

Mieheni on ammattikoulun käynyt ja tuo on hänen palkkansa. Kuinka paljon lapsesi sitten tienasi?

Ja kyllä, olen tosiaan hänelle noista ampumisista koittanut sanoa, että en halua pelätä kuolevani kun menen ulos, johon vastasi että ei minun kuulemma tarvitse kun voin mennä ulos hänen kanssaan joka kerta! Mutta eihän se silti ampumista estä!

Ap

Hmm, kyllä kunnon duunari tienaa helposti paljonkin, mietipä vaikka putkimiehiä... Lapseni sai n. 2500€/kk

"Mieheni on ravintola-alalla. Kokkien palkat ei ole mitkään ruhtinaaliset.

Ap"

Uskomatonta jos Mäccärillä - ravintola-alaa sekin- tienaa enemmän kuin oikeana kokkina...

Onko miehelläsi minkälaiset säästöt? 

Vierailija
64/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkina työluvan saaminen on täysin Mahdotonta.

Ap olet silti ihan lapanen ja ovimatto, kun edes mietit tuollaisia. 

Vierailija
65/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sinne niin vaan muuteta. Tai saada edes viisumia. Sanot vaan ettet halua muuttaa Usaan. Siinä se.

Sanoin etten halua monet kerrat, mutta jankuttaa asiaa jatkuvasti, ja yrittää suostutella.

Ap

Olisit nyt edes satuillut, että miehellä on työtarjous. Ei hän noin sinne pääse.

Yhdysvaltoihin muuttamatta jättäminen on helppoa: et hanki matkaa sinne etkä nouse lentokoneen tai matkustajalaivan kyytiin. Vaikka olisitkin matkustanut Yhdysvaltoihin, voit helposti korjata tilanteen palaamalla kotimaahan. 

Vierailija
66/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko sillä ja sulla kansalaisuutta tai viisumia tuonne? Jos ei, niin ei joku 2K/kk tienaava tule löytämään työnantajaa Amerikasta, joka hakee sille viisumin. Jos te luulette muuttavanne tuonne hakeeksenne töitä, niin vuokrat tuolla on kevyesti 2-3K/kk ja ylöspäin riippuen mihin menette.

Ei hänellä ole mitään kansalaisuutta eikä viisumia, ei ole koskaan edes käynyt Yhdysvalloissa, joten pidän outona että haluaa sinne niin kovasti. Kuinka paljon tienaisi Yhdysvalloissa yleensä jos suomessa tienaa 2000e/kk? Kuinka paljon noin suunnilleen jäisi pakollisien kulujen jälkeen?

Ap

Mieheni on kokki. Mikä on kokin palkka siellä yleensä? Onko tuo miehen sanoma 5000-6000e/kk realistinen?

Ei ole, eikä kokkina saa työlupaa. 

Vierailija
67/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Average näyttäisi Googlen mukaan olevan noin 25 dollaria per tunti. Ei häävi.

Vierailija
68/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun keksii aloituksia, voisi panostaa edes hiukan uskottavuuteen. Ei USA:han noin vaan muuteta. Suomeen on todella helppo muuttaa verrattuna jenkkeihin. Jos joku lukee tätä ketjua tosissaan ja on nuori ja pian valmistuva, kannattaa ehdottomasti hakea muualta töitä. Voi seurata sitten kauempaa kuin Suomi uppoaa suohon.

Tämä on kyllä valitettavasti ihan oikea asia mihin kaipaan apua. En tiedä Yhdysvalloista ja näistä asioista juuri mitään, siksi kysyn täältä neuvoa.

Ap

Miksi et vain suostu uskomaan että ette te ole mihinkään lähdössä? Mies kyselee viisumia ja toteaa aika pian että ei sitä saa. Sen jälkeen unohtaa asian.

Vierailija
69/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sun pitää erota. Mä olin tehnyt puolisolle selväksi jo ennen tapailusuhdetta että elämäni suurin haave on pitkä reissu ympäri maapallon, matkustus tulee aina olemaan suurin rakkauteni ja aijon tulevaisuudessa tehdä vähän päälle vuoden reissun johon säästän rahaa. Ja että sitä en tule perumaan mistään hinnasta. En tiedä eikö uskonut tätä vai luuliko voivansa muuttaa minut, mutta kun rahallisesti tavoite oli täytetty ja aloin reissua järjestellä niin nosti kamalan metelin siitä etten "saa" lähteä (minä en kysele keneltäkään lupia) että hän ei halua matkustaa (en edes pyytänyt mukaan vaan sanoin että voi tulla tai olla tulematta, minä lähden siitä huolimatta) Heittäytyi täysin martyyriksi ja alkoi selittelemään kuinka olen "antanut ymmärtää" että olen haudannut suunnitelmani ja sitoutunut valheellisesti häneen, johtanut harhaan ja uli uli jne. Joka ei todellakaan pitänyt paikk

Jo on taas taitavasti oletettu asioita, tietämättä kerrassaa hevonv i t t u a ton kirjottajan suhteesta. Ihanko sä kaikentietävä noita kristallipallostas repäsit tän sönkötykses? Mitä v i t t u a sä tota kirjottajaa syyllistät ku äijähän se ei sitä selvästi rakastanu vaan kusetti. Ihme vihaaja. Ootko koskaa miettiny et miks oot tollane naisia vihaava ja syyllistävä k u s i p ä ä? 

Vierailija
70/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:llä kehitysviive?

Täällä sai kaikenlaiset ihmiset kysellä apuja, ei ole mitään ÄO- rajaa.

Alapeukuttaja, kerrotko mikä täällä on ÄO-raja?

Vierailija
71/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo trolli.

Kuka haluais Jenkkeihin tähän maailmanaikaan? Ei tajua miten paljon siellä kuolee joka päivä ampumisiinkin. Ja missä töissä ahkera ihminen tienais noin vähän? En keksi. Oma lapseni sai Mc Donaldsillakin reilusti enemmän, täysin ilman muuta koulutusta.

Mieheni on ammattikoulun käynyt ja tuo on hänen palkkansa. Kuinka paljon lapsesi sitten tienasi?

Ja kyllä, olen tosiaan hänelle noista ampumisista koittanut sanoa, että en halua pelätä kuolevani kun menen ulos, johon vastasi että ei minun kuulemma tarvitse kun voin mennä ulos hänen kanssaan joka kerta! Mutta eihän se silti ampumista estä!

Ap

Hmm, kyllä kunnon duunari tienaa helposti paljonkin, mieti

En minäkään tiennyt että mäkkärillä saisi noin paljon. Ja miehelläni ei ole säästöjä, kaikki rahat menee joka kuukausi. Juuri sen takia haluaisi Yhdysvaltoihin, että rahaa vähän jäisi ylimääräistäkin, kun verot on pienemmät.

Ap

Vierailija
72/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mieheni on kokki. Mikä on kokin palkka siellä yleensä? O

Siellä ok kokkeja varmasti ihan omasta takaa. Yrittämistä voi kokeilla tietenkin mutta siihen tarvitsee taas ihan omat luvat ja viisumit ja suurin osa aloittavista ravintoloista menee konkurssiin vuodessa.

Vierailija
73/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi et vain suostu uskomaan että ette te ole mihinkään lähdössä? Mies kyselee viisumia ja toteaa aika pian että ei sitä saa. Sen jälkeen unohtaa asian.

Alan nyt pian uskomaan, kun kaikki on täällä tuota samaa sanonut, että ei saa viisumia. Toivon todella ettei saa, koska en halua lähteä.

Ap

Vierailija
74/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ukolle että joo joo suostun, järjestelepä asia niin mennään heti kun valmistun ammattiin. Sen jälkeen voit unohtaa koko jutun.

Vierailija
75/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monestihan sitä käy niin, että toiveet ja todellisuus eivät kohtaa. Niin taitaa käydä tässäkin tapauksessa. Mutta joskus sattuu sellaistakin, että kaikki sujuu kuin itsestään ja silloin on tietenkin syytä olla tyytyväinen. Tulee elävästi mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei s

Kaikki eivät mummon ajatuksia ymmärrä ja heitä kehoitan lukemaan ne uudestaan; hitaasti, huolellisesti ja ajatuksella.

Vaikka ihan jokainen ei mummon viisautta tajuaisikaan, koen velvollisuudekseni jakaa hänen henkistä perintöään.

Mummo jätti tämän maallisen vaelluksen pari vuotta sitten. Vaari ja hän olivat kovalla työllä ja ahkeruudella koonneet melkoisen omaisuuden (mm. reilusti yli 100 hehtaaria hyvää talousmetsää), vaikka olivat köyhistä oloista lähtöisin.

Mummo ja vaari jättivät kaiken omaisuutensa minulle, joten olen nyt toimeentulohuolista vapaa. Siksi voin panostaa mummon henkisen perinnön vaalimiseen ja sillä tavoin jatkaa hänen auttamistyötään.

Vierailija
76/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo trolli.

Ap

Hmm, ky

Siellä verot pitää maksaa itse. Käytäntö taitaa vähän vaihdella osavaltioittain, mutta yleisin käytäntö taitaa olla kerran vuosineljänneksellä. Ne rahat pitää itse säästää sitä maksua varten.

Vierailija
77/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne muuteta ellei ole työpaikka odottamassa. Onko? En usko että edes USA.ssa on suurta kysyntää ammattimaisille juopoille ja sovinisteille.

Onhan siellä istuva presidenttikin täysi sovinisti.

Vierailija
78/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on aika epärealistinen käsitys Yhdysvalloista. Yhdysvallat voi olla ihan ok maa tietyillä aloilla korkeasti koulutetulle  (juristi, insinööri, lääkäri), mutta miehesi 2K kuukausipalkka ehdottaa ihan jotain muuta.

Olen KTM ja olen asunut neljässä eri maassa. En ikinä harkitsisi Yhdysvaltoihin. 

Vierailija
79/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alan nyt pian uskomaan, kun kaikki on täällä tuota samaa sanonut, että ei saa viisumi

Ai onko sun _pakko_ lähteä jos mies lähtisi?

Kasva aikuiseksi. 

Vierailija
80/99 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivästä en tiedä koska Trump, mutta juuro vähän ennen Trumpin edellistä valintaa, olisko nyt 8-9 vuotta sitten hain itse lupia ja olin muutaman vuoden tarjoilijana New Yorkissa. Tämä siis niille jotka hokee tuota "niitä on siellä omasta takaa". Niin oli ja on varmasti tarjoilijoitakin. 😂 Nykyään voi olla hankalampaa Trumpin hallinnon sekoilun takia, tuolloin ei ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan