Mies haluaa muuttaa Yhdysvaltoihin, minä en!
Mieheni on alkanut puhumaan ja painostamaan minua muuttamaan hänen kanssaan Yhdysvaltoihin. Minä en halua.
Mies perustelee sillä että palkka on siellä isompi kun veroja ei mene niin paljoa ja että palkka riittäisi siellä paremmin, kun töitä voi tehdä niin paljon kuin haluaa. Hänen palkkansa on nyt noin 2000e/kk, Yhdysvalloissa saisi kuulemma 5000-6000e/kk, kun töitä voi tehdä aina halutessaan. Ei kuulemma tarvitse paljoa lepoa ja kotona ei viihdy. Ja mitään työtarjousta hän ei tosiaan ole sieltä saanut.
Minua ei kiinnosta Yhdysvallat ollenkaan, ei työskentely siellä eikä mikään muukaan, ja pidän myös vähän turvattomana ja kaukaisena paikkana. Olen myös opiskelija tällä hetkellä, en todellakaan halua jättää opiskelujani kesken, ja vaikka muuttaisimme opiskelujen jälkeen niin en silti halua. Mieheni sanoi että minun pitää kuunnella ja seurata häntä, koska olemme pariskunta. Mutta olen tyytyväinen suomeen, koko elämäni on täällä. Mieheni on ulkomaalainen (ei amerikasta päin), jos sillä on merkitystä.
Mitä ihmettä teen tai sanon hänelle, miten saan järkeä hänen päähän?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Outo trolli.
Kuka haluais Jenkkeihin tähän maailmanaikaan? Ei tajua miten paljon siellä kuolee joka päivä ampumisiinkin. Ja missä töissä ahkera ihminen tienais noin vähän? En keksi. Oma lapseni sai Mc Donaldsillakin reilusti enemmän, täysin ilman muuta koulutusta.
Mieheni on ammattikoulun käynyt ja tuo on hänen palkkansa. Kuinka paljon lapsesi sitten tienasi?
Ja kyllä, olen tosiaan hänelle noista ampumisista koittanut sanoa, että en halua pelätä kuolevani kun menen ulos, johon vastasi että ei minun kuulemma tarvitse kun voin mennä ulos hänen kanssaan joka kerta! Mutta eihän se silti ampumista estä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Sveitsiin, Norjaan tai Luxemburgiin mieluummin. Amerikka ei ole enää mikää paratiisi.
Olen noita maita myös ehdotellut, olisi paljon parempia kuin Yhdysvallat, noihin maihin voisin jopa muuttaakin. Mutta ei kelpaa, kun kuulemma noissakin joutuu maksamaan liikaa veroja ja eläminen kallista.
Ap
Asuntovaunussako meinais Jenkeissä asua? Sitten toki onkin halpaa, muutoin ei.
Vierailija kirjoitti:
Ota ero. Eikä sun muutenkaan ole pakko miehen perässä joka paikkaan mennä. Menköön yksinään jos muka saa työluvan sinne. Ei ole sanottua, jos on matala koulutus, mielenterveyshistoriaa ja poliittista kiihkoilua taustalla.
Että sillä tavoin huono trollaus, 0/5
En halua erota tälläisen takia, rakastan häntä todella. Mutta hän vaatii että teen niin kuin hän haluaa, eikä mikään etäsuhde tulisi kuuloonkaan hänelle.
Ja ei ole trolli, valitettavasti tarvitsen oikeasti neuvoja ja apua tilanteeseen.
Ap
Sitten sun pitää erota. Mä olin tehnyt puolisolle selväksi jo ennen tapailusuhdetta että elämäni suurin haave on pitkä reissu ympäri maapallon, matkustus tulee aina olemaan suurin rakkauteni ja aijon tulevaisuudessa tehdä vähän päälle vuoden reissun johon säästän rahaa. Ja että sitä en tule perumaan mistään hinnasta. En tiedä eikö uskonut tätä vai luuliko voivansa muuttaa minut, mutta kun rahallisesti tavoite oli täytetty ja aloin reissua järjestellä niin nosti kamalan metelin siitä etten "saa" lähteä (minä en kysele keneltäkään lupia) että hän ei halua matkustaa (en edes pyytänyt mukaan vaan sanoin että voi tulla tai olla tulematta, minä lähden siitä huolimatta) Heittäytyi täysin martyyriksi ja alkoi selittelemään kuinka olen "antanut ymmärtää" että olen haudannut suunnitelmani ja sitoutunut valheellisesti häneen, johtanut harhaan ja uli uli jne. Joka ei todellakaan pitänyt paikkaansa, täysin päinvastoin. Pidin häntä sen vuoden tapailumme/seurustelun ajan kyllä hyvin ajantasalla säästöjen edistymisestä, alustavasta matka suunnitelmastani ja muusta asiaan liittyvästä. No hän esitti "uhka vaatimuksen" joko hän tai matka... 😂 Voit arvata mikä välitön vastaus oli, sekuntiakaan miettimättä. En todellakaan mistään hinnasta luopunut isoimmasta unelmastani. Eli suosittelen lämpimästi eroamaan jos et halua muuttaa. Mikä helvetti sä kuvittelet olevas toista ympäri puhumaan ja painostamaan irti unelmistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onko sillä ja sulla kansalaisuutta tai viisumia tuonne? Jos ei, niin ei joku 2K/kk tienaava tule löytämään työnantajaa Amerikasta, joka hakee sille viisumin. Jos te luulette muuttavanne tuonne hakeeksenne töitä, niin vuokrat tuolla on kevyesti 2-3K/kk ja ylöspäin riippuen mihin menette.
Ei hänellä ole mitään kansalaisuutta eikä viisumia, ei ole koskaan edes käynyt Yhdysvalloissa, joten pidän outona että haluaa sinne niin kovasti. Kuinka paljon tienaisi Yhdysvalloissa yleensä jos suomessa tienaa 2000e/kk? Kuinka paljon noin suunnilleen jäisi pakollisien kulujen jälkeen?
Ap
Pienipalkkaisella on Suomessa paljon paremmat oltavat kuin usassa. Vain tekniikan, finanssin, lääketieteen aloilla sinne muutto alkaa kannattaa, kun isompi palkka kompensoi puoli-ilmaisten palvelujen puutteet.
2000 euron palkalla todennäköinen palkkataso on alasta riippuen 1000-10 000 dollaria, koska joillakin aloilla palkkataso on suomea alhaisempi (esim joissakin osavaltiossa tarjoilijat tienaa luonnaa 4$), joillakin huomattavasti korkeampi (poliisit, hoitajat). Ja vuokra voi olla studiossa 500-5000$. Ei noilla spekseillä voi kertoa mitään.
Oikea kysymys on, miksi haluat kumppanin joka mielestään voi päättää sinunkin elämästäsi? Eihän hän työlupaa saa, se on selvä, mutta ei hänen sovinistinen luonteensa tuosta mihinkään muutu, sijainnista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onko sillä ja sulla kansalaisuutta tai viisumia tuonne? Jos ei, niin ei joku 2K/kk tienaava tule löytämään työnantajaa Amerikasta, joka hakee sille viisumin. Jos te luulette muuttavanne tuonne hakeeksenne töitä, niin vuokrat tuolla on kevyesti 2-3K/kk ja ylöspäin riippuen mihin menette.
Ei hänellä ole mitään kansalaisuutta eikä viisumia, ei ole koskaan edes käynyt Yhdysvalloissa, joten pidän outona että haluaa sinne niin kovasti. Kuinka paljon tienaisi Yhdysvalloissa yleensä jos suomessa tienaa 2000e/kk? Kuinka paljon noin suunnilleen jäisi pakollisien kulujen jälkeen?
Ap
Ihan turhaan noita palkkoja ja muita pohdit koska miehesi ei mitenkään tule noilla tiedoilla saamaan työviisumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se mene mitenkään samalla kaavalla. Jenkeissä on vielä pienempi minimipalkka kuin täällä, se on villi länsi. Kulut riippuu täysin kaikesta, eli me ei mitenkään voida vastata totuudenmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne niin vaan muuteta. Tai saada edes viisumia. Sanot vaan ettet halua muuttaa Usaan. Siinä se.
Sanoin etten halua monet kerrat, mutta jankuttaa asiaa jatkuvasti, ja yrittää suostutella.
Ap
Sano sille,että nyt se turpa kiinni tästä asiasta.
Riittääkö silläkään kunto päästä niiden aitojen yli? Ehkä turha huoli sinulla.
Mikä mies? Teräsmies? Sähkömies? Lakimies? Vesimies? Eduskunnan puhemies?
Vierailija kirjoitti:
Sitten sun pitää erota. Mä olin tehnyt puolisolle selväksi jo ennen tapailusuhdetta että elämäni suurin haave on pitkä reissu ympäri maapallon, matkustus tulee aina olemaan suurin rakkauteni ja aijon tulevaisuudessa tehdä vähän päälle vuoden reissun johon säästän rahaa. Ja että sitä en tule perumaan mistään hinnasta. En tiedä eikö uskonut tätä vai luuliko voivansa muuttaa minut, mutta kun rahallisesti tavoite oli täytetty ja aloin reissua järjestellä niin nosti kamalan metelin siitä etten "saa" lähteä (minä en kysele keneltäkään lupia) että hän ei halua matkustaa (en edes pyytänyt mukaan vaan sanoin että voi tulla tai olla tulematta, minä lähden siitä huolimatta) Heittäytyi täysin martyyriksi ja alkoi selittelemään kuinka olen "antanut ymmärtää" että olen haudannut suunnitelmani ja sitoutunut valheellisesti häneen, johtanut harhaan ja uli uli jne. Joka ei todellakaan pitänyt paikkaansa, täysin päinvastoin. Pidin häntä sen vuode
Olimme hänen kanssaan aina puhunut siitä, kuinka tulisimme aina asumaan suomessa tai hänen kotimaassaan, eli kaukana jostain Yhdysvalloista joista hän ei ole koskaan edes puhunut kuin nyt vasta lähiakoina yhtäkkiä. Ja olemme olleet 3 vuotta yhdessä. Että vähän eri asia kuin tuo omasi.
Ap
Minä ajattelin, että miehesi olisi töissä paikassa, missä voisi saada siirron Yhdysvaltoihin. Kyllähän sielläkin elämästä voi nauttia, jos on pankkitili kunnossa ja vapaa-aikaa matkustella.
Paras ystäväni on amerikkalainen, tukevaa keskiluokkaa pikkukaupungissa, eikä hän tee oikein muuta kuin käy töissä. Iloitsi, kun paikallisena itsenäisyyspäivänä piti olla töissä vain kahdeksan tuntia tavallisen yhdeksän ja puolen sijaan.
Sun miehesi kannattaa käydä katsomassa juutuubista kuinka ne nyt viskaa jenkeistä ulos kaikki ei valkoihoiset. Jahtaavat työpaikat ja koulut, päiväkodit, kaikki. Ei hitossa niin kauan kuin se oranssipää on vallassa tai republikaanit muutenkin.
Muista maista muuttaneet ovat täälläkin levottomia ja hakevat tilaisuuksia ympäri maailmaa. Älä lähde samaan kelkkaan.
Te nuoremmat ette ehkä tule ajatelleeksi, mutta iäkkäät vanhempanne tarvitsevat teitä vanhoina. Itse olen äitini omaishoitaja. Isäni juuri kuolikin.
Ystäväni joutui hoitamaan tätinsä kaikki vanhuusasiat (taistelemaan hoivasta) kun tätinsä tytär asuu Saksassa ja omaishoitaa siellä anoppiaan. Ystäväni kuormittui, kun sillä oli omienkin vanhempien hoitopaikka-asiat hoidettavanaan.
Opiskelu tuleville lapsillenne on täällä yliopistoa myöden ilmaista.
Tiedän algerialaisen, domiinikaanimsalaisen ja ghanalaisen, joilla oli täällä suhde, mutta olivat valmiita sen noin vaan jättämään, lähteäkseen muualle töihin. Yhdellä oli 2 lastakin täällä.
Syvää valtiota ja suurta mammonaa
Joo, mä kaiken nään
Tähtiliput liehuu ja rebut riehuu
Ja mä kaiken nään
Mä olen mies
Mä olen mies,
joka haluaa muuttaa Ameriikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo trolli.
Kuka haluais Jenkkeihin tähän maailmanaikaan? Ei tajua miten paljon siellä kuolee joka päivä ampumisiinkin. Ja missä töissä ahkera ihminen tienais noin vähän? En keksi. Oma lapseni sai Mc Donaldsillakin reilusti enemmän, täysin ilman muuta koulutusta.
Mieheni on ammattikoulun käynyt ja tuo on hänen palkkansa. Kuinka paljon lapsesi sitten tienasi?
Ja kyllä, olen tosiaan hänelle noista ampumisista koittanut sanoa, että en halua pelätä kuolevani kun menen ulos, johon vastasi että ei minun kuulemma tarvitse kun voin mennä ulos hänen kanssaan joka kerta! Mutta eihän se silti ampumista estä!
Ap
Hmm, kyllä kunnon duunari tienaa helposti paljonkin, mietipä vaikka putkimiehiä... Lapseni sai n. 2500€/kk.
Ei USA:han enää niin vain mennä, jo pelkkä lomareissun tekeminen vaatii matkustusasiakirjojen kanssa päivän työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ero. Eikä sun muutenkaan ole pakko miehen perässä joka paikkaan mennä. Menköön yksinään jos muka saa työluvan sinne. Ei ole sanottua, jos on matala koulutus, mielenterveyshistoriaa ja poliittista kiihkoilua taustalla.
Että sillä tavoin huono trollaus, 0/5
En halua erota tälläisen takia, rakastan häntä todella. Mutta hän vaatii että teen niin kuin hän haluaa, eikä mikään etäsuhde tulisi kuuloonkaan hänelle.
Ja ei ole trolli, valitettavasti tarvitsen oikeasti neuvoja ja apua tilanteeseen.
Ap
Rakastava puoliso ei vaadi mitään. Sinä ehkä rakastat häntä todella, mutta hän ei sinua valitettavasti. Siis jos tämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne niin vaan muuteta. Tai saada edes viisumia. Sanot vaan ettet halua muuttaa Usaan. Siinä se.
Sanoin etten halua monet kerrat, mutta jankuttaa asiaa jatkuvasti, ja yrittää suostutella.
Ap
Miksi kuuntelet jankutusta? Sanot vaan että nyt turpa tukkoon siitä asiasta tai tirvasen.
Eli persaukinen olio kuvittele, että Yhdysvaltoihin noin vaan muutetaan, ja toinen trollaa tarinalla tai on liian tyhmä ymmärtämään koko ajatuksen mahdottomuutta?