Kuulutko kirkkoon, miksi tai miksi et?
Itse mietin kirkosta eroamista. Kulut on nousseet ja reilu 400€ / vuosi tulisi säästöä. Mitään kirkon palveluja en käytä. Lähinnä olen kuulunut siksi että tukisin jäsenmaksulla hyväntekeväisyyttä.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu. En usko.
Oletko tyytyväinen tilanteeseesi?
Olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi Jumalan ja kirkon. Jos joku haluaa tukea sitä niin se on ok. Mä en näe siinä mitään lisäarvoa elämään, tai kuolemaan. Eli en kuulu enkä tule kuulumaan.
Ihminen ei luonut Jumalaa. Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Totta. Ihminen on luonut tuhansia Jumalia. Hyvä että tarkennettiin.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon.
Erosin kun tuli kirkon harhaoppi ja naisista pappeja.
Aiheutat itsellesi haittaa eroamisella. Kannattaisi liittyä ja alkaa käydä jumalanpalveluksissa.
En todellakaan kuulu ja eroaisin jos kuuluisin.
Valkeakoskella kirkkokansa on jakautunut kahtia, toinen puoli haluaa purkaa homehtuneen kirkon ja toinen puoli säästää sen, hinnalla millä hyvänsä. Nämä jotka haluavat säästää ovat minun käsityksen mukaan niitä jotka oikeasti kirkossa käyvät, purkajat niitä jotka käyvät jouluna, häissä ja hautajaisissa eli tosin pelkkää politiikkaa heiltä...
Kuulun vapaaseurakuntaan johon saa maksaa kolehtinsa tai olla maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi Jumalan ja kirkon. Jos joku haluaa tukea sitä niin se on ok. Mä en näe siinä mitään lisäarvoa elämään, tai kuolemaan. Eli en kuulu enkä tule kuulumaan.
Ihminen ei luonut Jumalaa. Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.Totta. Ihminen on luonut tuhansia Jumalia. Hyvä että tarkennettiin.
Ihminen voi mielikuvituksellaan kuvitella mielikuvitusjumalan. Ne ovat niitä niinsanottuja epäjumalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei luonut Jumalaa. Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.Totta. Ihminen on luonut tuhansia Jumalia. Hyvä että tarkennettiin.
Ihminen voi mielikuvituksellaan kuvitella mielikuvitusjumalan. Ne ovat niitä niinsanottuja epäjumalia.
Mut just se sun Jumala on oikea Jumala? Mistä tiedät että just sun Jumala ei ole epäjumala? Voitko todistaa asian, vai onko vaan uskottava. Niin kuin niihin muihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Valkeakoskella kirkkokansa on jakautunut kahtia, toinen puoli haluaa purkaa homehtuneen kirkon ja toinen puoli säästää sen, hinnalla millä hyvänsä. Nämä jotka haluavat säästää ovat minun käsityksen mukaan niitä jotka oikeasti kirkossa käyvät, purkajat niitä jotka käyvät jouluna, häissä ja hautajaisissa eli tosin pelkkää politiikkaa heiltä...
Sinulla on vielä mahdollisuus valita toisin. En tiedä, kuinka kauan se mahdollisuus on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut just se sun Jumala on oikea Jumala? Mistä tiedät että just sun Jumala ei ole epäjumala? Voitko todistaa asian, vai onko vaan uskottava. Niin kuin niihin muihinkin.
Raamatustahan tuo selviää, niin ei tarvitse pimeydessä ja epätietoisuudessa vaeltaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pelkkää politiikkaa? Jos vain pienelle osalle seurakunnan jäsenistä tärkeä kirkko korjataan hinnalla millä hyvänsä, siihen käytetyt rahat on pois jostain muusta - ehkä jostain sellaisesta, jota useampi seurakunnan jäsen osaa arvostaa. Miksei jokaisella äänioikeutetulla maksajalla olisi yhtäläinen oikeus päättää, mihin yhteiset rahat käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse uskoa, vaan minä tiedän. En ole sattumalta tässä tilanteessa, vaan olen ansainnut sen ja saanut sen Jumalan armosta. En voi todistaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut just se sun Jumala on oikea Jumala? Mistä tiedät että just sun Jumala ei ole epäjumala? Voitko todistaa asian, vai onko vaan uskottava. Niin kuin niihin muihinkin. <
Miks juuri raamattu on se oikea kirja? Miksi ei joku koraani tai hindulaiset- tai budhalaiset- yms. pyhät kirjoitukset?
Erosin, kun täytin 18 ja liityin Vapaa-ajattelijain liittoon.
Kun vähän alkoi aivoja käyttämään niin tajusi, että jos Jumala olisi olemassa, niin se on hyvin sadistinen ihminen, joka rakastaa esim. lasten ja naisten kiduttamista.
Lähes kaikki uskonnot ovat myös naisia alistavia.
En ymmärrä miksi kukaan nainen haluaisi olla uskossa, paitsi jos he tykkäävät olla alistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pelkkää politiikkaa? Jos vain pienelle osalle seurakunnan jäsenistä tärkeä kirkko korjataan hinnalla millä hyvänsä, siihen käytetyt rahat on pois jostain muusta - ehkä jostain sellaisesta, jota useampi seurakunnan jäsen osaa arvostaa. Miksei jokaisella äänioikeutetulla maksajalla olisi yhtäläinen oikeus päättää, mihin yhteiset rahat käytetään?
No tuokin on totta. Mutta äänessä ovat eniten ne ketkä ovat mukana myös kuntapolitiikassa.. Minä olisin itse ehdottomasti purkamisen kannalla ja säästyneet rahat kohdistaisin diakoniaan jne.
Mulla ei rahat riitä taivastrokareihin. Aku Ankkoihinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut just se sun Jumala on oikea Jumala? Mistä tiedät että just sun Jumala ei ole epäjumala? Voitko todistaa asian, vai onko vaan uskottava. Niin kuin niihin muihinkin. <
Just niin. Tiedät oman totuutesi niin kuin me kaikki muutkin. Eikä meistä kukaan pysty todistamaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin tänään. Aion siirtyä toisen kirkon jäseneksi.
Eli käytännössä et eronnut.
Niin kyllä, mutta toisaalta kun ei. Olen siis siirtymässä vapaakirkon asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti: Kun vähän alkoi aivoja käyttämään niin tajusi, että jos Jumala olisi olemassa, niin se on hyvin sadistinen ihminen, joka rakastaa esim. lasten ja naisten kiduttamista. Lähes kaikki uskonnot ovat myös naisia alistavia. En ymmärrä miksi kukaan nainen haluaisi olla uskossa, paitsi jos he tykkäävät olla alistettuna.
Vähän kun käyttäisi aivoja niin osaisi erottaa ihmisen ja Jumalan.
Sinun kannattaisi käyttää.