Kuulutko kirkkoon, miksi tai miksi et?
Itse mietin kirkosta eroamista. Kulut on nousseet ja reilu 400€ / vuosi tulisi säästöä. Mitään kirkon palveluja en käytä. Lähinnä olen kuulunut siksi että tukisin jäsenmaksulla hyväntekeväisyyttä.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
Erosin vuosi sitten, mutta liityin heti takaisin. Liittymisen jälkeen, tuntui, että edes joku välitti minusta.
Ihmettelen kovasti, miksi tutkijat eivät ole löytäneet ihmisestä jotain syytä tai ominaisuutta, uskoa jumalaan. Pakkohan on olla joku tolkun syy, miksi ihminen uskoo, johonkin, jota ei voi nähdä. Ei kai se nyt psykologeille tai ihmis tuntijoille voi olla näin vaikeaa?Uskontojen nimissä, on tehty kenties eniten pahaa, koko maailmassa. Kyllä hyvääkin on, pienissä piireissä.
uskonto voisi suitsia pahuutta ohmisessä, mutta kun ne oikeasti pahat, viis veisaavat uskonnosta.
Osallistutko jumalanpalveluksiin? Jeesus rakastaa sinua. Minä en puhu tyhjiä sanoja. Minä tiedän, että se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole kastettu kirkkoon enkä koskaan ole kiinnostunut mihinkään lahkoon liittymäänkään.
Oletko ajatellut sitä, että sinua saattaisi myöhemmin kaduttaa, ettet tutustunut mihinkään uskontoon?
Olenhan minä tutustunut uskonnontunneilla, kirkossakin tuli käytyä luokan kanssa ja virsiä laulettua, vaan eipä se muuttanut mitään.
Olisi tärkeää osallistua enemmän kuin vain satunnaisesti. Varmaan muissakin asioissa suhtaudut siten, että sitoutunut paneutuminen asiaan tuottaa tuloksia.
Olisi tärkeää olla ottamatta huomioon henkilöitä, jotka kertovat tietävänsä asiat sinua paremmin. Etenkin sellaiset, jotka muotoilevat asiansa siten, että pitäisihän sinun itsesikin se oivaltaa. Huomaathan tuon manipulointikeinon edellisessä kommentissa? Kyseessä on hyvin narsistinen henkilö, joka nauttii toisten ohjailemisesta. On löytänyt uskonnosta hyvän keinon toteuttaa perversiotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole kastettu kirkkoon enkä koskaan ole kiinnostunut mihinkään lahkoon liittymäänkään.
Oletko ajatellut sitä, että sinua saattaisi myöhemmin kaduttaa, ettet tutustunut mihinkään uskontoon?
Olenhan minä tutustunut uskonnontunneilla, kirkossakin tuli käytyä luokan kanssa ja virsiä laulettua, vaan eipä se muuttanut mitään.
Olisi tärkeää osallistua enemmän kuin vain satunnaisesti. Varmaan muissakin asioissa suhtaudut siten, että sitoutunut paneutuminen asiaan tuottaa tuloksia.
Olisi tärkeää olla ottamatta huomioon henkilöitä, jotka kertovat tietävänsä asiat sinua paremmin. Etenkin sellaiset, jotka muotoilevat asiansa siten, ett
Tämä oli kyllä hyvin outo kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästän vuodessa lähes 900 euroa kun erosin kirkosta.
Olisin mielelläni tukenut tuota toimintaa, mutta ns jäsenmaksu on aivan liian kallis kukkarolleni tässä elämäntilanteessa.
Kirkon kuluja on karsittava ja jäsenmaksun oltava vapaaehtoinen esim 50- 100€/ vuosi niin voin liittyä uudelleen.
Jumalanpalveluksiin voi käsittääkseni osallistua, vaikka ei olisi kirkon jäsen.
Miksi osallistua tyhjänpalvontaan taikauskoisine loitsuineen?
Se kannattaa, koska hengellinen todellisuus on totta eikä sitä asiaa kannattaisi sivuuttaa.
Tietenkään ei kannata, sillä valehtelet. Sinulle hengellisyyden uskottelu on toisten ihmisten manipulointia. Nautit siitä. Nytkin hekumoit ajatuksella, että joku lankeaisi besserwisseröintisi ansaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, erosin kirkosta jo aikaa sitten kun piilottelivat maastakarkoituksen saaneita tiloissaan.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Kuinka hyvin mielestäsi olet onnistunut lähetyskäskyn noudattamisessa tuolla kommentillasi, jota viljelet päntiönään?
Minusta se ei ole käsky, vaan kehotus. Kysymyksesi on niin epämääräinen, etten osaa vastata siihen.
Onko sinulla yleensä vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia kysymyksiä?
Onko sinulla yleensä vaikeuksia esittää selkeitä kysymyksiä?
Ei lainkaan. Juuri esitin. Voin toistaa: Kuinka hyvin mielestäsi olet onnistunut lähetyskäskyn noudattamisessa tuolla kommentillasi, jota viljelet päntiönään? Kyseessä oli kommentti, joka kuului näin: Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt väärin.
Voitko kertoa, mitä kohtaa et ymmärtänyt kysymyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu mihinkään uskonnolliseen kerhoon. Minulla ei ole jumaluskoa (Ateisti), enkä halua tukea minkään uskonnon toimintaa, saatikka evlut. Kirkon, joka on todella kallis jäsenyys. Kovasti ihmettelen ateisti kavereistani jotka kuuluvat kirkkoon 'tavan vuoksi" ja maksavat jäsenyydestä useita satoja eroja. Veronkanto oikeus tulisi kirkoilt poistaa ja erottaa kirkko tykkänään valtiosta.
Katsos, minä tiedän, että Jumala on olemassa ja suosittelisin kuulumaan kirkkoon ja käymään jumalanpalveluksissa.
Katsos, sinä luulet tietäväsi. Ja luulet olevasi kaikkia muita tietävämpi. Suosittelisin toteuttamaan saamaasi lähetyskäskyä nöyrästi, eikä paremmintietävänä ylempänä opettajana.
Vierailija kirjoitti:
Erosin vuosi sitten, mutta liityin heti takaisin. Liittymisen jälkeen, tuntui, että edes joku välitti minusta.
Ihmettelen kovasti, miksi tutkijat eivät ole löytäneet ihmisestä jotain syytä tai ominaisuutta, uskoa jumalaan. Pakkohan on olla joku tolkun syy, miksi ihminen uskoo, johonkin, jota ei voi nähdä. Ei kai se nyt psykologeille tai ihmis tuntijoille voi olla näin vaikeaa?Uskontojen nimissä, on tehty kenties eniten pahaa, koko maailmassa. Kyllä hyvääkin on, pienissä piireissä.
uskonto voisi suitsia pahuutta ohmisessä, mutta kun ne oikeasti pahat, viis veisaavat uskonnosta.
Niinpä. Ja perinneuskoissa on ollut niissäkin paljon moraalia. Kaikki menninkäiset, saunatontut ym. Metsien jumalat. Niiden avulla on opetettu ihmisiä käyttäytymään luontoa ja toisia ihmisiä kohtaan hyvin. Arvelen, että aiemmissa uskomuksissa oli luonnon ja ympäristön kannalta enemmän hyvää kuin esim. kristinuskossa, joka julisti ihmisen luomakunnan kruunuksi ja antoi ihmiselle luvan viime kädessä tuhota luontoa - riippumatta siitä, että faktisesti ihminen on luonnon armoilla, kuten aina silloin tällöin katastrofiuutisista saamme lukea ja ilmastonmuutoksen aiheuttamien äärisäiden myötä itsekin tuntea.
Riippumatta siitä, onko Jumalaa tai jumalia, meidän pitäisi tulla toimeen ainakin luonnon/eläinten ja toistemme (toisten ihmisten kanssa). Näihin suhteisiin ja niitä säätelemään - ja ihmiselle luontaista narsistista minäkeskeisyyttä suitsimaan - on kehitelty aika hyvätkin moraaliset opit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tärkeää olla ottamatta huomioon henkilöitä, jotka kertovat tietävänsä asiat sinua paremmin. Etenkin sellaiset, jotka muotoilevat asiansa siten, ett
Uskonnoista nimenomaan ne perversseimmät yksilöt löytävät kotinsa - ja oman käytöksensä oikeutuksen. Ei jatkoon tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästän vuodessa lähes 900 euroa kun erosin kirkosta.
Olisin mielelläni tukenut tuota toimintaa, mutta ns jäsenmaksu on aivan liian kallis kukkarolleni tässä elämäntilanteessa.
Kirkon kuluja on karsittava ja jäsenmaksun oltava vapaaehtoinen esim 50- 100€/ vuosi niin voin liittyä uudelleen.
Jumalanpalveluksiin voi käsittääkseni osallistua, vaikka ei olisi kirkon jäsen.
Miksi osallistua tyhjänpalvontaan taikauskoisine loitsuineen?
Se kannattaa, koska hengellinen todellisuus on totta eikä sitä asiaa kannattaisi sivuuttaa.
Tietenkään ei kannata, sillä valehtelet. Sinulle hengellisyyden uskottelu on toisten ihmisten manipulointia. Nautit siit
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu mihinkään uskonnolliseen kerhoon. Minulla ei ole jumaluskoa (Ateisti), enkä halua tukea minkään uskonnon toimintaa, saatikka evlut. Kirkon, joka on todella kallis jäsenyys. Kovasti ihmettelen ateisti kavereistani jotka kuuluvat kirkkoon 'tavan vuoksi" ja maksavat jäsenyydestä useita satoja eroja. Veronkanto oikeus tulisi kirkoilt poistaa ja erottaa kirkko tykkänään valtiosta.
Katsos, minä tiedän, että Jumala on olemassa ja suosittelisin kuulumaan kirkkoon ja käymään jumalanpalveluksissa.
Katsos, sinä luulet tietäväsi. Ja luulet olevasi kaikkia muita tietävämpi. Suosittelisin toteuttamaan saamaasi lähetyskäskyä nöyrästi, eikä paremmintietävänä ylempänä opettajana.
Katsos, minä en luule tietäväni, vaan minä tiedän. Sinun ei tarvitse huolehtia minusta.
Suosiminen ei riitä, käyttääkin pitäisi.