Sama talvitakki 12 vuotta?
Kommentit (57)
Onko takki ollut 12 vuotta pesemättä?
Vierailija kirjoitti:
en muista mutta eiköhän pakkanen ole sen puhdistanut
Jos on ajaton malli ja neutraali väri niin tietysti pitäisin.
Mulla on juuri päällä n. 10 v vanha takki, jonka ostin kirpparilta. En keksi syytä, miksi en käyttäisi. Kohta alkaa kulumaan puhki saumoista, joten pian siirtynee vain kotinurkilla käyttöön.
Hmm... minun musta talvitakkini on varmaan ainakin 15 vuotta vanha jo. Tai ehkä 20. Miksi ostaisin uuden mustan talvitakin, eihän kukaan edes huomaisi.
Voi kuule. Mä käytän talvisin töissä noin 35 vuotta vanhaa takkia. Ei mitään vikaa edelleenkään, siisti ja ehjä, vetoketjut, hihansuut ja taskunsuut kunnossa, edelleen lämmin. Ostettu aikoinaan naapuripitäjän kivijalkakaupasta.
En pitäisi. En käytä kulahtaneita vaatteita, koska en halua näyttää nuhjuiselta.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Mä käytän talvisin töissä noin 35 vuotta vanhaa takkia. Ei mitään vikaa edelleenkään, siisti ja ehjä, vetoketjut, hihansuut ja taskunsuut kunnossa, edelleen lämmin. Ostettu aikoinaan naapuripitäjän kivijalkakaupasta.
Mitä sille kaupalle nykyään kuuluu?
Tietenkin pitäisin.
Minun vanhin talvitakkini on 25 vuotta vanha. Se on siperlämmin tekoturkis eikä siinä näy lainkaan kulumisen merkkejä. En aio luopua siitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi. En käytä kulahtaneita vaatteita, koska en halua näyttää nuhjuiselta.
Haluatko että maailma hukkuu tekstiilijätteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sille kaupalle nykyään kuuluu?
Se on kuule ihan olemassa edelleen, poikkean pari kertaa vuodessa. Olen aina löytänyt sieltä hyvin ja hyviä vaatteita itselleni.
- se jota lainasit
Minulla on nykyrahassa 750 euron talvitakki vuodelta 2002. Kyllä se vielä menee mutta pestä pitäisi pesulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se sitä sieltä sisältäpäin mitenkään puhdista. Ja ulkopuolella on kaikki kura ja rapa, jota kertyy niillä karseilla keleillä.
Miksi mitään vaatetta pitäisi vaihtaa ennen kuin se on risa? Yksi hyvä talvitakki kestää koko eliniän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se sitä sieltä sisältäpäin mitenkään puhdista. Ja ulkopuolella on kaikki kura ja rapa, jota kertyy niillä karseilla keleillä.
No ei tuolla likaiselta näytä mutta kai sen voipi tänä vuonna pesukoneeseen tyrkätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se sitä sieltä sisältäpäin mitenkään puhdista. Ja ulkopuolella on kaikki kura ja rapa, jota kertyy niillä karseilla keleillä.No ei tuolla likaiselta näytä mutta kai sen voipi tänä vuonna pesukoneeseen tyrkätä
En pesisi itse jos on korkeaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se sitä sieltä sisältäpäin mitenkään puhdista. Ja ulkopuolella on kaikki kura ja rapa, jota kertyy niillä karseilla keleillä.No ei tuolla likaiselta näytä mutta kai sen voipi tänä vuonna pesukoneeseen tyrkätä
En pesisi itse jos on korkeaa laatua.
En muista taitaa olla joku onlyn malli. Ihmeellisen hyvän kyllä kestänyt, reikä ainoastaan taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko että maailma hukkuu tekstiilijätteeseen?
En tietenkään. Ostan kyllä käytettyjä vaatteita ja kenkiä, mutta en kuluneita. Katson myös tilannekohtaisesti saako vaatteet tai kengät parempaan kuosiin esim. värjäämällä tai kengät lankkaamalla. Esimerkkinä mustat kulahtaneet merkkifarkut saa uuden veroisiksi värjäämällä, puuvillaneule kohentuu samalla tavalla.
Eräät kaukaa tulleet ostavat monta talvitakkia kuukausittain. Hieman eri kohtelu.
Miksen pitäisi?