Sama talvitakki 12 vuotta?
Kommentit (57)
Mulla on yks softshelltakki vuodelta 2011 käytössä, muistan sen siksi, kun eksäni on sen ostanut. Käytän talvisin lenkeillä. Sitten on kerrastopaidat myös samalta vuodelta. Jotkut vaan kestää paremmin kuin toiset. Ja kun pysyttelee samassa painossa, niin menee siksikin päälle.
minulla stcdiryn talvitakki jo 29v käytössä kerran ketju vaihdettu. todella kestävä. joka vuosi n6kk käytössä
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi. En käytä kulahtaneita vaatteita, koska en halua näyttää nuhjuiselta.
kukaan ei sua kahta kertaa katso, saati piittaa siitä, mitä sulla on päällä.
Mulla on 25 v vanha villakangastakki. Tottakai käytän vanhat loppuun, ei sellaista laatua enää nykyään löydä.
Vuonna 2002 ostettu Coretex takki vieläkin käytössä syksystä kevääseen. Pakkasella kerrospukeutuminen, merinoa alimmaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko takki ollut 12 vuotta pesemättä?
en muista mutta eiköhän pakkanen ole sen puhdistanut
Hyi yök. Villakangastakin vien joka vuosi pesulaan ja untsikan pesen itse. Ihan järkyttävää että ihmiset ei pese vaatteitaan.
Alapeukuttajat hävetkää. Kyllä te haisette vaikka muuta luulette.
Eiköhän ne alapeukut tule pesulasta, on helppo pestä itsekin.
Pidän. Mulla on vanhempiakin takkeja ja käytän niitä joka talvi.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2002 ostettu Coretex takki vieläkin käytössä syksystä kevääseen. Pakkasella kerrospukeutuminen, merinoa alimmaisena.
Goretex on loistava materiaali, suojaa tuulelta ja sateelta. Toppatakki on hyvä ainoastaan yhdellä kelillä eli kuivalla ja tyynellä pakkaskelillä joka on oikeastaan aika harvinainen keli Suomessa.
Minulla on monta talvitakkia
Plussakeleille ja kauppareissuille (autolla) kevytuntuvatakkeja pitkiä ja lyhyitä. Niitä käytän syksyllä ja keväällä myös. Ostan uusia jos hyvä tarjous mutta vanhimmat yli 5v ollut jo.
0.. -10 adidaksen untuvatakkeja ulkoiluun. Oli niin hyvä että ostin toisen tarjouksesta. Yli 5v vanhoja on ne. Käy myös kauppareissuilla kovemmilla pakkasilla.
-10 ... -15 löytyy joutsenen untuvaa uudempi ja vanhempi.. molemmat ainakin 10v vanhoja
-20 ja kylmemmät löytyy pari tosi lämmintä ulkoiluun. Niille ei ole usein käyttöä. Ilmasto lämpenee. Toinen on liian iso siks 2.
Rakastan vanhaa duffelia .MIetin juuri jos ommelluttaisin hioihin samettivuoren koska on kulunut ja näkyy.
Ostin uuden duffelin mutta ei vedä vertoja vanhalle. Ihan turhaan heitetty raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi. En käytä kulahtaneita vaatteita, koska en halua näyttää nuhjuiselta.
Mulla on nyt 2 MERKKI takista mennyt vetoketju alle puolessa vuodessa ja siis 2 kallista takkia roskiin.
Olen miettinyt pitääkö tosiaan hakea kirpparilta sellainen, joka on kestänyt vuosia, kun ei rahallakaan enää laatua saa, tuotanto vissiin ulkoistettu hyvilläkin merkeillä jonnekin Aasian suuntaan?
Useimmiten se on se vetoketjun lukko vain väsynyt. Katsokaa Ylen Kuningaskuluttaja-ohjelman jakso vetoketjun korjaamisesta. Vaikka teettäisitte työn suutarilla tai ompelijalla, se ei yli 15 euroa tule maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt 2 MERKKI takista mennyt vetoketju alle puolessa vuodessa ja siis 2 kallista takkia roskiin.
Olen miettinyt pitääkö tosiaan hakea kirpparilta sellainen, joka on kestänyt vuosia, kun ei rahallakaan enää laatua saa, tuotanto vissiin ulkoistettu hyvilläkin merkeillä jonnekin Aasian suuntaan?
Ei niitä tarvitse vetoketjun takia roskiin heittää (hullu ajatuskin), korjauttaakin voi suutarilla tai ompelijalla. Samalla tukee suomalaista yrittäjää. Ei ole edes kallista.
Suutari on oikeasti mahtava. Korjaa myös kengät ja laukut, teroittaa luistimet, ompelee nahkaa. Viimeksi korjasi teltan.
Mulla on käytössä joskus 1997 tai 1998 hiihtolomamatkaa varten ostettu lasketteluasu. Käytän ihan mökillä vaan ulkotöissä.
Mulla on edelleen kaapissa takki jonka sai isoisältäni 90-luvulla, kun tuli muotiin käyttää 70-luvun nahkatakkeja. Tuo musta nahkatakki oli isoisän hautajaistakki ollut 70-luvulla ja sitä oli käytetty todella vähän. Edelleen se on hyvässä kunnossa, mutta ei vain mahdu mun päälle koska olen lihonut. :D Pois tuota takkia en heitä mistään hinnasta. Ehkä vielä saan pudotettua painoa ja takki mahtuu taas päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko takki ollut 12 vuotta pesemättä?
en muista mutta eiköhän pakkanen ole sen puhdistanut
Hyi yök. Villakangastakin vien joka vuosi pesulaan ja untsikan pesen itse. Ihan järkyttävää että ihmiset ei pese vaatteitaan.
Kuka niin on sanonut täällä että eivät pese vaatteitaan?
Möin minkkiturkkini 90 eurolla. Se lähti Himalajalle.
Sama tiilikatto 12 vuotta. Vähän kulumaa. Pitäisitkö?