Sama talvitakki 12 vuotta?
Kommentit (57)
Vanhin takki jota käytän, oli minun äidillä ensin pari vuotta ja antoi minulle sen 1998. Oikein hyvä ja lämmin vieläkin, toki on pitkä takki että harvemmin pidän, mutta kovimmilla pakkasilla kyllä
Mulla on edelleen käytössä yläasteella vuonna 2010 ostettu toppatakki. Se on nätti ja ehjä, joten miksipä ei?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on edelleen käytössä yläasteella vuonna 2010 ostettu toppatakki. Se on nätti ja ehjä, joten miksipä ei?
Tuntuu et nää vanhemmat on paljon nätimpiä kuin nykyiset mallit
Tottakai. Itsellä käytössä 37 vuotta vanha villahuivi. Ei sellaisia enää saa mistään normaalilla hinnalla. Ostin huivin aikoinaan ihan opiskelijana Helsingin Stockmannilta. Hinnan on täytynyt olla silloin hyvin edullinen koska olin pienillä opiskelijarahoilla. Huivi on hyvin ohuesta villalangasta kudottu tosi iso, neliönmallinen, ajaton ja ranskalaista tekoa. Ulkonäöstä ei uskoisi villaksi, koska kudos on ohutta ja sileää. Mutta edelleen kuin uusi ja talvisin ihanan lämmin.
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi. En käytä kulahtaneita vaatteita, koska en halua näyttää nuhjuiselta.
Osta laatua ja hoida oikein, niin ei nuhjaannu.
Mulla on sama talvitakki ollut jo yli 30 vuotta.
Varsinkin semmoiset tummat (ei näy likapinttymä hihansuissa) polyesteristä tehdyt kestävät kyllä jos vetoketju ei hajoa. Mulla on reisipituinen Onlysta 10v sitten ostettu perustakki joka istuu älyttömän hyvin, käytän edelleen 🙂 Olen sitä pessytkin ihan ahkerasti, ei vaan mene miksikään
Olen saanut mummoltani perintönä Kaunotar talvitakin, jostakin 70-luvun alusta ja on edelleen kuin uusi. 100% villaa. Tuunattiin se mittojeni mukaan. Ja todella pidetty paljon, mutta hyvin huollettu. Ja se on paras takki ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Mä käytän talvisin töissä noin 35 vuotta vanhaa takkia. Ei mitään vikaa edelleenkään, siisti ja ehjä, vetoketjut, hihansuut ja taskunsuut kunnossa, edelleen lämmin. Ostettu aikoinaan naapuripitäjän kivijalkakaupasta.
Huh, ihan surettaa kun eipä tuo aika kai koskaan enää palaa. Siis se että vaatteet tehtiin kestämään. Kuvottaa tämä nykyinen akryylirättihikipajatouhu.
Sanopa. Olin myös vuonna 2010 akuutisti vailla mustaa takkia hautajaisiin, mistään kaupasta ei vaan löytynyt sopivaa ja mieluisaa villakangastakkia, niiden mallit ja leikkaukset olivat siihen aikaan ihan kummallisia. Sitten ihan vahingossa kirpparilla osui kohdalle MasterCoatin musta a-linjainen, hupullinen takki, silkkivuori ja välissä oikea vanutäyte, tavattoman lämmin. Takki oli aivan kuin uusi, ei mitään vikaa ja maksoi vitosen. Sitäkin olen käyttänyt vuosittain joka talvi, yksi parhaista talvitakeista edelleen. MasterCoat lopetti toimintansa 1990-luvun lopulla, joten takin täytyi olla jo ostaessa ainakin 20 vuotta vanha.
- sama
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin semmoiset tummat (ei näy likapinttymä hihansuissa) polyesteristä tehdyt kestävät kyllä jos vetoketju ei hajoa. Mulla on reisipituinen Onlysta 10v sitten ostettu perustakki joka istuu älyttömän hyvin, käytän edelleen 🙂 Olen sitä pessytkin ihan ahkerasti, ei vaan mene miksikään
joo mulla on kai tää sama onlyn takki:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko takki ollut 12 vuotta pesemättä?
en muista mutta eiköhän pakkanen ole sen puhdistanut
Hyi yök. Villakangastakin vien joka vuosi pesulaan ja untsikan pesen itse. Ihan järkyttävää että ihmiset ei pese vaatteitaan.
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi. En käytä kulahtaneita vaatteita, koska en halua näyttää nuhjuiselta.
Talvitakit tuntuu usein olevan sellaista materiaalia, ettei kulahda tai nyppyynny jne. Itselläkin oli vuosia, vuosia ihan perus vero moda tai vastaavasta ostettu halpa talvitakki. Halusin lopulta uuden, koska siinä ei ollut huppua ja kun tuumin meneekö roskiin vai kiertoon, en siis ikinä laita vähänkään huonokuntoista kierrätykseen, totesin, että vestkarit, vaunut, kangas, kaikki siistejä ja kunnossa ja pitää lämpimänä eli laitoin vielä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök. Villakangastakin vien joka vuosi pesulaan ja untsikan pesen itse. Ihan järkyttävää että ihmiset ei pese vaatteitaan.
villakangas taitaa olla vähä eri juttu kun liukuvapintanen toppa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat hävetkää. Kyllä te haisette vaikka muuta luulette.
Mun vanhin talvitakkini on vanhempi kuin minä; ensi talvena taitaa tulla 50 vuotta mittariin. Äiti osti vuonna 1976 jonkin oikean vaatturiliikkeen pohjepituisen tyköistuvan villkangastakin, mutta se jäi raskausaikana pieneksi, ja minä sen sitten perin joskus vuoden 1996 paikkeilla, kun hienompiin opiskelurientoihin tarvitsi päälle siistimpää kuin toppatakin. Pesulassa se on muutaman kerran käynyt, mutta sen verran on laadukas ja vielä harvoin käytössä, ettei uudelle häpeä. Tai no, pikemminkin uudet häpeävät sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
villakangas taitaa olla vähä eri juttu kun liukuvapintanen toppa
Meinaatko että toppatakki ei myös ime itseensä likaa?
Mulla on 25v talvitakki. Täysin ehjä eikä edes kulunut. Ku kerran manksaa laadusta ei tarvitse usein ostaa. T.köyhä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt 2 MERKKI takista mennyt vetoketju alle puolessa vuodessa ja siis 2 kallista takkia roskiin.
Olen miettinyt pitääkö tosiaan hakea kirpparilta sellainen, joka on kestänyt vuosia, kun ei rahallakaan enää laatua saa, tuotanto vissiin ulkoistettu hyvilläkin merkeillä jonnekin Aasian suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt 2 MERKKI takista mennyt vetoketju alle puolessa vuodessa ja siis 2 kallista takkia roskiin.
Olen miettinyt pitääkö tosiaan hakea kirpparilta sellainen, joka on kestänyt vuosia, kun ei rahallakaan enää laatua saa, tuotanto vissiin ulkoistettu hyvilläkin merkeillä jonnekin Aasian suuntaan?
Eikö niiden takkien vetoketjuja olisi pystynyt vaihtamaan?
Huh, ihan surettaa kun eipä tuo aika kai koskaan enää palaa. Siis se että vaatteet tehtiin kestämään. Kuvottaa tämä nykyinen akryylirättihikipajatouhu.