Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huijannut lapsen iän, että saisit halvemmalla esim. Lipun tai ruoan ravintolassa?

Vierailija
18.11.2025 |

Onko kuinka yleistä esim. väittää lasta alle 4 v, jotta saa ilmaisen ruoan tai alle 2 v että pääsee Muumimaailmaan ilmaiseksi?

Tuli mieleen, kun käytiin kaveriperheen kanssa ravintolassa, niin he valehteli lapsiensa iät, jolloin toinen sai ilmausen alle 4 v ruoan ja toinen sai lasten hinnalla, alle 12v siis rajana tuossa ravintolassa. Kertoi myös käyneensä Muumimaailmassa molempien lasten kans ilmaiseksi yli 2 v kanssa aikoinaan ja junamatkoilla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä käynyt edes mielessä, lapsi 13 v. Nuo alennusten ikärajathan ovat sen verran vanhoille, että lapsi tajuaa jo oman ikänsä ja sen jos vanhempi sanoo sen väärin kassalla. Eli lapselle pitäisi selittää, että nyt valehdellaan, ettei se möläyttäisi että ikä meni väärin. Olisi tosi typerää opettaa omalla esimerkillä lapsi valehtelemaan, se kostautuisi varmasti myöhemmin. Viimeistään teininä siltä olisi aika turha odottaa rehellisyyttä vanhempia kohtaan.

Vierailija
2/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kerran ravintolan kassalla ns.linjasto ruokailussa tarjoili kysyi et eikös hän ota kuin tuon määrän, sanoin et ei niin laski monta euroa hintaa.Lapsi valikoi vain muutamia ruokia mistä piti, oli hyvin ns.nirso silloin ja lautasella ei kovin isoa kekoa ruokaa ollut.

Olin iloinen tuosta hinnan alennuksesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläis kortin väärensin lapselle ja itelle niillä mennään joka paikkaan laps on 6 vuotta minä 42

Vierailija
4/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olen. Jopa olen sanonut lapselle, että sanoo ikänsä halutuksi, jos kysytään. Ei nyt mitään tuhottomia vääntämisiä, mutta 13-vuotiaan olen käskenyt olla 12-vuotias ja nyt olen varaamassa lippuja helmikuulle, jolloin nuorempi ehtii kaksi viikkoa aiemmin täyttää 16. Hinta pompsahtaa 15->16. Eli otan 5-15 -vuotiaan lipun ja poika saa olla vielä 15-vuotias. Vuoden tai max. kaksi olen vääristellyt. 

Myös täysi-ikäinen tytär on mennyt alle 18-vuotiaana vielä viime kesänä matkalla museoihin. Hän oli oikeasti 20, mutta on tosi babyface ikäisekseen ja ei kukaan kysynyt mitään. Sanoin, että muistaahan sitten olla 17v., jos kysytään. Meinaan alle 18v. oli ilmainen, aikuisesta olisi mennyt lähes 50 Euroa. 

Vierailija
5/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,koska moraalisesti väärin,mikä ihmisiä vaivaa kun aina pitää valehdella ja varastaa???

Vierailija
6/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuoden verran olen jokaisen lapseni kanssa valehdellut. 

Vierailija
7/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Kyllä mulla on varaa maksaa omien lasteni kulut ihan oikeaankin hintaan. Miksi teette lapsia jos ei ole varaa edes maksaa niiden kuluja?

Vierailija
8/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mahdollista 🤣

Viimeksi olivat molemmat "17v" kun sillä sai perhelipun joka oli paljon halvempi kuin 4 aikuista 💁

Vierailija
9/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en muuten, mutta kerran tein niin. Lapsi oli juuri edellisviikolla täyttänyt 13 v. ja ABC lounasbuffetiin valehtelin hänen olevan 12. Ei ollut kuulemassa, en olisi lapsen kuullen viitsinyt puijata. 

Vierailija
10/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan joskus sanottu pienikokoisen lapsen ikä alakanttiin. Kokonsa takia ei esim.edes syö niin paljoa mitä ikäisensä.

Vierailija
11/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Muumimaailmassakin käytiin 2 v synttäreitä edeltävänä päivänä.

Vierailija
12/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska lapseni ovat aina olleet niin pitkiä ettei kukaan olisi uskonut heitä nuoremmiksi kuin he ovat. Tyttäreni oli jo kymmenvuotiaana aikuisen kokoinen.

Vierailija
13/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Se on yhdenlaista varastamista huijata tuote tai palvelu väärään hintaan. Samaa sarjaa kuin karkkien lisääminen pussiin punnituksen jälkeen. 

Enkä todellakaan opeta moista epärehellistä moraalia lapsilleni. He on muutenkin niin vilpittömän rehellisiä, että ei tulisi mieleenkään "saastuttaa" heidän lapsen rehellisyyttään opettamalla, että on oikein valehdella.

Vierailija
14/14 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju ilmoitettu poliisille! Huijaus on rikos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi