"Meidän suvussa ei aikuiset tarvitse lahjoja" - joudun siis lahjomaan vuodesta toiseen siskon lapsia saamatta itse mitään!
Vietän joulua joka vuosi vanhempieni ja siskoni perheen kanssa. Siskollani on kaksi lasta, 3v ja 6v. Äitini ja siskoni ovat aloittaneet lasten synnyttyä perinteen, että vain lapsille ostetaan joululahjoja, koska eivät aikuiset niitä kuulemma tarvitse. Alkaa vaan turhauttaa kun minulta odotetaan joka joulu kalliita toivelistojen mukaisia lahjoja siskon lapsille mutta sisko ei itse osta minulle ikinä mitään. Miten te muut vastaavassa tilanteessa olevat toimitte? Kehtaisinko jättää tänä vuonna lahjat ostamatta kun en itsekään saa mitään?
Kommentit (1444)
Lapseton ei tarvitse lahjoja. Mut kyllähän se on niin että sisarusten lapsille täytyy antaa kunnon lahjat.
Jos ap:lla ei ole lapsia, silloin lahjat ostetaan ap:lle, eli aikuiselle. Tai sitten lopetetaan lahjat kokonaan ja kaikki ostavat vain omaan perheeseensä tai ovat ostamatta. Meillä on näin eikä kenenkään taloudellinen tilanne mene kohtuuttomaksi, ollen joku vain antaja eikä vastavuoroisesti saa mitään.
Asia erikseen jos on ylimääräistä varaa, voi alkaa lahjoittajaksi. Silloin voi sanoa haluavansa lahjoittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:lla ei ole lapsia, silloin lahjat ostetaan ap:lle, eli aikuiselle. Tai sitten lopetetaan lahjat kokonaan ja kaikki ostavat vain omaan perheeseensä tai ovat ostamatta. Meillä on näin eikä kenenkään taloudellinen tilanne mene kohtuuttomaksi, ollen joku vain antaja eikä vastavuoroisesti saa mitään.
Asia erikseen jos on ylimääräistä varaa, voi alkaa lahjoittajaksi. Silloin voi sanoa haluavansa lahjoittajaksi.
Miten voi aikuiset ihmiset olla noin tavaran perään? Kaikilla on kaikkea, mutta lisää pitää saada, koska muuten jää tappiolle.
Ap jäänyt itse lapsen tasolle. Kun itse sain lapsia en odottanut enää itselleni lahjoja. Niin se vaan menee...
Naiset on mestareita olemaan marttyyreitä. Älä osta lahjoja lapsille. Ongelma ratkaistu.