Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos uusi tapaamasi henkilö kertoo olevansa kotiäiti, ja samalla selviää että nuorin lapsensa jo yli 10v,

Vierailija
18.11.2025 |

mitä ajattelet? 

Kommentit (376)

Vierailija
161/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lazyas*

Vahva veikkaus myös, että mies harrastaa irtosuhteita kun muijalla ei ole muuta elämää kuin lapset. 

Kateus?

Vierailija
162/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen! Lapsista nuorin jo 13 v. Mies on hyvätuloinen eikä taloudellisesti minul tarvitse tehdä töitä. Joo joo, tiedän ettei eläkettä kerry.

Teen paljon hyväntekeväisyyttä ja vapaaehtoistyötä, harrastan, matkustelen ja hoidan kotia miehen ollessa työn puolesta matkoilla noin puolet kuukaudesta. Pidän itseäni etuoikeutettuna, vaikka joku ilmeisesti pitää kaikkia kotirouvia reppanoita. 

Minusta tuo on todella ok. Olet valinnut noin ja sinulla on siihen mahdollisuus, olet myös tilanteesi itse tavalla tai toisella mahdollistanut. Eri asia olisi, jos selittelisit olevasi kotiäitinä, koska se on arvovalinta ja lapsen etu. Ihan silkkaa valehteluahan se olisi.

Ei se olisi yhtään sen enempää valehtelua. Ei nuo sulje tosiaan millään tavalla pois. Ei tuo sano MITÄÄN sellaista, jonka perusteella voisi päätellä, etteikö lapset ja lasten etu olisi tärkein asia valintaa tehdessä. Se on sun oman pään tuotosta. Ja jokainen voi vaan arvailla miksi triggeröidyt siitä, että joku perustelee asiaa lapsen edulla ja miksi se on sulle automaattisesti valehtelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa porukasta todella suorastaan raivostuttaa jos valitsee perheen ja lapset ja parisuhteen. Väärin valittu. Vai onko se syy se että jotkut voi oikeasti valita? Ja meidänkään perhe ei ole yhteiskuntaa rasittanut vaan veroja on maksettu varmasti enemmän kuin moni muu tässäkin ketjussa. Ansioveroa, pääomaveroa ja perintöveroa. Lapset ovat terveitä, fiksuja ja hyvinkasvatettuja ja korkeakoulutettuja. Me vanhemmat onnellisia ja elämä kaikinpuolin juuri sellaista kun itse halusimmekin. Mutta näinhän ei saisi olla vaan ainakin minun kotiäitinä ja kotirouvana pitäisi olla onneton ja pitäisi tässä vaiheessa asua sillan alla hylättynä ja köyhänä. 

Niinpä. Mikään ei herätä naisvihaa kuin tämä aihealue.

Vierailija
164/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään erityistä, koska en tunne hänen päätöksensä taustoja tarkemmin. Hänellä on varmasti hyvä syy toimia noin. Voimme kommentoida muiden ihmisten elämistä jotakin, mutta teemme sen aina omista lähtökohdistamme. Kukaan ei kuitenkaan pääse toisen pään sisään, ei tiedä hänen historiaansa, eikä tiedä millaista on elää hänen arkeaan. 

Vierailija
165/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala mikä yleistys että mieskin pettää kun vaimo valitsee lapset. Joo no minä valitsin lasten lisäksi koko perheen ja mieheni ja parisuhteen. Nyt on yhteisiä vuosia 35 takana. Mutta meillä on aina ollut hyvä parisuhde mikä onkin se lasten koti ja kaiken perusta. 

Vierailija
166/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt olko kateellisia. Ei ole mitään ihmisten kermaa. Kaikki ovat samanarvoisia. Omassa ystäväpiirissä on sinkkuja, lapsettomia, työttömiä jne... epäonnistuneita. Kaikki aivan ihmisiä. En pystyisi valitsemaan ihmisiä lähipiiriin pelkkien kulissien takia. Vaikka elänkin isossa omakotitalossa ja ihana mieheni on DI. Vaikka olen vapaa kotirouva - arvostan myös köyhiä. Ah, Se kontrasti tuo iloa.

Tämä

Vierailija
167/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvan

URAA on kunnolla kynnetty

ja kynnetään

* tästä muut kateellisia ja ei kestä

Vierailija
168/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai kotirouva. Mies on DI. Meillä tämä toimii, koska minä en ole kovasti materian perään ja molemmilla samat mielenkiinnonkohteet. Työskentelen projekteittain itse mutta viime aikoina vähemmän ja vähemmän tilauksien puuttuessa. Minun tienestini artesaanina eivät koskaan ole olleet kummoiset, ainakaan säännöllisesti, miehellä rahakas asiantuntijaduuni. Joku kuitenkin kysyy niin iso omakotitalo pikkukylässä kulkuyhteyksillä isoon kaupunkiin ja ei, ei avioehtoa. Kosmetologeja, uusia autoja ja luojan kiitos ulkomailla köydään myös. Saan kaiken mitä tarvitsenkin.

Vierailija
169/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa porukasta todella suorastaan raivostuttaa jos valitsee perheen ja lapset ja parisuhteen. Väärin valittu. Vai onko se syy se että jotkut voi oikeasti valita? Ja meidänkään perhe ei ole yhteiskuntaa rasittanut vaan veroja on maksettu varmasti enemmän kuin moni muu tässäkin ketjussa. Ansioveroa, pääomaveroa ja perintöveroa. Lapset ovat terveitä, fiksuja ja hyvinkasvatettuja ja korkeakoulutettuja. Me vanhemmat onnellisia ja elämä kaikinpuolin juuri sellaista kun itse halusimmekin. Mutta näinhän ei saisi olla vaan ainakin minun kotiäitinä ja kotirouvana pitäisi olla onneton ja pitäisi tässä vaiheessa asua sillan alla hylättynä ja köyhänä. 

Se on kyllä mielenkiintoista. Ottaen huomioon, että maailmanlaajuisesti kotiäiteys lienee tavallisimpia ellei tavallisin naisen "ammatinvalinta".

Palkkatyö, miesten ja etenkin naisten, yleistyi vasta teollistumisen myötä. Se on noin parisataa vuotta vanha konsepti, pieni hetki ihmiskunnan elämässä. Hyvin on mennyt perille indoktrinaatio.

Nyt kun tekoäly vie duuneja, saattaa olla jälleen ajankohtaista miettiä, että mikä onkaan elämässä tärkeää.

Vierailija
170/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sehän suoritti juuri aviorikoksen, koska kotiäiti tarkoittaa sitä, että hänellä on aviomies, joka hänet elättää.

Jos olisi esimerkiksi työtön työnhakija tai muu vastaava, hän ei olisi kotiäiti.

Vierailija
171/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nimenomaan naiset arvostelemassa toisiaan, kun tukea pitäisi ennemmin

Vierailija
172/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään erityisen älykäs nainen ei jää pitkäksi aikaa kotiäidiksi. Nää ovat aina näitä keskinkertaisesti elämässä pärjänneitä naisia. Kova on luotto siihen, ettei mies koskaan jätä tyhjänpäälle, mikä kielii kaikista eniten lapsellisesta hyväuskoisuudesta.

Sulla weeteellä nyt mies voi vaihtuakin tuosta vaan lennosta...

Olen ollut naimisissa 19 vuotta, mutta en ole niin tyhmä että olettaisin, ettei ero voi meitä koskaan koskettaa. Nimenomaan ylipitkä kotiäitiys on weetee-hommaa, koulutettu nainen haluaa mennä töihin.

Akateemisesti koulutettujen työttömyys on huipussaan, mutta siitä WT-palstamammat ei tietenkään tiedä mitään..

Vierailija
173/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sehän suoritti juuri aviorikoksen, koska kotiäiti tarkoittaa sitä, että hänellä on aviomies, joka hänet elättää.

Jos olisi esimerkiksi työtön työnhakija tai muu vastaava, hän ei olisi kotiäiti.

Häh?

Kotiäiti voi elättää itse itsensä.

Vierailija
174/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lazyas*

Vahva veikkaus myös, että mies harrastaa irtosuhteita kun muijalla ei ole muuta elämää kuin lapset. 

Kai ymmärrät että kaikki miehet eivät ole samanlaisia kuin sinun?

Vierailija
175/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä mielenkiintoista. Ottaen huomioon, että maailmanlaajuisesti kotiäite

Muualla päin maailmaa on erittäin yleistä, että äiti on kotona ja isä työ taloon rahan. Ihmiset löytävät onnellisuutta arjessa pienistäkin asioista. Täällä maailman onnellisimmassa maassa Suomessa (sarkasmia) oletusarvo on, että molemmat vanhemmat paahtavat töitä ja lapset kasvattaa joku muu taho. Ihmiset ovat oikeasti masentuneita ja kokevat riittämättömyyttä. Ehkä meidänkin olisi syytä uudelleenarvioida järjestelmäämme. 

Vierailija
176/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä mielenkiintoista. Ottaen huomioon, että maailmanlaajuisesti kotiäite

Tämä onkin hyvin suomalainen piirre haukkua kotiäidit. Ei edes muissa kehittyneimmissä valtioissa ole tällaista

Vierailija
177/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotirouva, ja ylpeä siitä. Kun kerron tämän ihmisille, saan usein osakseni hämmästystä, toisinaan jopa vähättelyä.

Vierailija
178/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nimenomaan naiset arvostelemassa toisiaan, kun tukea pitäisi ennemmin

No, kateus. Joillekin on vaikeaa hyväksyä, että toinen voi valita sellaista mitä ei itse voi.

Vierailija
179/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se kotirouva, joka pyyhkii pölyt pelkissä korkkareissa, joka sivelee voita pullaan sormin, koska suti ei vain tunnu miltään. Kun paistan pannulla voissa, teen sen lanteet kevyesti keinuen. Mieheni käy töissä, minä kotona. Ja kyllä, täällä tapahtuu. Täällä tapahtuu paljon, eikä kaikkea voi pestä pois pyykinpesukoneessa. Kun ovi aukeaa ja hän astuu sisään, me tiedämme molemmat, että illallinen ei ole ainoa, mikä höyryää. Minä avaan oven ilman pikkuhousuja, joskus pelkässä essussa. Se ei ole fetissi - se on elämäntyyli.

Vierailija
180/376 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että rikas puoliso vissiin on tai sitten erityislapsi/lapset joiden takia hyvä olla kotona.

Miten niin puoliso rikas?

Tämähän näissä keskusteluissa aina toistuu, on mahdoton ymmärtää että kotona olevalla naisella voi olla ihan omaakin rahaa. Kyllästyttää aina muistuttaa että näinkin voi olla, esim itse oon kotona, lapsia ei ole, mutta mulla on ihan ikkariomaa varallisuutta vaikka olenkin nainen. Eikä kiinnosta niin pätkän vertaa mitä joku siitä ajattelee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä