Jos uusi tapaamasi henkilö kertoo olevansa kotiäiti, ja samalla selviää että nuorin lapsensa jo yli 10v,
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisen riskin ottaa se nainen joka jää kotiäidiksi kokonaan. Ikinä en heittäytyisi toisen elätiksi, tai yhteiskunnan elätiksi. Tähän naisten työssäkäyntiin liittyy myös Suomen hyvinvointi ja menestys sota-ajan jälkeen. Eli ollaan palaamassa keskiaikaan jos naiset jäävät kotiin.
En ole kateellinen, elätän itseni ja annan työssäkäynnin mallin myös lapsilleni.
Etpä 😉
Mulle kotirouvalle on syntynt 3 lasta ja kaikki tähtäävät ylipoistouralle ja ovat jo todettu älyllisesti lahjakkaiksi.
Naisen kaikki lapset ovat siis arkipäivällä koulussa. Siinäpä sopiva päivä pano.
En ole työtön koska en hae töitä enkä saa työkkärirahaa tai ansiosidonnaista. Eikä tietenkään muitakaan tukia saada tai tarvita. Ihan itse maksamme elämämme. Ja tämähän on teille vänkääjille ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa porukasta todella suorastaan raivostuttaa jos valitsee perheen ja lapset ja parisuhteen. Väärin valittu. Vai onko se syy se että jotkut voi oikeasti valita? Ja meidänkään perhe ei ole yhteiskuntaa rasittanut vaan veroja on maksettu varmasti enemmän kuin moni muu tässäkin ketjussa. Ansioveroa, pääomaveroa ja perintöveroa. Lapset ovat terveitä, fiksuja ja hyvinkasvatettuja ja korkeakoulutettuja. Me vanhemmat onnellisia ja elämä kaikinpuolin juuri sellaista kun itse halusimmekin. Mutta näinhän ei saisi olla vaan ainakin minun kotiäitinä ja kotirouvana pitäisi olla onneton ja pitäisi tässä vaiheessa asua sillan alla hylättynä ja köyhänä.
Niinpä. Mikään ei herätä naisvihaa kuin tämä aihealue.
Se on kyllä mielenkiintoista.
Ruotsissa ja Tanskassa ei ainakaan arvosteta kotiäitiyttä. Tanska on vauras maa, kiitos koulutetun ja työssäkäyvän väestön.
Mä olen kotirouva vaikkei edes ole lapsia. Tietysti lapsellinenkin saa olla kotona jos siihen on varaa.
Minä olin kotiäiti, kunnes lapsi täytti 15 v. Olin vielä yksinhuoltaja, joten kaikki varmaan luulivat, että elän toimeentulotuella tms. Oikeasti elin pääomatuloilla. Lapsi on elämäni tärkein asia ja halusin olla hänen kanssaan niin paljon kuin mahdollista. Eli minulle kotiäitiys kertoo arvovalinnasta, että elämänarvot ovat sellaiset, että arvostaa lasta enemmän kuin uraa.
T. Akateeminen
Somaliäidit täällä
kirjoittelee? Ne on kanssa kaikki kotiäitejä.
Ajattelen, että hänellä on rikas mies. En kai mä muuta. Saa kai sitä jokainen elää miten lystää kunhan rahat riittää. Itse tykkään siitä, että saan tehdä asioita ja tienata rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Että rikas puoliso vissiin on tai sitten erityislapsi/lapset joiden takia hyvä olla kotona.
Entä jos onkin ihan itse rikas?
Ihme misogyyni taas...
Ajattelen, että lahjaton ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kotirouvalle on syntynt 3 lasta ja kaikki tähtäävät ylipoistouralle ja ovat jo todettu älyllisesti lahjakkaiksi.
Ahhahha. Kuålen nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään erityisen älykäs nainen ei jää pitkäksi aikaa kotiäidiksi. Nää ovat aina näitä keskinkertaisesti elämässä pärjänneitä naisia. Kova on luotto siihen, ettei mies koskaan jätä tyhjänpäälle, mikä kielii kaikista eniten lapsellisesta hyväuskoisuudesta.
Mä olen kotiäiti, eikä tarvi olla huolissani siitä että mies jättäisi. Ihan itse kotona olemiseni maksan, ja eläkerahatkin on hankittu.
Mäpä oonki sinkku koti-isä jonka lapset kohta aikusia. Kun on fyffee ei tartte töissä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että on aikamoinen reppana, ehkä melko yksinkertainen ihminen.
Totta, ap on aikamoinen reppana, ehkä melko yksinkertainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että hänellä on rikas mies. En kai mä muuta. Saa kai sitä jokainen elää miten lystää kunhan rahat riittää. Itse tykkään siitä, että saan tehdä asioita ja tienata rahaa.
MIKSI ihmeessä ajattelet, että on rikas mies? Tiedätkö että Suomessa nainenkin voi olla rikas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään erityisen älykäs nainen ei jää pitkäksi aikaa kotiäidiksi. Nää ovat aina näitä keskinkertaisesti elämässä pärjänneitä naisia. Kova on luotto siihen, ettei mies koskaan jätä tyhjänpäälle, mikä kielii kaikista eniten lapsellisesta hyväuskoisuudesta.
Mä olen kotiäiti, eikä tarvi olla huolissani siitä että mies jättäisi. Ihan itse kotona olemiseni maksan, ja eläkerahatkin on hankittu.
Saanko kysyä mielenkiinnosta, jos sä maksat itse kotona olemisen niin et ole silloin kotiäiti? Ellet ole saanut todella isoa perintöä, rahat makaa vaan tilillä ja et sijoita. Mies ei vastaavassa tapauksessa kutsuis ikinä itseään koti-isäksi. Hän olisi ammattisijoittaja ;)
Voi kertoa teille salaisuuden jota en kyllä koskaan sanoisi livenä. Koska tulisi paskamyrsky ja lynkkaus. Nämä 29 vuotta jotka olen ollut kotiäitinä ja kotirouvana (lue vapaa) niin olen ollut kuin jatkuvalla kesälomalla. Tavallinen arkirumba on ollut niin kivaa ja helppoa ja siihen vielä päälle kaikki juhlat, extrat ja matkustellut ym. Olen kiitollinen ja etuoikeutettu. Yhdessä on kuljettu matka köyhistä opiskelijoista ensin keskituloisiksi ja nykyään olemme varakkaita 50+.
Miksei ole mitään kunnianhimoa kodin ulkopuolella? Aivot pärjää niin vähällä virikkeellä? Ei halua antaa mitään yhteiskunnalle? Outoa.
Minä ajattelen, että kullakin on oikeus elää omalla tavallaan. Minä en ole oikea ihminen määrittelemään kenenkääb hyvää elämää, yhtälailla kun kukaan ei voi kertoa minulle kuinka minun tulee elää.
Tutustun ihmiseen ihmisenä. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä ihminen tekee työkseen tai on tekemättä. Myöskään minkäänlaiset kulissit eivät kiinnosta. Jos ihmisellä on hyvä sydän ja hän on mukavaa seuraa, mikä voi olla sen tärkeämpää.
Kyttääjiä, arvostelijoita ja toisten elämän holhoajia en jaksa ollenkaan.